Honda CR-V Owners Club Forums banner

Mening over betrouwbaarheid

3K views 11 replies 7 participants last post by  craig baconator  
#1 ·
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuw(er) voertuig dat aan mijn behoeften voldoet en wil graag wat meningen. Ik twijfel tussen een CR-V AWD 2019-22, een RAV4 AWD 2019-22 of een Hilux 4x4 2018-21. Ik heb een voertuig nodig dat betrouwbaar is (200 km/dag pendelen), bestand is tegen strenge winters, wat offroad kan rijden en een gezin van 4 personen kan ondersteunen. Ik ben erg gecharmeerd van de CRV, omdat hij erg veelzijdig is, maar ik heb gemengde meningen gehoord over de betrouwbaarheid van het nieuwere model. Dus, met het bovenstaande in gedachten, wat is uw feedback/mening over de 5e generatie CR-V? Is het een betrouwbare machine, of is de kwaliteit achteruitgegaan sinds de eerdere generaties?

P.s. - Ik heb momenteel een diesel CR-V uit 2012 en die heeft tot nu toe bijna 300.000 mijl gereden. Ik woon ook midden in de middle of nowhere (80 km van het dichtstbijzijnde benzinestation) en heb iets betrouwbaars nodig, net als mijn huidige CR-V. Als Honda nog een dieselversie zou maken, zou het voor mij een no-brainer zijn.

#2 ·
IMO is de kwaliteit van de 5e en 6e generatie erg goed, maar naarmate de technologie toenam, nam de complexiteit toe en steeg het aantal glitches. Alles moet in overweging worden genomen.

In Europa was er nog steeds een diesel 5e generatie, dus je bent in de hemel.

Ook te overwegen is de PHEV in zowel de 5e (betere keuze) als de 6e generatie.
Dat brengt je 50 mijl dichter bij de beschaving zonder benzine.

YMMV

#3 ·
IMO de kwaliteit van de 5e en 6e generatie is erg goed, maar naarmate de technologie toeneemt, neemt de complexiteit toe en stijgt het aantal glitches. Alles moet in overweging worden genomen.

In Europa was er nog een diesel 5e generatie, dus je bent in de hemel.

Ook te overwegen is de PHEV in zowel de 5e (betere keuze) als de 6e generatie.
Dat brengt je 50 mijl dichter bij de beschaving zonder benzine.

YMMV
Hoi,
Bedankt voor de input! Ik was er niet van op de hoogte dat de 5e generatie een diesel had, want om de een of andere reden heb ik er hier nog nooit een te koop zien staan. De dealer informeerde me ook dat benzine/hybride de enige zullen zijn die ik op de weg zal zien, maar misschien kijk ik niet goed genoeg. Technische glitches zijn ook geen probleem voor mij, want ik ben meer bezorgd over mechanische defecten, hoewel in stilte rijden een echte domper is.

#4 ·
Ik denk niet dat je verkeerd zit met een 19-22 CRV. Honda heeft alles uit de kast gehaald met die motor in verschillende modellen. 2017, 2018 hadden wat problemen. Mijn 2020 is nu 5 jaar oud, 120.000 km en heeft alleen regulier onderhoud nodig gehad. Mijn zwager kocht een 2021 model en had geen problemen. Ik wilde de RAV4 graag leuk vinden en hij is erg betrouwbaar, maar de motor in de niet-hybride was erg brommerig en leek hard te werken. De hybride lijkt erg betrouwbaar en rijdt veel beter, maar de technologie in die hybride is waanzinnig ingewikkeld. Ik houd mijn auto's lang en was bezorgd dat er problemen zouden kunnen ontstaan... kosten voor het vervangen van de batterij, etc.

#6 ·
Ik denk niet dat je fout zit met een 19-22 CRV. Honda heeft alles uit de kast gehaald met die motor in verschillende modellen. 2017, 2018 hadden wat problemen. Mijn 2020 is nu 5 jaar oud, 120.000 km en had alleen regulier onderhoud nodig. Mijn zwager kocht een model uit 2021 en had geen problemen. Ik wilde de RAV4 graag leuk vinden en hij is erg betrouwbaar, maar de motor in de niet-hybride was erg zoemend en leek hard te werken. De hybride lijkt erg betrouwbaar en rijdt veel beter, maar de techniek in die hybride is waanzinnig ingewikkeld. Ik houd mijn auto's lang en was bang dat er problemen zouden kunnen zijn... kosten voor het vervangen van de batterij, enz.
Hoi,

Bedankt voor de reactie en goed om je positieve mening over de 19-22 CR-V te horen. Ik vind de rav ook erg leuk, maar batterijvervanging kost hier ongeveer 8.000 euro en wordt geschat rond de 10 jaar. Dat is een nieuwe motor voor veel auto's. Ik hou ook niet van het comfort van Toyota's in het algemeen, ze zijn stijf en "klein"/krap aanvoelend. Honda daarentegen is altijd comfortabel en betrouwbaar geweest, met iets meer dan regulier onderhoud nodig na 10 jaar. Het belangrijkste probleem hier is ook de prijs. De 2022 CR-V is te koop voor 25-30k, terwijl de RAV rond de 40 zit. De belastingen in Finland zijn belachelijk, dus een gebruikte auto kan hier meer kosten dan een nieuwe in een ander land.

#7 ·
Ik zou een 4x4 truck nemen als je in de middle of nowhere woont. Kijk naar de laatste generatie Tacoma.
Hoi,

Bedankt voor de reactie. Ik kijk naar de Hilux (Europese versie van de Taco). Dit is een dieselversie, maar de belastingen zijn erg hoog, dus ik zou evenveel of meer betalen voor een Hilux uit 2016, met meer km's, als voor de 22 CR-V. De wegenbelasting is ook meer dan 1000 euro per jaar, tegenover 200-400. Een nieuwe middelgrote truck kan hier ruim 100.000 euro kosten. De grote zijn bijna 150.000 euro voor de 1500/150 modellen. Bovendien kost benzine bijna 2 euro per liter, dus een truck staat op de lijst, maar alleen als de andere opties niet haalbaar zijn.

#10 ·
Ik zag vandaag een Honda Element die was verhoogd met grotere banden. Hij zag er geweldig uit en nu wil ik er een. Het zijn geweldige avonturenvoertuigen. Niet relevant voor uw wens voor een nieuwere auto.

Interessante draad.

#11 ·
Ik zag vandaag een Honda Element die was opgetild met grotere banden. Het zag er geweldig uit en nu wil ik er een. Het zijn geweldige avonturenvoertuigen. Niet relevant voor uw wens voor een nieuwere auto.

Interessante draad.
Ik zou zeggen dat een off-road Element een beetje vermogen zou missen voor een steile klim... nietwaar?