Honda CR-V Owners Club Forums banner

Gasklep reinigen...

1.8K views 3 replies 3 participants last post by  pmike1617  
#1 ·
Hallo ~!

Ik ga dit weekend mijn gasklep reinigen (104.607 kilometer).
Ik heb een aantal threads doorzocht, maar kan hier geen eenvoudig antwoord vinden.

Welke methode moet ik gebruiken bij het reinigen van de gasklep?

1) Sluit de MAF-sensor weer aan en houd het gaspedaal ingedrukt om hem te openen?
(Spuiten op een werkplaatsdoek)

2) Open de gasklep voorzichtig en langzaam met een werkplaatsdoek?

3) Verwijder de gasklepassemblage en reinig deze?

Trouwens, ik heb al de (Honda Scanner) Foxwell NT510 Elite om te resetten.

Bedankt bij voorbaat.

#2 ·
De manier waarop ik het doe op mijn 2014 is om de luchtinlaatbuis te verwijderen, het gaspedaal in te drukken om de gasklep te openen en deze schoon te maken met een tandenborstel en een doek. Ik heb een klein apparaatje dat ik gebruik om het pedaal ingedrukt te houden. Steek je vingers niet in het gasklephuis voor het geval de klep sluit.

Ik doe dit vrij vaak, dus het is nooit erg vuil en vereist geen stationair toerental opnieuw leren.

#4 ·
De manier waarop ik het doe op mijn 2014 is om de luchtinlaatslang te verwijderen, het gaspedaal in te drukken om de gasklep te openen en deze schoon te maken met een tandenborstel en een doek. Ik heb een klein apparaatje dat ik gebruik om het pedaal ingedrukt te houden. Steek uw vingers niet in het gasklephuis voor het geval de klep sluit.

Ik doe dit vrij vaak, dus het is nooit erg vuil en vereist geen stationair opnieuw leren.
Ik heb dit één keer gedaan op mijn 2012 zoals Traylaw zei. Ik merkte GEEN verschil in prestaties op welke manier dan ook. Ik voeg 5-6 ounces SeaFoam toe aan de benzinetank bij het tanken om de 5.000-10.000 mijl. Ik heb 88.000 mijl op de teller en geen problemen met acceleratie, stationair draaien, etc. Gewoon mijn routine.