Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Tankdop controleren - hoe te repareren

1 reading
37K views 6 replies 7 participants last post by  Aeroshep1  
#1 ·
Dus ik heb hier al eerder berichten over geplaatst, maar ik wil gewoon kijken of iemand advies heeft voordat ik mijn handen vuil maak.
Het controlelampje voor de tankdop knippert sinds februari van dit jaar in mijn achterhoofd. Sommige mensen suggereerden dat ik de canister purge selinoid moest vervangen. En ik probeer te voorkomen dat ik mijn linker nier aan Honda verkoop om het voor mij te laten repareren. En dan te bedenken dat mijn dichtstbijzijnde Honda-dealer op meer dan 30 minuten afstand ligt. Het is frequenter geworden (bijna constant nu) sinds het weer warm is geworden.

Heeft iemand ervaring of advies met het oplossen van dit probleem?

#2 ·
Als je hier eerder een bericht over hebt geplaatst, kun je naar je profiel en de laatste discussie gaan en deze ophalen en de discussie voortzetten, want herhaalde threads zullen de aandacht van sites trekken:

Voor je probleem: haal een nieuwe tankdop. Heb je er een uit je vorige thread gehaald?

Save
#3 ·
In februari van dit jaar stelden sommige mensen voor dat ik de canister purdge selinoid zou proberen te vervangen.
Hetzelfde advies geldt als toen. Meestal gaan de doppen niet kapot, in mijn ervaring. Twee CR-V's uit 2009, dezelfde fout in beide. Tenzij je het niet erg vindt om het werk zelf te doen, heb je een monteur of een Honda-serviceafdeling nodig om de diagnose te stellen en het onderdeel te vervangen.

Save
#5 ·
Dezelfde raad geldt als toen. Meestal gaan de doppen niet kapot, in mijn ervaring. Twee CR-V's uit 2009, dezelfde fout in beide. Tenzij je het niet erg vindt om het werk zelf te doen, heb je een monteur of een Honda-serviceafdeling nodig om de diagnose te stellen en het onderdeel te vervangen.
Ik had dit probleem af en toe met mijn CRV uit 2008.

De waarschuwing vertelt de bestuurder natuurlijk dat er een verdampingslek is in het brandstofsysteem en meestal is dit een losse brandstofdop.. vandaar dat Honda dat de focus van de waarschuwing maakt.. omdat dit de gemakkelijkste en meest voorkomende oorzaak is (dop niet volledig vastgedraaid of ontbreekt).

In mijn 2008 was dit het geval met de brandstofdop. De dop was niet slecht, het was gewoon dat er iets aan was waardoor hij gesloten aanvoelde, terwijl er in feite nog een halve slag over was om een volledige afdichting te krijgen. Dus.. Ik heb geleerd om er gewoon voor te zorgen dat ik voorbij dat eerste aarzelingspunt duwde bij het terugplaatsen van de dop na het tanken. Uiteindelijk kocht ik een nieuwe dop en heb ik nooit meer een plakkerige plek gehad zoals ik had met de oude dop.

#4 ·
Dit is een fout in het verdampingsemissiesysteem.
Na het controleren van de tankdop en de afdichting ervan, vereisen de volgende stappen kennis van hoe het systeem werkt en hoe het voertuig de systeemintegriteit test. Een rookmachine wordt in dergelijke gevallen erg handig. De machine wordt meestal in de motorruimte bevestigd, waar de purgeerklep op het systeem wordt aangesloten. En zal laten zien of er een lek is en hoe snel het is. De rook die in het systeem wordt gevoerd, vindt zijn weg naar het lek. Dat is hopelijk, het zal laten zien waar het vandaan komt. Het kan moeilijk te vinden zijn vanwege alle slangen en waar het naartoe gaat, soms verborgen. De doe-het-zelver moet over goede vaardigheden beschikken om het kleine verdampingslek te vinden.
Succes.

#7 ·
Het is hoogstwaarschijnlijk de canister purge selinoid. Mijn 2010 had hetzelfde, en uiteindelijk gaat het controlelampje van de motor branden. Ik heb er 4 jaar mee gereden voordat ik het echt zat was om het te zien. Ik heb het onderdeel op Amazon gekocht, het duurde in totaal maar ongeveer 20 minuten om te vervangen, en ik ben niet zo mechanisch onderlegd. Gewoon een beetje lastig om te bereiken.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.