Welke OBD 2-lezers/apps zou u aanbevelen voor een 5e generatie CRV?
En als u er een heeft, hoe nuttig vond u het?
En als u er een heeft, hoe nuttig vond u het?
De meeste OBD2-lezers kunnen alleen basis motor-/emissiecodes en realtime gegevens lezen. Als u iets wilt dat Honda's geavanceerde codes kan lezen voor systemen zoals transmissie, SRS, elektrische remmen, besturing, ABS, enz. moet u iets meer uitgeven. Blue Driver voor $99 is waarschijnlijk de beste in deze prijsklasse. Als u uw eigen remservice doet, hebt u een bidirectionele scanner nodig om de remklauwzuigers op de achterremmen in te trekken. Foxwell NT530 voor $179 is een goede basis bidirectionele scanner.
BlueDriver stelt dat hun apparaat geen codes achterhoudt, dus als Honda het toestaat en de metingen beschikbaar zijn, zult u ze zien. Hieronder is de screenshot met de groene vinkjes die u ziet, wat ik momenteel verzamel en zie. De gegevens zijn direct beschikbaar. De andere screenshot met O2 en O2S is wat ook gelezen kan worden, aangezien het door Honda wordt verstrekt, maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Ik hoop dat dat helpt ...Hier is een citaat uit die recensie op Amazon.
“Ik wilde brandstoftrims en O2-gegevens lezen op een 2004 Dodge Grand Caravan, maar de enige beschikbare sensoren waren de gasklepsensor en het motortoerental. Ik belde het ondersteuningsnummer en de klantenservicemedewerker informeerde me dat het tijd kost (uren) voordat het apparaat alle eenvoudige emissie- en motorsensoren ontdekt. Er zijn andere apparaten op de markt die veel goedkoper zijn en een directe uitlezing van gegevens mogelijk maken om voertuigen te diagnosticeren.”
Dus mijn oorspronkelijke vraag was een beetje verkeerd. Dit lijkt te maken te hebben met de tijd die nodig is om alle sensoren te ontdekken. Dus vanuit dat perspectief, klopt dit voor de '17 CRV?
BlueDriver-apparaten krijgen vrij vaak updates en naarmate fabrikanten gegevens over hun merkspecifieke geavanceerde codes verstrekken... worden deze opgenomen. Wat Honda betreft... BlueDriver-apparaten zijn al een aantal jaren in staat om geavanceerde Honda-codes uit te lezen, ook op oudere Honda's waar geavanceerde codes bestaan.Dacht onlangs dat een lid postte dat BD niet veel Honda-specifieke dingen las