Honda CR-V Owners Club Forums banner

Starter Vervanging

21K views 26 replies 12 participants last post by  Cummins12valve  
#1 ·
Dus het is mijn beurt om mijn startmotor te vervangen (2015, EX, ~79K mijl). Ik heb een monteur gevonden die bereid is hem voor mij te vervangen als ik het onderdeel lever. Vragen:
1) Moet ik voor een OEM-onderdeel gaan? ~$350 online, een aanbevolen site?
2) Moet ik gaan voor een gereviseerd onderdeel dat door de monteur wordt geleverd? ($249,99 geciteerd).
Of maakt het niet echt uit?

Bedankt bij voorbaat.

#2 ·
Welkom op het forum! Waarschijnlijk OEM-revisie $350 voor die prijs. Het zal niet gloednieuw zijn. Als je de monteur de door jou gekochte laat installeren, geeft hij er geen garantie op en als hij voortijdig faalt, betaal je de arbeidskosten opnieuw. Als je de startmotor van hem krijgt. Hij geeft garantie op de startmotor en als er iets voortijdig gebeurt, betaal je de arbeidskosten niet 2x. Zolang hij een hoogwaardige startmotor installeert. Blijf uit de buurt van AC Delco. Goede revisies zijn Denso & Bosch & nog een paar andere. Te veel om hier te noemen.

#4 ·
#11 ·
Ja, levenslange garantie. Je betaalt echter het dubbele voor de Napa-onderdelen ten opzichte van de online spullen. Ik kreeg hier in Canada de Thanksgiving-korting van 10% of 15%. Ik heb ze mijn kern niet gegeven op de gereviseerde CRV omdat ik de originele Honda-starter wilde houden.
Ja, het is zeker het dubbele, Rock Auto voor hetzelfde onderdeel is ongeveer de helft van de prijs. Bedankt voor de info!

#12 ·
Ik heb ze mijn kern niet gegeven op de gereviseerde CRV omdat ik de originele Honda-starter wilde houden.
Is er een auto-elektricien in de buurt?
Laat de OEM-starter reviseren/testen en bewaar hem voor 'de volgende keer'. Dat is wat ik doe. :love:

Onze lokale man (een van de laatst overgeblevenen) levert dezelfde dag nog.
Net als radiateurshops gaan deze de weg van de Dodo-vogel. :cry:

#13 ·
Heb je een auto-elektronica winkel in de buurt?
Prijs om de OEM-starter te laten reviseren/testen, bewaar hem voor 'de volgende keer'. Dat is wat ik doe. :love:

Onze lokale man (een van de laatst overgeblevenen) biedt dezelfde dag turnaround.
Net als radiateurwinkels gaan deze de weg van de Dodo-vogel. :cry:
Het verbaast me dat mensen weten hoe ze deze onderdelen moeten reviseren. Zeker een zeldzaam ras in deze tijd.

#18 ·
Mijn Honda-dealer heeft de mijne vervangen door een gereviseerde startmotor en de totale kosten waren ongeveer $500.

Ze hebben een garantie van 1 jaar, denk ik.

Ik laat de dealer grotere dingen doen. Het enige wat ik heb gedaan is mijn banden roteren, de achterdifferentieelolie en de multiriem vervangen. Ik doe de reguliere olie- en filterwissel niet omdat ze daar coupons voor hebben: nauwelijks de moeite waard om het zelf te doen, IMHO.

#19 ·
Mijn Honda-dealer heeft de mijne vervangen door een gereviseerde startmotor en de totale kosten waren ongeveer $500.

Ze hebben, denk ik, 1 jaar garantie.

Ik laat de dealer grotere dingen doen. Het enige wat ik heb gedaan is mijn banden wisselen, de achterdifferentieelolie en de multiriem vervangen. Ik doe de reguliere olie- en filterwissel niet omdat ze daar coupons voor hebben: nauwelijks de moeite waard om het zelf te doen, IMHO.
HĂ©, waar woon je??? De dealer wilde $1100 alleen al voor het onderdeel + arbeid, ik zou zeggen samen ongeveer $1500...

#20 ·
Ik ging naar de onderdelenwinkel voor een dynamo. Ik stond erop dat ze hem op hun testmachine zetten voordat ik hem in de auto installeerde. Hij gaf geen stroom af. Twee dagen later hadden ze er weer een klaar om op te halen. Opnieuw stond ik erop dat hij eerst werd getest. Deze draaide niet eens.
Ik bracht mijn oude naar een lokale revisiewerkplaats. Ze hebben me in 24 uur voor $75 geholpen.
Ik beveel een revisor aan of sta er in ieder geval op dat uw unit wordt getest voordat u hem meeneemt.

#21 ·
Dus het is mijn beurt om mijn startmotor te vervangen (2015, EX, ~79K mijl). Ik heb een monteur gevonden die bereid is om hem voor mij te vervangen als ik het onderdeel lever. Vragen:
1) Moet ik voor een OEM-onderdeel gaan? ~$350 online, een aanbevolen site?
2) Moet ik gaan voor een gereviseerd onderdeel dat door de monteur wordt geleverd? ($249,99 geciteerd).
Of maakt het niet echt uit?

Bedankt bij voorbaat.
Als ik mag vragen, waarom vervangt u de unit al na 80k?

#22 ·
Dus het is mijn beurt om mijn startmotor te vervangen (2015, EX, ~79K mijl). Ik heb een monteur gevonden die bereid is om hem voor mij te vervangen als ik het onderdeel lever. Vragen:
1) moet ik een OEM-onderdeel nemen? ~ $350 online, een aanbevolen site?
2) moet ik een gereviseerd onderdeel nemen dat door de monteur wordt geleverd? ($249,99 geciteerd).
Of maakt het echt niet uit?

Bedankt op voorhand.
Als voormalig monteur (technicus) heb ik op de harde manier geleerd om alleen fabrieks (Honda) startmotoren en alternatoren te kopen ...

#26 ·
@Cummins12valve

Sorry, ik was niet duidelijk. De mijne werkt prima. Ik heb hem vorige week vervangen en hij startte de eerste keer en sindsdien elke keer. Ik was gewoon benieuwd of je problemen hebt gehad sinds je hem hebt geĂŻnstalleerd. Ik kon een nieuwe NAPA-starter kopen, dus hopelijk heb ik geen problemen. Ik ben niet van plan de auto langer dan twee jaar te houden, aangezien hij al 253.000 mijl heeft. Bedankt voor je antwoord.

#27 · (Edited)
@Cummins12valve

Sorry, ik was niet duidelijk. De mijne werkt prima. Ik heb hem vorige week vervangen en hij startte de eerste keer en sindsdien elke keer. Ik was gewoon benieuwd of je problemen hebt gehad sinds je hem hebt geĂŻnstalleerd. Ik kon een nieuwe NAPA-starter kopen, dus hopelijk heb ik geen problemen. Ik ben niet van plan de auto langer dan twee jaar te houden, aangezien hij al 253.000 mijl heeft gereden. Bedankt voor je antwoord.
Als er voor gezorgd wordt, heb ik het nieuws gezien van de aankomst van een model uit 2007-2011 dat een miljoen mijl heeft gereden met de originele motor, niet zeker van de transmissie. De onderste startbout zat vast en het was een gevecht vanwege de blootliggende schroefdraad. Ik heb het gat schoongemaakt en niet-metalen anti-seize van marinekwaliteit gebruikt, want koper vreet aluminium als het wordt blootgesteld aan zout water. Als mensen 70% van de waarde van hun 10 jaar oude plug-in SUV of auto willen blijven hebben over de garantie, periode en kilometerstand, met een verslechterde batterij nadat ze $20.000 aan brandstof hebben bespaard, dan houd ik gewoon de 2007, want er zal nooit iets misgaan met al mijn onderhoud. We hebben mensen die denken dat ze hun elektrische auto gewoon voor niets kunnen upgraden door het geld van mensen te nemen die geen nieuwe auto of benzine kunnen betalen, dan hebben we mensen die de grootste, duurste en waardeloze rommel kopen, wat niemand of iets helpt. Dus waarom zou de gemiddelde persoon die blut is! Een nieuwe elektrische auto kopen? Je kunt net zo goed een goede ouderwetse All American Screaming Eagle Carbon Ripper krijgen. Waar ze allemaal sterven als ze vroeger vlogen!

Als er voor gezorgd wordt, heb ik het nieuws gezien van de aankomst van een model uit 2007-2011 dat een miljoen mijl heeft gereden met de originele motor, niet zeker van de transmissie. De onderste startbout zat vast en het was een gevecht vanwege de blootliggende schroefdraad. Ik heb het gat schoongemaakt en niet-metalen anti-seize van marinekwaliteit gebruikt, want koper vreet aluminium als het wordt blootgesteld aan zout water. Als mensen 70% van de waarde van hun 10 jaar oude plug-in SUV of auto willen blijven hebben over de garantie, periode en kilometerstand, met een verslechterde batterij nadat ze $20.000 aan brandstof hebben bespaard, dan houd ik gewoon de 2007, want er zal nooit iets misgaan met al mijn onderhoud. We hebben mensen die denken dat ze hun elektrische auto gewoon voor niets kunnen upgraden door het geld van mensen te nemen die geen nieuwe auto of benzine kunnen betalen, dan hebben we mensen die de grootste, duurste en waardeloze rommel kopen, wat niemand of iets helpt. Dus waarom zou de gemiddelde persoon die blut is! Een nieuwe elektrische auto kopen? Je kunt net zo goed een goede ouderwetse All American Screaming Eagle Carbon Ripper van de schroothoop krijgen. Waar ze allemaal sterven als ze vroeger vlogen!