Honda CR-V Owners Club Forums banner

Ratelend/kloppend geluid bij koude start CR-V hybrid 2021

1.2K views 8 replies 5 participants last post by  E.G.P.  
#1 ·
Hallo, wie heeft dit probleem met zijn auto? Ratelgeluid bij koude start, bouwjaar 2021 hybride.
Het is absoluut niet normaal om dat geluid te horen bij het starten als het geen fabricageprobleem was.
Dit zou een veelvoorkomend probleem moeten zijn dat in de terugroepactielijst staat, maar Honda doet alsof het doof is en hoort niets verkeerd, ook al krijg ik blikken van mensen om me heen als ik de motor koud start.
Zelfs bij +10 graden kan ik dat geluid horen (vanuit de cabine).

#2 ·
Ik heb een vergelijkbare dealersaga ervaren met de Ford pickup die ik heb. De beste oplossing hier is misschien om hem naar een andere dealer te brengen en te adviseren of ze hem 's nachts kunnen houden en hem 's ochtends kunnen testen. Heb dat met mijn Ford gedaan en alleen op deze manier hebben ze het probleem gevonden.

#4 ·
Hoi, wie heeft dit probleem met zijn auto? Rammelgeluid bij koude start, bouwjaar 2021 hybride.
Het is absoluut niet normaal om dat geluid te horen bij het starten als het geen fabricageprobleem was.
Dit zou een veelvoorkomend probleem moeten zijn dat in de terugroepactielijst staat, maar Honda doet alsof ze doof zijn en ze horen niets verkeerd, ook al krijg ik bij het starten van de motor bij koud weer blikken van mensen om me heen.
Zelfs bij +10 graden kan ik dat geluid horen (vanuit de cabine).
Hallo! Ik heb hetzelfde probleem. Het probleem is dit geluid. Alles werkt, er zijn geen fouten. Puur mechanisch geluid als je de auto 's ochtends voor het eerst start. De auto is van 2021, nog onder garantie. Ik zal contact opnemen met de dealer. Ik zal de resultaten extra melden.

#5 ·
Dit onderwerp is eerder besproken en ik geloof dat het fenomeen vrij bondig werd uitgelegd door JeffJo, een eerdere poster met fenomenale kennis van de hybride.

De CR-V hybride - en in feite alle Honda iMMD hybrides die teruggaan tot augustus 2014 (2015 Accord Plug-in Hybrid), gebruiken een natte meerplatenkoppeling om de motor te laten aandrijven. Dergelijke koppelingsplaten staan erom bekend dat ze soms rammelen, vooral bij koud weer, wanneer de ingaande as draait maar de koppeling niet is ingeschakeld. Het wordt "tussenplaatgeratel" genoemd. Er zijn geen bekende problemen met betrekking tot dit geratel, de fabrikanten ervan beweren dat "het geratel niet schadelijk is voor de werking van de koppeling", en ik ken geen storingen die ermee verband houden in de 6,5-jarige geschiedenis van hun gebruik in Honda-hybrides.

Ik heb geprobeerd de daadwerkelijke thread te linken, maar ben jammerlijk mislukt. Sorry.

#6 · (Edited)
@Charlie1960 Ik dank u voor de verstrekte informatie. Vervolg van het onderwerp... Ik heb een vriendschappelijke relatie met de servicemonteur bij de officiële Honda-dealer. Hij heeft er geen zin in om me voor de gek te houden. Ik heb hem gebeld. Op mijn vraag antwoordde hij: "Maak je geen zorgen! Ze klinken allemaal zo". Ik ben gewend om om te gaan met problemen die mij onbegrijpelijk lijken bij het besturen van mijn auto's. De uitleg over de meerplaatskoppeling heeft het recht om waar te zijn. De vraag blijft - deze geluiden zijn niet op alle auto's en niet op alle Honda hybride modellen te horen. Anders zou elke eigenaar van een hybride Honda dit onderwerp aansnijden. Ik probeer de informatie die op internet beschikbaar is, te systematiseren. Voorlopige conclusie: deze geluiden zijn zeker aanwezig op sommige (maar niet alle) van de hybride CR-V 5e generatie van releases 2020-2022 voor de Europese markt. Ik kan het volgende over mijn optie verduidelijken. Het geluid heeft geen betrekking op de airconditioning die aan (uit) staat tijdens een "koude" motorstart. Eerlijk gezegd, de motor starten bij +17 graden Celsius is moeilijk om "koud" te noemen))) Als je de auto start, verschijnt het geluid na 5-10 seconden en verdwijnt het na 10-20 seconden. Als je de motor onmiddellijk uitzet en dan weer start, verschijnt het geluid opnieuw en verdwijnt het dan weer. Wanneer de motor is opgewarmd (en alles eromheen ook is opgewarmd) - zijn er geen geluiden. Ik zal observeren en proberen het uit te zoeken. Misschien hebben we te maken met bepaalde defecten voor een bepaalde batch auto's. Misschien zijn deze defecten niet kritiek. Misschien kunnen ze geen defecten worden genoemd. Maar feit is - specifieke geluiden. Alles kan gebeuren in het werk van autofabrikanten. Een van Honda's laatste massale problemen is de terugroepactie van defecte 3,5-liter benzinemotoren in Noord-Amerika.... Ik hoop van harte dat ons geval niet zo tragisch is! Ik zal observaties en informatie blijven delen. P.S. Ik heb ook een 2019 Acura MDX Sport Hybrad SH-AWD - de kilometerstand is nu 95.000 km. Een vergelijkbaar geluid verscheen erop bij 40.000 km. Amerikanen storen zich er niet aan! Misschien hebben we het ook niet nodig?...

#7 ·
Ik denk dat u zult merken dat een aantal eigenaren hun bezorgdheid in het forum hebben geuit en als ik me goed herinner, hebben een paar geprobeerd hun voertuig in 2019 te weigeren. Ik ben er vrij zeker van dat die eigenaren de uitkomst van hun acties niet hebben bijgewerkt. Ik kan me niet herinneren dat er in de loop der jaren storingen zijn gemeld, als dat helpt.