Honda CR-V Owners Club Forums banner

Dzielenie się ustaleniami

1 reading
10K views 17 replies 8 participants last post by  majicman88  
#1 ·
Ok, wielu ma teraz CRV generacji 2 do 3 z dużym przebiegiem, mój ma 248 tys. Jak wiedzą starzy wyjadacze, jestem technikiem motoryzacyjnym (wyszukane określenie mechanika, ale moje lata, wiedza i tak dalej, zasłużyłem na to wyszukane określenie lol).

Historia: mój V to moje dziecko. Wszystko w idealnym porządku, bez CEL, kodów itp. Jednak w ostatnich tygodniach/miesiącach zauważyłem brak mocy, szczególnie od czasu tej fali upałów. Problem stał się bardzo zauważalny przy 4500-5000 obr./min.

Spójrzmy więc na normalną listę:

Konwerter
Świece zapłonowe
Cewki
Zespół zaworu elektromagnetycznego (elektrozawór vtec z tyłu silnika)
Luz zaworowy

Ok, wystarczy. Znowu, moje dziecko, więc oczywiście wszystko jest w idealnym porządku. Na przykład wymieniłem czujnik stosunku paliwa do powietrza (o2 przed konwerterem), ponieważ był fabryczny, więc stary i zużyty. Nigdy CEL, tylko po to, aby uniknąć nieoczekiwanych problemów później.

Teraz jedna rzecz, o której nikt nigdy nie wspomina, i dotyczy to tylko lat 2002-2014 (nie jestem pewien, gdzie nastąpiło przejście na bezpośredni wtrysk), fakt, że mają zmienne fazy rozrządu.

VVT jest zwykle wykonywane (i tak robiła to Honda) za pomocą zaworu elektromagnetycznego, tak jak w skrzyni biegów, aby kontrolować ciśnienie oleju i przepływ do siłownika wałka rozrządu. Gruba zębatka wałka rozrządu ze śrubami w niej.

Ford i inni mają z tym mnóstwo problemów, Ford nazywa je fazatorami wałka rozrządu. Ale w zasadzie to samo cholerne gówno.

To dało mi do myślenia, jeśli mój VVT nie działa płynnie i poprawnie, silnik nie będzie działał prawidłowo. Komputer jest zaprogramowany tak, aby wszystko działo się synchronicznie. Myśli więc, że wałek rozrządu dostosowuje się w określonym tempie do określonego miejsca, ale tak nie jest, w każdym razie nie idealnie i płynnie.