Honda CR-V Owners Club Forums banner

Gebroken linkerspiegel - armvervanging? 2019 CRV EX

4.3K views 7 replies 4 participants last post by  Crvguy##  
#1 ·
De linkerspiegel van mijn 2019 CRV EX is geraakt door een passerende auto. Hij hangt momenteel aan de draad, maar de sensor en de richtingaanwijzer werken nog steeds. Het enige dat kapot is, is de goedkope plastic arm die de assemblage omhoog houdt. Is het mogelijk om alleen de plastic arm te vervangen? Een nieuwe complete assemblage kost meer dan $700 en een gebruikte die ik vond bij een gerenommeerde gebruikte onderdelenman kost meer dan $500. Maar ik denk dat ik alleen de plastic basis nodig heb. Is het mogelijk om alleen die te kopen? Hoe kan ik een onderdeelnummer achterhalen? Bedankt!

#2 ·
Ze kosten nieuw slechts ongeveer $400, tenzij je ze bij een dealer koopt.
Als ze een mooie, sterke spiegel hadden gemaakt, zou je een bestuurdersdeur vervangen. Ze horen af te breken.

#3 ·
Over de deur, dat realiseerde ik me pas nadat ik het had gepost. Het is fijn om de deur niet te hoeven vervangen!

Bedankt voor het doorverwijzen naar die link. Ik vraag me nog steeds af of het mogelijk is om de basis apart te kopen in plaats van de gecombineerde assembly aan te schaffen? Ik heb op verschillende sites rondgekeken en kon het niet vinden, maar misschien overzie ik iets.

#7 ·
Nee, de basis wordt niet als een apart onderdeel verkocht. Er zijn goedkope aftermarket spiegels te koop voor minder dan $100. Maar je moet ze laten schilderen en ik neem aan dat de kwaliteit lager is dan die van OEM. Je kunt ze vinden op de site van Rock Auto.
Ik geloof dat de behuizing het enige geschilderde onderdeel is. De behuizing (voorgelakt) is apart verkrijgbaar bij Honda, dus die kan samen met een aftermarket basiseenheid worden gekocht.