Honda CR-V Owners Club Forums banner

Ruig terrein/onverharde wegen elke dag…waar moet je op letten?

1.4K views 9 replies 6 participants last post by  Karhumies  
#1 ·
Ik ben onlangs naar de bergen verhuisd en de onverharde weg naar mijn huis is extreem hobbelig, een deel van de weg loopt zelfs door een arroyo, en aangezien mijn 2006 CRV SE meestal een stadsauto is geweest, weet ik niet zeker waar ik op moet letten in deze omstandigheden.

In de vijf jaar dat ik mijn CRV heb, heb ik de batterij maar één keer hoeven vervangen, toen hij wekenlang ongebruikt stond. Maar sinds ik de afgelopen vier maanden op deze weg rijd, en het is misschien niet gerelateerd, is mijn multiriem een paar weken geleden gescheurd en sinds ik de auto terug heb, heb ik gemerkt dat de binnen- en buitenverlichting een beetje flikkert. Ik denk dat er misschien iets los is geraakt.

Ik zie dat het flikkeren van de lichten een veelvoorkomend probleem is en ik zal die berichten bekijken, maar als je tips hebt over waar ik op moet letten of hoe ik problemen door constant ruw rijden kan voorkomen, laat het me dan weten!

#7 · (Edited)
Ik ben onlangs naar de bergen verhuisd en de onverharde weg naar mijn huis is extreem hobbelig, een deel van de weg loopt zelfs door een arroyo, en aangezien mijn 2006 CRV SE meestal een stadsauto is geweest, weet ik niet zeker waar ik op moet letten in deze omstandigheden.

In de vijf jaar dat ik mijn CRV heb, heb ik maar één keer de batterij hoeven te vervangen, toen hij wekenlang ongebruikt stond. Maar sinds ik de afgelopen vier maanden op deze weg rijd, en het is misschien niet gerelateerd, is mijn multiriem een paar weken geleden gescheurd en sinds ik de auto terug heb, heb ik gemerkt dat de binnen- en buitenverlichting een beetje flikkert. Ik denk dat er misschien iets los is geraakt.

Ik zie dat het flikkeren van de lichten een veelvoorkomend probleem is en ik zal die berichten bekijken, maar als je tips hebt over waar ik op moet letten of hoe ik problemen door constant ruw rijden kan voorkomen, laat het me dan weten!
multiriem hoogstwaarschijnlijk toeval, hoogstwaarschijnlijk was hij oud en/of was hij blootgesteld aan
Over olie gesproken, ik heb een niet-gediagnosticeerde olielekkage aan de passagierskant die schijnbaar afkomstig was van of tenminste dat werd mij verteld door iemand die een paar jaar geleden een olieverversing deed, een gescheurde hoes. Hij zei dat ik "olie gooide" en toen merkte ik het eigenlijk helemaal niet meer, maar spoel vooruit naar nu en het zit overal in de motorruimte aan die kant en het druipt van de onderkant, bij gebrek aan een betere term, en laat overal vlekken achter waar ik kom. Ik controleer constant het motoroliepeil en het is in orde, dus ik weet niet zeker wat er aan de hand is, want het is absoluut veel meer dan een gescheurde hoes en ja, het zit absoluut weer op mijn multiriem, dus als dat ervoor zorgt dat hij scheurt, zal hij het weer doen.

#5 ·
Hoeveel mijl heeft uw V? Zijn de veerpooten en veren ooit vervangen?

Een grotere bandenmaat geeft u iets meer zijwandhoogte om de rit te dempen.
Net de 200K aangetikt. Vroeger had ik alleen bij koud weer een krakend geluid, wat zeldzaam is in centraal Texas, waar ik vandaan kom. Ik ben onlangs teruggekeerd naar Texas, maar na te hebben gewoond op die gekke onverharde weg, die ook een arroyo was, kraakt het nu de hele tijd.

Nee, ze zijn niet vervangen. Het had één eigenaar toen ik het in 2019 kocht en ik heb alle service-info.

#6 · (Edited)
Ik geloof niet dat de CRV gebouwd is voor dagelijks gebruik op het soort terrein dat u beschreef.
Ik zou ervoor zorgen dat alle aftappluggen op de juiste specificaties zijn aangedraaid en dat de vuldoppen aanwezig zijn (stuurbekrachtiging, koelvloeistofreservoir, de rubberen plug bovenop de transmissie, de ontluchtingsdop van de transmissie, enz.). Een vriend vertelde me eens dat hij met zijn Accord over een zeer hobbelige onverharde weg reed en dat de olieaftapplug losraakte en alle olie eruit liep. Gelukkig reed hij niet hard. Iemand zag de olie en stopte hem.

• Like
Reactions: honda_lifer_atx
#8 ·
Serpentineriem waarschijnlijk toeval, hoogstwaarschijnlijk was hij oud en/of blootgesteld aan olie.
Over olie gesproken, ik heb een niet-gediagnosticeerde olielekkage aan de passagierskant die leek te komen van of tenminste dat is wat ik werd verteld door iemand die een paar jaar geleden een olieverversing deed, een gescheurde hoes. Hij zei dat ik "olie spoot" en toen merkte ik het eigenlijk helemaal niet meer, maar spoel vooruit naar nu en het zit overal in de motorruimte aan die kant en het druppelt van de onderkant, om het zo maar te zeggen, en laat overal vlekken achter waar ik kom. Ik controleer constant het motoroliepeil en het is in orde, dus ik weet niet echt wat er aan de hand is, want het is absoluut veel meer dan een gescheurde hoes en ja, het zit absoluut weer op mijn serpentineriem, dus als dat ervoor zorgt dat hij versplintert, zal hij het opnieuw doen.

#10 ·
Ik weet niet hoe het in 2006 zat en hoe verschillend ze zijn, maar waar ik woon zijn de wegen niet echt wegen. Mijn 2004 CRV met 520.000 kilometer eet ze als ontbijt en dessert, maar wat ik wel merk is dat ik een beetje in grote kuilen moet draaien om te voorkomen dat de auto te hard neerkomt, anders raken mijn wielen (215/70/16 AT) de auto. Ook komt er soms grind in de blootliggende vliegwielen en zand verstopt de radiator als ik hem niet regelmatig schoonmaak en ontvet. Ook heb ik veel draden opnieuw laten doen omdat ze de neiging hadden om los te raken en te breken door de trillingen en de leeftijd, ruw terrein lijkt het te verergeren.

Kortom, laat gewoon iemand die competent is (tenzij jij die persoon bent) de auto nalopen en controleren op losse of versleten onderdelen die als preventie vervangen zouden kunnen worden.

Ik denk dat het meeste daarvan als basis onderhoud op ruw terrein beschouwd moet worden.
Ik gebruik trouwens 180 graden 144w LED-balken op de mijne, ten zeerste aanbevolen als wild een probleem is, informeer echter naar de lokale wetgeving, want ik begrijp dat niet alle landen dat soort verlichting toestaan.

Kortom, hoewel ik niet specifiek voor 2006 kan spreken, lijken de oudere CRV-generaties er goed mee om te kunnen gaan.

Zo ziet mijn dagelijks rijden eruit:

Image