Honda CR-V Owners Club Forums banner

De airconditioning ruikt naar poep

3K views 24 replies 9 participants last post by  NoReflex  
#1 ·
Gisteravond tijdens een boodschappenronde bij Publix plotseling getroffen door een super funky geur. Ik dacht dat ik ergens op de parkeerplaats in hondenpoep was gaan staan, maar kon niet vaststellen waar het vandaan kwam, tot vandaag toen ik een nieuwe febreze luchtclip plaatste. De geur komt uit alle ventilatieopeningen. Ik heb vorige maand net de interieur- en motorluchtfilter vervangen, dus ik weet dat ze niet slecht zijn. Ik merkte wel dat toen ik het interieurluchtfilter verving, het eruitzag als muizenkeutels of een soort poepkorrels in het filter.

Ik ben gewoon benieuwd of iemand frigi fresh of iets dergelijks heeft gebruikt en goede resultaten heeft gehad. Ik weet dat er een aantal schuimreinigers voor de verdamper zijn, maar ik denk dat je onder de auto moet kruipen om de verdampingsleiding te bereiken om die te gebruiken.

#2 ·
Ik werd gisteravond uit het niets getroffen door een super vreemde geur toen ik naar Publix ging. Ik dacht dat ik op de parkeerplaats in hondenpoep was gaan staan, maar kon niet vaststellen waar het vandaan kwam tot vandaag, toen ik een nieuwe febreze luchtclip plaatste. De geur komt uit alle ventilatieopeningen. Ik heb vorige maand net het interieur- en motorluchtfilter vervangen, dus ik weet dat ze niet slecht zijn. Ik merkte wel dat bij het vervangen van het interieurluchtfilter het leek op muizenkeutels of een soort poepkorrels in het filter.

Ik ben gewoon benieuwd of iemand frigi fresh of iets dergelijks heeft gebruikt en goede resultaten heeft gehad. Ik weet dat er een aantal schuimverdampersreinigers zijn, maar ik denk dat je onder de auto moet kruipen om de verdampingsleiding te bereiken om die te gebruiken.
Het interieurluchtfilter kan in een paar minuten iets oppikken of een beestje kan je iets achterlaten. Controleer het filter en het pad naar de frisse lucht opnieuw. Ik denk dat je beestjes in je systeem hebt.

#5 ·
Het interieurfilter kan in een paar minuten iets oppikken of een beestje kan je iets achterlaten. Controleer het filter en de weg naar de frisse lucht. Ik denk dat je beestjes in je systeem hebt.
Ik heb het interieurfilter gecontroleerd en het was brandschoon, dus ik haal vanavond of morgen een spuitbus Lysol en probeer dat om te zien of het opklaart.

#3 ·
Bij sommige modeljaren is de afvoerslang een rechte buis, waardoor het schoonmaken van de verdamperbox vrij eenvoudig is. Bij andere modellen heeft de afvoerslang 2 bochten van 45°, wat lastiger kan zijn om doorheen te manoeuvreren.

Als u een knaagdierenplaag heeft, gebruik dan het zoekvak van de community bovenaan de thread. Typ uw parameters in en klik vervolgens op zoeken. Als lid van CRVOC van lange tijd kan ik getuigen dat knaagdierenplagen een voortdurend probleem zijn. Veel forumleden hebben verschillende strategieën ontwikkeld in een poging dit probleem op te lossen.

#6 ·
Bij sommige modeljaren is de afvoerslang een rechte buis, waardoor het schoonmaken van de verdamperbox vrij eenvoudig is. Bij andere modellen heeft de afvoerslang 2 bochten van 45°, wat lastiger kan zijn om doorheen te manoeuvreren.

Als u een ongedierteplaag heeft, gebruik dan het zoekvak van de community bovenaan de thread. Typ uw parameters in en klik vervolgens op zoeken. Als lid van CRVOC van lange tijd kan ik getuigen dat ongedierteplagen een voortdurend probleem zijn. Veel forumleden hebben verschillende strategieën ontwikkeld in een poging dit probleem op te lossen.
Wat is het komvormige object onder het interieurfilter?

#14 ·
Gisteravond tijdens een Publix-run uit het niets getroffen door een nare geur. Dacht dat ik ergens in was gestapt, maar het blijkt uit de ventilatieopeningen te komen. Ik heb vorige maand de interieur- en motorluchtfilters vervangen, dus die zijn nog vers - maar ik zag toen wel iets dat leek op muizenkeutels in het interieurfilter.

Ik vraag me af of iemand Frigi-Fresh of een vergelijkbaar product met goede resultaten heeft gebruikt? Ik heb ook de schuimverdampersreinigers gezien, maar het lijkt erop dat je de verdampingsafvoerleiding van onderaf moet bereiken.

Alle tips of aanbevelingen worden gewaardeerd.

#15 ·
Alle gekheid op een stokje, airco-koelmiddel ruikt voor mij naar paardenpoep. Zo weet ik wanneer de verdamper lekt.

Als de geur na een paar minuten verdwijnt, weet je dat de verdamper een kleine lekkage heeft.

Ik gebruik ammoniak om vuilnisbakken schoon te maken als ze uit de hand lopen, en zelfs kapotte koelkasten en vlees dat van binnen bederft.

Ammoniak moet in een goed geventileerde ruimte worden gebruikt.

Ik weet niet of verdunnen kan helpen of dat de sterkte afneemt.

Gl

#16 ·
Alle gekheid op een stokje, airco-koelmiddel ruikt voor mij naar paardenpoep. Zo weet ik wanneer de verdamper lekt.

Als de geur na een paar minuten verdwijnt, weet je dat de verdamper een kleine lekkage heeft.

Ik gebruik ammoniak om vuilnisbakken schoon te maken als ze uit de hand lopen, en zelfs koelkasten die slecht zijn geworden en vlees dat erin bederft.

Ammoniak moet in een goed geventileerde ruimte worden gebruikt.
Ik weet niet of verdunnen kan helpen of dat de sterkte afneemt.

Gl
Ik hoop dat dat niet het geval is, maar de geur kwam vanavond terug toen ik de airco gebruikte. Ik ga een bus Lysol kopen en deze keer de hele bus gebruiken en kijken of dat iets doet. Ik heb de vorige keer maar 20 tot 30 seconden gesprayd. Ironisch genoeg ruik ik de geur het sterkst uit het linkerluchtrooster van de bestuurder. De andere roosters hebben een milde geur in vergelijking met die ene. Weet iemand met een 2014 crv waar de leiding zit om de verdamperreiniger in te voeren?

#18 ·
Verwijder het dashboardkastje en de ventilatormotor. Haal een tandarts-/monteursspiegel. Een van die spiegels die kunnen draaien, zodat je verschillende hoeken kunt zien. Zorg ervoor dat er geen vloeistofresten zijn rond de ventilatormotor of de kanalen. Maak je geen zorgen over de bestuurderskant. Er is geen manier waarop een muis die kant kan bereiken, tenzij hij over de verdamperkern kan reizen. Zodra je ziet dat alles droog is, gebruik dan die schuimspray, dit verwijdert alles wat achtergebleven is van de muis/muizen. Als de geur na het schoonmaken terugkomt, probeer dan het voetgedeelte onder het gebied te inspecteren waar je vermoedt dat er urine van de muis zou kunnen zijn geweest. Of in een ander gebied waar vloeistof in de vloerbedekking kan sijpelen en druppelen. Nogmaals, als het gebied droog was en er geen resten waren, overweeg dan een andere mogelijkheid. Het is normaal dat freon in de winter een beetje lekt bij oudere voertuigen. De PAG-olie, als deze is uitgelekt, houdt die geur een paar dagen aan. Kijk naar de onderkant van de verdamperkern. Als er een lek is, kun je mogelijk een vochtige/natte plek zien. Het beste als het wordt gedaan voordat je schoonmaakt of reinigingsoplossingen aanbrengt. Gl

#20 ·
Verwijder het dashboardkastje en de ventilatormotor.

Koop een tandarts-/monteursspiegel. Een van die spiegels die kunnen draaien, zodat je verschillende hoeken kunt zien.

Zorg ervoor dat er geen vloeistofresten zijn rond de ventilatormotor of de kanalen.

Maak je geen zorgen over de bestuurderskant. Er is geen manier waarop een muis die kant kan bereiken, tenzij hij over de verdamperkern kan reizen.

Als je eenmaal ziet dat alles droog is, gebruik dan die schuimspray, dit verwijdert alles wat achterblijft van de muis/muizen.

Als de geur na het schoonmaken terugkomt, probeer dan het voetgedeelte onder het gebied te inspecteren waar je vermoedt dat er urine van muizen zou kunnen zijn geweest. Of in een ander gebied waar vloeistof kan sijpelen en op het vloerkleed kan druppelen.

Nogmaals, als het gebied droog was en er geen resten waren, overweeg dan een andere mogelijkheid.

Het is normaal dat er in de winter wat freon uit oudere voertuigen lekt. De PAG-olie, als deze is uitgelekt, houdt die geur een paar dagen aan.

Kijk naar de onderkant van de verdamperkern. Als er een lek is, zie je misschien een vochtige/natte plek. Het beste als het wordt gedaan voordat je schoonmaakt of reinigingsoplossingen aanbrengt.

Gl
Bedankt voor de gedetailleerde gids. Vandaag heb ik twee keer gereden (ochtend en zojuist) en er was geen geur uit de lucht :S. Ik heb wat lubegard kool it hvac cleaner besteld en zal dit weekend onder de auto kruipen en het in de afvoerbuis spuiten en kijken wat dat doet in combinatie met je tips. Zeer gewaardeerd.

#22 ·
Nou, ik heb net geprobeerd lubegard kool it evap cleaner door de afvoerbuis vanaf de onderkant van de auto te laten lopen, maar helaas gaat de buis in een rechte hoek. Ik weet dat de 9 meter lange slang het niet zo ver de buis op heeft gehaald, dus veranderde ik van strategie en stak wat er over was in de linker- en rechterluchtroosters aan de voorzijde van de bestuurders- en passagierskant, zoals te zien is in sommige YouTube-video's. De lucht ruikt nu beter, dus ik zal zien hoe het vanaf hier gaat.

Ik kon niet bedenken hoe ik het dashboardkastje volledig kon verwijderen om bij de motor te komen, dus ik ben die route niet gegaan. Ik zal YouTube en internet moeten afstruinen als ik die route moet nemen.

#24 ·
Vergeet niet om een kijkje te nemen bij de luchtinlaat van de luchtkanaal van het motorkapgedeelte. Maak dat gebied ook schoon, zelfs het motorkapgedeelte. Als de ventilatie niet goed afsluit (zoals bij mij), wordt de geur naar binnen getrokken als deze begint bij het motorkapgedeelte.

#25 ·
Vergeet niet om een kijkje te nemen bij de luchtinlaat van het schutbord.
Maak dat gebied ook schoon, zelfs het schutbord.
Als de ventilatie niet goed afsluit (zoals bij mij), als de geur begint bij het schutbord, wordt deze naar binnen getrokken.
Als dat het gebied is met de ventilatieopeningen aan de buitenkant onder de ruitenwissers, was dat mijn eerste aanval met Lysol.