Honda CR-V Owners Club Forums banner

Verwijdering van de voorbumperafwerking

6.6K views 32 replies 13 participants last post by  crvtouring  
#1 ·
Hoog en laag gezocht naar details over het verwijderen van de voorbumper sierlijsten op mijn 2025 Sport Touring. Ik wil de geborsteld aluminium "neusgaten" vervangen door zwarte die ik al heb gekocht.

Met veel onderzoek heb ik een paar opmerkingen en zelfs een video gevonden, maar het verwijderen ervan met trimgereedschap (ik ben handig met dit soort dingen) voelt alsof ik het frame waarin ze gemonteerd zijn, zal forceren en/of breken.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze "mod"? Kunnen jullie wat licht werpen op hoe je dit met enig vertrouwen kunt doen? Ik heb pas 500 mijl met deze auto gereden en wil niets verpesten, maar ik zou me een stuk beter voelen als iemand zijn eigen ervaringen zou kunnen delen.

#4 ·
Bedankt voor de supersnelle reactie freeportalf, en je antwoord met PDF-instructies. Mijn 2025 CR-V Sport Touring Hybrid ziet er echter niet uit als jouw foto (zie foto). Ik heb installatie-instructies gezien waarvoor je alleen trimgereedschap nodig hebt. Hier is een Garnish Install video die duidelijk niet inhoudt dat de bumper verwijderd moet worden.

Maar er lijkt wat controverse te zijn met betrekking tot het model (denk ik), want mijn dealer zei ook dat de bumper verwijderd moest worden. Maar ervan uitgaande dat mijn model dat niet hoeft, heeft iemand dit al geprobeerd? Ik was huiverig in mijn poging omdat de sierstukken behoorlijk strak zitten. Ik kan de clips zien die ze vasthouden, maar ze zitten er echt strak in!

Heeft iemand anders dit geprobeerd en suggesties voor de techniek?

#9 ·
Ik ben op zoek naar details over hoe ik de voorbumper sierlijsten van mijn 2025 Sport Touring kan verwijderen. Ik wil de geborsteld aluminium "neusgaten" vervangen door zwarte die ik al heb gekocht.

Met veel onderzoek heb ik een paar opmerkingen en zelfs een video gevonden, maar het verwijderen ervan met trimgereedschap (ik ben handig met dit soort dingen) voelt alsof ik het frame waarin ze zijn gemonteerd, zal forceren en/of breken.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze "mod"? Kunnen jullie wat licht werpen op hoe je dit met wat vertrouwen kunt doen? Ik heb pas 500 mijl met deze auto gereden en wil niets verpesten, maar ik zou me een stuk beter voelen als iemand zijn eigen ervaringen zou kunnen delen.
Als je die geborsteld nikkelen trim verwijdert, blijkt het een glanzend zwarte kunststof te zijn, dus het is niet nodig om een ander sierdeel aan te brengen.

#12 ·
Bedankt voor al jullie reacties, mensen... waar ik op hoop is een antwoord op HOE ze eraf komen, en hoe moeilijk het is om te doen door iemand (zoals ik) die redelijk mechanisch onderlegd is. Als ik de trimtools gebruik, heb ik het gevoel dat ik iets ga forceren en het kapot ga maken. Dat wil ik niet doen op een gloednieuwe auto. Heeft iemand suggesties over de aanpak? Boven beginnen? Onder? Van buitenaf werken? Binnen? Ik waardeer een reactie van iemand die dit al eerder heeft gedaan enorm. Het ziet er gemakkelijk genoeg uit, maar ze zitten er behoorlijk strak op! Geschokt dat er een van jullie is AFGEVALLEN!!

#17 ·
Bedankt voor al jullie reacties, mensen... waar ik op hoop, is een antwoord op HOE ze eraf komen, en hoe moeilijk het is om te doen door iemand (zoals ik) die redelijk mechanisch onderlegd is. Als ik de trimtools gebruik, heb ik het gevoel dat ik iets ga forceren en het kapot ga maken. Wil dat niet doen op een gloednieuwe auto. Heeft iemand suggesties over de aanpak? Boven beginnen? Onderkant? Van buitenaf werken? Binnenkant?

Ik waardeer een reactie van iemand die dit al eerder heeft gedaan. Het ziet er gemakkelijk genoeg uit, maar ze zitten er behoorlijk strak op! Geschokt dat een van jullie er een AFGEVALLEN had!!
Vervang de mijne gewoon door de glanzend zwarte stukken van Honda. De eerste kant duurde ongeveer 45 minuten, de tweede kant duurde maar 10 minuten. Begin bovenaan en werk rond de buitenkant naar de onderkant. Breek dan gewoon de lipjes van de grillkant af, maar geen zorgen, de nieuwe hebben hun eigen lipjes. Je gaat van de look houden!

#27 ·
Is er iemand die deze zwarte afwerking voor een 25 hybride heeft gevonden? Zo ja, waar heb je het vandaan?
Ik heb ze gevonden op Parts Geek dot com. Ze heten Bumper Grille Bezel; Premium. Ze hebben zilver of zwart. Succes! :)

#23 · (Edited)
#28 ·
"Natuurlijk staat er dat het niet op de Touring Hybrid past, omdat de Touring Hybrid met de zilveren sierstukken wordt geleverd." Precies. Wat betekent "passen" voor de meeste mensen? Precies goed voor de Sport Touring zijn de zilveren neusgaten. Mooier naar de mening van velen van ons is de zwarte vervanging.

"Ik heb ze gevonden op Parts Geek dot com. Ze heten Bumper Grille Bezel" Goede vondst. Aftermarket, niet Honda, geweldige prijs $23, de rechten zijn uitverkocht. (waarschijnlijk wachtend op dat schip uit China dat er binnenkort niet aankomt.)

#30 ·
FRONT GARNISH SWAP VOLTOOID !!

Eindelijk, na maandenlang onderzoek (op dit forum en andere, en wachtend op de lente), heb ik mijn lelijke CheapA$$ voorbumper sierlijsten op mijn 2025 CRV ST Hybrid vervangen door de glanzend zwarte Sport-vervangingen. Ik ben erg blij met de resultaten, en ik heb het allemaal aan jullie te danken!

Ik voeg een semi-voor-en-na foto toe en zal deze volgende gedachten en opmerkingen toevoegen:

• Doe je onderzoek... oké, misschien niet zoveel als ik, maar het is beter om te weten dan niet te weten.

• Zet de hele ochtend, dag of anderszins meerdere keren wat je denkt nodig te hebben (ook al duurde het maar ongeveer een uur). Niets is erger dan je te moeten haasten!

• Begin bovenaan en werk je rond de buitenkant. De binnenste clips zijn anders... een van jullie plaatste om eerst rond de binnenkant te bewegen (en ik probeerde dat op de tweede), maar geen idee hoe dat is gelukt.

• Rechtshandigen beginnen aan de rechterkant (bestuurderskant), het tegenovergestelde voor linkshandigen. Waarom? Omdat je het wilt "leren" op de eerste, en ik vond het onhandiger om de trimtools met mijn linkerhand te gebruiken of mijn armen te kruisen.

• Zorg voor zoveel trimtools, wiggen en koevoeten als je kunt... Ik heb de meeste van de mijne gebruikt. Krijg er een in en gebruik een tweede om de opening voort te zetten. Gebruik een derde om de clips "in" te duwen als je ze ziet.

• GEBRUIK BLAUWE TAPE ROND DE VERFDE OPPERVLAKKEN IN DE BUURT

• Ten slotte (en ervan uitgaande dat je de oude niet doorverkoopt), breek de clips af wanneer je er zeker van bent dat je geen bekleding beschadigt. Zooo veel gemakkelijker dan rotzooien met de vastzittende plastic onderdelen.
Een enorme dankjewel voor al jullie berichten, hulp en aanmoediging! Het eindresultaat verandert de uitstraling van deze verder prima machine volledig.

Attachments