Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

GULF, geen top benzine?

1 reading
44K views 44 replies 33 participants last post by  rvsarch  
#1 ·
Hallo,

Ik heb net mijn tank gevuld met Sinclair benzine. Ik wist niet zeker of het een benzine van de bovenste plank was, maar ik zat bijna zonder. Ik was blij te ontdekken dat het wel zo is. Mijn probleem is dat de laagste prijs benzine bij mij in de buurt Gulf is, 20 cent/gal minder dan de anderen, 87. Ik heb altijd gedacht dat Gulf een benzine van de bovenste plank was met kwaliteitsadditieven. Ik gebruikte het vaak in mijn 2017 BMW 3-serie, 93 octaan. Ik heb nooit problemen gehad of enig verschil in prestaties of kilometers gemerkt ten opzichte van andere merken (Mobile, BP, Shell). Welnu, ik besloot de lijst met bedrijven op te zoeken en tot mijn verbazing staat Gulf er niet bij. Is dit een benzine van slechte kwaliteit?

Bedankt

#3 ·
Gulf staat niet op de toplijst. De Gulf-stations bij mij in de buurt zijn goedkoper, maar rekenen 10 cent meer als je je gas oplaadt, in tegenstelling tot Shell, die dat niet doet. Ik heb me aangemeld voor Shell Rewards en krijg 5 cent korting per gallon. Ik krijg nog eens 5% korting op mijn Charge-kaart, dus het Shell-gas dat is gelabeld als "overtreft" de top tier-vereisten is goedkoper.

#4 ·
Weinig bekend, maar een feit dat al lang bestaat: al vele jaren verhandelen verschillende grote oliemerken, die verschillende niveaus van infrastructuur en distributiefaciliteiten op lokale locaties hebben, routinematig bulkbrandstof met elkaar. Zo balanceren ze snel en gemakkelijk vraag en aanbod binnen een lokaal gebied voor de pompen van de merken.

Met andere woorden (om twee willekeurige grote merken te kiezen voor discussie... niet het feit dat ze op een bepaalde locatie handelen) zou het niet ongebruikelijk zijn dat Texaco-vrachtwagens tanken bij niet-Texaco lokale brandstofdistributiecentra.

En... merken die geen oliebedrijf zijn, zoals bijvoorbeeld Costco, komen van lokale brandstofdistributiecentra van een van de grote merknamen.

Dus... het belang voor ons als eigenaren is om te weten of een brandstof top-tier is als we deze in onze voertuigen pompen of niet. Merk maakt niet echt uit.

#32 ·
Weinig bekend, maar al lange tijd bestaand feit: al vele jaren... verschillende grote oliemerken, die verschillende niveaus van infrastructuur en distributiefaciliteiten op lokale locaties hebben, verhandelen routinematig bulkbrandstof met elkaar. Dit is hoe ze snel en gemakkelijk de vraag en het aanbod binnen een lokaal gebied voor de pompen van de merken in evenwicht brengen.

Met andere woorden (om twee willekeurige grote merken te kiezen voor discussie... niet het feit dat ze op een bepaalde locatie handelen) zou het niet ongebruikelijk zijn dat Texaco-vrachtwagens tanken bij niet-Texaco lokale brandstofdistributiecentra.

En... niet-oliebedrijven, zoals bijvoorbeeld Costco, komen van lokale brandstofdistributiecentra van een van de grote merknamen.

Dus... het belang voor ons als eigenaren is om te weten of een brandstof topkwaliteit is wanneer we deze in onze voertuigen pompen of niet. Merk maakt niet echt uit.
Voordat ik met pensioen ging, werkte ik voor een milieuagentschap dat bulkbrandstofterminals inspecteerde op afgegeven luchtkwaliteitvergunningen. De manier waarop het werkt, is dat de meeste terminals geen merk benzine vertegenwoordigen. Vrachtwagens die brandstof laden voor Shell, Exxon, Citgo, enz. laden de generieke, door de USEPA goedgekeurde brandstof en bij het laden worden gepatenteerde additieven voor elk merk toegevoegd die de ene tanklading van de andere onderscheiden. Dat is het!

#6 ·
Ik heb altijd gedacht dat benzine wordt beoordeeld op de kwaliteit van de toegevoegde reinigingsmiddelen en anders is het gas in feite hetzelfde, omdat bedrijven het met elkaar delen.
Er zit nuance in hun formuleringen naast wasmiddeladditieven.. maar ja.. in wezen ben ik het met je eens en er is helemaal niet zo'n groot verschil tussen de verschillende formuleringen van de grote merken van niveau 1. Maar ik denk ook dat de meeste nuances de gepatenteerde namen van ingrediënten zijn die niet allemaal zo gepatenteerd zijn... dus meer marketing dan daadwerkelijk verschil in chemie.

Ik heb nooit onderzocht wat de deal is met brandstoffen die minder dan niveau 1 zijn.. maar zoals met alle dingen die met korting worden verkocht... ze bezuinigen op kosten.. dus de duivel zit waarschijnlijk ergens in de details. :)

#7 ·
Een van de redenen dat ik een Honda bezit, is omdat hij prima loopt op gewone benzine. Elke gewone benzine.

Als de auto een temperatuurschommeling van 20 graden in de winter tot 87 graden in de zomer kan detecteren en verwerken, kan hij omgaan met een kleine variatie in de benzine.

Ik maak me er geen zorgen over of het topkwaliteit is of niet, en het is nog nooit een probleem geweest. Er is geen rij verschillende brandstofdistributeurs in Boston waar de benzine binnenkomt. Het is een groot industrieel complex met ongeveer een biljoen mijl aan pijpleidingen. Benzine is benzine met verschillende additieven. Ik zou me meer zorgen maken over wat er in de tanks bij het benzinestation zit dan over wat er uit de vrachtwagen kwam.

#8 ·
Gulf staat niet op de huidige lijst van top benzines. Gulf is niet hetzelfde bedrijf als u zich van vroeger herinnert. Ze zijn talloze keren failliet gegaan en gekocht en verkocht. Denk niet dat dat bekende bord hetzelfde bedrijf is.

owns 2025 Honda CR-V EX-L
  • Like
Reactions: Als-CRV
Save
#9 ·
Gulf staat niet op de huidige lijst van topkwaliteit benzines. Gulf is niet hetzelfde bedrijf als dat u zich van vroeger herinnert. Ze zijn talloze keren failliet gegaan en gekocht en verkocht. Denk niet dat dat bekende bord hetzelfde bedrijf is.
Ja, ik herinner me hoe groot ze waren in de jaren 80. Dit Gulf-station was drie jaar geleden een Exxon-station.

#10 ·
Als de brandstof gecertificeerd is als top tier, staat dit op de pomp ;)

"Alle verkooppunten binnen het licentieland moeten voldoen aan de hoge normen van het TOP TIER™-programma.
  • Alle benzinekwaliteiten moeten worden behandeld met een goedgekeurd TOP TIER™ Detergent Gasoline-additief in de juiste concentratie.
  • Het TOP TIER™-logo moet prominent worden weergegeven.
  • TOP TIER™-licentiehouders stemmen ermee in geen organometaaladditieven (zoals MMT of Ferrocine) te gebruiken."

#34 ·
Als de brandstof gecertificeerd is als top tier, staat dit op de pomp ;)

"Alle verkooppunten binnen het gelicentieerde land moeten voldoen aan de hoge normen van het TOP TIER™-programma.
  • Alle benzinekwaliteiten moeten worden behandeld met een goedgekeurd TOP TIER™ Detergent Gasoline-additief in de juiste concentratie.
  • Het TOP TIER™-logo moet prominent worden weergegeven.
  • TOP TIER™-licentiehouders stemmen ermee in geen organometaaladditieven (zoals MMT of Ferrocine) te gebruiken."

Ik ben hier in de war. Shell staat vermeld als een Top Tier merkbenzine. Betekent dit dat ALLE Shell-brandstof Top Tier-benzine is? Ik heb onlangs wat Shell-benzine gekocht en gezocht naar de sticker op de pompen, maar zag er geen. Zou het dus kunnen dat een Shell-merkstation het product van een ander bedrijf kan verkopen onder het mom van het verkopen van het Shell-product? Ik probeer de Top Tier-benzine te gebruiken, omdat deze door Honda wordt aanbevolen. Maar het zou belachelijk zijn om de hele stad door te rijden op zoek naar een station dat Top Tier-benzine verkoopt. Ik ben hier gewoon nieuwsgierig.

#13 · (Edited)
Gulf was een van de Amerikaanse "seven sisters" grote oliemaatschappijen. Chevron kocht ze in de jaren 80 op, maar verkocht de naam. In mijn buurt nemen hun stations andere over en ze vragen iets minder. De Honda-handleiding beveelt top tier aan voor reiniging en dat een additief MMT niet is toegestaan, wat emissieproblemen kan veroorzaken. Honda zegt dat MMT uw emissiegarantie ongeldig kan maken.

#16 · (Edited)
mrtn, bedenk dat de VS een groot land is en dat sommige van deze merken regionaal zijn. Sterker nog, zelfs sommige van de grotere merken zijn niet overal verkrijgbaar.

#21 ·
Een paar weken geleden werden alle Gulf-stations hier in de buurt van de ene op de andere dag Marathon-stations.
Marathon is Top Tier, dus ik denk dat ze alle ondergrondse tanks in het donker hebben leeggepompt en opnieuw gevuld. ;)
... waarschijnlijk hebben ze gewoon de juiste hoeveelheid STP erin gegooid om het Top Tier te maken ;)

#20 ·
Naarmate uw voertuig ouder wordt, 6+ jaar, zal de kwaliteit van benzine uw O2-sensoren beginnen te beĂŻnvloeden. De Accord uit 2010 van mijn vrouw vertoonde continu de P0420-code & CEL. Had benzine gekocht bij de plaatselijke supermarkt. De plaatselijke monteur zei dat ik topkwaliteit benzine moest proberen. 2 brandstof-/katbehandelingen door het voertuig laten lopen, daarna topkwaliteit brandstof gaan gebruiken. P0420-code & CEL zijn niet teruggekeerd

#24 ·
Hoi,

Ik heb net mijn tank gevuld met Sinclair-benzine. Ik wist niet zeker of het een benzine van de hoogste categorie was, maar ik had weinig. Ik was blij om erachter te komen dat het wel zo is. Mijn probleem is dat de laagste prijs benzine bij mij in de buurt Gulf is, 20 cent/gal minder dan de anderen, 87. Ik dacht altijd dat Gulf een benzine van de hoogste categorie was met kwaliteitsadditieven. Ik gebruikte het vaak op mijn BMW 3-serie uit 2017, 93 octaan. Ik heb nooit problemen gehad of enig verschil in prestaties of kilometers opgemerkt in vergelijking met andere merken (Mobile, BP, Shell). Welnu, ik besloot de lijst met bedrijven op te zoeken en tot mijn verbazing is Gulf er niet een van. Is dit een benzine van slechte kwaliteit?

Bedankt
Zolang het octaangetal hetzelfde is, is er geen verschil in kwaliteit. Ik moest voldoen aan de federale normen

#27 ·
Sinclair... Wauw, ik heb dat merk al meer dan 50 jaar niet meer gehoord op Long Island. Als kind gaven ze af en toe zeep weg in de vorm van hun logo-dinosaurus.

Save
#29 ·
Sunoco stond in maart op de lijst van Top Tier Gas, maar ik geloof dat het in april of mei van de lijst is gehaald, blijkbaar een van hun kostenbesparende maatregelen toen de vraag naar gas kelderde. Ik denk niet dat ze iets aan hun gas hebben veranderd, ze zijn gewoon gestopt met het betalen van de marketingkosten. En ze geven op hun site nog steeds dezelfde informatie over hun gas als voorheen.

#35 ·
Hoi,

Ik heb net mijn tank gevuld met Sinclair-benzine. Ik wist niet zeker of het een benzine van topkwaliteit was, maar ik had weinig. Ik was blij te ontdekken dat het wel zo is. Mijn probleem is dat de laagste prijs benzine bij mij in de buurt Gulf is, 20 cent/gal minder dan de anderen, 87. Ik heb altijd gedacht dat Gulf een benzine van topkwaliteit was met kwaliteitsadditieven. Ik gebruikte het vaak op mijn BMW 3-serie uit 2017, 93 octaan. Ik heb nooit problemen gehad of enig verschil in prestaties of kilometerstand opgemerkt in vergelijking met andere merken (Mobile, BP, Shell). Welnu, ik besloot de lijst met bedrijven op te zoeken en tot mijn verbazing staat Gulf er niet bij. Is dit benzine van slechte kwaliteit?

Dank u
Er zijn verschillen in de kwaliteit van benzine. Hoewel de Gulf die je je misschien van lang geleden herinnert, zoals 1984, een topmerk was, is het tegenwoordig slechts een marketingbedrijf. Ze verkopen benzine van het rek, standaard benzine met minimale additievenpakketten. Terwijl XOM of Shell of anderen uit dezelfde rekken [distributieterminals] laden, zijn de additieven allemaal verschillend. Ik zou een topmerk outlet zoeken en je zult op de lange termijn beter af zijn. Ik werkte voor Chevron en we hadden topkwaliteit additieven en vooral in de premium brandstoffen.

#36 ·
Hoi,

Ik heb net mijn tank gevuld met Sinclair benzine. Ik wist niet zeker of het een benzine van de bovenste plank was, maar ik stond op het punt om leeg te raken. Ik was blij om erachter te komen dat het wel zo is. Mijn probleem is dat de laagste prijs benzine bij mij in de buurt Gulf is, 20 cent/gal minder dan de anderen, 87. Ik dacht altijd dat Gulf een benzine van de bovenste plank was met kwaliteitsadditieven. Ik gebruikte het vaak op mijn 2017 BMW 3-serie, 93 octaan. Ik heb nooit problemen gehad of enig verschil in prestaties of kilometers gemerkt ten opzichte van andere merken (Mobile, BP, Shell). Nou, ik besloot de lijst met bedrijven op te zoeken en tot mijn verbazing staat Gulf er niet bij. Is dit een benzine van slechte kwaliteit?

Bedankt
Je kunt niet fout gaan met Shell, de brandstof die de BMW ondersteunt

#37 ·
De Shell-pompen bij mij in de buurt zijn gelabeld met het Top Tier-label dat aangeeft dat alle Shell-brandstoffen de Top Tier-vereisten overtreffen.

Ook Top Tier-brandstoffen mogen de octanebooster MMT (methylcyclopentadienylmangaan-tricarbonyl) niet bevatten. Ik weet dat in mijn Accord-handleiding staat dat MMT de emissiesystemen kan aantasten en dat problemen mogelijk niet onder de garantie vallen. Het mangaan is de oorzaak van de problemen.

Meld u aan voor het Shell-beloningsprogramma en u kunt minstens 5 cent per gallon besparen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.