Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Toegang tot de zekeringen in het interieur

1 reading
20K views 16 replies 10 participants last post by  williamsji  
#1 ·
Weet iemand hoe je bij de zekeringen onder het dashboard van een 2023 CR-V Hybrid Sport Touring kunt komen? Ik kan de zekeringkast zien, maar deze lijkt alleen toegankelijk te zijn voor een kleine, dunne persoon met dubbele gewrichten, wat ik niet ben.
Is er een manier om het gedeelte van het dashboard waar het zich bevindt te verwijderen zonder het te beschadigen?

#2 ·
Ik kon toegang krijgen tot de zekeringkast.
Ik weet niet wat uw fysieke beperkingen zijn, maar ik ben 77 en niet klein en mijn flexibiliteit is niet meer wat het geweest is.
Als u zich niet prettig voelt bij het doen van iets, laat het dan door een gekwalificeerd persoon doen.
Dit is op geen enkele manier sarcastisch bedoeld.
Hier is een foto van de zekeringkast en een foto van onder de stuurkolom met de zekeringlocaties.
Meer informatie over de zekeringlocatie en het doel ervan is te vinden in de handleiding.

#4 ·
Ik kon bij de zekeringkast komen.
Ik weet niet wat uw fysieke beperkingen zijn, maar ik ben 77, niet klein en mijn flexibiliteit is niet meer wat het geweest is.

Als u zich niet prettig voelt bij het doen van iets, laat het dan door een gekwalificeerd persoon doen.
Dit is op geen enkele manier sarcastisch bedoeld
Ik geloof niet dat u sarcastisch bent. Ik had duidelijker moeten zijn over mijn bedoelingen. Ik wil een garagedeuropener in de buurt van de zekeringen installeren en een momentcontactdrukknop in het dashboard monteren, idealiter op een van de vierkanten naast de schakelaar van de kofferbakopener. Als er een manier was om bij de zekeringen te komen door een deel van het dashboard te verwijderen, zou dat de installatie gemakkelijker maken. Ik dank u voor uw reactie en waardeer deze.

#8 ·
Het onderste dashboardpaneel voor de zekeringkast komt eraf. Het zit gewoon vastgeklikt, dus wees extra voorzichtig bij het verwijderen en terugplaatsen van het paneel. Ik merkte dat de onderste rechter clip (naast de stuurkolom) het lastigst was, omdat deze een kleine haak heeft die terug in de sleuf moet haken. Het helpt ook om de deurlijst een beetje uit te trekken bij het stuk paneel dat achter de lijst past. Let ook op, het paneel blijft aan het dashboard vastzitten vanwege de bedrading voor de achterklepschakelaar.

#9 ·
Het onderste dashboardpaneel voor de zekeringkast kan worden verwijderd. Het zit gewoon vastgeklikt, dus wees extra voorzichtig bij het verwijderen en terugplaatsen van het paneel. Ik merkte dat de onderste rechter clip (naast de stuurkolom) het lastigst was, omdat deze een kleine haak heeft die terug in de sleuf moet haken. Het helpt ook om het stuk deurlijst bij het stuk paneel dat achter de lijst past, eruit te trekken. LET OOK OP, het paneel blijft aan het dashboard vastzitten vanwege de bedrading voor de achterklepschakelaar.

Hoewel het verwijderen van het paneel een iets betere toegang tot het zekeringpaneel mogelijk maakt, moet je je nog steeds in allerlei bochten wringen. YMMV.
Bedankt aan u en alle anderen die op mijn bericht hebben gereageerd. Ik zal proberen het paneel te verwijderen zonder het te beschadigen. Zoals uitgelegd in een vorig antwoord, heb ik geen toegang nodig tot de zekeringen, maar tot het gebied achter het onderste dashboardpaneel waar de zekeringen zich bevinden. Ik heb momenteel de garagedeuropener in het zonnebrilvakje bovenin en vind het niet ideaal. Ik ben ook geen fan van het ophangen aan de zonneklep. Ik ben van plan klittenband te gebruiken om de opener aan de achterkant van het dashboardpaneel te bevestigen (laag genoeg om erbij te kunnen om de batterij te vervangen), en een drukknop te monteren op het kleine paneel naast de achterklepontgrendeling. Ik geloof niet dat het bevestigen van een garagedeuropener met klittenband, het maken van een gat in het dashboard en het monteren van een drukknop de garantie ongeldig zou maken. (Maar misschien vraag ik het wel!:)) Nogmaals bedankt.

#10 ·
Tenzij je graag knutselt en je wilt inspannen om een garagedeuropener in de buurt van de zekeringkast te installeren (in plaats van hem gewoon aan je zonneklep te hangen), kun je de Homelink-spiegel krijgen van College Hill Honda, die ongeveer 5 minuten duurt om te installeren, of Homelink maakt een garagedeurknop voor de hemelbekleding voor een paar dollar minder Homelink-knop. Beide zijn een elegante en fabrieksmatig ogende oplossing. Maar als geen van deze oplossingen voor jou een oplossing is, dan ja, moet je onder het dashboard kruipen. Trouwens, ik ben 65 en overgewicht en met een minimale inspanning kon ik onder het dashboard komen om de aansluitingen in de zekeringkast voor mijn dashcam te installeren.

#15 ·
Op de CRV 2023 zit geen afdekking op de zekeringkast. Het paneel is open. Er is een afbeelding van de zekeringkast met de zekeringen beschreven aan de onderkant van de stuurkolom. Ik weet niet waarom het daar zit. Ik weet niet zeker of Honda ons voor de gek houdt of dat ze briljant zijn, want als je op je rug in de voetenruimte ligt, kun je omhoog kijken en het label van de zekeringkast zien🤣. Uiteraard kun je ook in de handleiding kijken voor de zekeringkastlijst.

#16 ·
Op de 2023 CRV zit er geen afdekking op de zekeringkast. Het paneel is open. Er is een afbeelding van de zekeringkast met de zekeringen gelabeld aan de onderkant van de stuurkolom. Ik weet niet waarom het daar zit. Ik weet niet zeker of Honda ons voor de gek houdt of dat ze briljant zijn, want als je op je rug in de voetenruimte ligt, kun je omhoog kijken en het label van de zekeringkast zien🤣. Uiteraard kun je ook in de handleiding kijken voor de zekeringkastlijst.
Als je de handleiding gebruikt, houd je hem dan ondersteboven?

(grap!!)

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.