Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Sleutelhanger batterij?

40K views 7 replies 6 participants last post by  beww  
#1 ·
De handleiding voor mijn CRV uit 2019 schrijft een vervangende batterij van 1620 voor. Maar toen ik mijn sleutelhangers opende, ontdekte ik 2032 batterijen. Ik had een nieuwe 2032 batterij, dus ik heb die geïnstalleerd - werkt prima.
Kan iemand hier licht op werpen? Bedankt

#2 ·
De handleiding voor mijn 2019 CRV schrijft een 1620 vervangende batterij voor. Maar bij het openen van mijn sleutelhangers ontdekte ik 2032 batterijen. Ik had een nieuwe 2032 batterij, dus ik heb hem geïnstalleerd - werkt prima.
Kan iemand hier licht op werpen? Bedankt
Fout in de handleiding denk ik. Niet de eerste kleine fout en waarschijnlijk niet de laatste. Waarschijnlijk een gemist knip- en plak-artefact uit een ander Honda-document.

Ik geloof dat Honda-sleutelhangers al vele jaren CR2032's gebruiken.

#3 ·
Als ik het me goed herinner, hebben deze batterijen dezelfde afmetingen, behalve dat de ene iets dikker is dan de andere, dus de ene heeft meer capaciteit dan de andere, maar dezelfde spanning, wat de belangrijkste zorg is. Er zit waarschijnlijk genoeg flexibiliteit in de onderste aansluiting om zowel de 16 als de 32 toe te laten. Dus als de dikkere past, dan is het goed. Honda had dat waarschijnlijk in de handleiding moeten zetten, maar ik vermoed dat ze de voorkeur geven aan simpel versus opties voor klanten om vragen te verminderen.

#7 · (Edited)
Als ik het me goed herinner, hebben deze batterijen dezelfde grootte, behalve dat de ene iets dikker is dan de andere, dus de ene heeft meer capaciteit dan de andere, maar dezelfde spanning, wat de belangrijkste zorg is. Er is waarschijnlijk voldoende flexibiliteit in de onderste verbinding om de 16 of 32 toe te staan. Dus als de dikkere past, dan is het goed. Honda had dat waarschijnlijk in de handleiding moeten zetten, maar ik vermoed dat ze de voorkeur geven aan simpel versus opties voor klanten om vragen te verminderen.
Dezelfde spanning (dwz " hetzelfde aantal cellen, alleen kleiner), ongeveer dezelfde diameter, maar ze verschillen sterk qua dikte.

Het plaatsen van een 1620 waar een 2032 hoort, zal waarschijnlijk resulteren in slechte batterijcontacten, wat de fob inactief of intermitterend kan maken.

Het plaatsen van een 2032 waar een 1620 hoort, zal waarschijnlijk schade veroorzaken aan de kleine clips die over het algemeen worden gebruikt in alle apparaten die deze klasse batterijen op hun plaats houden.

VERVANG NOOIT een knoopcelbatterij door een andere.

#4 ·
De CR1620 is 2 mm dik en de CR2032 is 3,2 mm dik.

CR16205009LC[/TD>
[TD]75–78[/TD>
[TD]0,1[/TD>
[TD]16 × 2,0[/TD>
[TD]Gebruikt in afstandsbedieningen voor autosleutels en vroege digitale horloges.[/TD>
[/TR>
[TR][TD]

CR2032[/TD>
[TD]5004LC[/TD>
[TD]225 (CR)
190 (BR)[/TD>
[TD]0,2 (CR)
0,03 (BR)[/TD>
[TD]20 × 3,2[/TD>
[TD]Dit is ook de meest voorkomende lithiumcel.
Vaak gebruikt op computer moederborden als niet-vluchtig BIOS-geheugen en real-time clock (RTC) back-up batterijen.[/TD>
[TD]

owns 2025 Honda CR-V EX-L
Save
#8 ·
De CR1620 is 2 mm dik en de CR2032 is 3,2 mm dik.

CR16205009LC75–780,116 × 2,0Gebruikt in afstandsbedieningen voor autosleutels en vroege digitale horloges.

CR20325004LC225 (CR)
190 (BR)
0,2 (CR)
0,03 (BR)
20 × 3,2Dit is ook de meest voorkomende lithiumcel.
Vaak gebruikt op computer moederborden als niet-vluchtig BIOS-geheugen en real-time clock (RTC) back-up batterijen.
Ja, de laatste twee cijfers zijn de dikte, de eerste twee de diameter.

• Like
Reactions: JFlower
Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.