Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Cruise control, faffage, confusionage en vreemdheid.

3K views 14 replies 8 participants last post by  SpareTimeGizmos  
#1 · (Edited)
Dus in de geest van @TheDarkKnight 's suggestie om hier een nieuw onderwerp van te maken.

Vindt iemand de cruise control, adaptieve snelheidsregeling, lane keep assist, intelligente snelheidslimiet, etc. etc. knoppen op het stuurwiel soms verdomd verwarrend of wat?

Misschien is het de leeftijd, en als mijn 10-jarige zoon zou rijden, zou hij het oppikken. Na het systeem een paar weken niet te hebben gebruikt en je weer op de snelweg te bevinden, heb ik de neiging te vergeten welke knop wat doet met de stortvloed aan acroniemen op het stuur... mijn vrouw is het ermee eens...

Het is maar een kleine ergernis, typisch Japans ook.. 🤣 Ik herinner me dat onze oude Ford Focus een vervelende ergernis had... een daarvan was de uitknop voor de airconditioning, precies in de weg van de 3e versnelling, dus je vinger zou hem soms uitschakelen bij het schakelen naar de versnelling..🤣

#2 ·
Ik vind het niet verwarrend. Ik heb ongeveer een half uur met de handleiding doorgebracht voordat ik het probeerde te gebruiken.
Ik gebruik ACC alleen als ik alleen op de snelweg ben, ik heb nog nooit cruise control van welke aard dan ook in het verkeer gebruikt.
Natuurlijk doet het "A"-gedeelte van ACC in dat geval niets.
Gelukkig ben ik vaak alleen op de weg, niet veel verkeer in Wyoming, maar als ik naar Colorado ga, verandert dat.
Ik gebruik LKAS soms, ik kan niet echt beslissen of het nuttig is of niet. Af en toe begint het af te dwalen, zoals proberen een afrit te volgen, maar het corrigeert zichzelf snel.

Eén ding dat ik heb geleerd, is voorzichtig te zijn met de Brake Hold-functie. Niets mis mee en ik vind het leuk, maar als ik in een auto zonder die functie stap, verwacht ik dat ik hem heb.

Save
#5 ·
Ik vind het niet verwarrend. Ik heb ongeveer een half uur besteed aan het gedeelte van de handleiding voordat ik het probeerde te gebruiken.
Ik gebruik ACC alleen als ik alleen op de snelweg ben, ik heb nog nooit CC van welke soort dan ook in het verkeer gebruikt.
Natuurlijk doet het "A"-gedeelte van ACC in dat geval niets.
Gelukkig ben ik vaak alleen op de weg, niet veel verkeer in Wyoming, maar als ik naar Colorado ga, verandert dat.
Ik gebruik LKAS soms, ik kan niet echt beslissen of het nuttig is of niet. Af en toe begint het af te dwalen, zoals proberen een afrit te volgen, maar het corrigeert zichzelf snel.

Eén ding dat ik heb geleerd, is voorzichtig te zijn met de Brake Hold-functie. Niets mis mee en ik vind het leuk, maar als ik in een auto stap zonder die functie, verwacht ik dat ik hem heb.
Het is oké als we een paar momenten hebben zitten rommelen, maar ik kan me niet helpen te vragen of het systeem een beetje vereenvoudigd zou kunnen worden voor ons mensen uit Surrey, we willen gewoon dat het verdomd goed werkt met minimale input. Het is niet zo dat ik "mijn man" er nog naar kan laten kijken, de tijden zijn veranderd. :ROFLMAO:

Ik ben er zeker van dat Honda feedback zal hebben gekregen om een simpele "Aan/Uit"-functionaliteit erin te verwerken. Maar dat is zo ongeveer mijn enige echte klacht.
Dat zou perfect zijn. LOL

#3 ·
Wees dankbaar dat je niet de extra knoppen op je stuur hebt zoals ik!

Eerlijk gezegd, ik ben gewend geraakt aan de Sensing-suite / knoppen en wat ze doen. Het is in het begin ENG en helpt niet als een eigenaar de snelweg niet regelmatig gebruikt etc., dus kan de functionaliteit van LDW/LKAS etc. missen.

Het enige wat ik niet leuk vind, ondanks het verlagen van de gevoeligheid, is het automatisch noodremsysteem - ongeacht of je op stedelijke wegen of snelwegen rijdt - het is een beetje te gretig om de ankers te gooien.

Ik ben er zeker van dat Honda feedback heeft gekregen om een simpele "Aan/Uit" functionaliteit te integreren. Maar dat is zo ongeveer mijn enige echte klacht.

#4 ·
Ik heb nog geen ongevraagde remacties gehad. Duimen.
Ik vind dat de Lane Departure Warning veel te gretig is om me te waarschuwen dat ik mijn "Lane" heb verlaten, zelfs in situaties waarin er geen rijstrook is, of zelfs maar een echte weg.
LKAS raakt in de war door wegwerkzaamheden, vooral wanneer er 2 of 3 sets lijnen worden weergegeven, maar dat is begrijpelijk.

• Like
Reactions: HONDA-UK-DUDE
Save
#7 ·
Ik heb nog geen ongevraagde remmingen gehad. Duimen.
Ik vind dat de Lane Departure Warning veel te gretig is om me te waarschuwen dat ik mijn "Lane" heb verlaten, zelfs in situaties waarin er geen rijstrook is, of zelfs maar een echte weg.
LKAS raakt in de war door constructie, vooral wanneer er 2 of 3 sets lijnen worden weergegeven, maar dat is begrijpelijk.
Ik moet de Road Departure Mitigation uitschakelen als ik rijd - ik vind dat die veel te gevoelig en opdringerig is. Ik vind de rest van de Honda Sensing Suite leuk. Ik ben dol op ACC voor reizen op de snelweg, het is zo fijn om de auto de snelheid te laten aanpassen op basis van het verkeer in plaats van de standaard CC continu in- en uit te schakelen.

#8 ·
De LKAS daarentegen lijkt marginaal effectief. Meestal kan hij de rijstrookmarkeringen volgen, maar af en toe lijkt hij de weg kwijt te raken en uit de rijstrook te drijven. Dit is vooral merkbaar in bochten. Ik krijg soms waarschuwingen voor het verlaten van de rijstrook terwijl de LKAS is ingeschakeld, wat echt gestoord lijkt. De auto hoort te rijden - als hij slim genoeg is om te weten dat ik van de weg afdrijf, moet hij slim genoeg zijn om het te repareren!

#10 ·
Het is echt een geval, en ik heb het vaak gezegd, je moet echt vaak met de auto rijden om dat spiergeheugen van de schakelaarpositie te krijgen. Adaptieve cruise wordt waarschijnlijk minder vaak gebruikt in het VK dan in de VS.

De volgorde was voor mij: naar de gewenste snelheid rijden, knop op 11 uur, 6 uur om de snelheid in te stellen en vijf uur om de rijstrookcontrole te activeren.

Zo gemakkelijk dat een zesjarige het zou kunnen....., (sorry, kon het niet laten).

• Haha
Reactions: HONDA-UK-DUDE
Save
#11 ·
Ik was in eerste instantie zo opgelucht om weer een auto met adaptieve cruise control te hebben na een paar jaar van zeer eenvoudige (vreselijke) cruise control in een Discovery Sport. Ik heb gemerkt dat het CR-V Hybrid-systeem nogal onhandig en onopvallend is, tot het punt waarop ik het lang niet zo vaak gebruik als ik had gehoopt. Het is een beetje te schichtig als het gaat om gevarendetectie en remt hevig voor de meest onschuldige 'bedreigingen'. Wat ik echter het meest teleurstellend vind, is hoe het versnelt; Het reageert ten eerste te traag bij het wegrijden achter een langzamer voertuig, maar het laat ook de motor gillen bij het proberen weer op snelheid te komen wanneer voertuigen voor je wegrijden. Ik heb mijn rijstijl aangepast om de auto net tot het punt te laten accelereren voordat de motor in de volledige krijsmodus gaat, en slaag er nu in om gemiddeld 45 mpg (38 US mpg) te halen. Bij gebruik van cruise control stort dit in en worden de ritten luidruchtig en schokkerig, vooral op provinciale wegen.

#12 ·
Ik was aanvankelijk zo opgelucht om weer een auto met adaptieve cruise control te hebben na een paar jaar zeer basale (vreselijke) cruise control in een Discovery Sport. Ik heb gemerkt dat het CR-V Hybrid-systeem nogal onhandig en onsubtiel is, tot het punt dat ik het lang niet zo vaak gebruik als ik had gehoopt. Het is een beetje te schichtig als het gaat om gevarendetectie en remt zwaar voor de meest onschuldige 'dreigingen'. Wat ik echter het meest teleurstellend vind, is hoe het versnelt; Het reageert ten eerste te traag bij het wegrijden achter een langzamer voertuig, maar het schreeuwt ook de motor als het probeert weer op snelheid te komen wanneer voertuigen voor hem wegrijden. Ik heb mijn rijstijl aangepast om de auto net tot het punt te laten accelereren voordat de motor in de volledige krijsmodus gaat, en slaag er nu in om gemiddeld 45 mpg (38 US mpg) te halen. Bij gebruik van cruise control daalt dit drastisch en worden de ritten luidruchtig en schokkerig, vooral op provinciale wegen.
Persoonlijk heb ik de problemen die u bent tegengekomen niet ervaren, maar dan weer gebruik ik de auto niet veel op de snelweg, hooguit een of twee keer per maand en dat is om familie te bezoeken. Ik ben het er mee eens dat de cruise control een beetje ingewikkeld en niet-initiatief is in vergelijking met andere systemen die ik heb gebruikt, en gebruik het zelden van dag tot dag, maar wat u zegt over het feit dat het schichtig is en zwaar remt, heb ik niet ervaren. Ikzelf.

#15 ·
In de Hybrid heeft de benzinemotor geen directe verbinding met wat de auto doet, dus de "wailing banshee"-modus zegt niet veel over de acceleratie van de auto.

FWIW, ik ben er grotendeels mee gestopt om de LKAS en ACC in het stadsverkeer te gebruiken. Ik kan beter rijden dan beide, maar ik kan me voorstellen dat de meeste mensen dat ook zouden kunnen. Ze kunnen nuttiger zijn voor lange roadtrips op de open snelweg met minder verkeer. Ik heb mijn CR-V nog niet lang genoeg voor zo'n reis.

Om eerlijk te zijn, bedenk dat de ACC alleen reageert op de auto direct voor je. Het heeft niet de mogelijkheid om een paar auto's vooruit te kijken, noch kan het anticiperen op wat andere auto's waarschijnlijk als volgende zullen doen en dienovereenkomstig plannen. Het enige wat het kan doen, is een bepaalde afstand aanhouden tussen jou en de auto ervoor, en wat dat betreft doet het het zo goed als verwacht kan worden.

En je kunt de ACC altijd overrulen door je voet op het gaspedaal te zetten. Het zal daar niet voor uitschakelen; het zal gewoon sneller gaan totdat je je voet er weer afhaalt.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.