Honda CR-V Owners Club Forums banner

Omgaan met gedimde koplampen: 2025 CR-V Hybrid

12K views 33 replies 21 participants last post by  martinbaker  
#1 ·
Mijn 2025 Honda CR-V Hybrid worstelt in de regen

De laatste tijd heb ik een zorgwekkend probleem opgemerkt met mijn 2025 Honda CR-V Hybrid: de koplampen zijn ongelooflijk zwak. In eerste instantie dacht ik er niet veel van, maar toen het herfstweer naderde, werd het onmogelijk om het te negeren - vooral als het regent.

Het probleem is het meest merkbaar bij slecht weer, waarbij mijn zicht zo verminderd is dat ik me onveilig voel om in de regen te rijden. De weg voor me is nauwelijks zichtbaar en navigeren door donkere, regenachtige straten met slechte verlichting maakt me angstig over mogelijke gevaren.

Het is frustrerend omdat ik de CR-V Hybrid heb gekocht vanwege zijn reputatie betrouwbaar en veilig te zijn. Maar ondanks dat al het andere naar verwachting werkt, geven de koplampen me elke keer dat ik 's nachts of bij slecht weer achter het stuur kruip, een ongerust gevoel.

Wees gewaarschuwd als u overweegt de 2025 Honda crv hybrid te kopen.

#2 ·
U hebt LED-koplampen die ongelooflijk helder zijn in vergelijking met de standaard halogeenlampen. Mijn '22 CRV had halogeenlampen, maar mijn '24 Odyssey heeft LED-lampen en de Odyssey is aanzienlijk helderder. Helaas kan dit meer een probleem met u zijn dan met de CRV. Heeft u geprobeerd de grootlichten aan te zetten als u problemen hebt met zien?

#3 ·

De laatste tijd heb ik een verontrustend probleem opgemerkt met mijn 2025 Honda CR-V Hybrid: de koplampen zijn ongelooflijk zwak. In eerste instantie dacht ik er niet veel van, maar toen het herfstweer naderde, werd het onmogelijk om het te negeren, vooral als het regent.

Het probleem is het meest merkbaar bij slecht weer, waarbij mijn zicht zo verminderd is dat ik me onveilig voel om in de regen te rijden. De weg voor me is nauwelijks zichtbaar en navigeren door donkere, regenachtige straten met slechte verlichting maakt me angstig over mogelijke gevaren.
Welkom bij het CRVOC-forum. Veel fijne mensen hier van over de hele wereld.

Klik op je avatar in de rechterbovenhoek, —> Accountinstellingen, —> Voertuigdetails. Vul dit in voor je voertuig en klik vervolgens op Opslaan. Op deze manier verschijnt die essentiële informatie automatisch wanneer je post.

Met 6 generaties van de V op de weg, helpt het kennen van het jaar en de afwerking van het betreffende voertuig degenen die vragen en degenen die willen antwoorden.

Omdat dit een model uit 2025 is, zou je nog steeds onder de originele garantie moeten vallen. Breng het terug naar de dealer waar je het hebt gekocht. Probeer dit te doen wanneer je weet dat je mogelijk dezelfde weersomstandigheden ervaart. Dit kan vereisen dat iemand met jou als passagier in je voertuig rijdt.

De dealer kan een codelezing uitvoeren om te zien of je probleem een code heeft gegenereerd. Zo ja, baseer je beslissing over het behouden van je voertuig op de resultaten van de getoonde codes. Het kan iets simpels zijn als een sensor die niet goed is geplaatst, of iets serieuzers.

Een laatste gedachte, als je wilt. Neem dit alsjeblieft niet verkeerd op. Heb je hetzelfde zichtprobleem bij slecht weer? Als het donker en regenachtig is, kun je dan in je deuropening staan en naar het huis van je buurman aan de overkant van de straat kijken? Is het "zicht" hetzelfde als wanneer het donker is maar niet regent?

Als je een bepaalde leeftijd hebt [zoals ik en andere forumleden] die zich de originele "I Love Lucy"-shows herinnert, heb je misschien een zichtprobleem. Een bezoek aan je opticien is misschien op zijn plaats als je er al een tijdje geen hebt gehad.

Succes. Houd ons op de hoogte.

#4 ·
Ons hybride lichtpatroon van 2024 is niet zo goed als de hybride uit 2020 die we hadden. Combineer dit met het ontbreken van mistlampen en het wordt moeilijk om te zien bij slecht weer. Ik weet niet zeker wat Honda dacht toen ze de mistlampen weglieten bij een auto van $40.000, dit is nog steeds een standaardfunctie in de rest van de wereld, tenminste de mistlampen vullen het gebied van de voorkant van de auto tot de heldere delen met de koplampen. Ik ben geneigd om gewoon een set van Amazon te installeren. Ook zijn 5000K-lampen goed bij droog weer, maar als de wegen nat zijn, werken ze niet zo goed als halogeenlampen met een lagere kleurtemperatuur rond 3500K.

#5 ·

De laatste tijd heb ik een zorgwekkend probleem opgemerkt met mijn 2025 Honda CR-V Hybrid: de koplampen zijn ongelooflijk zwak. In eerste instantie dacht ik er niet veel van, maar naarmate het herfstweer naderde, werd het onmogelijk om te negeren, vooral als het regent.

Het is frustrerend omdat ik de CR-V Hybrid heb gekocht vanwege zijn reputatie als betrouwbaar en veilig. Maar ondanks dat al het andere naar verwachting werkt, geven de koplampen me elke keer dat ik 's nachts of bij slecht weer achter het stuur kruip, een ongerust gevoel.

Wees gewaarschuwd als je overweegt de 2025 Honda crv hybrid te kopen.
Ik ben het met je eens, aangezien de LED-koplampen een reflectorstijl hebben en niet de projectorstijl, wat beter is maar ook iets duurder. Mijn vorige Mazda CX-9 had de projectorstijl (met actieve bochtfunctie) die veel beter was. De enige andere tip die ik kan geven, is om ervoor te zorgen dat je koplampen schoon zijn en een laag Rain-X aan te brengen, zodat water parelt in plaats van op de lens te blijven

#6 ·
Lichten boven 5000K zijn over het algemeen waardeloos in de regen/sneeuw. Vooral LED-reflectoren. Welkom aan iedereen die coole blauwe lichten wil in plaats van lichten die daadwerkelijk iets doen.

#7 ·
Eens, de LED-koplampen van de CR-V zijn zwak. Ik geloof dat ze het standaard hebben gemaakt voor de Amerikaanse markt (zo niet wereldwijd), dus het uitrustingsniveau of ICE/Hybrid maakt niet uit. Alleen omdat ze LED zijn, maakt ze niet automatisch beter dan halogeen.

Dimlicht is marginaal, maar grootlicht is behoorlijk slecht als je op een landweg op en neer gaat. De opwaartse hoek dekt niet erg hoog, dus afhankelijk van de grootte en helling van de heuvel, zal zelfs grootlicht nogal wat duisternis overlaten van de onbedekte hoeken, hoewel de afstand niet erg ver is.

Helaas is er geen gemakkelijke manier om ingebouwde LED-koplampen te verbeteren of te upgraden.

#22 ·
Eens, de CR-V LED-koplampen zijn zwak. Ik geloof dat ze het standaard hebben gemaakt voor de Amerikaanse markt (zo niet wereldwijd), dus het uitrustingsniveau of ICE/Hybrid maakt niet uit. Alleen omdat ze LED zijn, maakt ze niet automatisch beter dan halogeen.

Dimlicht is marginaal, maar grootlicht is behoorlijk slecht als je op een landweggetje op en neer gaat over heuvels. De opwaartse hoek dekt niet erg hoog, dus afhankelijk van de grootte en helling van de heuvel, zal zelfs grootlicht nogal wat duisternis overlaten van de onbedekte hoeken, ook al is de afstand niet erg groot.

Helaas is er geen gemakkelijke manier om ingebouwde LED-koplampen te verbeteren of te upgraden.
Ik heb dat helemaal niet zo ervaren. Ik woon in de heuvels in AR en vind mijn koplampen behoorlijk fel. Soms knipperen mensen met hun grootlicht omdat ze denken dat mijn grootlicht aanstaat.

#8 ·
Dus... normaal gesproken gebruikte ik niet graag automatisch grootlicht, maar omdat de prestaties van het dimlicht voor sommigen van ons minder dan ideaal zijn, besloot ik automatisch grootlicht te proberen. Ik moet zeggen dat deze technologie de afgelopen 10 jaar enorm is verbeterd. Het inschakelen hiervan heeft geholpen het dimlicht in landelijke snelwegsituaties te verbeteren. Het is uitstekend in het anticiperen op tegemoetkomend verkeer. Niet zozeer met kruisend verkeer dat kruispunten nadert... dan moet ik nog steeds ingrijpen en het grootlicht handmatig uitschakelen om de woede van andere bestuurders te voorkomen.

Wat betreft het verbeteren van het grootlicht in heuvelachtige situaties... ik heb nog geen ideeën.

#9 ·
De koplamp is slecht in de regen en de ruitenwissers maken het erger vanwege de strepen. Heb pas 4.000 km op mijn 2025 hybride crv sport l. Als Uber-chauffeur kan ik niet echt werken als het donker is en regent. Zo verdrietig 😭. Verandert absoluut mijn perceptie van Honda ten kwade.

#10 ·
De koplamp is slecht in de regen en de ruitenwissers maken het erger vanwege de streep. Heb maar 4k op mijn 2025 hybride crv sport l. Als Uber-chauffeur kan ik niet echt werken als het donker is en regent. Zo verdrietig 😭. Verandert zeker mijn perceptie van Honda ten kwade.
De ruitenwissers zijn gemakkelijk te repareren. Maak de voorruit schoon of plaats nieuwe ruitenwisserbladen.

#12 ·
In het donker, parkeer met uw lichten aan, ga voor de auto staan en kijk of de lichten daadwerkelijk gedimd zijn. Ze kunnen behoorlijk fel zijn, maar moeten wel correct gericht zijn. Als ze naar beneden wijzen, verlichten ze een deel van de weg dat u niet helpt. Als u bereid bent ze zelf af te stellen, zoek dan de afstelschroeven (handleiding?) en het benodigde gereedschap. Rijd voor een lege muur of garagedeur. Open de motorkap, kijk waar de bovenste afsnijlijn van het licht zit en verhoog ze elk zo dat de lijn een paar centimeter hoger en gelijk of links iets lager dan rechts is (voor landen die rechts rijden). Ga rijden. Kijk of de weg beter verlicht is. Als auto's met hun grootlicht knipperen, keer dan het proces om, verlaag de lijn ongeveer een centimeter en probeer het opnieuw. Als ze niet knipperen, verhoog dan de lichten nog een centimeter.

Mistlampen zijn verkeerd benoemd. Ze zijn er eigenlijk om de wegkant te verlichten om in uw rijstrook te blijven.

#13 ·
Ik denk niet dat het de afstelling van de koplampen is. Als het niet regent, zijn deze koplampen erg fel. Als de weg nat is, kan ik niets zien en is het supergevaarlijk. Hier is een video die ik heb gemaakt tijdens het rijden in de regen. Ziet u dit ook op uw crv?

#16 ·
Ik denk niet dat het de afstelling van de koplampen is. Als het niet regent, zijn deze koplampen erg helder. Als de weg nat is, kan ik niets zien en is het super gevaarlijk. Hier is een video die ik heb gemaakt tijdens het rijden in de regen. Ziet u dit ook op uw crv?
Simpele natuurkunde, en het helpt ook niet als de ogen ouder worden.

#14 · (Edited)
Probeer een video op een donkere weg zonder reflecterende verlichting van straatverlichting en andere auto's. Als u proefritten maakt met de koplampen uit, meld dit dan duidelijk: Lichten uit. Lichten aan. Eigenlijk ziet de weergave die op de video wordt getoond er voor mij goed uit. Wanneer een witte auto links van u linksaf slaat en uw koplampbundel op die witte auto staat, lijkt het erop dat uw koplampen mogelijk laag gericht zijn.

Op 1:45 in de video komen de auto's die links voor u afslaan goed in beeld. Kijk naar de witte auto links van u op 1:54; uw koplampbundel lijkt laag.

Als er een schittering op uw voorruit zit, haal dan een flesje voorruit- (of autoglas-) stripper bij een auto-onderdelenwinkel. Het verwijdert de film die een glasreiniger niet kan aanraken. Soms hebben nieuwe auto's een conserverende was van de fabriek die de voorbereider bij de dealer niet volledig heeft verwijderd.

#15 ·
Als er al iets is, dan zijn ze af fabriek te hoog afgesteld om de IIHS-classificaties te omzeilen. Ik heb de mijne iets naar beneden gebracht en het helpt om beter te verlichten, terwijl ze voorheen gewoon in de vergetelheid verdwenen. Je kunt natuurlijk niet te laag gaan, maar het is het proberen waard.

#17 ·
Helemaal mee eens en ik heb hetzelfde probleem met de mijne. Ik kan de koplampen van andere auto's op de weg in het donker en de regen zien, maar die van mij niet. Het is moeilijk om mijn eigen rijstrook op de snelweg te zien als het regent. Het is moeilijk om dit aan te pakken, aangezien we niet zomaar de gloeilampen kunnen vervangen. Heeft iemand al een dealer gevraagd?

#21 ·
Ik ben het helemaal met je eens. Ik probeer nu in de winter in Florida om 17:30 uur van de weg te zijn, omdat ik me ook niet veilig voel om met het voertuig te rijden. Godzijdank heb ik nog geen lange rit in de regen meegemaakt. Had al veel Honda's hiervoor zonder zulke problemen, maar deze heb ik pas 2 maanden en ik ben niet blij.

#24 ·
Ik ben het helemaal met je eens. Ik probeer al sinds 17:30 uur van de weg af te zijn in de winter in Florida, omdat ik me ook niet veilig voel om met het voertuig te rijden. Godzijdank heb ik nog geen lange rit in de regen meegemaakt. Had al veel Honda's gehad zonder zulke problemen, maar deze heb ik pas 2 maanden en ik ben niet blij.
Zeg dit tegen uw dealer. Ze zullen de afstelling van de lichten voor u controleren en ervoor zorgen dat ze goed zijn afgesteld. Misschien moeten ze iets lager worden gezet.

#26 ·
Ik zal een foto plaatsen als ik de kans krijg, maar ik denk dat het probleem het lichtverdelingspatroon van de koplampen is. Op een vlakke ondergrond met de auto op ongeveer 3 meter afstand van een blinde muur of garagedeur 's nachts en kijk naar het lichtverdelingspatroon op de muur. Het lijkt voor mij op een heldere lijn overdwars en dan aanzienlijk minder licht daaronder.

Door de koplampen iets lager te richten, komt er meer licht naar beneden waar we de weg beter zien, en er is een 'sweet spot' waar voldoende licht naar voren schijnt om de weg veilig te verlichten. Ik weet niet hoeveel dat is... misschien kan iemand de schroevendraaieromwentelingen of het aantal vlakken op de afstelschroef tellen om het licht precies goed te krijgen. We hebben ook foto's nodig van het afstellen met een Phillips #2 schroevendraaier of een (12 mm?) sleutel.

Ik denk niet dat het specificatie-richtpunt, hoewel legaal en misschien optimaal voor zicht op afstand, is wat we willen voor het beste allround nachtzicht. Ik verwacht dat de dealers hier geen idee van hebben totdat we ze informeren.

#27 ·
Ik ben lid geworden van dit forum vanwege dit probleem - de koplampen van mijn 2025 CR-V zijn zo dim in vergelijking met mijn '17 Mazda CX-5! De slechte prestaties van de koplampen en het gebrek aan mistlampen zijn deze winter in de donkere, vaak regenachtige of mistige PNW echt zorgwekkend. Ik merk het vooral op als ik een donkere oprit of parkeerplaats inrij, zo erg zelfs dat ik bijna halverwege de bocht moet pauzeren om het licht enigszins te laten inhalen en het gebied te verlichten. Ik ben bang om een voetganger aan te rijden die de straat oversteekt, omdat ik weet dat ik ze pas op het laatste moment kan zien. Lijkt een ernstig gebrek zonder remedie, genoeg om te overwegen terug te gaan naar Mazda wanneer de nieuwe CX-5 uitkomt.

#28 ·
Verschillende van ons hebben dit opgemerkt. Het werkt om de koplampbundel te verlagen.

Parkeer op een vlakke ondergrond met het gezicht naar een lege muur of garagedeur in het donker met de koplampen aan. Open de motorkap. Boven elke lamp zie je een plek waar je een #2 Phillips schroevendraaier in kunt steken om de afsteller te draaien, of gebruik de 10 mm zeskantkop die deel uitmaakt van de afsteller. Parkeer ongeveer 3 meter van de muur, verlaag de bundel ongeveer 5 cm op de muur en ga rijden. Kijk of je de weg goed voor je kunt zien en tegelijkertijd een beter zicht hebt op de weg dichter bij je. Pas zo nodig opnieuw aan.

De dealer zal de bundels richten op de Honda-specificatie, die, hoewel legaal, niet effectief is; hij is te hoog, zoals we hebben gezien.

#29 ·
Enkele van ons hebben dit opgemerkt. Het werkt om de koplampstraal te verlagen.

Parkeer op een vlakke ondergrond met de voorkant naar een lege muur of garagedeur in het donker met de koplampen aan. Open de motorkap. Boven elke lamp zie je een plek waar je een Phillips #2 schroevendraaier in kunt steken om de afsteller te draaien, of gebruik de 10 mm zeskantkop die deel uitmaakt van de afsteller. Parkeer ongeveer 3 meter van de muur, verlaag de straal ongeveer 5 cm op de muur en ga rijden. Kijk of je de weg nog goed voor je kunt zien en tegelijkertijd een beter zicht hebt op de weg dichter bij je. Pas het zo nodig aan.

De dealer zal de stralen richten op de Honda-specificatie, die, hoewel legaal, niet effectief is; hij is te hoog, zoals we hebben gezien.
Heel erg bedankt - ik ga dit zeker proberen! Alles wat helpt. Hoewel de verlichting aan de voorkant verre van ideaal is, is het echte probleem (althans voor mij) het draaien. Ik denk dat ik verwend ben geraakt door de projectorstralen op mijn Mazda en daarvoor een Audi - ze maken echt een verschil.