Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Aanbevolen luidsprekerupgrade

3.2K views 3 replies 4 participants last post by  Wildcat  
#1 ·
Hallo allemaal... Ik wilde even een melding maken. Ik heb een Kenwood Excelon DMX706s als mijn headunit. Ik ben nog nooit onder de indruk geweest van de standaard luidsprekers. Ik had het gevoel dat ze modderig klonken en niet erg dynamisch van aard waren.
Omdat de truck voor ons nu al meer dan 10 jaar oud is, wilde ik niet de hoofdprijs betalen voor luidsprekerupgrades. Ik heb onlangs de sprong gewaagd en Hertz Dieci 6.5s (DCX165.3 en DSK165.3) gekocht. Met behulp van de crutchfield luidsprekeradapter (American International HSB524) en Metra 72-7800 luidsprekerkabelboom was deze installatie volledig pijnloos. De tweeters klikten op hun plaats met behulp van de hertz-behuizing en duwden deze in de honda-grill (geen lijm of siliconen nodig).

Installatie:
Leg een luidsprekerkabel van de tweeter door het deurpaneel (dit is het moeilijkste deel van de installatie, maar het gebruik van een semi-rigide draad maakt de klus gemakkelijk).
Het crossover heeft een ingang (aansluiting op de Metra bedradingsadapter (soldeer dit)). 2 uitgangen. 1 naar de woofer (luidsprekeraansluitingen), de andere naar de tweeter waar je een luidsprekerkabel van hebt getrokken. Deze verbinding kun je ofwel met but-connectors doen, zoals ik deed omdat ik lui ben, of je kunt solderen.

Voor de achterkant:
Het enige wat nodig is, is het vervangen van de uiteinden van de Metra bedradingsadapter naar een geschikte maat voor de hertz.

De totale kosten voor de luidsprekers waren 275cdn. Ik ben weggeblazen door de basweergave en de helderheid.

#4 ·
Ik gebruik momenteel Morels, maar ik ben niet echt gecharmeerd van het geluid. Als ik mijn CR-V behoud, kan ik ze misschien vervangen door een betere set Focals, zoals de Performance 165AS (voor) en 165AC (achter), of de PS 165 FE en PC 165 FE (in de Flax Evo-serie). En niet van Crutchfield, want hun prijzen zijn waanzinnig. Ik kan ook mijn Focal-subwoofer vervangen door de JBL bandgemonteerde subwoofer, zodat ik mijn vloerruimte terugkrijg.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.