Honda CR-V Owners Club Forums banner

Inertie (brandstofafsnijschakelaar) in Honda 2001?

11K views 6 replies 6 participants last post by  Dpetersen  
#1 ·
Heeft mijn Honda een traagschakelaar en waar bevindt deze zich? 2001 Honda CRV, 108KW. Iemand suggereerde dat de schakelaar zich achter de asbak bevindt, maar ik heb meer details nodig. Help me alsjeblieft, mijn auto start niet en ik kan me geen reparatie door een professional veroorloven, aangezien mijn auto bergafwaarts in mijn dorp vastzit en ik hem niet kan slepen... Er gaat stroom naar de brandstofpomp, dus de zekering is goed en het relais is goed... Ik kan de brandstofpomp niet horen, komt dit door de traagschakelaar of een defecte brandstofpomp?

#2 ·
Van de Fixya-site, gebruikersnaam: Rick
Denk eraan dat dit voor een Amerikaanse auto met links stuur is.

Het zou zich in de voorste linker voetruimte moeten bevinden, maar het kan zich aan de rechterkant bevinden als uw auto uit een ander land komt. Voel rond achter de voorkant van het plastic dat de middentunnel bedekt. Dit bevindt zich aan de voorkant van de auto, in de buurt van waar uw voeten zich bevinden tijdens het rijden. U kunt de schakelaar niet zien zonder de plastic panelen te verwijderen, maar u kunt hem net achter het paneel bereiken. De schakelaar is vierkant met draden die van het ene uiteinde komen en een zachte rubberen afdekking aan het andere uiteinde. Als ik me goed herinner, is het afdekkingsknopgedeelte rond met een vierkante basis. De resetknop bevindt zich onder de zachte rubberen afdekking. Druk erop om te resetten. Als het de stroomtoevoer naar de brandstofpomp niet herstelt, moet u mogelijk de schakelaar vervangen. Ze zijn niet erg duur.

#3 ·
Uw Honda kan een inertie-uitschakelaar hebben. Aan de rechterkant bevindt deze zich onder het dashboard aan de bestuurderskant aan de linkerkant. Zoek naar de module met de knop aan de bovenkant. Ik geloof niet dat Amerikaanse auto's (CRV's) deze uitschakelaar hebben. Maar ik weet het niet zeker.

Als het de uitschakelaar is, zou het spuiten van wat startvloeistof in de luchtinlaat (vermijd de MAF-sensor) moeten helpen om de motor te starten. De motor zal niet draaien als de uitschakeling is geactiveerd. Maar de motor zou moeten starten.

Als u de sleutel in de stand "ON" draait, moet de brandstofrail ongeveer twee seconden worden voorbereid. De brandstofpomp draait twee seconden. Als u de brandstofpomp niet hoort draaien, kan dit uw probleem zijn. Ofwel de brandstofpomp of de inertieschakelaar.

#5 ·
De 2001 -CR-V van mijn dochters slaat plotseling af. Ik heb de brandstofpomp vervangen op advies van een monteur, maar dat was het probleem niet. Ik liet de nieuwe pomp ongeveer 13 minuten stationair draaien voordat hij weer afsloeg. Als ik ongeveer 1/2 uur wacht, start hij prima... suggesties?

#6 ·
Mijn dochters 2001 -CR-V slaat plotseling af. Ik heb de brandstofpomp vervangen op advies van een monteur, maar dat was het probleem niet. Ik liet de nieuwe pomp ongeveer 13 minuten stationair draaien voordat hij weer afsloeg. Als ik ongeveer 1/2 uur wacht, start hij prima... suggesties?
Start een nieuw topic als je advies wilt over je probleem.

Het afvuren van het onderdelenkanon is niet de beste aanpak. Je kunt zelfs een slecht onderdeel gebruiken of het verknallen en dan krijg je lagen van problemen en wordt het zoveel moeilijker om het op te lossen.

Niet starten als hij warm is, is een veelvoorkomend probleem bij oude Honda's, wat volgens mij te wijten kan zijn aan de ontstekingsunit of de soldeerverbindingen op de ECM. Er zijn genoeg threads over. Test en bevestig.