Honda CR-V Owners Club Forums banner

Apple Carplay/Android auto upgrade

5.5K views 8 replies 5 participants last post by  CRVRik  
#1 ·
Hallo mensen.
Ik ben nieuw in de club en ben op zoek naar de laatste info over de vraag of het mogelijk is om een nieuwe head unit toe te voegen aan een CRV uit 2014 (de mijne is de i-Dtec met de in de fabriek gemonteerde satnav/cd-speler en achteruitrijcamera) die Apple Carplay & Android Auto heeft.
Ik ben erg benieuwd naar aanbieders die goed blijken te zijn, en de beste head units die goed werken in de CRV.
Ik wil graag de camera en de bediening op het stuur behouden, indien mogelijk.
Bedankt.

#2 ·
Ik heb een Joying 10.1 Android-unit in mijn 2018 EX geplaatst, en deze heeft draadloze carplay & android auto out of the box. Zeer eenvoudige installatie, en alle stuurwielbediening werkt nog steeds, net als de achteruitrijcamera. Je verliest een paar van de iMID-displays, nu toont het alleen de klok & boordcomputer, maar ik kan niet zeggen dat ik iets mis, want de unit is zoveel beter.

#3 ·
Ik heb een joying 10.1 android unit in mijn 2018 EX geplaatst, en hij heeft draadloze carplay & android auto out of the box. zeer eenvoudige installatie, en alle stuurwielbediening werkt nog steeds, net als de achteruitrijcamera. Je verliest een paar van de iMID-displays, toont nu alleen de klok & boordcomputer, maar ik kan niet zeggen dat ik iets mis, want de unit is zoveel beter. View attachment 171036 View attachment 171037

#5 ·
Kwam het met een adapter voor je achteruitrijcamera? En wat gebeurt er nu als je de onderhoudsherinnering wilt doen, wordt die dan nog steeds op het bovenste scherm gelezen?
Ja, mijn achteruitrijcamera werkt nog steeds, net als alle stuurwielbediening. Het iMID-scherm verliest een paar pagina's, nu alleen klok, sensordisplay & mpg, maar ik ben uit UK🇬🇧, dus ik heb geen onderhoudsherinnering die ik ken, aangezien de EU en de VS verschillende bedrading lijken te hebben.

#6 ·
Bedankt! Dus uw apparaat werd geleverd met de juiste bedrading om verbinding te maken met uw achteruitrijcamera en uw achteruitrijsensordraad werkt nog steeds zonder enige aanpassing? Ik sta op het punt een apparaat te bestellen bij Amazon, en de leveranciers zijn zo vriendelijk om mijn vraag over een adapter te beantwoorden, zolang ik een foto van mijn fabriekseenheid stuur... Ik wacht op een antwoord, maar ik dacht dat iemand in het forum die de operatie daadwerkelijk heeft uitgevoerd, de beste aanbeveling zou zijn.

#7 ·
Bedankt! Dus uw unit werd geleverd met de juiste bedrading om verbinding te maken met uw achteruitrijcamera en uw achteruitrijsensordraad werkt nog steeds zonder enige aanpassing? Ik sta op het punt een unit van Amazon te bestellen, en de leveranciers zijn zo vriendelijk om mijn vraag over een adapter te beantwoorden, zolang ik een foto van mijn fabriekseenheid stuur... Ik wacht op een antwoord, maar ik dacht dat iemand in het forum die de operatie daadwerkelijk heeft uitgevoerd, de beste aanbeveling zou zijn.
De joying-unit wordt geleverd met een complete canbus-bedradingskit die specifiek is voor de headunit-versie die u heeft.

#9 ·
Ik haalde de trekker over en kocht de nieuwste unit...en er is een bedrijf dat een adapterkabel maakt om je achteruitrijcamera te laten werken vanaf de kabelboom van de unit boven het dashboard (eBay voor ongeveer 10 dollar). Ik heb dat kleine paneel van de middenconsole verwijderd en aangepast om naar usb-c-poorten te gaan en ik heb de 12 volt-bron naar het midden verplaatst.