Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

OBD 2 lezers

7.6K views 13 replies 10 participants last post by  williamsji  
#1 ·
Welke OBD 2-lezers/apps zou u aanbevelen voor een 5e generatie CRV?

En als u er een heeft, hoe nuttig vond u het?

#3 ·
De meeste OBD2-lezers kunnen alleen basis motor-/emissiecodes en realtime gegevens lezen. Als u iets wilt dat de verbeterde codes van Honda kan lezen voor systemen zoals transmissie, SRS, elektrische remmen, besturing, ABS, enz., zult u iets meer moeten uitgeven. Blue Driver voor $99 is waarschijnlijk de beste in deze prijsklasse. Als u uw eigen remservice uitvoert, hebt u een bidirectionele scanner nodig om de remklauwzuigers op de achterremmen terug te trekken. Foxwell NT530 voor $179 is een goede basis bidirectionele scanner.

#5 ·
De meeste OBD2-lezers kunnen alleen basis motor-/emissiecodes en realtime gegevens lezen. Als u iets wilt dat Honda's geavanceerde codes kan lezen voor systemen zoals transmissie, SRS, elektrische remmen, besturing, ABS, enz. moet u iets meer uitgeven. Blue Driver voor $99 is waarschijnlijk de beste in deze prijsklasse. Als u uw eigen remservice doet, hebt u een bidirectionele scanner nodig om de remklauwzuigers op de achterremmen in te trekken. Foxwell NT530 voor $179 is een goede basis bidirectionele scanner.
(y) (y)

Voor de oorspronkelijke poster van de thread is het belangrijk dat u specifiek navraagt bij elke fabrikant van een OBDII-apparaat welke codes en functies voor uw voertuig precies worden ondersteund en welke niet. De meeste goedkope lezers, zoals Traylaw opmerkte, geven u alleen basistoegang tot standaardcodes. Maar Honda's, en andere merken, hebben een reeks merkspecifieke codes en functies, en u moet begrijpen en beslissen wat u nodig hebt/wilt, want dat zal uw uiteindelijke beslissing bepalen.

BlueDriver is een uitstekend product op het gebied van OBDII. Uitstekend omdat het bluetooth is, dus het geeft u toegang tot geavanceerde apps om gegevens van het voertuig rechtstreeks op uw smartphone of tablet te tappen en weer te geven. Uitstekend omdat BlueDriver Honda's geavanceerde set codes en functies voor hun merk ondersteunt. Uitstekend omdat ze u geen extra kosten in rekening brengen om toegang te hebben tot geavanceerde functies en codesets. Enige nadeel is de prijs... maar het presteert veel beter dan de eenvoudige $20-lezers die alleen de standaard basiscodeset lezen.

Er zijn andere goede lezers buiten BlueDriver...maar lees de kleine lettertjes, want veel hebben specifieke beperkingen met betrekking tot de platforms waarop u ze kunt uitvoeren (geen, pc, iOS, Android) en met welke smartphone-apps ze werken en waarmee ze zullen interageren.

Het meme "je krijgt waar je voor betaalt" is zeer van toepassing op OBDII-lezers.

#8 ·
Hier is een citaat uit die recensie op Amazon.

“Ik wilde brandstoftrims en O2-gegevens lezen op een 2004 Dodge Grand Caravan, maar de enige beschikbare sensoren waren de gasklepsensor en het motortoerental. Ik belde het ondersteuningsnummer en de klantenservicemedewerker informeerde me dat het tijd (uren) kost voordat het apparaat alle eenvoudige emissie- en motorsensoren ontdekt. Er zijn andere apparaten op de markt die veel goedkoper zijn en direct gegevens kunnen lezen om voertuigen te diagnosticeren.”

Mijn oorspronkelijke vraag zat er dus een beetje naast. Dit lijkt te maken te hebben met de tijd die nodig is om alle sensoren te ontdekken. Dus is dit vanuit dat perspectief accuraat voor de '17 CRV?

Save
#9 ·
Hier is een citaat uit die recensie op Amazon.

“Ik wilde brandstoftrims en O2-gegevens lezen op een 2004 Dodge Grand Caravan, maar de enige beschikbare sensoren waren de gasklepsensor en het motortoerental. Ik belde het ondersteuningsnummer en de klantenservicemedewerker informeerde me dat het tijd kost (uren) voordat het apparaat alle eenvoudige emissie- en motorsensoren ontdekt. Er zijn andere apparaten op de markt die veel goedkoper zijn en een directe uitlezing van gegevens mogelijk maken om voertuigen te diagnosticeren.”

Dus mijn oorspronkelijke vraag was een beetje verkeerd. Dit lijkt te maken te hebben met de tijd die nodig is om alle sensoren te ontdekken. Dus vanuit dat perspectief, klopt dit voor de '17 CRV?
BlueDriver stelt dat hun apparaat geen codes achterhoudt, dus als Honda het toestaat en de metingen beschikbaar zijn, zult u ze zien. Hieronder is de screenshot met de groene vinkjes die u ziet, wat ik momenteel verzamel en zie. De gegevens zijn direct beschikbaar. De andere screenshot met O2 en O2S is wat ook gelezen kan worden, aangezien het door Honda wordt verstrekt, maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Ik hoop dat dat helpt ...

139481

139482

#14 ·
Dacht onlangs dat een lid postte dat BD niet veel Honda-specifieke dingen las
BlueDriver-apparaten krijgen vrij vaak updates en naarmate fabrikanten gegevens over hun merkspecifieke geavanceerde codes verstrekken... worden deze opgenomen. Wat Honda betreft... BlueDriver-apparaten zijn al een aantal jaren in staat om geavanceerde Honda-codes uit te lezen, ook op oudere Honda's waar geavanceerde codes bestaan.

U kunt de BlueDriver-website bezoeken en zoeken naar een merk, model, jaar en kijken of ze gecodeerde toegang hebben tot geavanceerde codes.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.