Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

2011 LX Autoheadlight bedrading hulp aub

5.1K views 4 replies 2 participants last post by  Airborne951  
#1 ·
Mijn vrouw heeft net een 2011 LX 4wd gekocht. Ik heb een van de DEI 545T-kits besteld om haar koplampen te automatiseren, want zij is de koningin van lege batterijen... Zelfs met de waarschuwingsbel ben ik er zeker van dat ik haar batterij op een gegeven moment zal moeten overbruggen.

Is dit kit al door iemand geĂŻnstalleerd op een 2011 of een model met dezelfde V-bedrading? Ik wil graag de kleurcodes en locaties van de draden weten die nodig zijn voor deze installatie.

Ik heb al afstandsstarters op andere voertuigen geĂŻnstalleerd, dus het eigenlijke werk is geen probleem. Ik heb nog nergens een bedradingsschema kunnen vinden.

Als iemand me kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

#2 ·
Update

Ik heb mijn DEI 545T nog steeds niet ontvangen. Maar ik heb wat onderzoek gedaan naar de bedrading en dacht dat ik een update zou plaatsen, omdat ik een paar andere berichten met gerelateerde vragen heb gezien.

Ten eerste is de 2011 V positief geschakeld.

Op de relaisconnector voor de 545T ben ik het volgende van plan:
1) Leid een dikke draad van de + accupool door het schutbord
2) Koop drie inline zekeringhouders
3) Leid drie draden van de draad die in stap #1 is geĂŻnstalleerd en gebruik een zekering met dezelfde waarde als het parkeerlichtcircuit, het koplampcircuit en wat de waarde is van de 545T-stroomingang (Rood +12v Constant op de hoofdaansluiting van de 545T - wordt bijgewerkt wanneer ik de unit ontvang). De draden voor het parkeerlicht en de koplamp zijn de bruine en violette relaisingangen.
4) Bepaal de locatie van de koplampzekeringen en parkeerlichtzekeringen onder het dashboard en installeer de relaisuitgangsdraden op de bijbehorende zekering met behulp van een piggyback-connector als ik er een kan vinden voor de mini-zekeringen die Honda gebruikt.
5) Sluit de gele + contactdraad aan op een blauwe draad, pin 6 op de bruine 7-pins contactstekker. Ik moet deze draad nog in de auto vinden.

Ik heb nog niet besloten of ik de wisselschakeldraden wel of niet ga aansluiten. Waarschijnlijk niet.

Zodra ik de DEI 545T heb, zal ik updaten met meer informatie.

#3 ·
Update 2

In 2011 is er één enkele zekering voor de dimlichtkoplampen, het is een 20 ampère zekering en staat duidelijk aangegeven op de zekeringkaart. Ik had vanmorgen ongeveer 5 minuten de tijd om ernaar te kijken voordat ik naar mijn werk ging, en ik ben de exacte locatie van de zekering vergeten, anders zou ik het plaatsen. Ik zal de locatie in mijn definitieve instructies plaatsen.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen... Welke zekering regelt de parkeerlichten? Er is geen zekering die alleen voor de parkeerlichten is bestemd, dus hij moet in een ander circuit zitten. Ik zou zekeringen kunnen trekken totdat ik hem vind, maar als iemand het weet, zou het me tijd besparen.

Bedankt

#4 ·
Definitieve update inclusief correcties

Oké mensen. Dit is een vrij eenvoudige installatie. Ik heb geen foto's, dus vraag er niet om. :)

Oké, om te beginnen moet je je +12 constant en +12 contact krijgen. Deze zitten in de stuurkolom, gemakkelijk toegankelijk door de afdekking rond de kolom te verwijderen. Haal tegelijkertijd de zekeringkaart en het onderste kniepaneel waaraan deze is bevestigd eraf. Het maakt je leven een stuk gemakkelijker. Er zijn 3 kruiskopschroeven die de boven- en onderkant van de stuurkolom bij elkaar houden. Merk op dat de middelste schroef een machineschroef is en de andere twee gewoon zelftappers zijn.

Als je de afdekking hebt verwijderd, zoek dan naar een BRUINE 7-pins connector. Deze heeft dikke draden. De witte draad is +12 constant. De blauwe draad is +12 contact. Oh ja, als je dat nog niet hebt gedaan, koppel dan + van je accu los. Om de draden aan te sluiten, verwijder ik meestal een stukje van ongeveer 3/4" isolatie van de draad die ik aansluit en steek dan mijn voltmetersonde door het midden van de strengen om een gat te maken. Ik schuif de verbinding in het gat, wikkel de verbinding om de andere draad, soldeer hem, plak hem af en doe er dan een kleine draadklem om de draden bij elkaar te houden. Je wilt niet dat +12 los rondzweeft.

Leid je twee nieuwe draden langs de kabelboom die omhoog loopt in de stuurkolom. Zet ze hier en daar vast met tie-wraps om het er netjes uit te laten zien, niet dat je het ooit nog zult zien.

Nu moet je al je +12 constante draden aansluiten en zekeren. Om dit te doen met de ampèrage en afzonderlijke koplampcircuits voor linker- en rechterkoplampen, heb je een aantal atm inline zekeringhouders en een aantal zekeringen nodig. Leid alle +12 draden (twee van het relaispakket en één rode van de hoofdkabelboom) naar de +12v constante draad die je naar beneden hebt hangen. Doe een 7,5 amp zekering in zowel de bruine draad als een 20 amp in de violette draad van het relaispakket (ik heb de grotere atc houders eruit geknipt en atm's erin gezet omdat ik alleen atm zekeringen had). Draai de +12v constante draad van de stuurkolom, de twee draden van het relaispakket en de rode +12 van de hoofdkabelboom vast met een draadmoer en plak ze af. De rode +12 wordt al gezekerd (5 amp).

Ga vervolgens je massa aanleggen. Er zit een mooie set van acht of zo massa's direct achter de tractiecontroleknop aan de linkerkant van het frame. Sluit daarop aan als je wilt. Er zijn ook tal van andere plaatsen om een chassis aarde te raken.

Voer de fotocelconnector naar beneden door de hoek waar de A-stijl het dashboard raakt, het dichtst bij de deur. Hij gaat mooi naar beneden in de buurt van de zekeringkast. De fotocel heeft plakband aan de onderkant. Ik heb de mijne ongeveer geplaatst waar de fabriekscel zou zitten en de draad voorzichtig tussen de A-stijl en het dashboard gestoken met behulp van een platte schroevendraaier. Trek alle speling naar beneden.

Vervolgens moet je de groene koplampuitgangsdraad splitsen in twee draden om de afzonderlijke dimlichtcircuits links en rechts aan te kunnen. Dit deel van de installatie is eigenlijk het lastigste vanwege de locatie van de juiste zekeringen in de zekeringkast en de vorm van de piggyback zekeringconnectoren. Je hebt voor deze klus eigenlijk maar twee piggyback connectoren nodig. Sluit een van je twee piggybacks aan op een van je nieuwe 10 amp lijnen en plaats de zekeringen in de piggyback.

Pak vervolgens nog een piggyback en installeer deze op de blauwe parkeerlichtrelaisuitgangsdraad.

Verwijder zekeringen 15, 16, 17 als ik het me goed herinner. Controleer je zekeringkaart om er zeker van te zijn dat ik de juiste nummers heb, maar voor nu gebruik ik de nummers die ik me herinner. Ze zijn gemarkeerd met iets als "Ext Small" (parkeerlichten, achterlichten) en "LH Lo" en "RH Lo" of iets in die richting. Ze liggen alle drie op een rij, wat de uiteindelijke aansluiting een beetje lastig maakt.

Steek de parkeerlicht piggyback in zekering 15. Neem vervolgens de koplampuitgangsdraad waar je geen piggyback op hebt geïnstalleerd en wikkel het uiteinde ervan om één poot van een 10 amp zekering en plaats deze in zekering 16. Neem vervolgens de piggyback connector die je hebt gemaakt voor de andere koplampuitgang en steek deze in zekering 17.

Sluit vervolgens alle kabelbomen aan op de computerunit van de 545t en test hem. Iets geks bij mij was dat ik de schakelaar voor de 545t op "uit" moest zetten om hem goed te laten werken. Ik weet niet zeker waarom dat zo is, misschien staat het in de handleiding. Als je alles goed hebt aangesloten, zou alles moeten werken. Grootlicht is alleen beschikbaar via de lichtschakelaar op de stuurkolom.

Als alles goed is, is het tijd om een plek te vinden om de dozen te monteren en alle draden te verbergen.

Mijn specifieke toepassingsopmerkingen:

Ik heb niet geklooid met de rf-draden of de ruitenwisserschakeldraden. Ik heb ze afgeknipt, met ongeveer 4 inch over voor het geval ik later van gedachten verander.

Ik heb wat industriële klittenband gebruikt dat je in kleine verpakkingen kunt kopen bij Lowes en Home Depot om mijn hoofddoos en mijn relais te bevestigen. Ik heb de hoofddoos aan de achterkant van het kniebord bevestigd, waar een kleine nis zit. Vervolgens heb ik de relais met klittenband aan de hoofddoos bevestigd en vervolgens de draden vastgebonden waar ik kon om ze te verbergen.

Ik heb ook de DRL-draad in de hoofddoos doorgeknipt. Er zijn vier schroeven die hem bij elkaar houden, waarvan er één onder een stuk tape zat. Knip gewoon de draad door en plak een stukje tape op elk uiteinde als je die route kiest.

Reguliere ATM-zekeringen passen in de low profile zekeringkast, die ik voor alles heb gebruikt.

Ik hoop dat dit jullie helpt. Geniet ervan!

#5 ·
Honda-sensor!

Als u de DEI 545T-sensor niet wilt gebruiken, kunt u die van Honda (CR-V 2011 EX-L) gebruiken. Hij gebruikt 3 draden, maar sluit hem gewoon aan op de RODE en GROENE draad, en dat zou moeten werken.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.