Honda CR-V Owners Club Forums banner

Wszelka pomoc jest mile widziana

4.3K views 23 replies 9 participants last post by  Wes Kootenay  
#1 ·
Cześć przyjaciele! Nowy członek i pierwszy raz piszę na tym forum. Moja żona jest właścicielką Hondy CRV z 2008 roku i jest listonoszem na wsi. Przepraszam za długi post, ale będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Samochód był wspaniały, dopóki niedawno nie napotkałem mnóstwa problemów i przyszedłem tutaj szukać pomocy.

Pierwszym problemem było to, że samochód całkowicie się wyłączył i nie trzymał ładunku, a każda kontrolka na desce rozdzielczej się zaświeciła. DRL, bateria TMPS, kontrolka silnika, co tylko chcesz, to było. Wymieniłem akumulator. Alternator i 2 przekaźniki pod maską na nic. To, co to naprawiło, to bezpiecznik ACG [generator prądu alternatora] pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy. Bezpiecznik 7,5 A przepalił się, a wymiana natychmiast wyleczyła wszystkie inne problemy. Więc to było dobre

Jednak.

Po naprawieniu tego problemu napotykam teraz gaśnięcie, na przykład gdy zatrzymuje się na czerwonym świetle, znaku stopu itp. Będąc listonoszem, często się zatrzymuje i rusza, więc gaśnięcie ją po prostu zabija. Uruchamia się ponownie za każdym razem, ponieważ założyłem nowy rozrusznik, a problem nadal występuje. Oto, co znalazłem i naprawiłem do tej pory.

Wymieniłem czujnik masy powietrza MAF. Nie naprawiło.

Wyczyściłem przepustnicę środkiem czyszczącym, to też nie zadziałało.

Na koniec użyłem miernika i odebrałem 5 kodów, wszystkie związane z ubogą mieszanką paliwa i uszkodzonym czujnikiem MAF

Sprawdziłem wlot powietrza, wentylatory, filtr, wszystko w porządku.

Sprawdziłem pompę paliwa i filtr, oba w porządku.

W końcu patrząc pod pojazd, stwierdziłem, że jeden kawałek osłony termicznej katalizatora odpadł i stopił/przeciął na pół przewody czujnika tlenu za katalizatorem. Więc wtedy wymieniłem czujnik tlenu i wyczyściłem kody i wszystko wydawało się dobrze i działało jak urok przez około dzień.

Teraz kontrolka silnika ponownie się zapala i przerywane gaśnięcie trwa.

Czy ktoś ma jakieś pomysły, co powinienem sprawdzić dalej, aby ustalić, co może się dziać, co to powoduje?

Jestem bezradny, poza podpaleniem pojazdu i zakończeniem dnia. Jeszcze raz, jeśli poświęciłeś czas na przeczytanie tego, szczerze to doceniam i jestem otwarty na wszelkie rady.
 
#2 ·
Cześć John,

Witamy na forum!

Rozumiem Twój ból. Posiadanie narzędzia, od którego zależy Twoje utrzymanie, które jest "wadliwe", jest irytujące.

Ale myślę, że możesz być "zbyt blisko problemu", aby go rozwiązać.

Radzę zrobić krok wstecz i zacząć od czegoś naprawdę podstawowego. Zeskanuj samochód w poszukiwaniu kodów i zobacz, co się pojawi.

Zamieść dokładne kody błędów, a zobaczymy, co je łączy.
 
#6 ·
Gdybym otrzymywał kod dla ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej i gaśnięcia na biegu jałowym, w pierwszej kolejności wyeliminowałbym możliwość nieszczelności powietrza za czujnikiem MAF i kolektorem dolotowym. Sprawdź rurę wlotu powietrza pod kątem pęknięć i wszystkie przewody podłączone do kolektora dolotowego, takie jak PCV, przewód podciśnienia hamulców itp.
 
#8 ·
Bezpiecznik ACG w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą to bezpiecznik 10 amperowy. To numer 3. Dolny rząd. Trzeci od lewej. Ponieważ to nie jest właściwy bezpiecznik, uważam, że jest zwarcie, które przepaliło bezpiecznik. Czy zostanie to naprawione przez wymianę akumulatora i alternatora?? IDK. Przechodzimy do sprzecznych DTC. MAF i korekty paliwa ubogie. DTC MAF mówi, że jest mały przepływ powietrza, co powinno powodować bogatą mieszankę. Ubogi DTC korekty paliwa oznacza niezmierzone powietrze w dolocie. To przedstawia nam więc problem z okablowaniem elektrycznym. MAF został zmieniony. Więc być może czujnik O2 upstream? może jest przerywane zwarcie?? IDK.

Sprawdziłbym okablowanie tych czujników. Możliwe, że zwarcie w obwodzie odniesienia 5 V wyłącza ECM? Ale silnik uruchamia się za każdym razem?? Może wadliwy czujnik wału korbowego i/lub wałka rozrządu?? Cóż, po prostu poczekaj na najnowsze DTC.
 
#9 ·
Bezpiecznik ACG w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą to bezpiecznik 10 amperowy. To numer 3. Dolny rząd. Trzeci od lewej. Ponieważ to nie jest właściwy bezpiecznik, wierzę, że jest zwarcie, które przepaliło bezpiecznik. Czy zostanie to naprawione przez wymianę akumulatora i alternatora?? IDK. Przechodzimy do sprzecznych DTC. MAF i korekty paliwa ubogie. DTC MAF mówi, że jest mały przepływ powietrza, co powinno powodować bogatą mieszankę. DTC ubogiej korekty paliwa oznacza niezmierzone powietrze w dolocie. To przedstawia nam więc problem z okablowaniem elektrycznym. MAF został zmieniony. Więc być może czujnik O2 na wlocie? Może jest przerywane zwarcie?? IDK.

Sprawdziłbym okablowanie tych czujników. Możliwe, że zwarcie w obwodzie odniesienia 5 V wyłącza ECM? Ale silnik uruchamia się za każdym razem?? Może wadliwy czujnik wału korbowego i/lub wałka rozrządu?? Cóż, po prostu poczekaj na najnowsze DTC.
Zatem dobra uwaga. Bezpiecznik, który w nim był, miał wartość 7,5. Ale włożyłem z powrotem 10 (zakładam, że poprzedni właściciel) sprawdzę nowe kody tak szybko, jak to możliwe i dam znać. A także powyższy czujnik tlenu!
 
#14 ·
Myślę, że to może być winowajca. Może to być również wskaźnik, że inne węże pod silnikiem są wysuszone i gotowe do pęknięcia.

Kod P0171 wydaje się oznaczać, że występuje wyciek podciśnienia za czujnikiem MAF. Co wyraźnie na to wskazuje. Dobrą wiadomością jest to, że można odciąć wąż przed pęknięciem, wcisnąć go na króciec i sprawdzić, czy to rozwiąże problem. TO TYLKO TEST, a nie rozwiązanie długoterminowe. Ale jest szybki i darmowy.
 
#16 ·
Kolejna sugestia dotycząca tego przewodu wlotowego. Może nie być estetyczna, ale powinna wystarczyć, dopóki nie znajdziesz/kupisz zamiennego przewodu elastycznego.

Jeśli możesz, zdejmij cały przewód. Oczyść około 5 odcinków przewodu otaczających pęknięcie po obu stronach i połóż przewód płasko.

Weź kawałek aluminiowej taśmy duct tape i złóż go tak, aby lepkie strony stały się zewnętrzną powierzchnią litery V. Włóż czubek do pękniętej sekcji tak ciasno, jak to możliwe, podążając za konturami elastycznego przewodu. Całkowicie owiń uszkodzoną sekcję dookoła. Dopasuj również ciasno sekcje po obu stronach pęknięcia taśmą. Chcesz stworzyć jak najszczelniejsze uszczelnienie taśmą, zarówno w pękniętej sekcji, jak i w sekcjach przylegających do pęknięcia.

Użyj kilku opasek zaciskowych, aby ścisnąć taśmę duct tape we wszystkich sekcjach pokrytych taśmą. Miejmy nadzieję, że połączenie ciasno dopasowanej taśmy i opasek zaciskowych stworzy uszczelnienie, które wyeliminuje wyciek podciśnienia powodujący wyrzucenie kodu.

Powodzenia. Informuj nas na bieżąco.
 
#17 ·
Próbuję to przemyśleć :unsure: Miałeś P0171 za pierwszym razem, zanim wymieniłeś czujnik O2, nadal go masz. Wymieniłeś czujnik MAF, więc chyba że przewód jest brudny lub uszkodzony, możemy to wykluczyć. Wąż od filtra powietrza do korpusu przepustnicy jest w porządku. Mówisz, że wyczyściłeś korpus przepustnicy, czy zrobiłeś to ostrożnie za pomocą szmatki, czy też spryskałeś go aerozolem? Jeśli dobrze pamiętam, do kolektora dolotowego przymocowanych jest kilka węży, zawór PVC, wspomaganie hamulców itp. Zdarzały się przypadki, w których obudowa wspomagania zardzewiała i pękła, powodując wyciek. Czy kolektor dolotowy został zdemontowany w celu wymiany rozrusznika, jeśli tak, uszczelka mogła ulec uszkodzeniu. Powodzenia, staram się uczyć na twoim nieszczęściu :)
 
#18 ·
Haha dzięki Wes, to na pewno była udręka, żeby się tak wyrazić! Potraktowałem przepustnicę środkiem do czyszczenia gaźnika, więc to nie było dogłębne czyszczenie. Nadal na tym utknąłem. Myślę, że moim następnym krokiem jest sprawdzenie każdej możliwości wystąpienia nieszczelności podciśnieniowej, ponieważ nie sądzę, żeby filtr paliwa był zły, przynajmniej na podstawie informacji, które do tej pory zebrałem.
 
#22 ·
Zazwyczaj wyszukuję w Google "Honda <numer części>", a następnie wybieram najtańszą/najszybszą cenę + wysyłkę (nie Amazon ani eBay).
Większość czasu kończę na korzystaniu z 2 poniższych witryn (wysyłka jest tańsza, cena jest mniej więcej taka sama).


 
#23 ·
No dobra, do cholery, chłopaki! Stary czujnik MAF rozwiązał problem. W moim wysiłku, aby naprawić pierwotny problem z alternatorem, wymieniłem MAF na nowy z rynku wtórnego, ponieważ przechodziłem przez proces eliminacji. Najwyraźniej Honda naprawdę jest tak wybredna co do części. Założenie starego czujnika MAF przywróciło wszystko do normy. Żadnego gaśnięcia, nic przez całe 2 dni.

Dzięki wszystkim, którzy poświęcili czas, aby pomóc mi sformułować plan.

Gdybyście byli blisko, kupiłbym wam piwo. Albo root beer dla niepijących. Jeszcze raz dziękuję, chłopaki, życzę wam błogosławionego dnia.