Honda CR-V Owners Club Forums banner

distributieriem

1 reading
3.8K views 5 replies 4 participants last post by  joexm69  
#1 ·
Mijn 2013 crv ex-l heeft 130k mijl. Mij is verteld dat ik de distributieriem moet laten vervangen, is dit iets dat nodig is? Ik ben van plan deze auto nog een tijdje te houden.

#5 ·
Net een CRV uit 2014 gekocht met 110.000 mijl met overgeslagen timing door uitgerekte distributieketting, u beslist.
Uiteraard is het voertuig niet goed onderhouden. Distributiekettingen zijn geen reguliere onderhoudsitems. Als de vorige eigenaar de motor gedurende langere tijd met te weinig olie heeft laten draaien, dan is dat de oorzaak.

#4 ·
Mijn 2013 crv ex-l heeft 130k mijl. Mij is verteld dat ik de distributieriem moet laten vervangen, is dit iets dat nodig is. Ik ben van plan deze auto nog een tijdje te houden.
Voor uw eigen gemoedsrust kunt u overwegen een onafhankelijke monteur / garage te zoeken die gewend is aan het werken aan Honda's. Besteed het geld en laat ze een grondige inspectie van de motor uitvoeren, inclusief de staat van de distributieketting.

Als u niet de oorspronkelijke eigenaar bent, kunt u er ook aan denken alle vloeistoffen te vervangen, zodat u een basis heeft van waaruit u al het toekomstige onderhoud kunt programmeren. Motorolie en remvloeistof kunnen generieke merken zijn, zolang ze aan de Honda-specificaties voldoen. Transmissie- en achterdifferentieelvloeistoffen moeten Honda-merk vloeistoffen zijn, aangezien deze specifieke additievenpakketten hebben die uniek zijn voor Honda.

Klik op je avatar in de rechterbovenhoek, --> Accountinstellingen, --> Voertuiggegevens. Vul in voor uw voertuig en klik vervolgens op Opslaan. Op deze manier verschijnt dat essentiële stukje informatie automatisch elke keer dat u post. Er zijn 6 generaties van de V op de weg vandaag. Het kennen van het jaar en het uitrustingsniveau van het betreffende voertuig helpt degenen die vragen en degenen die willen reageren.

#6 ·
Net de distributiedeksel verwijderd na gebruik van de heavy wall socket, toen was er de vastzittende draaipuntbout waar ik een paar keer met een hamer en beitel op moest tikken. Wachten op onderdelen om weer in elkaar te zetten. Ik hoop dat de kleppen de zuiger niet hebben geraakt. Dan compressietest en uiteindelijk, als de kleppen de zuiger hebben geraakt, zou ik denken dat de speling op de klepstoter zou toenemen omdat de klep niet helemaal sluit.