Honda CR-V Owners Club Forums banner

Vervangende banden voor het Touring-model uit 2020

5.1K views 12 replies 7 participants last post by  bassn386  
#1 ·
Op zoek naar gebruikerservaringen met vervangende banden voor mijn 2020 Touring Model. Naderend de 30.000 mijl op de OEM's en gebaseerd op de huidige kilometerstand, denk ik dat ik ze binnen de komende 6-9 maanden moet vervangen. Conti CrossTracks zitten er nu op, maar ik heb het beperkt tot deze, Michelin Defender en een paar Cooper-modellen. Ik zoek naar stilte en goede grip op nat wegdek. Het voertuig zal zeer weinig in de sneeuw worden gereden. De kilometerstand is ongeveer 6.500 per jaar, dus de meeste banden zullen waarschijnlijk verouderen voordat ze versleten zijn.
Vooral geĂŻnteresseerd in het horen van degenen onder u die Coopers op hun auto hebben gezet.
Bedankt!

#4 ·
23 Hybrid Sport. Ik heb net mijn originele Ecopias vervangen door Crossclimate2's van Michelin. Geweldige banden, fantastische grip op nat wegdek, veel stiller dan de originelen. Ik heb Continentals op andere Honda's gehad en die waren ook erg goed.

#7 ·
Net een set Cooper Endeavor Plus op de EXL van mijn vrouw uit 2011 gezet eerder dit jaar. Ze rijden en voelen prima aan, maar we kunnen ze horen brullen. De totale kosten waren ongeveer $770.

Pep Boys heeft de installatie gedaan - ik raad ze niet aan.
Bedankt! Ik wil/heb niet veel lawaai van de weg en we hebben geen Pep Boys waar we wonen. Ik heb altijd goede ervaringen gehad met Walmart qua prijs en installatie.

#8 ·
Op zoek naar gebruikerservaringen met vervangende banden voor mijn 2020 Touring Model. Naderend 30.000 mijl op de OEM's en op basis van de huidige kilometerstand, denk ik dat ik ze binnen de komende 6-9 maanden moet vervangen. Conti CrossTracks zitten er nu op, maar ik heb het beperkt tot hen, Michelin Defender en een paar Cooper-modellen. Ik zoek naar stilte en goede grip op nat wegdek. Het voertuig zal zeer weinig in de sneeuw worden gereden. De kilometerstand is ongeveer 6.500 per jaar, dus de meeste banden zullen waarschijnlijk verouderen voordat ze verslijten.
Vooral geĂŻnteresseerd in het horen van degenen onder u die Coopers op hun auto hebben gezet.
TIA!
De OEM-banden op mijn 2019 moesten al na 15.000 mijl worden vervangen; erg teleurgesteld. Ik heb nu 16.000 mijl op een set Pirelli Scorpion AS PLUS 3 en ben er dol op. Geweldige grip, maar stil en comfortabel.

#9 ·
De OEM-banden op mijn 2019 moesten al na 15.000 mijl vervangen worden; erg teleurgesteld. Ik heb nu 16.000 mijl op een set Pirelli Scorpion AS PLUS 3 en ben er dol op. Geweldige grip, maar stil en comfortabel.
Eens! Hoewel ik uiteindelijk de CrossClimate2-banden heb gekregen, heb ik de Pirelli-banden ook serieus overwogen. Heb er goede dingen over gehoord!

#12 ·
Op zoek naar gebruikerservaringen met vervangende banden voor mijn 2020 Touring Model. Naderend de 30.000 mijl op de OEM's en gebaseerd op de huidige kilometerstand, denk ik dat ik ze binnen de komende 6-9 maanden moet vervangen. Conti CrossTracks zitten er nu op, maar ik heb het beperkt tot hen, Michelin Defender en een paar Cooper-modellen. Ik zoek naar stilte en goede grip op nat wegdek. Het voertuig zal zeer weinig in de sneeuw worden gereden. De kilometerstand is ongeveer 6.500 per jaar, dus de meeste banden zullen waarschijnlijk verouderen voordat ze versleten zijn.
Vooral geĂŻnteresseerd in het horen van degenen onder u die Coopers op hun rit hebben gezet.
TIA!
Ik heb hetzelfde als jij (2020 CR-V Touring Model) met dezelfde banden (OEM). Ik heb nu meer dan 86.000 mijl en heb nog ongeveer 5/32" profiel over. Toen de banden nieuw waren, was het profiel 10/32". De dealer informeerde me dat als ik een grote roadtrip ga maken, ik ze moet vervangen. Als ik gewoon mijn normale ritten doe, kan ik wachten tot medio herfst, wat nog eens 6-8.000 mijl zou zijn. Mijn rijgedrag bestaat uit 75%/25% voor snelweg/stadsritten in de omgeving van Chicago, en ik heb geen problemen, zelfs niet met de kuilen hier.

Mijn volgende set wordt Continental of Good Year en ik zal ze bij Discount Tire halen. Ik weet uit ervaring; standaardbanden waren niet de beste en moeten meestal rond de 40.000 mijl worden vervangen. Misschien heeft mijn auto op de een of andere manier een speciale batch gekregen toen hij in de assemblagelijn stond...LOL. Hoe dan ook, vraag een tweede mening om zeker te zijn, want ik wil niet dat je geld verspilt als je banden nog een goede levensduur hebben. Houd ons op de hoogte van je keuze. Succes.

#13 ·
Ik heb hetzelfde als jij (2020 CR-V Touring Model) met dezelfde banden (OEM). Ik heb nu meer dan 86.000 mijl en heb nog ongeveer 5/32" profiel over. Toen de banden nieuw waren, was het profiel 10/32". De dealer informeerde me dat als ik een grote roadtrip ga maken, ik ze moet vervangen. Als ik gewoon mijn normale rijgedrag doe, kan ik wachten tot medio herfst, wat nog eens 6-8.000 mijl zou zijn. Mijn rijgedrag bestaat voor 75%/25% uit snelweg/stadsrijden in de omgeving van Chicago, en ik heb geen probleem, zelfs niet met de kuilen hier.

Mijn volgende set wordt Continental of Good Year en ik zal ze bij Discount Tire halen. Ik weet uit ervaring; standaardbanden waren niet de beste en moeten meestal rond de 40.000 mijl worden vervangen. Misschien heeft mijn auto op de een of andere manier een speciale batch gekregen toen hij in de assemblagelijn stond... LOL. Hoe dan ook, vraag een tweede mening om zeker te zijn, want ik wil niet dat je geld verspilt als je banden nog een goede levensduur hebben. Houd ons op de hoogte van je keuze. Succes.
Wow, gewoon wow! Misschien moet je ook een loterijticket kopen, lol! De laatste keer dat ik de profieldiepte mat, waren er 3 op 5/32 inch en één op 4/32 inch.
Bedankt voor de input!