Honda CR-V Owners Club Forums banner

Kogeldruk & trekken voor fietsenrek

1 reading
3.8K views 6 replies 4 participants last post by  CRVFan1513  
#1 · (Edited)
Ik heb een 2017 Honda CR-V 1.5L EX-L AWD. Mijn vraag gaat specifiek over de kogeldruk-tolerantie voor een volledig beladen fietsenrek.

De bijgevoegde sectie van de handleiding zegt dat... "ongeveer" 10% van het totale aanhangergewicht moet zijn. Het toelaatbare aanhangergewicht is 1.500 lbs, wat overeenkomt met 150 lbs. Ik heb een U-Haul Draw-Tite klasse III trekhaak geĂŻnstalleerd, die tot 675 lbs kogeldruk aankan, en het Yakima FullSwing fietsenrek, dat 4 fietsen kan dragen tot 150 lbs. Het fietsenrek zelf weegt 56 lbs en de 4 fietsen wegen in totaal 147 lbs. De drempels voor de trekhaak en het fietsenrek vallen binnen hun respectievelijke toleranties. Terug naar Honda's OM-richtlijn van 150 lbs... Ik zou op 203 lbs uitkomen tussen het fietsenrek en 4 volledig beladen fietsen (voor zover ik begrijp, houdt u geen rekening met het werkelijke gewicht van de trekhaak zelf). Ik zie zoveel informatie uit de industrie op internet dat 10-15% van het totale aanhangergewicht in orde is. Wiskundig gezien komt mijn 203 lbs uit op 13,5% van het toelaatbare totale aanhangergewicht.

Ik ben nu net aan het leren over slepen, kogeldruk en alle bijbehorende factoren. Heeft iemand meer ervaring of advies te bieden voor mijn situatie?
Image

#2 ·
De kogeldruk moet voor een correct beladen aanhanger-voertuigcombinatie 10 tot 15% van het beladen aanhangergewicht bedragen (voor een conventionele trekhaak). Maar je sleept niet, je vervoert vracht. Ik zou me hier niet te veel zorgen over maken. De enige redenen die ik kan bedenken waarom iemand het gewicht van een "aan de trekhaak gemonteerd accessoire" zoals een fietsenrek zou kunnen beperken, zijn om aansprakelijkheid bij een ongeval te voorkomen, of om een verzakkende achterkant te voorkomen.

Persoonlijk sleep ik een geverifieerde aanhanger van 1.500 lb en de kogeldruk is meer dan 10% van het totale gewicht. En ik heb waarschijnlijk meer dan 150 lbs op een van die op de trekhaak gemonteerde laadplatforms geplaatst.

Ik zou hem volladen met je fietsen en plezier hebben. Als je merkt dat de achterkant meer doorzakt dan je zou willen, zijn er rubberen donuts die je in de achterveren kunt proppen om het doorzakken onder belasting te verminderen.

#3 ·
Hallo. Kunt u mij helpen? Ik wil een rolstoellift en een rolstoel aan mijn nieuwe 2024 Honda CRV bevestigen. Moet het gecombineerde gewicht onder de 150 pond tonggewicht liggen? Ik wil mijn nieuwe auto ook niet beschadigen. Bedankt.

#4 ·
Hoi. Kun je me helpen? Ik wil een rolstoellift en een rolstoel aan mijn nieuwe 2024 Honda CRV bevestigen. Moet het gecombineerde gewicht onder de 150 pond tonggewicht zijn? Ik wil mijn nieuwe auto ook niet beschadigen. Bedankt.
Ja, het gecombineerde gewicht van de lift en stoel moet onder de 150 lbs zijn om onder de 150 lb tongbelasting van de auto te blijven. Wat betreft het beschadigen van de auto als je dat overschrijdt, zou ik zeggen dat je de achterveren en -schokdempers sneller dan normaal zou kunnen verslijten, maar belangrijker nog, je zou de wegligging van het voertuig beĂŻnvloeden. Je zou het gewicht op de voorkant verminderen en dat heeft invloed op de besturing en de wegligging.

#6 ·
Hallo. Ik heb een Pride Mobility Victory 10.2 scooter die met een Bruno Curbsider en een externe oplader die hem opgeladen houdt, in mijn 2018 CRV-ex wordt getild. Het voordeel is dat de scooter altijd beschermd is tegen weersinvloeden en klaar is voor gebruik. Het nadeel is dat je het grootste deel van de kofferbakruimte en een van de achterstoelen verliest. Omdat we lege nesters zijn, werkt het. Er zijn echter nog een paar andere opties die u misschien wilt overwegen.

Als u in een klimaat woont waar het weer constant mooi is, zou ik de Bruno Chariot aanbevelen. Als u in een gebied woont waar het weer vaak verandert (zoals het Midwesten), zou ik voor de Scoota-trailer gaan. Ik ben niet zeker van de kosten, maar deze twee hebben een zeer grote aanhang van tevreden gebruikers.

Als u onderzoek doet naar de meeste rolstoel-/scooterliften, zult u ontdekken dat ze allemaal moeten voldoen aan de tongvereisten. Ik zou ook aanraden dat u, welke lift u ook kiest, de extra dollars uitgeeft, de potentiële hoofdpijn vermijdt en hem professioneel laat installeren. De liftgarantie moet toekomstige herinstallatieproblemen dekken, indien nodig. Zodra dat is gebeurd, stuurt u een kopie van de verkoop-/installatiebon naar uw verzekering. Omdat hij "permanent" is geïnstalleerd, kan hij onder uw polis vallen.

Succes!

#7 ·
Hoi. Kunt u me helpen? Ik wil een rolstoellift en een rolstoel aan mijn nieuwe 2024 Honda CRV bevestigen. Moet het gecombineerde gewicht onder de 150 pond tonggewicht liggen? Ik wil mijn nieuwe auto ook niet beschadigen. Bedankt.
Hoi. Ik heb een Pride Mobility Victory 10.2 scooter die met een Bruno Curbsider en een externe oplader die hem opgeladen houdt, in mijn 2018 CRV-ex wordt getild. Het voordeel is dat de scooter altijd tegen weersinvloeden beschermd is en klaar is voor gebruik. Het nadeel is dat je het grootste deel van de kofferbakruimte en een van de achterstoelen verliest. Omdat we geen kinderen meer hebben, werkt het. Er zijn echter nog een paar andere opties die u misschien wilt overwegen.

Als u in een klimaat woont waar het weer constant mooi is, zou ik de Bruno Chariot aanbevelen. Als u in een gebied woont waar het weer vaak verandert (zoals het Midwesten), zou ik voor de Scoota-trailer gaan. Ik weet niet zeker wat de kosten zijn, maar deze twee hebben een zeer grote aanhang van tevreden gebruikers.

Als u onderzoek doet naar de meeste rolstoel-/scooterliften, zult u ontdekken dat ze allemaal moeten voldoen aan de tongvereisten. Ik zou ook aanraden dat u, welke lift u ook kiest, het extra geld uitgeeft, de potentiële hoofdpijn vermijdt en hem professioneel laat installeren. De liftgarantie moet toekomstige herinstallatieproblemen dekken, indien nodig. Zodra dat is gebeurd, stuurt u een kopie van de verkoop-/installatiebon naar uw verzekering. Omdat hij "permanent" is geïnstalleerd, kan hij onder uw polis vallen.

Succes!
[/QUOTE]
Heel erg bedankt! Dit is geweldige info en ik zal de opties die u noemde zeker bekijken!