Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Uitgebreide zijspiegel

9.3K views 12 replies 13 participants last post by  Gravydog  
#1 ·
Ik ben benieuwd of iemand het accessoire "Expanded Side View Mirror" heeft gekocht? Ik heb dit op mijn Odyssey en heb het nuttig gevonden.

Ik heb dit bij mijn dealer besteld, maar later belden ze me terug om uit te leggen dat het onderdeel volgens Honda nog niet beschikbaar is in de VS. Ik neem alles wat de dealer zegt met een korreltje zout, maar ik ben benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben gehad. Het staat ook op de website van Honda als een beschikbaar accessoire. Bedankt!

#2 ·
Ik ben ook benieuwd. Ik zag het op de website bij het bouwen van een voertuig, maar voor ongeveer $31 leek het laag (tenzij dat +31 is boven de normale spiegelkosten). Gezien alles wat in de spiegels zit (verwarming, richtingaanwijzer, dodehoekindicatie) zou ik denken dat het meer zou zijn. Hebben ze u een prijs gegeven als een extra bestelling? Bij het bekijken van de dealerterreinen (VS) voordat ik de mijne kocht, zag ik geen '17s met het vooraf geĂŻnstalleerd.

#3 ·
Ik vroeg bij de onderdelenafdeling toen ik mijn auto afleverde om de "deuk" in de zijsteun van de bestuurdersstoel te laten repareren (zie andere thread), en kreeg te horen dat de optie voor de zijspiegel niet beschikbaar is voor de Touring. Misschien is het alleen beschikbaar voor modellen zonder dodehoekdetectie en/of verwarming?

#4 ·
Dat klinkt niet goed, aangezien de "Expanded View Mirror" een optioneel accessoire is voor elk model van de CR-V 2017 op de Honda-website. Hoewel de foto de BSIS in de spiegel niet laat zien, lijkt de optionele spiegel beschikbaar te zijn. Ik weet niet zeker wat de $31 je oplevert, misschien is het gewoon een stuk dat over de bestaande spiegel wordt geplakt?

Save
#6 ·
Ze rekenden ons 61 dollar voor de zijspiegel met uitgebreid zicht, maar toen belden ze en zeiden dat deze niet beschikbaar is op de Touring. Ik heb het gevoel dat het gewoon weer een schuine spiegel is die ze in de huidige spiegel plaatsen, en dat die de dodehoekwaarschuwing zou bedekken, of zoiets. Is dit een nieuwe functie, voor het eerst voor Honda's? Ik ben het ermee eens dat de website het laat zien, en de verkopers zullen het verkopen voor een nieuwe bar, maar de installateurs van de dealer zeggen dat het niet beschikbaar is voor de Touring. Ik denk dat we onze 61 dollar terugkrijgen.

#8 ·
Mijn 2016 heeft het. Het gaat om een sectie van ongeveer 30 mm breed aan de linkerkant van de spiegel. Het is minimaal convex en geeft zeer weinig extra gezichtsveld in vergelijking met de gewone spiegel. Het zat op het voertuig. Ik zou er niet extra voor betalen. Als de spiegel goed is afgesteld, laat hij toch alles zien. Nu ik het heb ervaren, zou ik de volgende keer zeker niet meer betalen. YMMV (uw spiegel kan variëren)

#10 ·
Mijn 2016 heeft het. Het is ongeveer een 30 mm breed gedeelte aan de linkerkant van de spiegel. Het is zeer minimaal convex en geeft zeer weinig extra gezichtsveld in vergelijking met de gewone spiegel. Het zat op het voertuig. Ik zou er niet extra voor betalen. Als de spiegel goed is afgesteld, laat hij toch alles zien. Nu ik het heb ervaren, zou ik de volgende keer zeker niet meer betalen. YMMV (your mirror may vary)
Ik kan de mening van LDB ondersteunen, want mijn 2016 Civic werd met een van deze spiegels geleverd. Het verschil in kromming is erg klein, dus er is naar mijn mening niet echt praktische waarde aan.

Save
#11 ·
Nog een stem voor niet de moeite waard. Had er een op onze 2015 en ik mis het helemaal niet in de 2017 - zelfs niet met de schamele prijs. Het is niet goed genoeg om volledig te vertrouwen - het BSI-systeem vervangt de functie ervan gemakkelijk. (Ik mis de rijstrookassistentcamera aan de rechterkant - het was geweldig toen mijn vrouw zich opmaakte met de spiegel van de zonneklep, ik kon die rijstrookwissel nog steeds maken zonder de spiegel. :)

#12 ·
Toen ik voor het eerst op zoek ging naar een nieuwe auto, heb ik een paar Honda's getest met de uitgebreide achteruitkijkspiegel en vond het meer dan irritant en afleidend. Ik heb zichtproblemen die dit kunnen verergeren. Ik heb ook getest met de rijstrookassistentiecamera en wou dat ze deze niet uit de MY17 hadden verwijderd. Ze hadden dit als optie kunnen behouden... misschien als genoeg mensen het terug willen, zullen ze het terug toevoegen met de mid-cycle refresh, zoals ze de volumeknop terugbrachten? Dat kan ik nog steeds niet begrijpen! Ik heb die knop nog nooit gebruikt, de schuifregelaar werkt perfect voor mij.

Save
#13 ·
Toen ik voor het eerst op zoek ging naar een nieuwe auto, heb ik een paar Honda's met de uitgebreide spiegel getest en vond het meer dan irritant en afleidend.
Ik ben zo blij dat ze dat bij de '17 hebben laten vallen. Ik zit helemaal achterin, dus mijn gezichtsveld van de spiegel is al klein en dan betekende het vervormde zicht aan de linkerkant van de spiegel in mijn 2012 dat ik me nooit op mijn gemak voelde bij een snelle blik op de auto's achter me. Ik ben dol op de grote spiegels op mijn Silverado (en de speakers overtreffen die van de CR-V Touring.)

Rob

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.