Honda CR-V Owners Club Forums banner

Mechanica Aanbevelingen, 17 CRV, P0172...

2.1K views 5 replies 5 participants last post by  crvowner141613  
#1 ·
Hallo allemaal,

Op zoek naar aanbevelingen in SoCal voor monteurs of dealers waarbij iemand succes heeft gehad met het oplossen van dit probleem. Lijkt vrij gebruikelijk te zijn. Ik krijg de codes P0172 en P0303 wanneer ik een reader gebruik om de codes te krijgen. Ik krijg ook U0401, UO416 en B1C56. Ik krijg de 11 of zo waarschuwingslampjes, ook wel bekend als kerstboom/lichtjes probleem, wanneer ik de auto aanzet. Ik heb de basis al zelf geprobeerd, namelijk het vervangen van de bobines en bougies. Ook een brandstofreiniger. Alles wat verder gaat, ligt waarschijnlijk boven mijn salarisniveau/vaardigheidsniveau. Ik denk dat ik hoogstwaarschijnlijk de brandstofinjectoren moet vervangen.

Bedankt,

RV

#4 ·
Eens met sirwired, wat betreft de U-codes zijn dit communicatiefouten die lang geleden kunnen zijn opgetreden toen een batterij werd vervangen. Wis ze gewoon en kijk of ze terugkeren. De B1C56 is de thermistorfout van de bestuurdersstoelverwarming. De thermistor voorkomt dat de verwarming je tenen kookt
Bedankt voor de info Traylaw.

#5 ·
Als u uw bougies en bobines zelf hebt vervangen, kunt u misschien proberen de brandstofinjector van cilinder 3 te vervangen zonder een monteur te gebruiken. Zeer waarschijnlijk zijn er online info en video's.

• Like
Reactions: Rod8181
#6 ·
Als je de injector waarvan je denkt dat hij verkeerd functioneert, verwisselt met een goede, kun je zien of hij slecht is (als de misfire de injector volgt).

Het bereiken van de injectoren is niet al te moeilijk. Het betekent dat je de hogedruk brandstofrail, het inlaatspruitstuk en de pijp naar het gasklephuis moet verwijderen. Er is een YouTube-video van de klus. Ik ben geen monteur, dus geef me niet de schuld als je je auto kapot maakt. Zoals een andere poster zei, het is niet moeilijk om te doen - als je bougies hebt vervangen, kun je waarschijnlijk ook injectoren vervangen. Ik denk niet dat je meer nodig hebt dan een tang voor de slangen, een 10 mm & 12 mm dop/verlengstukken en een 19 mm sleutel voor de hogedruk brandstofleiding.

Ze zijn vrij prijzig om te vervangen. Je kunt ze waarschijnlijk ook eruit trekken en ze afspuiten met carburateurreiniger en kijken of dat helpt. Er zat VEEL koolstofafzetting op mijn uiteinden en in mijn inlaatkleppoorten. Je zou ook al dat vuil kunnen schoonmaken, wat een probleem zou kunnen veroorzaken. (goede YouTube-video's van kleppenreiniging, hoewel ze moeilijk te zien zijn. Ik gebruikte een handspiegel om te helpen zien.)

Met andere woorden, je zou $0 kunnen uitgeven om het te repareren als het alleen de injectoren zijn en je je avontuurlijk voelt.

Ik zou ook compressie- en lektests doen met de misfire en bevestigen dat er geen ander probleem is.