Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Tylny pochylenie koła jest naprawdę ujemne

22K views 30 replies 6 participants last post by  Carbuff2  
#1 ·
Właśnie skończyłem wymieniać kilka elementów zawieszenia, w tym RTAB, łączniki tylnego stabilizatora, mocowania silnika i hamulce z przodu i z tyłu. Kiedy wszystko skręciłem z powrotem, prawie się zesrałem, widząc, jak negatywny jest pochylenie kół z tyłu. Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek tak było. Co do cholery zrobiłem źle?
O ile wiem, nie ma możliwości regulacji pochylenia tylnych kół, chyba że kupisz górne ramię wahacza z rynku wtórnego.
Zabieram go w tym tygodniu na ustawienie zbieżności. Mam nadzieję, że warsztat sobie z tym poradzi, ale jeśli ktoś z was miał takie doświadczenie i wie, jak to naprawić, byłbym wdzięczny!

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#2 · (Edited)
Kiedy wszystko złożyłeś z powrotem, czy Twój pojazd stał na stojakach czy na ziemi? Jak wymieniono na tej stronie, wielu dokręca wszystko na stojakach, a następnie ponownie na ziemi, po tym jak pojazd się „ustawi”. Zrobiłeś wiele z tego, co zrobiłeś z naszym 2008 wiele lat temu. Jak wielu tutaj doświadczyło, istnieje duży współczynnik satysfakcji / frustracji podczas pracy przy naszych pojazdach.

Zasugeruj dwie rzeczy do sprawdzenia.
1.] czy kolumny resorów zostały prawidłowo wymienione? Istnieje niewielka różnica w kącie, jaki ma kolumna resorów po przymocowaniu do wirnika. Może być konieczne obrócenie tej kolumny resorów o 180°, aby zawisła prawidłowo. Musiałem to zrobić w mojej pracy, gdy miałem problemy z ponownym przymocowaniem nowej kolumny resorów do wirnika.
2.] po podniesieniu na lewarku i na stojakach bezpieczeństwa, zdejmij koła i opony. TRZYMAJ RĘCE I PALCE W BEZPIECZNYCH MIEJSCACH, ABY WYKONAĆ NASTĘPUJĄCE CZYNNOŚCI - Lekko poluzuj wszystko, co wymieniłeś, jeśli to możliwe, a następnie mocno pociągnij za każdy wirnik. Jeśli elementy nie zostały prawidłowo zmontowane, możesz usłyszeć stuknięcie i zobaczyć, jak zespół powraca do pierwotnej pozycji. Jeśli kiedykolwiek robiłeś hamulce bębnowe, będziesz wiedział, o czym mówię. Po zamontowaniu wszystkich sprężyn, sworzni i szczęk, chwyciłem obie szczęki i lekko je obróciłem, aby „ustawić” wszystko, a następnie wymieniłem bęben.

Jeszcze jedna rekomendacja. W przyszłości zrób kilka zdjęć „przed” swojego obszaru problemowego. Użyj ich, aby porównać, jak postępują Twoje naprawy.

Mam nadzieję, że to pomoże. Informuj nas na bieżąco, aby pomóc innym, którzy mogą napotkać ten sam problem.
 
#3 ·
Jak wymieniono na tej stronie, wielu dokręca na stojakach, a następnie ponownie na ziemi po tym, jak pojazd się "ustawi".
To zawsze dobra praktyka.

Byłbym przygotowany ze źródłami sprzętu do regulacji pochylenia przed oddaniem go do ustawienia. Oto niektóre z komponentów, których możesz potrzebować. NAJPIERW ROZWIĄŻ PROBLEM!

 
Save
#5 ·
Właśnie dostałem odpowiedź z warsztatu zajmującego się ustawianiem geometrii. Mówią, że nie da się tego ustawić z następujących powodów:
„Rtasy są krzywe i nieprawidłowo wciśnięte, a kolumny resorów wydają się za krótkie dla pojazdu, powodując nadmierny negatywny kąt pochylenia koła”
Kolumny resorów są te same i nie zostały wymienione, i wydaje mi się, że rtasy zostały wciśnięte z zachowaniem ostrożności co do głębokości i orientacji… i jak w ogóle miałyby wpływać na kąt pochylenia koła?

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#6 ·
Właśnie dostałem informację zwrotną z warsztatu zajmującego się ustawianiem geometrii. Mówią, że nie da się tego ustawić z następujących powodów:
"Rtabs są krzywe i nieprawidłowo wciśnięte, a rozpórki wydają się za krótkie dla pojazdu, powodując nadmierny negatywny kąt pochylenia kół"
Mogą po prostu mówić, że tuleje wahaczy tylnych "nie są prawidłowo wciśnięte", ponieważ wpłynęłoby to na zbieżność, a nie na pochylenie. A gdyby wpłynęło na pochylenie, to nie byłoby wystarczające, aby było TAK negatywne.

A tak przy okazji, ile lat mają rozpórki?
 
#9 ·
Zdjęcia pomogłyby w przypadku tulei wahaczy wleczonych. Pierwszą rzeczą, którą bym zrobił, jest zmierzenie wysokości jazdy. Słabe tylne sprężyny są głównym powodem ujemnego pochylenia tylnego koła. Jeśli wysokość jazdy jest zbyt niska, możesz podnieść tył pod tylną belką poprzeczną do odpowiedniej wysokości jazdy i zobaczyć, czy koło wygląda tak, jak powinno. Jeśli tak, wymieniłbym tylne amortyzatory i sprężyny. Zakładając, że nie masz z tyłu dużej wagi.

Możesz oddalić górne tylne wahacze od nadwozia, aby zwiększyć pochylenie. Nie musisz ich wymieniać, po prostu podłóż za nimi podkładki dla ujemnego pochylenia. Spójrz również na tuleje górnych wahaczy. Im bardziej są zużyte, tym bardziej ujemne będzie pochylenie.
Dzięki za tę wskazówkę. Wypróbuję to. Wygląda na niższe z tyłu, więc chyba będę musiał wymienić tylne amortyzatory. Miałem nadzieję wymienić je, kiedy ją podniosę, ale wygląda na to, że na razie będę musiał kupić coś podstawowego.
Niestety nie mam żadnych zdjęć RTAB, ale wcisnąłem je, aż krawędź zrównała się z zewnętrzną krawędzią wahacza wleczonego. Czy kiedykolwiek udało ci się cofnąć je lekko za pomocą młotka?

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#10 ·
Do tej pory ustaliliśmy, że moje tylne rozpórki są prawdopodobnie uszkodzone, powodując nadmierny negatywny kąt pochylenia koła. Teraz Bumping, ponieważ próbuję dowiedzieć się, dlaczego mój tylny kąt zbieżności jest nadal bardzo duży.

Nie mogę już nic regulować (to samo dotyczy warsztatu). Ramię kompensacyjne wciąż ma miejsce na ruch medialny po stronie kierowcy, ale po stronie pasażera jest całkowicie zmaksymalizowane medialnie. Oba tylne koła są rozbieżne.

Jak powiedział warsztat, RTAB są „krzywe” i nieprawidłowo wciśnięte. Wciskałem na odpowiednią głębokość podczas instalacji i wydawało się, że wchodzi równomiernie. Czy to nadal może być mój problem? Czy jest jakieś łatwe rozwiązanie?
 
#12 ·
You need to get the camber straightened out first. Camber effects toe, which is why camber is your first adjustment on an alignment.
To naprawdę dobrze wiedzieć!
Teraz rzecz w tym, że planuję podnieść CRV w najbliższej przyszłości, do czego potrzebowałbym nowych amortyzatorów. W takim przypadku, czy poleciłbyś kupno nowych, tanich amortyzatorów z tyłu już teraz, czy tylko tymczasowe radzenie sobie z podkładkami, aby skorygować pochylenie koła?


Wysłane z mojego iPhone'a przy użyciu Tapatalk
 
#15 ·
^^ Czy mógłbyś zrobić podnośnik TERAZ? Pieniądze byłyby łącznie mniejsze...
Myślałem o tym, ale wymagałoby to więcej czasu na badania, a następnie wymianę zarówno przednich, jak i tylnych rozpórek, czego w tej chwili nie mam. Chcę również założyć nowe opony i jednocześnie rozstawić koła, więc to po prostu więcej pracy i badań, niż mogę w tej chwili podjąć.


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#14 ·
Zadaniem amortyzatorów jest zapobieganie odbijaniu się opony podczas jazdy. Ma to duży wpływ na przyczepność.
Jeśli przytniesz sprężyny, aby obniżyć pojazd, amortyzatory nie wcisną go z powrotem do pierwotnego stanu.
Problem leży gdzie indziej.

Sprawdź koniec położenia sprężyny, gdzie powinna spoczywać na zespole kolumny resorującej, zarówno na górze, jak i na dole.
Moje były poza obrotem, więc koniec sprężyny nie spoczywał na miejscu spoczynku (brak lepszych określeń), zmieniając ustawienie. Nie pamiętam, czy + czy -.

Inną rzeczą, która może cię szpiegować, jest to, że tuleja zawieszenia może wyglądać dobrze, ale po jej wyjęciu zobaczysz, że tuleja jest przesunięta, znowu miałem ten problem.

Rada: nie kupuj dolnych wahaczy Dorman. Dostałem 2 i zostały wymienione i wytrawione jako odpowiednie części, ale były o 1/4" krótsze, co dało mi bardzo zły dodatni kąt pochylenia koła. Straciłem komplet opon, zanim się zorientowałem.
 
#16 ·
Zadaniem amortyzatorów jest zapobieganie odbijaniu się opony podczas jazdy. Ma to duży wpływ na przyczepność.
Jeśli przytniesz sprężyny, aby obniżyć pojazd, amortyzatory nie wcisną go z powrotem do pierwotnego stanu.
Problem leży gdzie indziej.

Sprawdź koniec sprężyny, gdzie powinna spoczywać na zespole kolumny resorującej, zarówno na górze, jak i na dole.
Moje były obrócone, więc koniec sprężyny nie spoczywał na miejscu spoczynku (brak lepszego określenia), zmieniając ustawienie. Nie pamiętam, czy + czy -.

Inną rzeczą, która może cię szpiegować, jest to, że tuleja zawieszenia może wyglądać dobrze, ale po jej wyjęciu zobaczysz, że tuleja jest przesunięta, znowu miałem ten problem.

Rada: nie kupuj dolnych wahaczy Dorman. Dostałem 2 i zostały wymienione i wytrawione jako odpowiednie części, ale były o 1/4" krótsze, co dało mi naprawdę zły dodatni kąt pochylenia koła. Straciłem komplet opon, zanim się zorientowałem..
Dzięki. Dobra rada, przyjrzę się temu ponownie, gdy będę pod samochodem. Jestem teraz poza miastem, więc zastanawiam się tylko, czy mogę prewencyjnie zamówić nowe części i otrzymać je do czasu powrotu do domu.
Nie jestem pewien, jak sprężyna mogła się skręcić tak, jak opisujesz, ponieważ jedyne, co zrobiłem, to odkręciłem dół, aby uzyskać większy ruch wahacza. Tak czy inaczej, przyjrzę się…

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#17 ·
Kupiłem tanie amortyzatory marki Autoshack ze wszystkich stron od Amazona. Nie jestem pewien, jak długo je mam, ale nie mam żadnych skarg. Wiem, że są zamontowane od co najmniej roku. Porównywalne z Monroe OE Spectrum moim zdaniem.
 
#18 ·
Próbowałem się powstrzymać, umieszczając kilka podkładek, ale nie udało się ustawić pochylenia tak, jak chciałem, więc uległem i kupiłem nowe tylne rozpórki. Naprawdę dobra oferta na Amazon, która obejmowała tylne łączniki za 88 $. Detroit Axle. Wydaje się, że ma dobre recenzje.
Zainstaluję w ten weekend i dam znać.
 
#19 ·
Wątek o problemie z tylnym palcem. Obecnie mam maksymalne pochylenie do wewnątrz, ale wciąż zauważalnie na zewnątrz. Wiem, że ma to związek z RTAB. Czy ktoś ma jakieś sugestie, jak sobie z tym poradzić? Naprawdę nie chcę wypychać RTAB i zaczynać od nowa.
 
#22 ·
Naprawdę żałuję, że nie zdecydowałem się na proste tuleje poliuretanowe wciskane. Chyba nawet nie wiedziałem, że istnieją, zanim zamówiłem te OEM z metalową obudową.
Te, które dostałem, miały być kompatybilne z Hondą CR-V 1. generacji. Ale teraz nie wiem, czy wcisnąłem je za mocno, czy za słabo.
Mam nadzieję, że to ma sens: śruba regulacji zbieżności po stronie kierowcy znajduje się na środku przekładni kierowniczej, ale nie mogę dalej regulować zbieżności.
Śruba regulacji po stronie pasażera wydaje się być wciśnięta tak daleko, jak to możliwe, jakby nie było już miejsca na regulację zbieżności, ale samo koło jest rozbieżne.

Dzięki za radę dotyczącą łączników stabilizatora. Myślę, że zrobiłem swoje na podnośnikach.
 
#23 ·
Naprawdę potrzebuję zdjęć. Czy po zakończeniu pracy postawiłeś pojazd na ziemi i przetoczyłeś go do przodu i do tyłu? Zawieszenie nie będzie tam, gdzie powinno być, gdy po raz pierwszy je opuścisz, tylko z powodu tarcia opon o podłoże, które nie pozwala mu osiąść. Najpierw musisz przetoczyć go do przodu i do tyłu, aby uzyskać jakikolwiek dokładny odczyt, nawet tylko patrząc na niego.

Nie widzę, żeby tuleje wahacza tylnego tak bardzo zmieniały zbieżność, ale przypuszczam, że jest to możliwe, jeśli nie są one wciśnięte wystarczająco daleko lub za daleko. To naprawdę zależy od tego, czy na pewno wiesz, że tak nie było, zanim wymieniłeś tuleje wahacza tylnego. Poza tym szukałbym regulowanych drążków zbieżności.

Fabryczne tuleje wahacza tylnego poruszają się dość mocno. Są tylko punktem obrotu. Nie widzę, żeby rozbieżność była na zewnątrz, chyba że są one bardzo wyraźnie nieprawidłowo zamontowane. Powinno być dość łatwo rozpocząć wkręcanie śrub tulei wahacza tylnego. Jeśli musiałeś je podważać, aby wyrównać otwory na śruby, prawdopodobnie nie są one prawidłowo włożone.
 
#24 ·
Naprawdę potrzebuję zdjęć. Czy po wykonaniu pracy postawiłeś pojazd na ziemi i przetoczyłeś go do przodu i do tyłu? Zawieszenie nie będzie tam, gdzie powinno być, gdy po raz pierwszy je opuścisz, tylko z powodu tarcia opon o ziemię, które nie pozwala mu osiąść. Musisz najpierw przetoczyć go do przodu i do tyłu, aby uzyskać jakikolwiek dokładny odczyt, nawet tylko patrząc na niego.

Nie widzę, żeby tuleje wahacza tylnego tak bardzo zmieniały zbieżność, ale myślę, że to możliwe, jeśli nie są one wciśnięte wystarczająco daleko lub za daleko. To naprawdę zależy od tego, czy na pewno wiesz, że wcześniej tak nie było, zanim wymieniłeś tuleje wahacza tylnego. Poza tym szukałbym regulowanych drążków zbieżności.

Tuleje wahacza tylnego fabrycznego typu poruszają się dość mocno. Są tylko punktem obrotu. Nie widzę, żeby rozbieżność się zwiększała, chyba że są one bardzo wyraźnie nieprawidłowo zamontowane. Powinno być dość łatwo rozpocząć wkręcanie śrub tulei wahacza tylnego. Jeśli musiałeś je podważać, aby dopasować otwory na śruby, to prawdopodobnie nie są one prawidłowo zamontowane.
Zamierzam jutro zamontować nowe amortyzatory i postaram się pamiętać, żeby zrobić zdjęcia, kiedy tam będę. Zrobiłem więcej niż tylko przetoczenie tego samochodu; przejechałem sporo i nadal mam ten problem ze zbieżnością, szczególnie po stronie pasażera. Zdecydowanie nie było tak wcześniej.

Rozumiem, co masz na myśli z otworami na śruby. Prawdę mówiąc, musieliśmy dopasować śruby na miejsce, kiedy je montowaliśmy. Byliśmy zdezorientowani, ponieważ tylko jeden otwór na śrubę nie wydawał się pasować do tulei po każdej stronie.

Widzę pewną regulację RTAB w przyszłości. Czy znasz sposób na lekkie dostosowanie ich pozycji bez całkowitego demontażu i ponownej instalacji? Chcę się upewnić, że wyczerpię wszystkie opcje, zanim wybiorę kosztowną drogę regulowanego drążka zbieżności.
 
#28 ·
Każda tuleja, która jest przeznaczona do skręcania, korzysta z tej procedury.

Kiedy 'cywile' mogli zwiedzać fabrykę Corvette, zauważono, że śruby zawieszenia były luźne na stanowisku montażu zawieszenia... następnie samochód był prowadzony po pasach wibracyjnych do następnego stanowiska, gdzie były dokręcane (z kierowcą wciąż w samochodzie).
 
Save
#29 ·
Cóż, zrobiłem wszystko, co powyżej. Nadal nic. Pochylenie koła nadal jest ujemne, nawet z nowymi kolumnami. Oficjalnie się poddaję. Mechanik zajmie się teraz moim samochodem. Jest w drodze po nowy tylny wahacz wleczony i prawdopodobnie wciśniemy ponownie RTAB, ponieważ wydają się być źródłem mojego bólu głowy.
 
#30 ·
Praca wykonana. Oto, co zostało zrobione:

Śruby łączące górne tylne wahacze z podwoziem całkowicie zniszczyły gwinty, prawdopodobnie dlatego, że przykręcałem i odkręcałem je, gdy wahacz był nadal przymocowany do tylnego wahacza wleczonego. Wywiercił i nagwintował otwory do następnego rozmiaru. Następnie wziął wahacz wleczony ze złomowiska i wprasował w niego tuleję z mojego wahacza w swoim warsztacie.

Okazuje się, że wygiąłem wahacz wleczony podczas instalacji RTAB. To znaczy, wiedziałem, że to zrobiłem, ale nie sądziłem, że zrobiłem to w sposób, który miałby na coś wpływ.

Zbieżność wydaje się być ustawiona na zero tylko na oko, a pochylenie jest nadal trochę ujemne, ale to może zostać naprawione w warsztacie zajmującym się ustawianiem geometrii. Ogólnie jakość jazdy z tyłu jest bardzo dobra i stabilna.

Wnioski z tej próby:


  • praca nad zawieszeniem jest o wiele bardziej skomplikowana, niż się wydaje.

  • nie dotykaj śrub, które są pod naprężeniem osiowym; odkręć element powodujący naprężenie przed dotknięciem ich, aby uniknąć uszkodzenia gwintów.

  • RTAB należy wykonywać z najwyższą ostrożnością. Jeśli masz własną prasę, najlepiej jest wyjąć wahacze wleczone, aby wykonać zadanie prawidłowo. Jedynym sposobem, w jaki polecałbym użycie ręcznego narzędzia prasującego, gdy wahacze wleczone są nadal zamontowane, jest umieszczenie samochodu na podnośniku, aby wyraźnie widzieć wszystko.

Mam nadzieję, że to komuś pomoże w przyszłości.

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.