Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

De airco blaast hete lucht uit

18K views 13 replies 13 participants last post by  SVTfocusO3  
#1 ·
2008 CRV, Freon is niet te laag of te hoog. De airconditioning blaast in het begin echt koude lucht uit, maar na 30 minuten wordt de lucht warm. Ik kan de ventilator ongeveer een minuut helemaal uitzetten en hem dan weer aanzetten en hij blaast weer koude lucht uit. Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt, Brian

#2 ·
Welkom bij het CRVOC-forum. Veel fijne mensen hier van over de hele wereld.

Klik op je avatar in de rechterbovenhoek, --> Accountinstellingen, --> Voertuigdetails. Vul in voor je voertuig en klik vervolgens op Opslaan. Momenteel zijn er 6 generaties van de V op de weg. Het kennen van het jaar en het uitrustingsniveau van het betreffende voertuig helpt degenen die vragen stellen en degenen die willen antwoorden.

Is dit een plotseling probleem, of heeft u de afgelopen weken een vermindering van de koeling opgemerkt? Onze vorige V was een 2008, die berucht is om compressorstoringen. Moest de compressor ervan vervangen toen we hetzelfde type probleem hadden. Zijn er gegevens van het vorige eigendom van de compressorvervanging?

Veel systemen op de V zijn zelf te onderhouden. IMHO is het A/C-systeem daar niet een van. Ga naar een A/C-werkplaats en laat ze hun kleppen op uw systeem aansluiten. Dat geeft u een uitgangspunt voor eventuele reparatiewerkzaamheden. Als u het zelf probeert en probeert meer freon toe te voegen, kunt u overladen, wat meer problemen veroorzaakt.

Bijt door de zure appel en laat het professioneel inspecteren.

#12 ·
Welkom op het CRVOC-forum. Veel fijne mensen hier van over de hele wereld.

Klik op je avatar in de rechterbovenhoek, --> Accountinstellingen, --> Voertuigdetails. Vul in voor je voertuig en klik vervolgens op Opslaan. Momenteel zijn er 6 generaties van de V op de weg. Het kennen van het bouwjaar en de afwerking van het betreffende voertuig helpt degenen die vragen stellen en degenen die willen antwoorden.

Is dit een plotseling probleem, of heb je de afgelopen weken een vermindering van de koeling opgemerkt? Onze vorige V was een 2008, die berucht is om compressorstoringen. Moest de compressor vervangen toen we hetzelfde probleem hadden. Zijn er gegevens van de vorige eigenaar over de vervanging van de compressor?

Veel systemen op de V zijn zelf te onderhouden. IMHO is het aircosysteem daar niet een van. Ga naar een aircobedrijf en laat ze hun kleppen op je systeem aansluiten. Dat geeft je een startpunt voor eventuele reparaties. Als je het zelf probeert en probeert meer freon toe te voegen, kun je overbelasten, wat meer problemen veroorzaakt.

Bijt door de zure appel en laat het professioneel inspecteren.
Ik had precies hetzelfde probleem, en het bleek een defecte temperatuursensor op de compressor te zijn, wat een goedkoop onderdeel is. De airco werkt in het begin omdat de motor koel is, maar zodra de motor (en de sensor) zelfs maar een beetje opwarmen, denkt de temperatuursensor dat de compressor oververhit is (wat hij in werkelijkheid niet is), en schakelt de compressor uit. Dan begint de warme lucht. Ik vond een Youtube-video die veel mogelijke problemen behandelt, maar dit was de mijne.

#3 ·
Welkom.....het eerste waar ik aan denk is dat de a/c-koppeling versleten kan zijn, daarna komt het probleem met de mengklep onder het dashboard. Maar ben het eens met het bovenstaande - laat het controleren door een a/c-werkplaats.....als je er een kent die je kunt vertrouwen!

#4 ·
2008 CRV, Freon is noch laag noch te hoog. De airconditioning blaast in het begin echt koude lucht, maar na 30 minuten wordt de lucht warm. Ik kan de ventilator ongeveer een minuut helemaal uitzetten en hem dan weer aanzetten, en hij blaast weer koude lucht uit. Alle hulp wordt gewaardeerd. Dank u, Brian
Laat me dit voorafgaan door te zeggen dat ik niet genoeg weet om definitief te zijn over airconditioningsystemen. Net aan het leren.

Het koudemiddel R134A is temperatuur- en psi-gecorreleerd. Dit betekent dat wanneer het aircosysteem is uitgeschakeld, de druk in het systeem wordt gecontroleerd, deze zeer dicht bij de omgevingstemperatuur moet liggen. Als het 90 graden is, moet de psi-waarde 90 psi zijn. Dit vertelt u meteen of het aircosysteem de juiste druk van koudemiddel heeft.

Het blazen van koud dan warm dan weer koud kan zijn dat het expansieventiel defect is?? Of kunnen verstopte verdampervinnen zijn?? Controleer het interieurfilter. Sorry, weet niet waar het expansieventiel zich bevindt. Als je het ontdekt, laat het ons dan weten. Bedankt.

#5 ·
Sorry, weet niet waar het expansieventiel zich bevindt. Als je erachter komt, laat het ons dan weten. Bedankt.
Het zit aan de passagierskant van het schutbord. Toegang is van binnenuit (servicehandleiding), maar de meeste video's laten zien dat het bij het schutbord wordt vervangen, bijvoorbeeld: exp valve re/re

Save
#8 ·
Kan ook een defect AC-koppelingsrelais zijn. Als je de zekeringkast onder de motorkap controleert, herinner ik me dat een van de motorventilatorrelais hetzelfde is als het AC-koppelingsrelais. Toen ik op een gegeven moment problemen had, stelde een monteur voor om de relais te verwisselen om een defect relais uit te sluiten. In mijn geval was de koppelingsspoel doorgebrand.

#10 ·
Het is absoluut een slechte AC-compressorkoppeling, die niet inschakelt als het warm wordt..... die symptomen die u heeft, zijn typisch voor een defecte AC-koppeling en spoel. Ik heb de mijne een paar jaar geleden vervangen door een nieuwe set (poelie, koppeling en veldspiraal) die ik op Amazon kocht, voor minder dan $40. Ik heb ook het AC-relais vervangen, om zeker te zijn. Mijn AC werkt sindsdien prima. Er zijn hier talloze threads over onze Gen 3 defecte AC-koppeling.

#11 ·
Is het interieurfilter vaak vervangen?

Een vuil interieurfilter zorgt ervoor dat de verdamperkern bevriest. Zodra het ijs smelt, is het weer koud totdat het weer bevriest. Als dat het geval is, zorg er dan voor dat u de behuizing waar het filter in zit schoonmaakt voordat u een nieuwe installeert. Volgende vraag: Worden de antwoorden met Ja beantwoord?

Druppelt de afvoerbuis water naar buiten?

Een verstopte afvoer zorgt er ook voor dat de verdamperkern bevriest. Zodra het ijs smelt, loopt dat water over de airconditioningbehuizing en worden de voorste vloeren nat. U wordt elke ochtend begroet met die muffe, natte tapijtgeur.

Terzijde.

In geval van nood...

Als u vermoedt dat de koppeling versleten is en er weinig grip is wanneer deze is ingeschakeld, is er een shim (tenminste mijn RD1 heeft er een) die u kunt verwijderen en de opening tussen de koppelingsplaat en de poelie (die als vliegwiel dient) kunt sluiten.

Ik ben niet bekend met uw V, maar ik dacht dat het misschien zou helpen.
Gl

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.