Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

CRV Hybrid e-CVT (Transaxel) Vloeistofverversing

27K views 25 replies 11 participants last post by  Purduepurdy  
#1 ·
Ik vraag me af of iemand de e-CVT-vloeistof in zijn Hybrid CRV heeft vervangen. Ik weet dat er 2,5 quarts ATF DW-1 vloeistof in gaat. Ik heb de aftapplug gevonden (aftapboutring P/N 90471-PX4-000) en het koppel is 36 lb-ft. Waar ik niet zeker van ben, is de vulplug. Wat ik heb gevonden, is een rubberen plug aan de bovenste middenvoorkant van de e-CVT. De rubberen plug heeft een L-vormig stuk metaal dat uit de rubberen plug komt en er met een beetje moeite uitgetrokken kan worden. Ik weet alleen niet zeker of dit het vulpunt is of niet. Als iemand het zeker weet, laat het me dan weten. De metalen hendel is geen ontluchtingsbuis, aangezien deze massief is.

De reden dat ik de vloeistof wil verversen, is om alle inloopslijtage eruit te halen. De e-CVT heeft alle versnellingen voor de twee elektromotoren, de ICE en heeft de versnellingen voor het overbrengen van vermogen naar de achterbanden (wat normaal gesproken door een tussenbak zou worden gedaan).

#2 ·
Ik vraag me af of iemand de e-CVT-vloeistof in zijn Hybrid CRV heeft vervangen. Ik weet dat er 2,5 quarts ATF DW-1 vloeistof in gaat. Ik heb de aftapplug gevonden (aftapboutring P/N 90471-PX4-000) en het koppel is 36 lb-ft. Waar ik niet zeker van ben, is de vulplug. Wat ik heb gevonden is een rubberen plug aan de bovenste middelste voorkant van de e-CVT. De rubberen plug heeft een L-vormig stuk metaal dat uit de rubberen plug komt en er met een beetje moeite uitgetrokken kan worden. Ik weet alleen niet zeker of dit het vulpunt is of niet. Als iemand het zeker weet, laat het me dan weten. De metalen handgreep is geen ontluchtingsbuis, aangezien deze massief is.

De reden dat ik de vloeistof wil vervangen, is om alle inloopslijtage eruit te halen. De e-CVT heeft alle versnellingen voor de twee elektromotoren, de ICE en heeft de versnellingen voor het overbrengen van vermogen naar de achterwielen (wat normaal gesproken door een tussenbak zou worden gedaan).
Ik zou me echt houden aan wat de MM suggereert.
"Inloopslijtage" is niet meer wat het was, en Honda begrijpt wat ze hebben gebouwd.
Ik ben zo Old School als maar kan. Olie en filter elke 2500 mijl, samen met contactpunten, bougies en de condensator. :)
(Na controle van de magnetos en de krukas)
Maar Honda heeft me overtuigd. Veel van hun voertuigen rijden 250.000 mijl met hun voorgestelde onderhoud.
Natuurlijk mag je de vloeistof vervangen, ik betwijfel of iemand hier het op een Hybrid heeft gedaan (misschien in het VK?), maar het lijkt niet moeilijk.
Maar ik zou het pas doen als de MM het zegt.

Save
#7 ·
Ik ben zo Old School als maar kan. Olie en filter om de 2500 mijl, samen met contactpunten, bougies en de condensator. :)
(Na controle van de magnetos en de krukas)
Heb je gecontroleerd of je de 2 rode vlaggen erin had voor de persoon die voor je voertuig moest lopen om de koetsiers te waarschuwen dat je over de weg kwam?

#3 ·
Ik begrijp uw redenatie voor het vervangen van de vloeistof. De hybride specificaties DW-1 en niet HCF2?

Ik weet van onze HR-V's dat Honda's CVT-kettingen metaalschilfers kunnen produceren, in feite is er een terugroepactie voor de HR-V die het gebruik van een magneet omvat om alle schilfers te verplaatsen naar waar het gemakkelijk kan worden afgevoerd en uit de weg is.

Wat betreft de benodigde hoeveelheid: Ik zou de oude afgetapte vloeistof in een gegradueerde pan verzamelen en dan dezelfde hoeveelheid toevoegen.

Als die L-vormige buis niet de transmissie-ontluchting is, zoek hem dan op! Op HR-V's was er een servicebulletin dat technici eraan herinnerde de transmissie-ontluchting schoon te maken. Wij reinigen de onze bij elke olieverversing.

Save
#4 ·
Ik weet van onze HR-V's dat de CVT-kettingen van Honda metaalschilfers kunnen produceren, in feite is er een terugroepactie op de HR-V die het gebruik van een magneet omvat om alle kaf te verplaatsen naar waar het gemakkelijk kan worden afgevoerd en uit de buurt van schade.
Geen CVT-kettingen in de hybride, in feite geen CVT.
Honda's nomenclatuur is verwarrend. Er bestaat niet zoiets als een "eCVT" behalve in Honda's lexicon.
Ik las ergens dat ze het zo noemden omdat ze bang waren kopers af te schrikken als ze zeiden dat het geen transmissie had.
Voor mij zou dat een belangrijk verkoopargument zijn geweest. :)

#6 ·
Ik vraag me af of iemand de e-CVT-vloeistof in zijn Hybrid CRV heeft vervangen. Ik weet dat er 2,5 quarts ATF DW-1 vloeistof in gaat. Ik heb de aftapplug gevonden (aftapboutring P/N 90471-PX4-000) en het koppel is 36 lb-ft. Waar ik niet zeker van ben, is de vulplug. Wat ik heb gevonden is een rubberen plug aan de bovenste middelste voorkant van de e-CVT. De rubberen plug heeft een L-vormig stuk metaal dat uit de rubberen plug komt en er met een beetje moeite uitgetrokken kan worden. Ik weet alleen niet zeker of dit het vulpunt is of niet. Als iemand het zeker weet, laat het me dan weten. De metalen handgreep is geen ontluchtingsbuis, omdat deze massief is.

De reden dat ik de vloeistof wil vervangen, is om alle slijtage van de inbraak eruit te halen. De e-CVT heeft alle versnellingen voor de twee elektromotoren, de ICE en heeft de versnellingen voor het overbrengen van vermogen naar de achterwielen (wat normaal gesproken door een tussenbak zou worden gedaan).
Als je wilt leren hoe de e-CVT werkt, ga dan naar YouTube en zoek naar "Understanding the Honda Hybrid E-Drive", het is een echt goede video van Weber University in Utah.

#8 ·
De reden dat ik de vloeistof wil verversen, is om alle slijtage van het inrijden eruit te halen.
Het doel van de transmissievloeistof is anders voor een Honda Hybrid. Net als bij EV's fungeert het als koelmiddel om de elektromotoren af te koelen. Ik zou de vloeistof niet vroegtijdig vervangen, tenzij u rijdt onder de zware omstandigheden die worden vermeld in het onderhoudsgedeelte van de gebruikershandleiding.

#10 ·
Ik vraag me af of iemand de e-CVT-vloeistof in zijn Hybrid CRV heeft vervangen. Ik weet dat er 2,5 quarts ATF DW-1 vloeistof in gaat. Ik heb de aftapplug gevonden (aftapboutring P/N 90471-PX4-000) en het koppel is 36 lb-ft. Waar ik niet zeker van ben, is de vulplug. Wat ik heb gevonden is een rubberen plug aan de bovenste middenvoorkant van de e-CVT. De rubberen plug heeft een L-vormig stuk metaal dat uit de rubberen plug komt en er met een beetje moeite uitgetrokken kan worden. Ik weet alleen niet zeker of dit het vulpunt is of niet. Als iemand het zeker weet, laat het me dan weten. De metalen handgreep is geen ontluchtingsbuis, omdat deze massief is.

De reden dat ik de vloeistof wil vervangen, is om alle inloopslijtage eruit te halen. De e-CVT heeft alle versnellingen voor de twee elektromotoren, de ICE en heeft de versnellingen voor het overbrengen van vermogen naar de achterwielen (wat normaal gesproken door een tussenbak zou worden gedaan).
Dat is de plek, die je correct hebt gevonden. Er moet een lange trechter worden gebruikt. Vroegtijdige of vroege wisselingen zijn te wijten aan het verwaarlozen van het inrijden van de auto op een gematigd niveau, rijd ermee alsof je hem gestolen hebt, daarom wil je misschien de vloeistoffen eruit halen. Dat geldt alleen voor olie, voor de ATF is het ook wat je wilt beslissen, evenals de AWD.

Save
#12 ·
Dus, gebaseerd op alle antwoorden weet niemand zeker waar de vulplug zich bevindt, aangezien niemand de e-CVT-vloeistof nog heeft vervangen. Dit doet me een beetje denken aan toen we onze 2012 Ford Focus kregen en de dealer zei dat de transmissievloeistof een levenslange vulling was. Het bleek dat Ford vereiste dat de vloeistof om de 60.000 km werd vervangen, maar ik kon er bijna 3 jaar lang geen informatie over vinden, totdat iemand eindelijk een YouTube-video plaatste over het vervangen van de vloeistof. Ik denk dat ik zal wachten, want zelfs toen ik met de Honda-dealer sprak, wisten ze het niet zeker.

#13 · (Edited)
Dus, gebaseerd op alle antwoorden weet niemand zeker waar de vulplug zich bevindt, aangezien niemand de e-CVT-vloeistof al heeft vervangen. Dit doet me een beetje denken aan toen we voor het eerst onze 2012 Ford Focus kregen en de dealer zei dat de transmissievloeistof een levenslange vulling was. Het bleek dat Ford vereiste dat de vloeistof om de 60.000 km werd vervangen, maar ik kon er bijna 3 jaar lang geen informatie over vinden, totdat iemand eindelijk een YouTube-video plaatste over het vervangen van de vloeistof. Ik denk dat ik zal wachten, want zelfs toen ik met de Honda-dealer sprak, wisten ze het niet zeker.
Dezelfde reden dat sommige onderdelen ook bijna niet op de markt verkrijgbaar zijn voor hybriden.

Probeer bijvoorbeeld de "lopende batterij" te vinden die alle niet-HV-elektronicasystemen van de voertuigen van aftermarket-leveranciers van stroom voorziet. Het is geen startaccu en als zodanig geen standaardaccu met een gemeenschappelijk groepsnummer, zodat u gewoon naar de plaatselijke onderdelenwinkel kunt rennen en een vervanging kunt ophalen. Niemand gaat de moeite nemen om deze op voorraad te hebben, laat staan de onderdeelnummers te vermelden totdat de voorkant van de CRV Hybrid-productie volledig door de fabrieksgarantie is gegaan. Tot die tijd... breng het naar de dealer voor garantieservice. En ik hoor dat zelfs de dealers de vervanging op dit moment moeten bestellen.

Dit zal veranderen naarmate hybriden daadwerkelijk typische intervallen in mijlen of tijd voor service of vervanging van onderdelen benaderen.

Het feit dat u de informatie die u zoekt nog niet kunt vinden, is een duidelijke indicatie dat het NOG niet tijd is om de vloeistof te vervangen. Wees geduldig... het zal gemakkelijk beschikbaar zijn tegen de tijd dat uw MM u daadwerkelijk waarschuwt om de vloeistof te vervangen. En Honda-ingenieurs zijn conservatief, dus als ze zeggen dat de eerste verandering bij X mijlen is... zit het waarschijnlijk ruim binnen hun ontwerpparameters... dus eerder veranderen dan een MM-waarschuwing om dit te doen, is verspilling van vloeistoffen en service-inspanningen.

Volgens de handleiding voor de hybride staat er dat u de vloeistof NIET zelf moet proberen te vervangen en dat u uw dealer de vloeistofniveaus moet laten controleren en deze indien nodig moet laten vervangen. De MM gebruikt nog steeds een "3" om te waarschuwen voor de tijd om de transmissievloeistof te vervangen, en hij merkt specifiek op dat als u onder zware omstandigheden rijdt, u deze na 3 jaar of 47.500 mijl moet laten vervangen. En de aanbeveling voor zware omstandigheden is over het algemeen de helft van wat het zou zijn voor normaal gebruik. Dus u bent VEEL te vroeg hiermee. :)

#19 ·
Ik vraag me af of iemand de e-CVT-vloeistof in zijn Hybrid CRV heeft vervangen. Ik weet dat er 2,5 quarts ATF DW-1 vloeistof in gaat. Ik heb de aftapplug gevonden (aftapboutring P/N 90471-PX4-000) en het koppel is 36 lb-ft. Waar ik niet zeker van ben, is de vulplug. Wat ik heb gevonden is een rubberen plug aan de bovenste middelste voorkant van de e-CVT. De rubberen plug heeft een L-vormig stuk metaal dat uit de rubberen plug komt en er met een beetje moeite uitgetrokken kan worden. Ik weet alleen niet zeker of dit het vulpunt is of niet. Als iemand het zeker weet, laat het me dan weten. De metalen handgreep is geen ontluchtingsbuis, omdat deze massief is.

De reden dat ik de vloeistof wil vervangen, is om alle inslijtage eruit te halen. De e-CVT heeft alle versnellingen voor de twee elektromotoren, de ICE en de versnellingen voor het overbrengen van vermogen naar de achterwielen (wat normaal gesproken door een tussenbak zou worden gedaan).
Je moet begrijpen dat de transmissiecapaciteit NIET 2,5 quarts is; het is aanzienlijk meer. Dat is slechts de hoeveelheid vloeistof die kan worden afgetapt als je de aftapplug verwijdert. Er zit nog veel meer vloeistof in de transmissie, maar die loopt er niet uit. Net als bij eerdere automaten, wordt er door het verwijderen van de aftapplug alleen afgetapt wat er in het "carter"-gebied zit. Vroeger tapte ik mijn transmissie af, voegde nieuwe vloeistof toe in de hoeveelheid die was afgetapt, en liet de auto vervolgens met de aangedreven wielen van de grond draaien door de verschillende bereiken, zodat alle vloeistof zich mengt. Dan tapte ik het weer af (je zult zien dat het elke keer dat je het doet iets lichter van kleur wordt) en herhaalde het proces keer op keer totdat de kleur van de vloeistof dicht bij die van de nieuwe vloeistof komt. Bij de gewone automatische transmissie komt het op dat punt na het toevoegen van ongeveer 10-12 quarts vloeistof; in feite ongeveer een doos.

#25 ·
U moet begrijpen dat de transcapaciteit NIET 2,5 quarts is; het is aanzienlijk meer. Dat is slechts de hoeveelheid vloeistof die kan worden afgetapt wanneer u de aftapplug verwijdert. Er zit nog veel meer vloeistof in de trans, maar die loopt niet weg. Net als bij eerdere automaten, tapt het trekken van de aftapplug alleen af wat er in het "carter"-gebied zit. Ik tapte mijn trans vroeger af, voegde nieuwe vloeistof toe in de hoeveelheid die werd afgetapt, en liet de auto vervolgens draaien met de aandrijfwielen van de grond en liet hem door de verschillende bereiken lopen, zodat alle vloeistof zich mengt. Dan tapte ik hem weer af (je zult zien dat hij elke keer dat je het doet een beetje lichter van kleur wordt) en herhaalde het proces steeds opnieuw totdat de kleur van de vloeistof dicht bij die van de nieuwe vloeistof komt. Bij de gewone automatische trans komt het op dat punt na het toevoegen van ongeveer 10-12 quarts vloeistof; in feite ongeveer een doos.
De totale vulling van de e-CVT is 2,5 quarts. De e-CVT is technisch gezien geen transmissie (dus geen koppelomvormers of stalen riemen, alleen tandwielen met vaste verhouding), maar eerder een Transaxle, met een verdeelbak erin gebouwd. Honda wist echter niet hoe het het moest noemen, en wilde mensen niet in verwarring brengen (wat ze toch deden) en noemde het een e-CVT. Dus de CR-V Hybrid heeft geen transmissie, een startmotor, een dynamo of hydraulische stuurbekrachtiging (hij heeft elektrische stuurbekrachtiging).
Ik begrijp uw redenatie voor het vervangen van de vloeistof. De hybride specificaties DW-1 en niet HCF2?

Ik weet van onze HR-V's dat Honda's CVT-kettingen metaalschilfers kunnen produceren, in feite is er een terugroepactie op de HR-V die het gebruik van een magneet omvat om alle kaf naar de plaats te verplaatsen waar het gemakkelijk kan worden afgetapt en uit de weg is.

Wat betreft de benodigde hoeveelheid: ik zou de oude afgetapte vloeistof in een afgestudeerde pan verzamelen en dan dezelfde hoeveelheid toevoegen.

Als die L-vormige buis niet de trans-ontluchting is, vind hem dan!. Op HR-V's was er een servicebulletin dat technici eraan herinnerde de transmissie-ontluchting schoon te maken. We maken de onze bij elke motorolieverversing schoon.
De HR-V's hebben CVT-transmissie. De CR-V Hybrid heeft technisch gezien geen transmissie, maar eerder wat een Transaxle zou worden genoemd met een verdeelbak erin gebouwd. Er zijn geen koppelomvormers of stalen riemen, alleen tandwielen met vaste verhouding voor het overbrengen van vermogen tussen de ICE en twee elektromotoren (een aandrijfmotor en de andere een generatormotor).

#24 ·

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.