Honda CR-V Owners Club Forums banner

Czy można wyłączyć tryb awaryjny / funkcję?

19K views 36 replies 8 participants last post by  siannich  
#1 ·
To może być kontrowersyjne pytanie, ale czy w ogóle możliwe jest elektroniczne wyłączenie funkcji trybu awaryjnego?
Chociaż trybu awaryjnego można czasami uniknąć, np. utrzymując paliwo powyżej minimalnego poziomu itp., to ma on tendencję do włączania się w moim CRV67 za każdym razem, gdy zapala się kontrolka ostrzegawcza "Sprawdź system" (nie zawsze, ale często), jakby silnik próbował się przed czymś uchronić. Z mojego doświadczenia wynika, że nagła zmiana na tryb awaryjny, który sprawia, że samochód jest bardzo powolny i ledwo reaguje na drodze, w niektórych sytuacjach może być bardzo niebezpieczna, np. podczas jazdy autostradą lub drogą dwujezdniową i wyprzedzania przez ciężarówki z prędkością 80-90 km/h, gdy przyspieszenie samochodu w trybie awaryjnym byłoby znacznie poniżej normalnego poziomu przyspieszenia.
Jakieś pomysły/wskazówki na ten temat?
 
#3 ·
Trybu awaryjnego nie można dezaktywować w zastosowaniach motoryzacyjnych, ale gdy silniki te są używane w sytuacji awaryjnego zasilania, ECM można skonfigurować tak, aby działał do zniszczenia, wyłączając w ten sposób tryb awaryjny.

Jeśli chodzi o Twoje komentarze, otrzymasz wiele znaków ostrzegawczych i wskaźników jazdy, zanim tryb awaryjny zostanie aktywowany – Ostatecznie tryb awaryjny ma na celu ochronę silnika/pojazdu, dlatego jeśli masz ten problem w swoim silniku, zbadałbym dlaczego – Najlepszym przypuszczeniem, ponieważ nie podałeś żadnych szczegółów, jest to, że Twój układ EGR lub DPF jest zablokowany.
 
#5 ·
Dzięki za odpowiedzi. Tylko po to, aby dać Ci trochę więcej tła i szczegółów. Samochód został sprawdzony pod kątem usterek kilka tygodni temu i ujawniło to kod błędu czujnika powietrza do paliwa, który musiał zostać wymieniony (koszt ok. 1,2 tys. funtów). Następnie lampka ostrzegawcza została zresetowana i nie włączyła się ponownie aż do kilku dni temu. Jak tylko włączyła się lampka ostrzegawcza „Sprawdź system”, tryb awaryjny został uruchomiony podczas jazdy. Następnego dnia, kiedy jechałem samochodem, lampka ostrzegawcza nadal się świeciła, ale tryb awaryjny zniknął i mogłem jechać normalnie. Tydzień później samochód został ponownie zdiagnozowany pod kątem innych błędów i zidentyfikowano błąd niskiego ciśnienia EGR, który teraz musi zostać wyjęty i sprawdzony bardziej bezpośrednio, aby ocenić, czy jest uszkodzony, a jeśli tak, będzie wymagał naprawy lub wymiany. Sprawdzenie samego EGR zostało wycenione na ok. 500 funtów. Garaż powiedział, że najprawdopodobniej problem z EGR był efektem ubocznym poprzedniego problemu z czujnikiem powietrza do paliwa. Ta naprawa / wymiana EGR jeszcze się nie wydarzyła, a lampka ostrzegawcza została zresetowana, ale przewiduję - ponieważ błąd EGR został już zidentyfikowany - że lampka ostrzegawcza może włączyć się w każdej chwili (z możliwym trybem awaryjnym). Nadchodząca kontrola EGR powinna zidentyfikować kolejny tok działania.

W każdym razie, z ogólnej perspektywy, jest dla mnie dość oczywiste, że w przypadku lampek ostrzegawczych należy je zdiagnozować / sprawdzić i posortować, ale zasadniczym pytaniem w mojej głowie - wynikającym z tej sytuacji - jest to, czy w twoim doświadczeniu lampka ostrzegawcza „Sprawdź system” i tryb awaryjny mogą być uruchamiane tylko przez poważny czynnik / powód, w którym istnieje realne niebezpieczeństwo np. uszkodzenia silnika lub mogą być uruchamiane przez trywialny czynnik, taki jak mały błąd w systemie elektronicznym, który może się zresetować przez wyłączenie i włączenie silnika lub przez zresetowanie w inny sposób, jeśli to w ogóle możliwe?
 
#6 ·
@M4R3K-CRV67
Umieściłem swoje komentarze na czerwono poniżej, czy mógłbyś również odpowiedzieć na pytania.

Dzięki za odpowiedzi. Tylko po to, aby dać ci trochę więcej tła i szczegółów. Samochód został sprawdzony pod kątem usterek kilka tygodni temu i ujawnił kod błędu czujnika powietrza i paliwa, (Czy mówisz o czujniku MAP?), który musiał zostać wymieniony (koszt ok. 1,2 tys. £). Następnie lampka ostrzegawcza została zresetowana i nie zapaliła się ponownie aż do kilku dni temu.

Jak tylko zapaliła się lampka ostrzegawcza ''Sprawdź system'', tryb awaryjny został uruchomiony podczas jazdy. (Która lampka ostrzegawcza się zapaliła, zobacz zrzuty ekranu poniżej) Następnego dnia, kiedy jechałem samochodem, lampka ostrzegawcza nadal się świeciła, ale tryb awaryjny zniknął (ponownie, który znak ostrzegawczy) i mogłem jechać normalnie. Tydzień później samochód został ponownie zdiagnozowany pod kątem innych błędów (Jaki błąd, proszę wyjaśnić) i zidentyfikowano błąd niskiego ciśnienia EGR, który teraz musi zostać wyjęty i sprawdzony bardziej bezpośrednio, aby ocenić, czy jest uszkodzony (Brzmi jak zablokowany zawór EGR) a jeśli tak, będzie wymagał naprawy lub wymiany. Sprawdzenie samego EGR zostało wycenione na ok. 500 funtów. Warsztat powiedział, że najprawdopodobniej problem z EGR był efektem ubocznym poprzedniego problemu z czujnikiem powietrza i paliwa. (Chciałbym zobaczyć wyniki testów czujnika MAP) Ta naprawa / wymiana EGR jeszcze się nie wydarzyła, a lampka ostrzegawcza została zresetowana, ale przewiduję - ponieważ błąd EGR został już zidentyfikowany - że lampka ostrzegawcza może zapalić się w każdej chwili (z możliwym trybem awaryjnym). Nadchodząca kontrola EGR powinna zidentyfikować kolejny tok postępowania. (Dopóki problem nie zostanie poprawnie zidentyfikowany, tryb awaryjny z pewnością się wydarzy)
W każdym razie, z ogólnej perspektywy, jest dla mnie dość oczywiste, że w przypadku zapalenia się lampek ostrzegawczych, należy je zdiagnozować / sprawdzić i posortować,(Tak, zgadzam się) ale podstawowe pytanie w mojej głowie - wynikające z tej sytuacji - brzmi, czy w twoim doświadczeniu lampka ostrzegawcza ''Sprawdź system'' i tryb awaryjny mogą być uruchamiane tylko przez poważny czynnik / powód, gdzie istnieje realne niebezpieczeństwo np. uszkodzenia silnika lub mogą być uruchamiane przez trywialny czynnik, taki jak mały błąd w systemie elektronicznym, który może zresetować się sam, wyłączając i włączając silnik lub resetując w inny sposób, jeśli to w ogóle możliwe?
Nie mogę komentować podkreślonych komentarzy, dopóki problem nie zostanie poprawnie zidentyfikowany i naprawiony.

Moje pytania do ciebie; czy znasz jakieś kody błędów, które pomogą zdiagnozować problem?

Image
 
#7 ·
@M4R3K-CRV67
Wprowadziłem moje komentarze na czerwono poniżej, czy mógłbyś również odpowiedzieć na pytania.

Dzięki za odpowiedzi. Tylko po to, aby dać ci trochę więcej informacji i szczegółów. Samochód został sprawdzony pod kątem usterek kilka tygodni temu i ujawnił kod błędu czujnika powietrze-paliwo, (Czy mówisz o czujniku MAP?), który musiał zostać wymieniony (koszt ok. 1,2 tys. £). Następnie lampka ostrzegawcza została zresetowana i nie włączyła się ponownie aż do kilku dni temu.

Jak tylko zapaliła się lampka ostrzegawcza „Sprawdź system”, tryb awaryjny został uruchomiony podczas jazdy. (Który znak lampki ostrzegawczej się zapalił, zobacz zrzuty ekranu poniżej) Następnego dnia, kiedy jechałem samochodem, lampka ostrzegawcza wciąż się świeciła, ale tryb awaryjny zniknął (ponownie, który znak ostrzegawczy) i mogłem jechać normalnie. Tydzień później samochód został ponownie zdiagnozowany pod kątem innych błędów (Jaki błąd, proszę wyjaśnić) i zidentyfikowano błąd niskiego ciśnienia EGR, który teraz musi zostać wyjęty i sprawdzony bardziej bezpośrednio, aby ocenić, czy jest uszkodzony (Brzmi jak zablokowany zawór EGR), a jeśli tak, będzie wymagał naprawy lub wymiany. Sprawdzenie samego EGR zostało wycenione na ok. 500 £. Warsztat powiedział, że najprawdopodobniej problem z EGR był efektem ubocznym poprzedniego problemu z czujnikiem powietrze-paliwo. (Chciałbym zobaczyć wyniki testów czujnika MAP) Ta naprawa / wymiana EGR jeszcze się nie wydarzyła, a lampka ostrzegawcza została zresetowana, ale przewiduję - ponieważ błąd EGR został już zidentyfikowany - że lampka ostrzegawcza może zapalić się w każdej chwili (z możliwym trybem awaryjnym). Nadchodząca kontrola EGR powinna zidentyfikować kolejny tok postępowania. (Dopóki problem nie zostanie poprawnie zidentyfikowany, tryb awaryjny z pewnością się wydarzy)
W każdym razie, z ogólnej perspektywy, jest dla mnie dość oczywiste, że w przypadku lampek ostrzegawczych należy je zdiagnozować / sprawdzić i posortować,(Tak, zgadzam się) ale zasadniczym pytaniem w mojej głowie - wynikającym z tej sytuacji - jest to, czy w twoim doświadczeniu lampka ostrzegawcza „Sprawdź system” i tryb awaryjny mogą być wyzwalane tylko przez poważny czynnik / powód, w którym istnieje realne niebezpieczeństwo np. uszkodzenia silnika lub może być wyzwalany przez trywialny czynnik, taki jak mały błąd w systemie elektronicznym, który może się zresetować, wyłączając i włączając silnik lub resetując w inny sposób, jeśli to w ogóle możliwe?
Nie mogę komentować podkreślonych komentarzy, dopóki problem nie zostanie poprawnie zidentyfikowany i naprawiony.

Moje pytania do ciebie; czy znasz jakieś kody błędów, które pomogą zdiagnozować problem?

View attachment 163738
@UK-Kev bardzo dziękuję za twoje komentarze.
Oto odpowiedzi na twoje pytania:

-(Czy mówisz o czujniku MAP?) - Czujnik, o którym mówię, który musiał zostać wymieniony przez warsztat, został zdefiniowany jako: ''CZUJNIK STOSUNKU POWIETRZE-PALIWO''. Nie jestem pewien, czy MAP, o którym mówisz, byłby taki sam. Próbowałem go wyszukać w książce Hondy, ale tak naprawdę nie znalazłem nic o czujnikach. Przypuszczam, że MAP oznacza czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze, ale patrząc na ceny tego w Google, oscylują one wokół kilkudziesięciu funtów, podczas gdy koszt dealera wspomnianego ''CZUJNIKA STOSUNKU POWIETRZE-PALIWO'' wynosił ponad 700 £.
-(Który znak lampki ostrzegawczej się zapalił, zobacz zrzuty ekranu poniżej) - to nie był żaden ze znaków na twoich zrzutach ekranu. Była to lampka kontrolna usterki z powiązanym tekstem / wyświetlaczem: ''SPRAWDŹ SYSTEM'' - zobacz dołączone zdjęcie deski rozdzielczej (zrzut ekranu poniżej nie pokazuje zbyt wiele).

-(Jaki błąd, proszę wyjaśnić) - samochód był sprawdzany / skanowany w warsztacie, jak rozumiem za pomocą narzędzia diagnostycznego, pod kątem wszelkich błędów, które mogły spowodować zapalenie się lampki ostrzegawczej. Ujawniło to błąd niskiego ciśnienia EGR, jak potwierdził mi warsztat.
-(Brzmi jak zablokowany zawór EGR) - tak, tak to brzmi, chociaż warsztat powiedział, że muszą całkowicie wyjąć EGR niskiego ciśnienia, a następnie sprawdzić go, aby sprawdzić, czy na pewno to jest. Nawiasem mówiąc, wycena usunięcia i sprawdzenia wynosi ponad 400 £, co brzmi dość sporo tylko za sprawdzenie. Wycena naprawy / wymiany EGR nie została podana, ponieważ jeszcze nie wiedzą, dopóki nie zostanie usunięty i sprawdzony. Czy to brzmi dla ciebie wiarygodnie? Czy w tym przypadku najlepszym scenariuszem może być zablokowany EGR, w którym czyszczenie wystarczyłoby, a najgorszym scenariuszem pełna wymiana EGR? Czy masz jakieś pojęcie o przewidywanych kosztach tego drugiego?
-(Chciałbym zobaczyć wyniki testów czujnika MAP) - Nie jestem pewien, czy został przetestowany, czy nie. Zakładam, że tak, ale nie otrzymałem od warsztatu żadnych fizycznych dowodów, takich jak wydruk z wynikami testów itp. Czy sugerujesz, że warsztat powinien był dać mi dowód, jakie błędy zostały zidentyfikowane na kartce papieru lub w jakiejkolwiek innej formie fizycznej? Nie jestem pewien, czy byłby to ich zwyczaj.
-Nie mogę komentować podkreślonych komentarzy, dopóki problem nie zostanie poprawnie zidentyfikowany i naprawiony - Zauważono i zrozumiano.
-''Moje pytania do ciebie; czy znasz jakieś kody błędów, które pomogą zdiagnozować problem?'' - jedyne kody błędów wyświetlane na mojej desce rozdzielczej były takie, jak wyjaśniłem powyżej: lampka kontrolna usterki z powiązanym tekstem / wyświetlaczem: ''SPRAWDŹ SYSTEM'' - zobacz dołączone zdjęcie deski rozdzielczej. Na desce rozdzielczej nie wyświetlono żadnych innych kodów błędów. Właściwie po niedawnej wizycie w warsztacie i po tym, jak powiedziano mi, że problem wydaje się dotyczyć niskiego ciśnienia EGR itp., obecnie nie mam żadnych kodów błędów wyświetlanych nigdzie na desce rozdzielczej (musiały zostać zresetowane po ostatniej sesji diagnostycznej), ale przewiduję, że lampka ostrzegawcza „SPRAWDŹ SYSTEM” może pojawić się ponownie w każdej chwili, tj. gdy silnik się nagrzeje po przejechaniu kilku mil, co zdarzyło się wcześniej.

W każdym razie, powyższe to moje odpowiedzi na pytania, które zadałeś. Jakieś przemyślenia na temat moich dalszych pytań, które zadałem powyżej? Wszelkie przemyślenia / wskazówki będą mile widziane.
 
#9 ·
@M4R3K-CRV67
Wykonana wycena prac nad zaworem EGR jest bardzo rozsądna i znacznie niższa niż to, czego bym się spodziewał, więc upewnij się, że otrzymasz wiążącą wycenę zamierzonych prac.
Cześć UK-Kev, tylko żeby zaktualizować Cię o najnowszych informacjach dotyczących kosztorysu testowania/sprawdzania/diagnozowania i wymiany niskociśnieniowego zaworu EGR, to teraz ok. 1,4 tys. funtów. Warsztat wciąż nie jest pewien, czy to rozwiąże problem, chociaż diagnostyka wskazuje na EGR jako przyczynę problemu. Swoją drogą, kontakt z firmą gwarancyjną to absolutna katastrofa od pierwszego dnia posiadania tego samochodu. Boję się pomyśleć, co jeszcze może być problemem, jeśli ta wymiana go nie rozwiąże i ile to będzie kosztować.
 
#11 ·
Czy to cena za nową wymianę EGR? Czy nie można najpierw spróbować naprawy?
To cena za nową wymianę EGR. To, czy naprawa mogłaby rozwiązać problem, było moim pierwszym i natychmiastowym pytaniem do nich, ale warsztat stwierdził, że podejrzewają wadliwą część elektryczną jednostki EGR i dlatego ryzykują wyciągnięcie całej elektryki itp. (jednak można to zinterpretować), więc trzeba było rozważyć pełną wymianę.
 
#12 ·
@M4R3K-CRV67

Zatem koszt znacznie wzrósł w stosunku do pierwotnej wyceny – Osobiście uważam, że warsztat, z którym współpracujesz, to coś, co nazywam „Fit the New” i mam nadzieję, że problem zniknie i nie będzie właściwej diagnozy problemu.

Właśnie zrobiłem szybkie wyszukiwanie na ebay i możesz dostać używany zawór EGR z 3-miesięczną gwarancją za 106 funtów i zlecić jego montaż lokalnemu warsztatowi.
LINK

Zabierz swój samochód z tego warsztatu i zaangażuj zespół lekarzy JLM lub podobny zespół, aby odwiedził Cię w domu i wyczyścił DPF i EGR, stosując ich metody czyszczenia.

Z mojego doświadczenia, korzystając z zespołu jak powyżej, a nawet robiąc to samemu, zaoszczędzisz sobie przyszłości.
 
#13 ·
@M4R3K-CRV67

Zatem koszt znacznie wzrósł w stosunku do pierwotnej wyceny – Osobiście uważam, że warsztat, z którym współpracujesz, to coś, co nazywam „Załóż nowe” i mam nadzieję, że problem zniknie i brak właściwej diagnozy problemu.

Właśnie zrobiłem szybkie wyszukiwanie na ebayu i możesz dostać używany zawór EGR z 3-miesięczną gwarancją za 106 funtów i zlecić jego montaż lokalnemu warsztatowi.
LINK

Zabierz swój samochód z tego warsztatu i zaangażuj zespół lekarzy JLM lub podobny zespół, aby odwiedził Cię w domu i wyczyścił DPF i EGR za pomocą ich metody czyszczenia.

Z mojego doświadczenia, korzystając z zespołu jak powyżej, a nawet robiąc to samemu, zaoszczędzisz sobie przyszłości.
UK-Kev
Niestety, Twoja konkluzja dotycząca warsztatu jest w zasadzie taka sama jak moja w chwili obecnej (prawdopodobnie trochę za późno). Z tego właśnie powodu nie tak dawno temu zamieściłem otwarte pytanie na forum, aby zapytać o niezależne warsztaty w mojej okolicy (Nottingham), które znałyby CRV od podszewki, bez większego odzewu. W poprzednich latach miałem duże doświadczenie z innymi moimi samochodami, które były naprawiane przez „tak zwane dobre warsztaty” z dobrą oceną w Google itp. i często wpadały one w kategorię „Załóż nowe”, w przeciwieństwie do niektórych innych warsztatów (niezależnych specjalistów, takich jak Volvo czy Renault, które miałem w tamtym czasie), które - po pierwsze były o wiele lepsze niż serwis dealerski - i zawsze mogły zlokalizować problemy znacznie szybciej, wiedziały, co się dzieje z samochodem i w rezultacie oszczędzały mi pieniądze zamiast drenować mój budżet na np. niepotrzebne wymiany nowych jednostek itp. Niestety, ten post nie otrzymał wielu odpowiedzi, a ponadto istnieje osobliwy układ gwarancyjny (katastrofa sama w sobie), który obecnie posiadam i który - do pewnego stopnia - w pewien sposób związał mnie z obecnym warsztatem. W każdym razie, lekcje odrobione!

Dzięki za link do używanego EGR i za wspomnienie zespołu lekarzy JLM. Rozumiem, że Ty (lub ktoś, kogo znasz) korzystałeś z lekarzy JLM. Zgadza się? Czy mógłbyś przesłać jakieś szczegóły, na wypadek gdybym rozważał ich użycie w przyszłości, chociaż poważnie zacząłem myśleć o zmianie samochodu, ponieważ w moim doświadczeniu jego szkicowy zapis niezawodności sprawia, że ​​w tej chwili tracę wolę życia, chyba że dominującym czynnikiem jest tutaj nie samochód per sei, ale warsztat, który nie wie dokładnie, co jest nie tak i próbuje różnych poprawek na zasadzie „do trzech razy sztuka”. W tej chwili w moim umyśle jury jest nieobecne.
 
#14 ·
@M4R3K-CRV67

Aby spróbować odpowiedzieć na Twoje pytanie: „Rozumiem że Ty (lub ktoś kogo znasz) użyłeś JLM Doctors. Zgadza się?Pracowałem z silnikami Diesla i innymi typami silników przez wiele lat, zdobywając doświadczenie i szkolenia w branży motoryzacyjnej. Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie, znam wiele osób w Twojej sytuacji i skierowałem je do wyspecjalizowanych zespołów czyszczących, które wykonują tę pracę i dają gwarancję. Ostatnim facetem, któremu pomogłem z podobnym problemem do Twojego, był DC2 (chyba) na tym forum, który sam przeprowadził czyszczenie – Przeczytaj sam link poniżej.

https://www.crvownersclub.com/search/1577007/?q=DPF+clean&t=post&c[child_nodes]=1&c[nodes][0]=74&o=relevance

Jeśli masz jakieś inne konkretne pytania, nie wahaj się zapytać, a postaram się pomóc.
 
#17 ·
@M4R3K-CRV67

Aby spróbować odpowiedzieć na Twoje pytanie „Rozumiem że Ty (lub ktoś kogo znasz) korzystałeś z JLM Doctors. Czy to prawda?Pracowałem z silnikami Diesla i innymi typami silników przez wiele lat, zdobywając doświadczenie i szkolenia w branży motoryzacyjnej. Jednakże, odpowiadając na Twoje pytanie, znam wiele osób w Twojej sytuacji i skierowałem ich do wyspecjalizowanych zespołów czyszczących, które wykonują tę pracę i udzielają gwarancji. Ostatnim facetem, któremu pomogłem z podobnym problemem, był DC2 (Myślę) na tym forum, który sam przeprowadził czyszczenie – Proszę, przeczytaj sam na poniższym linku.

https://www.crvownersclub.com/search/1577007/?q=DPF+clean&t=post&c[child_nodes]=1&c[nodes][0]=74&o=relevance

Jeśli masz jakieś inne konkretne pytania, nie wahaj się zapytać, a postaram się pomóc.
Cześć Kev,

Mam dalsze uwagi dotyczące mojego CRV po wymianie niskociśnieniowego EGR w zeszłym roku. Wydawałoby się, że wymiana początkowo rozwiązała problem; jednak po kilku miesiącach problem z pojawianiem się na desce rozdzielczej powiadomień „Check Engine” lub „Check System” zaczął się ponownie. W ciągu ostatnich 6 miesięcy zaobserwowałem następujący wzór: „Bez żadnego widocznego powodu zapala się pomarańczowa lampka ostrzegawcza „Check Engine” lub „Check System” i w tym momencie zawsze włącza się tryb awaryjny i czuje się, jakby silnik samochodu tracił coś w rodzaju 80% mocy. Ostatnio, ilekroć to nastąpiło, rozpocząłem „procedurę” zjeżdżania z drogi, wyłączania silnika, czekania kilka minut, a następnie włączania silnika i odjeżdżania. We wszystkich przypadkach moc silnika wracała i po ponownym uruchomieniu było normalnie. Pomarańczowa lampka ostrzegawcza zwykle pozostawała włączona na desce rozdzielczej przez około 2-3 dni, ale w tym czasie samochód jeździł dobrze, bez żadnych problemów. Następnie, zwykle po kilku dniach, pomarańczowa lampka ostrzegawcza po prostu znikała z deski rozdzielczej i wydawało się, że w ogóle nie ma problemu. Po pewnym czasie (zazwyczaj kilku tygodniach) ponownie zapalała się pomarańczowa lampka ostrzegawcza „Check Engine” lub „Check System” i zwykle robiłem to samo, czyli zjeżdżałem, uruchamiałem ponownie silnik, aby wyjść z trybu awaryjnego, i kontynuowałem jazdę, ponieważ silnik wydawał się w porządku i ponownie po kilku dniach lampka ostrzegawcza gasła, aż ponownie zapalała się po kilku tygodniach i tak dalej. Zasadniczo wydawało się to bardzo powtarzalnym wzorem, który skojarzyłem z tymczasowym błędem, który za każdym razem rozwiązywał się sam”.

Co ciekawe, kilka dni temu byłem w dłuższej podróży autostradą i ponownie zapaliła się pomarańczowa lampka ostrzegawcza, co – jak w poprzednich przypadkach – zmusiło mnie do zjechania samochodem na pobocze, aby uruchomić ponownie silnik, aby odzyskać moc i kontynuować jazdę. Ponieważ była to nieco dłuższa niż zwykle podróż, powiedzmy około 200 mil, pomarańczowa lampka ostrzegawcza „Check System” świeciła się nieprzerwanie przez większą część podróży. Po pierwszym ponownym uruchomieniu moc silnika wróciła w pełni, ale wtedy zauważyłem inny wzór. Kiedy kontynuowałem jazdę z normalną mocą silnika (po pierwszym ponownym uruchomieniu), włączył się tryb awaryjny, co ponownie zmusiło mnie do zjechania na pobocze lub pas awaryjny, aby ponownie uruchomić silnik. Przez pozostałą część podróży (ok. 90 mil) miałem prawdopodobnie 4 lub 5 przypadków, w których włączył się tryb awaryjny, wtedy musiałem się zatrzymać, uruchomić ponownie silnik, aby odzyskać normalną moc, tylko po to, by stracić ją ponownie po następnych 15 minutach i proces zjeżdżania i ponownego uruchamiania itp. powtarzał się 4 lub 5 razy. Po 1 dniu lampka ostrzegawcza nadal się świeci, ale moc silnika wróciła do normalnego poziomu. Spodziewam się, że lampka zgaśnie po kolejnych kilku dniach i prawdopodobnie pojawi się ponownie po kilku tygodniach, ponieważ wydaje się to bardzo powtarzalnym błędnym cyklem.

Kiedy mój samochód miał przegląd techniczny około 3 miesiące temu, został on wykonany w moim zaufanym warsztacie, w przeciwieństwie do tego, w którym byłem wcześniej (ten, który wcześniej testował problem i wymienił niskociśnieniowy EGR itp.), mój mechanik nie mógł znaleźć żadnej oczywistej usterki w żadnym miejscu, chociaż pomyślał, że tym razem może to być uszkodzony wysokociśnieniowy EGR, ale nie był tego w 100% pewien i dlatego uczciwie przyznał, że nie poleciłby żadnych kosztownych wymian w tej chwili bez dalszego dochodzenia. Sprawdził to na narzędziu diagnostycznym i zresetował pomarańczową lampkę ostrzegawczą, która zgasła, i wszystko z samochodem było w porządku, dopóki „błędny cykl” nie rozpoczął się ponownie po około miesiącu i wydaje się, że powtarza się jako wzór już opisany powyżej.

Od samego początku występowania tego problemu w moim CRV wciąż zastanawiam się, czy ta pomarańczowa lampka ostrzegawcza „Check Engine” lub „Check System” jest aktywowana przez naprawdę trywialny problem, jak chwilowe zwarcie lub coś, co ją wyzwala z powodu drobnej usterki elektronicznej lub coś w tym rodzaju. Ciekawe jest to, że istnieje szereg różnych rodzajów lampek ostrzegawczych, które mogą się uruchomić, ale nigdy się nie pojawiły, tylko te 2 „Check Engine” lub „Check System”, które wydają się wskazywać na usterkę o charakterze ogólnym (może to być cokolwiek, wszystko lub nic), jak rozumiem.

Zaczynam „tracić chęć do życia” z tym samochodem, ponieważ ten problem powraca w tym błędnym cyklu w kółko, ponieważ jest to naprawdę irytujące, zwłaszcza że ma tendencję do włączania się na początku podróży autostradą, w którym to momencie włącza się tryb awaryjny i naraża samochód i pasażerów na bardzo niebezpieczną sytuację z punktu widzenia bezpieczeństwa. Aby dać perspektywę użytkownika, która oczywiście będzie bardzo subiektywna, posiadałem kiedyś Renault Grand Scenic (turbodiesel) i przez okres 12 lat coś takiego jak utrata mocy silnika podczas podróży autostradą było czymś bardzo wyjątkowym i zdarzało się nie więcej niż 2-3 razy, wtedy problem został szybko zidentyfikowany i naprawiony (przez mojego bardzo zaufanego mechanika, który znał samochody Renault na wylot). W moim obecnym Honda CRV, w ciągu ostatnich 2 lat użytkowania, zarejestrowałem prawdopodobnie ponad 30 (jeśli nie więcej) przypadków, kiedy występuje nieznana lub niejasna usterka, z pomarańczową lampką ostrzegawczą pojawiającą się nagle i uruchamiającą tryb awaryjny, pozbawiając silnik samochodu 80% normalnej mocy itp., bardzo często na ruchliwej autostradzie poważnie zagrażając bezpieczeństwu ruchu w tym momencie.

Biorąc pod uwagę tak powtarzalny wzór tego problemu, myślę, że można sobie wyobrazić, jak irytujące (i jak kosztowne) byłoby chodzenie do warsztatu za każdym razem, gdy to nastąpi, aby wykonać kontrolę diagnostyczną, która w moim przypadku bardzo często niczego oczywistego nie wskazywała. Zastanawiam się, ilu użytkowników CRV miało takie same/podobne doświadczenia ze swoimi samochodami?

Jakieś przemyślenia na ten temat? Czy uważasz, że spróbowanie JLM Doctors w celu sprawdzenia/wyczyszczenia DPF byłoby dobrym pomysłem, wiedząc, że do tej pory nie było żadnych wyraźnych oznak żadnych usterek związanych z DPF? Jakiś przybliżony koszt tego?
 
#15 ·
Pomyśl o tym, że w przeszłości nigdy nie mieliśmy czegoś takiego jak tryb awaryjny, silniki działały dobrze, to sposób Hondy na zarabianie pieniędzy, to ostatnia honda, jaką kiedykolwiek będę posiadał. Kończysz wydając mnóstwo pieniędzy, wchodząc i wychodząc od dealera. W tamtych czasach również nigdy nie mieliśmy kontrolki silnika, a nasze silniki działały wtedy dobrze. We współczesnych silnikach jest zbyt dużo elektroniki, co powoduje większość problemów.
 
#18 ·
Gdyby to był mój samochód, kupiłbym tani skaner i woził go ze sobą w samochodzie. Kiedy zapali się kontrolka silnika, zjedź w bezpieczne miejsce, zostaw silnik włączony i zeskanuj kody.

Zanotuj kod, zresetuj i jedź ponownie, aż kontrolka się zaświeci, ta sama procedura, zjedź gdzie indziej, zeskanuj kod (sprawdź, czy to ten sam kod) i zgłoś.

Jeśli jesteś w błędnym kole, zebranie danych, które pomogą Ci dalej, nie zajmie dużo czasu.
 
#20 ·
Jeśli to byłby mój samochód, kupiłbym tani skaner i woził go ze sobą w samochodzie. Kiedy zapali się kontrolka silnika, zjedź w bezpieczne miejsce, zostaw silnik włączony i zeskanuj kody.

Zanotuj kod, zresetuj i jedź ponownie, aż kontrolka zaświeci się ponownie, ta sama procedura, zjedź w inne miejsce, zeskanuj kod (sprawdź, czy to ten sam kod) i zgłoś.

Jeśli jesteś w błędnym kole, zebranie danych, które pomogą Ci dalej, nie zajmie dużo czasu.
Dziękuję za sugestię. Jakieś rekomendacje dotyczące marki lub typu skanera, którego powinienem szukać? Zakładam, że na rynku jest ich mnóstwo, a niektóre byłyby bardziej odpowiednie niż inne.
 
#26 ·
Spójrz na tę stronę internetową, mają skanery / sprzęt do narzędzi serwisowych ODBII, które pasują do każdego przedziału cenowego.

Diagnostic World - Code Reader - Reset Tool - Scan Tool - KUP ONLINE
W nawiązaniu do Twojej sugestii, bardzo niedawno otrzymałem z powyższej strony internetowej tester iCarsoft JPV2.0 (średnia półka), więc jeśli pojawią się jakieś błędy / kontrolki ostrzegawcze, spróbuję zeskanować.

To powiedziawszy, niedawno wymieniłem sprzęgło w mojej Hondzie i wygląda na to, że warsztat wykonał bardzo dobrą robotę. Ponieważ kontrolka "Check Engine" świeciła się na desce rozdzielczej tuż przed wymianą, wspomniałem o tym mechanikowi. Zaraz po wymianie sprzęgła usterka została zdiagnozowana / sprawdzona itp. i ostatecznie żadne kontrolki ostrzegawcze już się nie świeciły. Mechanik powiedział, że możliwe jest, że wadliwe / pogorszone sprzęgło mogło być przyczyną zapalenia się kontrolki ostrzegawczej, co skłoniło mnie do myślenia, że skoro samo pogorszenie sprzęgła nie nastąpiło z dnia na dzień, ale w pewnym okresie czasu, myśląc teraz retrospektywnie, problemy z kontrolką ostrzegawczą mogły być potencjalnie spowodowane przez sprzęgło przez cały czas w ciągu ostatnich 2 lat lub tak. Nikt tego na pewno nie wie, ale wszystko wydaje się w porządku, trzymam kciuki! W przypadku, gdyby to się powtórzyło, przetestuję nowo zakupiony skaner.
 
#22 ·
Lubię cię, mam problemy z moją 66-płytową CRV i jestem tym wszystkim tak sfrustrowany. Po zabraniu go do lokalnego warsztatu w styczniu 23 roku, 'naprawili' go, aby tydzień później znów się pojawił, a potem ponownie zaświeciła się ta sama lampka ostrzegawcza. Zabrałem samochód z powrotem 3 razy, wtedy zdecydowali, że to czujnik masy powietrza i w sumie naliczyli mi 1300 funtów. Postanowiłem nigdy więcej nie korzystać z warsztatu i zabrałem go do najbliższego warsztatu Hondy, który naliczył niecałe 900 funtów i go naprawił. Samochód był w porządku do grudnia, kiedy przeszedł w tryb awaryjny z moimi 2 małymi dziećmi w samochodzie na bardzo ruchliwej dwupasmówce. Tak przerażające, zadzwoniłem do AA, który go zresetował i podążył za mną z powrotem do warsztatu Hondy, z którego wcześniej korzystałem i został on przez nich sprawdzony następnego ranka. Zalecili wymianę akumulatora, ponieważ powiedzieli, że dobrze działał w pojeździe, który wcześniej naprawili. Do dziś wieczorem wszystko było w porządku, ale jak się domyślasz, znów przeszedł w tryb awaryjny. Jechałem około 10 minut z prędkością 70 mil na godzinę, a potem zwolniłem na skrzyżowaniu i ponownie włączył się tryb awaryjny. Tracę teraz wszelką wiarę w samochód i po prostu nie wiem, co jeszcze zrobić!! Staje się teraz tak zawodny, że nie odważę się jechać nigdzie za daleko!!
 
#23 ·
@Danielle27
Danielle,

Witaj i witamy na forum.

Najlepszą radą, jakiej mogę Ci udzielić, jest skontaktowanie się z lokalnym mechanikiem i zlecenie mu przeprowadzenia testu diagnostycznego w CRV i poinformowanie nas, czy Twój CRV ma jakieś aktywne/nieaktywne kody diagnostyczne – Inne informacje, które byłyby pomocne, gdybyś mógł podać zawór cząstek stałych DPF w spalinach – Należy pamiętać, że wartość PM jest zwykle podawana w gramach.

Ponadto musimy wiedzieć, czy jeździsz tylko na krótkich dystansach oraz jaka jest historia serwisowa Twojego CRV i ile przejechał kilometrów.

Im więcej informacji możesz podać, tym lepiej będziemy mogli Ci pomóc.

Zakładam z Twojej pierwotnej wiadomości, że masz 2016 earth dreams 1.6 iDTEC, czy możesz podać inne szczegóły… Dzięki.
 
#30 ·
Tak, stara sztuczka polegająca na usunięciu wszystkich kodów i monitorowaniu, aby sprawdzić, czy usterka powróci.
Cóż, przypuszczam, że czas pokaże.
Biorąc pod uwagę jego opinię, zastanawiam się, jak powszechne jest to, że być może przestarzałe oprogramowanie (silnika) może powodować zapalanie się kontrolek ostrzegawczych / komunikatów itp.
Jakieś przemyślenia na ten temat?
 
#31 ·
@UK-Kev,
Oto dalsza aktualizacja powyższego....

Ponownie zaświeciła się kontrolka ostrzegawcza ''Sprawdź system''. Stało się to po 20-minutowej podróży autostradą i natychmiast uruchomiło tryb awaryjny.
Następnego dnia podłączyłem mój nowy skaner JP V2.0, ponieważ błąd wciąż był wyświetlany, aby sprawdzić błędy.
Uruchomiłem osobno ''Auto Scan'' i ''Quick Scan'', ale wyniki były takie same w obu przypadkach.

Skaner wyświetlił następujące błędy:

Po początkowym Auto Scan pojawił się następujący ogólny błąd:
''Silnik (Diesel/PGM F1 - Programmed Fuel Injection)

Następnie po kliknięciu na początkowy błąd wyświetlono następujące informacje:
''P049B
Recyrkulacja spalin (EGR) B Niewystarczający przepływ
MOŻLIWA AWARIA
Zatkane przewody niskiego ciśnienia EGR
Zatkany filtr EGR
Zatkana chłodnica EGR niskiego ciśnienia
Problem z zakresem/wydajnością czujnika różnicy ciśnień EGR
Wąż po stronie dolnej czujnika różnicy ciśnień EGR odłącza się
Zatkany element filtra powietrza
Uszkodzony tłumik''

Dodam, że, jak wyjaśniłem wcześniej, ten samochód miał nową niskociśnieniową recyrkulację spalin wymienioną 2 lata temu.

Skaner dał mi możliwość zresetowania tego błędu, więc to zrobiłem i kontrolka ostrzegawcza zniknęła, ale podejrzewam, że powód, dla którego pojawił się w pierwszej kolejności, może być związany z którymkolwiek z powyższych elementów.

Jakieś przemyślenia / sugestie dotyczące najlepszego sposobu postępowania z tym problemem?
 
#33 ·
Cześć, zamieściłem odpowiedź na ten kod błędu, ale nigdy nie otrzymałem odpowiedzi.

Proszę zobaczyć #5 na tym linku >>> https://www.crvownersclub.com/threads/egr-valve.229718/#post-1763803

I ten link z powyższego linku >>> P049B Wykryto niewystarczający przepływ recyrkulacji spalin B

Daj mi znać, jak ci idzie.
Cześć,
Przepraszam, musiałem przegapić Twój poprzedni link wcześniej.

Dzięki za szczegóły - brzmi to dla mnie jak dużo kłopotów z rozległymi pracami EGR, które mogą być potrzebne, biorąc pod uwagę, że w moim samochodzie mniej niż 2 lata temu wymieniono w pełni nowy EGR. Omówię to z moim zaufanym mechanikiem i przejdę do tego.
Przy okazji, co masz na myśli przez ''Italian Road Test''? Próbowałem to wygooglować, ale nie mogłem znaleźć żadnych odniesień innych niż te dotyczące włoskich testów na prawo jazdy itp.
 
#36 ·
Oto kolejna aktualizacja dotycząca wcześniejszych problemów z ''Check Engine Warning Light'' wywołującymi problemy z trybem awaryjnym, które były spowodowane przez EGR (zgodnie z odczytem diagnostycznym). W maju miałem coroczny przegląd i - w ramach tego - zawór EGR został wyczyszczony z dobrymi wynikami. Niedawne czyszczenie EGR w połączeniu z przejściem z regularnego oleju napędowego na wysokiej jakości paliwa diesla (Shell V-Power Diesel lub Gulf Super Diesel) zrobiło ogromną różnicę. W ciągu ostatnich 2 miesięcy miałem tylko jeden przypadek, w którym ''Check Engine Warning Light'' wywołało problem z trybem awaryjnym, który sam zniknął po 2 dniach. Zamierzam nadal monitorować wydajność/zachowanie samochodu w przyszłości, ale można śmiało powiedzieć, że nastąpiła znaczna poprawa, z obecnie zerową lub bardzo małą/izolowaną liczbą epizodów w porównaniu do tego, co odnotowano wcześniej, czyli kilku epizodów w skali miesiąca ''Check Engine Warning Light'' z trybem awaryjnym. Po niedawnej poprawie stałem się nieco bardziej optymistyczny, że wspomniany problem, jeśli się pojawi, występuje znacznie rzadziej niż wcześniej, więc w tym problemie jest ''światło w tunelu'', ponieważ stał się bardziej zarządzalny i mniej irytujący.
 
#37 ·
M4R3K, proszę, publikuj dalej swoje aktualizacje. Mam dokładnie te same problemy. To wystarczająco źle, że zapalają się kontrolki ostrzegawcze silnika, ale przejście w tryb awaryjny może być bardzo niebezpieczne w niektórych sytuacjach drogowych. Dwa warsztaty przeprowadziły diagnostykę i oba mówią, że to usterka EGR, ale żaden nie chciał podjąć próby naprawy. Rozumiem, że EGR jest bardzo niedostępny, a dostęp może wymagać podniesienia silnika z mocowań. Straciłem wiarę w samochód i chciałbym się go pozbyć, ale kto chciałby go kupić z tymi problemami?
Używam wysokiej jakości oleju napędowego, który początkowo wydawał się lepszy, ale dziwnie problemy powracają, gdy zbiornik paliwa jest w połowie pełny. Próbuję dodatków do ogólnego czyszczenia, czyszczenia wtryskiwaczy (żadne nie pomogło), a teraz czyszczenia DPF.
Twoje początkowe pytanie dotyczące wyłączenia trybu awaryjnego w dużym stopniu przyczyniłoby się do tego, że samochód byłby sprawny, ale wydaje się to niemożliwe.
TBH mam ochotę przejechać bestią przez witrynę wystawową Hondy, ale obawiam się, że tryb awaryjny włączy się przed uderzeniem i osiągnę niewiele więcej niż delikatne puknięcie!
Wygląda na to, że producenci stworzyli tak skomplikowany system wykrywania usterek, że nawet oni sami go nie rozumieją.
Na pewno nie kupię ponownie Hondy.