Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Auto start soms niet

1 reading
37K views 22 replies 10 participants last post by  HondaLike  
#1 · (Edited)
Heb een 2014 Honda CRV.
De laatste paar dagen loop ik tegen een raar probleem aan.
Soms, willekeurig, start de auto niet. Wanneer ik de sleutel in het contact omdraai, gaat het dashboard aan, maar geen ontsteking, en de auto start niet. Na een paar keer proberen, start de auto uiteindelijk wel.
Gisteren, samen met het niet starten van de auto, blokkeerde het stuur. Maar uiteindelijk startte hij na enige tijd.

Iemand ideeën over wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Ik weet niet zeker of het gerelateerd is, maar sinds een paar maanden werken een paar van de knoppen op het dashboard niet meer, met name de "Telefoon"-knop waarmee je je telefoon met Bluetooth kunt koppelen.

#4 ·
Als je zegt dat hij niet start, draait de motor dan en slaat hij niet aan? Of doet hij gewoon helemaal niets, zelfs de motor slaat niet aan?
Doet niets. Dashboard staat aan maar geen gesputter en geen geluid. Als ik het 5-10 keer probeer, start hij eindelijk... tenminste, tot nu toe :)

Zou proberen de accupolen en kabelaansluitingen schoon te maken
Let op groene korstjes (koper corrodeert groen)
Volg de negatieve accukabel naar de massaverbinding en reinig de contactpunten.

Dit is misschien niet uw probleem, maar het zal helpen het uit te sluiten.
De kosten zijn een beetje tijd en zorg voor uw voertuig.
Bedankt! Zal dit proberen

#3 ·
Zou proberen de accupolen en kabelklemmen schoon te maken
Kijk uit voor groene korstjes (koper corrodeert groen)
Volg de negatieve accukabel naar de massaverbinding van het chassis en reinig de contactpunten.

Dit is misschien niet uw probleem, maar het zal helpen het uit te sluiten.
De kosten zijn een beetje tijd en zorg voor uw voertuig.

#5 ·
Ik heb een 2014 Honda CRV die af en toe startproblemen heeft.
Als ik de sleutel omdraai, gaat het dashboard aan, maar geen gasgeluid en de motor start niet.
Als ik dit een paar keer herhaal, slaat de motor aan.
Het probleem doet zich met tussenpozen voor.

De batterij is gecontroleerd. Hij is in orde.

Ik kreeg te horen dat het een defect startonderbrekerrelais zou kunnen zijn. Ik wil dat proberen te vervangen voordat ik naar de dealer ga.

Maar ik ben niet zeker van de locatie van het relais.

Kan iemand helpen het aan te wijzen?

Afbeelding van de zekeringkast onder de motorkap.

Image

Image

Afbeeldingen uit de handleiding

Image

Image

#7 ·
Ik heb een 2014 Honda CRV die af en toe startproblemen heeft.
Als ik de sleutel omdraai, gaat het dashboard aan, maar geen gasgeluid en de motor start niet.
Als ik dit een paar keer herhaal, slaat de motor aan.
Het probleem komt af en toe voor.

De batterij is gecontroleerd. Hij is in orde.

Ik kreeg te horen dat het een defect startonderbrekingsrelais zou kunnen zijn. Ik wil dat proberen te vervangen voordat ik ermee naar de dealer ga.

Maar ik ben niet zeker van de locatie van het relais.

Kan iemand helpen om het aan te wijzen?
Als je het probleem wilt isoleren van de startmotor en de circuits die de startmotor activeren, is er een handige connector aan de voorkant van de batterij, ongeveer 15 cm onder de positieve accupool. Zie de bijgevoegde afbeelding. Als je de connector loskoppelt, gaat de connectorhelft die aan een beugel is bevestigd terug naar het startonderbrekingsrelais, het vrije uiteinde van de andere connectorhelft gaat naar de startsolenoĂŻde. Als het contact is uitgeschakeld (sleutel eruit is aanbevolen), kun je de positieve accupool en het vrije uiteinde van de andere connectorhelft overbruggen om de startmotor te activeren. De startmotor moet de motor laten draaien, maar de auto start niet omdat het contact is uitgeschakeld. Als je een voltmeter van de connectorhelft die aan de beugel is bevestigd en de massa van het chassis plaatst, moet je 12 volt zien wanneer je het contact op "start" zet.

Attachments

#12 ·
#3 SRS - SRS staat voor het veiligheidsvastzetsysteem
En dat is de zekering.
Er zijn twee sets relais
Eén is de set die je hebt laten zien en gevraagd of dit degene is
De set erboven is degene waar we het over hebben.
En het zit zo ver daarboven onder het dashboard dat het erg moeilijk toegankelijk is

#17 ·
Welkom bij het CRVOC-forum. Veel fijne mensen hier van over de hele wereld.

Klik op je avatar in de rechterbovenhoek, —> Accountinstellingen, —> Voertuigdetails. Vul dit in voor je voertuig en klik vervolgens op Opslaan. Op deze manier verschijnt die essentiële informatie automatisch wanneer je iets plaatst.

Met 6 generaties van de V die vandaag op de weg rijden, helpt het kennen van het bouwjaar en het uitrustingsniveau van het betreffende voertuig zowel degenen die vragen stellen als degenen die willen antwoorden.

Zal het ermee eens zijn dat de slechte massaverbinding een deel van het probleem kan zijn.

Het kan ook een licht versleten contactslot zijn. Heb je geprobeerd de sleutel te 'wiebelen' terwijl je probeerde je voertuig te starten? Als de auto daardoor start, moet je mogelijk het contactslot vervangen. Je hebt een 10 jaar oude auto. Je weet waarschijnlijk niet zeker hoeveel startcycli je voertuig heeft gehad.

Een andere ding om te controleren is het gewicht van je sleutelhanger. Veel items die aan je sleutelring zijn bevestigd, zorgen ervoor dat je contactslot op en neer stuitert tijdens het rijden, waardoor de contactpunten in je contactslot worden verzwakt.

Succes. Houd ons op de hoogte.

#23 ·
Ja, dat klopt. De draad van het chassis naar de accu moet na een paar jaar een oxidecoating opbouwen, wat de weerstand van de verbinding beĂŻnvloedt. Het losser maken van de verbinding en vervolgens weer vastdraaien verwijdert de oxidecorrosie om de weerstand van de verbinding te verlagen en de beschikbare stroomopname naar de startmotor te herstellen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.