Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Verwijdering middenconsole 2014

26K views 6 replies 5 participants last post by  Lee_Bo  
#1 ·
Ik heb een CRV uit 2014 en had een controle op de schuifdeur van de console en die kwam onder de schuif terecht en zit nu in het achterste deel van de console.

Ik heb op YouTube en internet gezocht, maar kan niet vinden hoe ik de console kan verwijderen of zelfs los kan maken aan de achterkant om eronder te komen. Ik heb de mat op de bodem verwijderd en zie twee 10 mm bouten en een kruiskopschroef. Ik heb die verwijderd, maar hij beweegt niet of zit niet los.

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Bedankt!

#2 ·
Dit is in een 2014 CRV EX die GEEN NAV, verwarmde stoelen, fabrieksversterker of Rear Entertainment System heeft, maar zou vergelijkbaar moeten zijn voor alle modellen.

Je hebt een afgeplakte platte schroevendraaier nodig om krassen te voorkomen (of plastic gereedschap), een kruiskopschroevendraaier, een 10 mm dop met verlenging, een tang en het gebruikelijke gereedschap om panelen te verwijderen.

Er zijn 5 bouten (10 mm), één schroef (Phillips) en twee kabelbomen die losgekoppeld moeten worden.

Verwijder de voor- en achtervloermatten.

Verwijder de midden-kickpanelen in de voorkant van de console aan beide zijden, beide hebben 2 pinnen en clips. De bestuurderskant heeft een scharnierachtige flens aan de voorkant.

Verwijder de push-pin aan elke kant die aan de voorkant van de console zichtbaar is nadat je de kickpanelen hebt verwijderd.

Verwijder het achterpaneel van de middenconsole, clips rond de boven- en zijkanten.

Verwijder de twee zichtbare bouten.

Open de middenconsole en verwijder de rubberen mat van de bodem, deze is niet bevestigd.

Maak het plastic stuk los dat de bodem en zijkant in de middenconsole bedekt.

Verwijder de twee bouten en één zichtbare schroef.

De 5e bout zit achter een kleine afdekking onder de schakelkwadrant, net boven de bekerhouders van de middenconsole. De afdekking wordt vastgehouden door 4 clips.

De twee bedradingsconnectorconnectoren zitten aan de bestuurderskant, zichtbaar wanneer het kickpaneel van de voetenruimte wordt verwijderd. Ze zijn met elkaar verbonden en vastgeklikt aan de middenconsole. Maak de clip los die ze aan de console vasthoudt door de lipjes met de tang samen te knijpen en beweeg de console vervolgens naar achteren om ze te bereiken. De ontgrendeling voor een van hen bevindt zich tussen de twee connectoren. Gebruik een platte schroevendraaier om deze los te maken.

Als je alles hebt losgekoppeld, klap dan de armleuningen omhoog en zet beide rugleuningen helemaal naar achteren om de stoelen zo plat mogelijk te maken. Beweeg de console naar de achterkant van de auto en til vervolgens de voorkant op en kantel hem eruit.

Keer de stappen om om hem weer in elkaar te zetten.

Save
#6 ·
Dit is in een 2014 CRV EX die GEEN NAV, verwarmde stoelen, fabrieksversterker of Rear Entertainment System heeft, maar zou vergelijkbaar moeten zijn voor alle modellen.

Je hebt een afgeplakte platkopschroevendraaier nodig om krassen te voorkomen (of plastic carrosseriegereedschap), een kruiskopschroevendraaier, een 10 mm dop met verlenging, een tang en de gebruikelijke paneelverwijderingstools.

Er zijn 5 bouten (10 mm), één schroef (Phillips) en twee kabelbomen die losgekoppeld moeten worden.

Verwijder de middenpaneel kickpanelen in de voorkant van de console aan beide zijden, beide hebben 2 pinnen en clips. De bestuurderskant heeft een scharnierachtige flens aan de voorkant.

Verwijder de push-pin aan elke kant die zichtbaar is aan de voorkant van de console na het verwijderen van de kickpanelen.

Verwijder het achterpaneel van de middenconsole, clips rond de boven- en zijkanten.

Verwijder de twee bouten die zichtbaar zijn.

Open de middenconsole en verwijder de rubberen mat van de bodem, deze is niet bevestigd.

Klik het plastic stuk los dat de onder- en zijkant in de middenconsole bedekt.

Verwijder de twee bouten en één schroef die zichtbaar zijn.

De 5e bout zit achter een kleine afdekking onder de schakelkwadrant, net boven de bekerhouders van de middenconsole. De afdekking wordt vastgehouden door 4 clips.

De twee kabelboomconnectoren zitten aan de bestuurderskant, zichtbaar wanneer het kickpaneel van de voetenruimte wordt verwijderd. Ze zijn met elkaar verbonden en vastgeklikt aan de middenconsole. Maak de clip los die ze aan de console vasthoudt door de lipjes met de tang samen te knijpen en verplaats vervolgens de console naar achteren om ze te bereiken. De ontgrendeling voor een van hen zit tussen de twee connectoren. Gebruik een platkopschroevendraaier om deze los te maken.

Als je alles hebt losgekoppeld, klap dan de armleuningen omhoog en zet vervolgens beide rugleuningen helemaal naar achteren om de stoelen zo plat mogelijk te maken. Beweeg de console naar de achterkant van de auto en til vervolgens de voorkant omhoog en kantel hem eruit.

Een oude thread nieuw leven inblazen. Sorry.

Heb dit gisteravond gedaan op mijn '13 EXL (zonder nav) en het enige verschil was dat ik geen schroef in de console had om te verwijderen, alleen de twee bouten. Ik ontdekte dat een van de kabelboomverbindingen die je loskoppelt de USB aux-kabel is. Dus nu weet ik waar die naartoe loopt.

Verder wilde ik alleen maar zeggen dat deze instructies spot on waren. Omdat het gisteravond nog steeds 95 graden was, ga ik proberen een paar foto's te maken bij de herinstallatie om hier te plaatsen.

Bedankt.

Save
#3 ·
Bedankt voor de snelle reactie. Het is de LX, geen navigatie, geen verwarmde stoelen.

Ik waardeer het enorm dat u de tijd heeft genomen om te reageren. Ik zag een soortgelijke post voor een 2013, wat het enige was dat ik kon vinden door te zoeken. Dit is iets meer dan ik me prettig bij voel om in te duiken zonder wat meer details of afbeeldingen.

Als iemand iets heeft met afbeeldingen of video's die ze me kunnen laten zien, zou ik dat op prijs stellen.

Bedankt!

#4 ·
Beschrijving met foto's

Bedankt Jepalan voor de precieze begeleiding.

Met behulp van Jepalan's beschrijving heb ik een blogpost gemaakt en foto's toegevoegd aan elke stap op pinter.org/archives/6341
In het begin was het een uur of twee werk om de console te verwijderen en foto's van elke stap te maken, maar de tweede keer duurde het maar 30 minuten.

#5 ·

Je hebt een afgeplakte platte schroevendraaier nodig om krassen te voorkomen (of plastic carrosseriegereedschap), een kruiskopschroevendraaier, een 10 mm dop met verlenging, een tang en het gebruikelijke paneelverwijderingsgereedschap.

Verwijder de midden-kickpanelen in de voorkant van de console aan beide zijden, beide hebben 2 pinnen en clips. De bestuurderskant heeft een scharnierachtige flens aan de voorkant.

Verwijder de push-pin aan elke kant die aan de voorkant van de console zichtbaar is nadat je de kickpanelen hebt verwijderd.

Verwijder de twee zichtbare bouten.

Open de middenconsole en verwijder de rubberen mat van de bodem, deze zit niet vast.

Klik het plastic stuk los dat de onderkant en zijkant in de middenconsole bedekt.

Verwijder de twee bouten en één zichtbare schroef.

De twee bedradingsconnectorconnectoren zitten aan de bestuurderskant, zichtbaar wanneer het kickpaneel wordt verwijderd. Ze zijn met elkaar verbonden en vastgeklikt aan de middenconsole. Maak de clip die ze aan de console vasthoudt los door de lipjes met de tang samen te knijpen en beweeg de console vervolgens naar achteren om ze te bereiken. De ontgrendeling voor een van hen bevindt zich tussen de twee connectoren. Gebruik een platte schroevendraaier om deze los te maken.

Als je alles hebt losgekoppeld, klap dan de armleuningen omhoog en zet beide rugleuningen helemaal naar achteren om de stoelen zo plat mogelijk te maken. Beweeg de console naar de achterkant van de auto en til vervolgens de voorkant op en kantel hem eruit.

WOW! Ik ben bezig met het installeren van wat interieur LED-verlichting onder de stoel en ik moest letterlijk stoppen met wat ik aan het doen was nadat ik de middenconsole van mijn 2012 CR-V had verwijderd om je te bedanken. Je instructies waren perfect en ik zou mijn auto zeker hebben beschadigd als je niet de tijd had genomen om deze uitgebreide gids samen te stellen. Als je in de buurt was, zou ik je een biertje geven. :)

Eén advies voor andere CR-V-bezitters die hun middenconsoles gaan verwijderen: zorg ervoor dat je een goede gereedschapsset voor het verwijderen van bekleding aanschaft. Het maakt de demontage VEEL gemakkelijker.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.