Honda CR-V Owners Club Forums banner

AWD – trwale usunąć wał napędowy OK??

4.3K views 2 replies 2 participants last post by  victor67005  
#1 ·
Witajcie wszyscy, jestem nowy w klubie, przepraszam, jeśli temat był już poruszany. Mój CR-V z napędem na wszystkie koła z 2013 roku miał silne wibracje powyżej 60 mil na godzinę, usunąłem wał napędowy, co rozwiązało problem. CZY MOGĘ ZOSTAWIAĆ WAŁ NA STAŁE WYJĘTY? Potrzebuję tylko napędu na przednie koła, ale czytałem, że można uszkodzić skrzynię biegów, jeżdżąc z wyjętym tylnym wałem napędowym. Jeśli będę musiał wymienić wał napędowy, są one bardzo tanie na eBayu, ale czy wały napędowe z eBayu są dobre? Z GÓRY DZIĘKUJĘ, każda pomoc mile widziana.

#2 ·
Odpowiedź na to pytanie zajmie trochę pracy. Chociaż jeśli podczas normalnej jazdy nie ma mocy przekazywanej przez tylną oś, oznacza to, że wał napędowy obraca się tylko na biegu jałowym bez obciążenia.
Jeśli tak jest na pewno, to nie byłoby problemu z jego usunięciem, chyba że napędza coś ważnego, jak pompa. Jeśli byłby to stały napęd na wszystkie koła, to skrzynia rozdzielcza potrzebowałaby własnego zestawu przekładni różnicowych, aby zrekompensować różnicę między przednią i tylną osią, a ten system nie działałby dobrze, a nawet działałby bez wału napędowego. Nadal wymaga więcej badań, zanim po prostu powiemy tak.

Wszystkie Gen 3 to 4WD, co oznacza, że napęd na 4 koła jest jakoś sterowany. Więc czy Twój rok to AWD czy 4WD? Co pisze na tylnej klapie?

#3 ·
Odpowiedź na to wymaga trochę pracy badawczej. Chociaż jeśli podczas normalnej jazdy i nie ma mocy przekazywanej przez tylną oś, oznacza to, że wał napędowy obraca się tylko na biegu jałowym bez obciążenia.