Dus, gebaseerd op alle antwoorden weet niemand zeker waar de vulplug zich bevindt, aangezien niemand de e-CVT-vloeistof al heeft vervangen. Dit doet me een beetje denken aan toen we voor het eerst onze 2012 Ford Focus kregen en de dealer zei dat de transmissievloeistof een levenslange vulling was. Het bleek dat Ford vereiste dat de vloeistof om de 60.000 km werd vervangen, maar ik kon er bijna 3 jaar lang geen informatie over vinden, totdat iemand eindelijk een YouTube-video plaatste over het vervangen van de vloeistof. Ik denk dat ik zal wachten, want zelfs toen ik met de Honda-dealer sprak, wisten ze het niet zeker.
Dezelfde reden dat sommige onderdelen ook bijna niet op de markt verkrijgbaar zijn voor hybriden.
Probeer bijvoorbeeld de "lopende batterij" te vinden die alle niet-HV-elektronicasystemen van de voertuigen van aftermarket-leveranciers van stroom voorziet. Het is geen startaccu en als zodanig geen standaardaccu met een gemeenschappelijk groepsnummer, zodat u gewoon naar de plaatselijke onderdelenwinkel kunt rennen en een vervanging kunt ophalen. Niemand gaat de moeite nemen om deze op voorraad te hebben, laat staan de onderdeelnummers te vermelden totdat de voorkant van de CRV Hybrid-productie volledig door de fabrieksgarantie is gegaan. Tot die tijd... breng het naar de dealer voor garantieservice. En ik hoor dat zelfs de dealers de vervanging op dit moment moeten bestellen.
Dit zal veranderen naarmate hybriden daadwerkelijk typische intervallen in mijlen of tijd voor service of vervanging van onderdelen benaderen.
Het feit dat u de informatie die u zoekt nog niet kunt vinden, is een duidelijke indicatie dat het NOG niet tijd is om de vloeistof te vervangen. Wees geduldig... het zal gemakkelijk beschikbaar zijn tegen de tijd dat uw MM u daadwerkelijk waarschuwt om de vloeistof te vervangen. En Honda-ingenieurs zijn conservatief, dus als ze zeggen dat de eerste verandering bij X mijlen is... zit het waarschijnlijk ruim binnen hun ontwerpparameters... dus eerder veranderen dan een MM-waarschuwing om dit te doen, is verspilling van vloeistoffen en service-inspanningen.
Volgens de handleiding voor de hybride staat er dat u de vloeistof NIET zelf moet proberen te vervangen en dat u uw dealer de vloeistofniveaus moet laten controleren en deze indien nodig moet laten vervangen. De MM gebruikt nog steeds een "3" om te waarschuwen voor de tijd om de transmissievloeistof te vervangen, en hij merkt specifiek op dat als u onder zware omstandigheden rijdt, u deze na 3 jaar of 47.500 mijl moet laten vervangen. En de aanbeveling voor zware omstandigheden is over het algemeen de helft van wat het zou zijn voor normaal gebruik. Dus u bent VEEL te vroeg hiermee.