Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Bijna 200.000 mijl, Liqui Moly of ATS 505 aanbevolen?

1 reading
9.9K views 15 replies 11 participants last post by  SVTfocusO3  
#1 · (Edited)
Mijn 2012 Honda CR-V EX-L AWD 2.4 (K24Z6 motor) staat op het punt om 196.000 mijl te bereiken. Ik ben toe aan een olieverversing bij 197.000 mijl en ik ben aan het onderzoeken hoe ik de motor in topconditie kan houden.

Ik overweeg om 500 ml Liqui Moly Pro-Line Engine Flush (Made in Germany, #1 best verkochte engine flush product op Amazon), OF ATS Chemical's 505 CRO Oil System Treatment en 505 CRF Fuel System Treatment (Made in the USA in Albuquerque, New Mexico, aanbevolen door Scotty Kilmer) in te gieten.

Volgens Honda of Staten Island:

Een engine flush kan helpen als een Honda veel kilometers heeft en in het verleden achterstallig onderhoud heeft gehad, omdat het opgehoopte sludge en verontreinigingen verwijdert. Echter, agressief spoelen kan grotere brokken sludge of afzettingen losmaken, die vitale componenten kunnen verstoppen.

Alternatieven voor engine flushing zijn onder andere 1) regelmatige olieverversingen en 2) motoradditieven. Ik heb mijn motorolie en filter elke 5-6,5k mijl laten vervangen met volledig synthetische 0w-20 olie en Honda OEM oliefilter bij mijn lokale Honda dealer.

Zou graag uw mening horen. Moet ik Liqui Moly Pro-Line Engine Flush of ATS 505 CRO en CRF gebruiken voor mijn volgende olieverversing?

#2 ·
U vermeldt in deze post niet hoe lang u hem al bezit, maar in uw vorige post zei u dat hij door uw ouders is doorgegeven en dat u de tweede eigenaar bent. Vermoedelijk hebben zij het onderhoud bijgehouden en geen uitgebreide olieverversingen gedaan.

Omdat u de geschiedenis kent en regelmatig synthetische olie hebt gebruikt, denk ik niet dat u een spoeling nodig heeft.

Er is al een brandstofbehandeling gedaan, en als u benzine van topkwaliteit gebruikt, was dat waarschijnlijk niet nodig. Ik denk ook niet dat dat nodig is.

Ik zou dat geld besparen en controleren of er ander onderhoud nodig is:
Remvloeistof, stuurbekrachtigingsvloeistof, airconditioning, differentieelvloeistof, de glijpennen van de remklauwen smeren.

Zelfs als de auto mechanisch geweldig is, kan roest hem uiteindelijk neerhalen. Mijn '99 heeft plastic rocker covers en roest zat eronder verstopt, samen met de wielkasten natuurlijk. Ik zou die gebieden bekijken als u iets extra's voor de auto wilt doen.

Save
#6 ·
Je vermeldt in deze post niet hoe lang je hem al hebt, maar in je vorige post zei je dat hij door je ouders is doorgegeven en dat je de tweede eigenaar bent. Vermoedelijk hebben zij het onderhoud bijgehouden en geen uitgebreide olieverversingen gedaan.

Omdat je de geschiedenis kent en regelmatig synthetische olie hebt gebruikt, denk ik niet dat je een spoeling nodig hebt.

Er is al een brandstofbehandeling gedaan, en als je benzine van topkwaliteit gebruikt, was dit waarschijnlijk niet nodig. Ik denk ook niet dat dat nodig is.

Ik zou dat geld besparen en controleren of er ander onderhoud nodig is:
Remvloeistof, stuurbekrachtigingsvloeistof, airconditioning, differentieelvloeistof, de glijpennen van de remklauw smeren.

Zelfs als de auto mechanisch geweldig is, kan roest hem uiteindelijk neerhalen. Mijn 99 heeft plastic rocker covers en roest zat eronder verstopt, samen met natuurlijk de wielkasten. Ik zou naar die gebieden kijken als je iets extra's voor de auto wilt doen.
Ik ben het ermee eens, misschien een of twee keer per jaar, vooral tijdens een roadtrip, de brandstof laag laten worden, een flesje techron erin gooien en dan vullen met mobil of shell premium voor een reiniging/schoonmaak van het brandstofsysteem met een hoog reinigingsmiddel.

#3 ·
Als u geen problemen ondervindt, zijn er geen motorreinigingsproducten nodig. Als u de motor schoon wilt houden, is overstappen op een olie die beter geschikt is om te reinigen een betere keuze. Iets met AN's/esters in de olie. Oliën zoals Amsoil's Signature Series, HPL (high performance lubricants) oliën, Valvoline's nieuwe Restore and Protect, sommige oliën van Redline, enz. Sommige oliën van Mobil 1, zoals Extended Performance, hadden vroeger veel esters en AN's, maar ze hebben deze de afgelopen jaren teruggeschroefd, dus ze worden niet meer zo aanbevolen.

Deze zijn veel beter dan producten op basis van oplosmiddelen die dingen snel en snel "reinigen", wat een oliefilter kan overbelasten of passages in de motor kan blokkeren. Ze zijn zachter en gemakkelijker voor de motor.

#9 ·
Als je geen problemen hebt, zijn er geen motorreinigingsproducten nodig. Als je de motor schoon wilt houden, is overstappen op een olie die beter geschikt is om te reinigen een betere keuze. Iets met AN's/esters in de olie. Oliën zoals Amsoil's Signature Series, HPL (high performance lubricants) oliën, Valvoline's nieuwe Restore and Protect, sommige oliën van Redline, etc.
Sommige oliën van Mobil 1, zoals Extended Performance, bevatten vroeger veel esters en AN's, maar ze hebben deze de laatste jaren teruggeschroefd, dus ze worden niet meer zo aanbevolen.

Deze zijn veel beter dan producten op basis van oplosmiddelen die dingen snel en snel "reinigen", wat een oliefilter kan overbelasten of passages in de motor kan blokkeren. Ze zijn zachter en gemakkelijker voor de motor.
Je kunt Rislone Engine Treatment onderdeel # 4102 gebruiken. Het werkt redelijk goed en als je wilt, kun je het voor altijd gebruiken, gewoon in plaats van zoveel motorolie doen. Het duurt een paar olieverversingen om het schoon te krijgen, maar het werkt wel.

#4 ·
Welkom bij het CRVOC-forum. Veel fijne mensen hier van over de hele wereld.

Klik op je avatar in de rechterbovenhoek, —> Accountinstellingen, —> Voertuigdetails. Vul dit in voor je voertuig en klik vervolgens op Opslaan. Op deze manier verschijnt die essentiële informatie automatisch wanneer je post.

Met 6 generaties van de V die vandaag op de weg rijden, helpt het kennen van het bouwjaar en het uitrustingsniveau van het betreffende voertuig zowel degenen die vragen stellen als degenen die bereid zijn te antwoorden.

Fijn om te zien dat je proactief probeert je voertuig aan de praat te houden. Zoals veel forumleden weten, is het altijd gemakkelijker en goedkoper om problemen te vinden en te voorkomen dan om schade te repareren.

Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om de algemene gezondheid van je motor te controleren. Veel hiervan kun je doen, afhankelijk van je doe-het-zelf vaardigheden en/of de inhoud van je gereedschapskist.

1.] Lees alle opgeslagen codes uit die de ECU van je voertuig heeft. Dit zal problemen aanwijzen die je mogelijk niet ziet of voelt. Het kennen van de codes bespaart geld in tegenstelling tot het weggooien van onderdelen.

2.] Als je de onderhoudsgeschiedenis van je voertuig kent, wat ik denk dat je wel weet, is het gebruik van de juiste synthetische olie een van de beste praktijken die je kunt doen om je motor te laten werken zoals het hoort. Houd het olieverbruik bij. Afhankelijk van waar je woont, kun je overwegen een graadje hoger te gaan naar een iets dikkere olie.

3.] Daarnaast is het uitvoeren van klepafstellingen een andere goede gewoonte om aan te wennen. Controleer zowel de inlaat- als de uitlaatkleppen. Je type motor staat erom bekend dat de uitlaatklepspelingen korter worden. Indien binnen bereik, zou het goed moeten zijn. Als er iets niet aan de specificaties voldoet, kun je ze zelf afstellen. Veel YT-video's beschikbaar. Bekijk er een paar voordat je begint. Kost alleen tijd en geduld.

Als bijkomend voordeel van het uitvoeren van de klepafstelling, kun je de onderkant van je kleppendeksel bekijken om te bepalen of er een soort vuil in je motor ophoopt. Met je kilometerstand zul je je reflectie aan de onderkant niet kunnen zien. Als je merkt dat de onderkant van het kleppendeksel eruitziet als je banden, dan is dat reden voor actie van jouw kant.

4.] Wanneer je je bougies vervangt, controleer dan de staat van de bougies om te zien of er een anders uitziet dan de andere. Trouwens, bezuinig niet op bougies. Veel namaakproducten op de markt. Doe gewoon een zoekopdracht in de community in het bovenstaande vak voor "namaak bougies".

5.] Voer een compressietest van de cilinder uit terwijl je je bougies vervangt. Alle cilinderdrukwaarden moeten dicht bij elkaar liggen. Zo niet, noteer dan welke anders is en controleer de bougie die erin is gebruikt.

6.] Voer een druktest van het koelvloeistofsysteem uit.

Als je vragen hebt over je voertuig, kun je altijd het zoekvak Community bovenaan deze thread gebruiken om te ontdekken hoe andere forumleden die specifieke zorg hebben aangepakt.

Succes. Houd ons op de hoogte.

#5 ·
Mijn 2012 Honda CR-V EX-L AWD 2.4 (K24Z6 motor) staat op het punt om 196.000 mijl te bereiken. Ik ben toe aan een olieverversing bij 197.000 mijl en ik ben aan het onderzoeken hoe ik de motor in topconditie kan houden.

Ik overweeg om 500 ml Liqui Moly Pro-Line Engine Flush (Made in Germany, #1 best verkochte engine flush product op Amazon), OF ATS Chemical's 505 CRO Oil System Treatment en 505 CRF Fuel System Treatment (Made in the USA in Albuquerque, New Mexico, aanbevolen door Scotty Kilmer) in te gieten.

Volgens Honda of Staten Island:

Een engine flush kan helpen als een Honda veel kilometers heeft gereden en in het verleden achterstallig onderhoud heeft gehad, omdat het opgehoopte sludge en verontreinigingen verwijdert. Echter, agressief spoelen kan grotere brokken sludge of afzettingen losmaken, die vitale componenten kunnen verstoppen.

Alternatieven voor engine flushing zijn 1) regelmatige olieverversingen en 2) motoradditieven. Ik heb mijn motorolie en filter elke 5-6,5k mijl laten vervangen met volledig synthetische 0w-20 olie en Honda OEM oliefilter bij mijn lokale Honda dealer.

Zou graag uw mening horen. Moet ik Liqui Moly Pro-Line Engine Flush of ATS 505 CRO en CRF gebruiken voor mijn volgende olieverversing?
Honda USA raadt niets van dat spul aan. Mijn 2005 CRV heeft dezelfde motor als die van jou en heeft 410.000 mijl erop zitten. Ik heb dat nog nooit gebruikt. Vrolijke paardenstront.

#7 · (Edited by Moderator)
Ik zou niets veranderen. Gebruik natuurlijk dezelfde olie als voorheen, wacht niet tot de auto je vertelt dat je je olie moet verversen, doe het tussen 3000 en 4000 mijl en je zult een lange levensduur hebben. Al mijn auto's staan dicht bij 300.000 mijl met niet-synthetische olie. Na 3000 mijl heeft de olie nog steeds geweldige smerende eigenschappen, maar is hij nog steeds vuil en korrelig.

• Like
Reactions: toddallgood
Save
#8 ·
Ik ben over het algemeen geen fan van motorreinigingen, maar Liqui Moly Motor Oil Saver is een goed product om elke 20.000 mijl of zo te gebruiken om de afdichtingen in goede conditie te houden. het werkt. In een voertuigmodel van na 2000 zijn olieverversingen om de 3.000 mijl overdreven (tenzij er veel korte afstanden worden afgelegd of andere zware omstandigheden, zoals rijden op stoffige wegen), vanwege moderne oliën en motorontwerp. Voor de meeste omstandigheden zijn olieverversingen om de 5.000 mijl prima.

#10 ·
Ik ben over het algemeen geen fan van motorreinigingen, maar
Liqui Moly Motor Oil Saver is een goed product om te gebruiken om de 20.000 mijl of zo om de afdichtingen in goede conditie te houden. Het werkt. In een voertuigmodel van na 2000 zijn olieverversingen om de 3.000 mijl overdreven (tenzij er veel korte afstanden worden afgelegd of andere zware omstandigheden, zoals rijden op stoffige wegen), vanwege moderne oliën en motorontwerp. Voor de meeste omstandigheden zijn olieverversingen om de 5.000 mijl prima.
Mijn 09 met 300.000 mijl vervangt bij elke olieverversing 1/2 qt motorolie door 1/2 qt transmissievloeistof. Het wordt toegevoegd aan de motor voor de gehele levensduur van de olie, ongeveer 5.000 mijl, de olie wordt ververst. Maar transmissievloeistof bevat veel smeermiddel en reinigingsmiddelen om de binnenkant van de motor te reinigen. Werkt verbazingwekkend goed bij het reinigen van koolstof, olieslibophoping en het houden van VVT/VCT-systemen op maximale prestaties. Ik heb er jaren geleden over gelezen en het geĂŻmplementeerd na 150.000 mijl, 8 jaar geleden, zonder problemen door het gebruik van transmissievloeistof. Even ter info als de motor intern gereinigd moet worden.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.