Honda CR-V Owners Club Forums banner

[ROZWIĄZANE] Zbiornik przelewowy płynu chłodniczego CAŁKOWICIE PUSTY, ale chłodnica pełna. Normalne?

6.1K views 10 replies 9 participants last post by  bchan_42  
#1 · (Edited)
Edycja: ROZWIĄZANE. TLDR: powietrze w chłodnicy, wymaga odpowietrzenia.

=====

Cześć.

Przepraszam za głupie pytanie, ponieważ jestem początkującym mechanikiem...

Kiedy otwieram korek chłodnicy w CRV mojego taty z 05 roku, widzę zielony płyn chłodniczy, ale czy to normalne, że zbiornik przelewowy płynu chłodniczego jest całkowicie pusty? Nie ma w nim nawet łyżeczki płynu chłodniczego, sprawdziłem to, świecąc światłem na zbiornik od dołu!

Jeździł tak przez nie wiadomo jak długo.
Jakoś mam złe przeczucia co do tego...

W moim '16 F150, a także w Volvo z 07 roku, znajduje się zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, w którym płyn znajduje się pomiędzy poziomami min i max. Zakładam, że w większości samochodów musi być tak samo.

Dokąd mógł się podziać cały ten oryginalny płyn chłodniczy? łyk... Mam nadzieję, że to nie jest wyciek uszczelki głowicy. Obecnie ma silnik, który pracuje nierówno na biegu jałowym i ma stały kod P0420. Olej wygląda na brudny, ale wymieniłem go dopiero 2 miesiące temu!

#3 · (Edited)
Cóż - nie jestem nawet nowicjuszem. Kiedyś robiłem prawie całą moją pracę... ale teraz mam prawie 77 lat - po prostu pozwalam, żeby warsztat to wszystko robił.

Ale - w zbiorniku powinien być płyn chłodniczy. Może być linia na zbiorniku oznaczająca normalny poziom. Utrata niewielkiej ilości z czasem jest normalna. Kiedy silnik jest gorący, poziom powinien być nieco wyższy niż na zimno.

Te Hondy wydają się działać tak dobrze, że wielu z nas staje się opieszałych w sprawdzaniu rzeczy - i po prostu o tym zapominamy, aż coś powie "ding". :unsure:

#4 ·