Honda CR-V Owners Club Forums banner

UPDATE OPGELOST!!! 2017 Meerdere fouten na lege batterij

6.2K views 49 replies 6 participants last post by  homeby5  
#1 · (Edited)
UPDATE: Nieuwe scanner heeft codes gevonden. Zie laatste bericht.
2017. Problemen met cruise- en LKS-fouten op het dashboardscherm en cruise werkt niet.
Mijn codelezer toont geen fouten? Zijn er verschillende codelezers die meer fouten tonen? Aanbevelingen over wat te kopen?
Bedankt

#3 ·
NAPA belast getest en het werkte geweldig. Precies 500CCA. Mijn tester toonde hetzelfde. Oplaadsysteem goed...

Maar... krijg steeds LKAS, ACC, Lane Mitigation en Brake System foutmelding in het dashboard.
Hoe kan ik deze fouten krijgen, maar de computer toont geen codes? NAPA had een goede computertester en degene die ik heb, toonden beide alles goed. Tonen sommige testers die alleen de dealer heeft dit soort fouten?

#6 ·
Kun je het buiten het voertuig testen?

Heb je sindsdien met het voertuig gereden? Heb je een foto van je batterij geĂŻnstalleerd?

Het is mogelijk dat de Honda-scanner betere codes weergeeft, maar je zou ze moeten kunnen wissen.
Als ik me goed herinner, heb ik het getest toen het was losgekoppeld, maar ik zal het opnieuw doen.
Ja...we rijden elke dag met het voertuig. Codes verschijnen zodra het start, maar nogmaals...met behulp van drie verschillende scanners worden er geen codes geregistreerd. Raar.

Gaat het groene cruise-licht aan en uit als je op de aan/uit-knop drukt? (het zit aan de rechterkant van het stuur)

Zo niet - dan kan de klokveer in het stuur een gebroken draad hebben.
Ik zal het controleren, maar ik geloof het niet. Het gaat niet aan vanwege fouten.

Heeft iemand ooit gehoord van een remschakelaar die dit probleem veroorzaakt? Ik las online en iemand zei dat de remschakelaar een van deze fouten veroorzaakte.
Hmmmm...."

#16 ·
Geen ruzie... probeer me gewoon af te vragen waarom je je concentreert op het vervangen van een batterij die goed getest is? Zelfs toen mijn batterij de laatste paar keer slecht was, kreeg ik deze fouten nooit. Ik zou denken dat de fouten een soort code zouden loggen... vooral omdat mijn functies zijn uitgeschakeld.

#17 · (Edited)
Maak je geen zorgen, het heeft misschien gewoon een betere scanner nodig.

Ik kan me vergissen, maar deze loodzuuraccu's ontladen niet graag, dat is wat me zorgen baart.

Ik zou de motor 5 seconden lang ronddraaien zonder hem te starten en de batterij opnieuw testen. Je zou de zekering van de brandstof moeten verwijderen. Die testers kunnen verkeerd zijn.

#18 · (Edited)
De problemen die u beschrijft, wijzen op een zwakke batterij.

Als uw batterij gesulfateerd is, kunt u hem opladen en goede waarden krijgen voor CCA en toch een slechte batterij hebben.

Dus als de batterij is getest, wat is dan de SOH (state of health), SOC (state of charge) en DOC of DOD (depth of charge of discharge)?

Dat alles bij elkaar schetst het beeld van uw batterij (of boeganker).

Bij problemen is het een goed idee om items uit te sluiten waarvan bekend is dat ze de problemen veroorzaken, zodat u de oorzaak kunt achterhalen.

Twee andere raadsels.
"Codes verschijnen zodra hij start, maar nogmaals... met drie verschillende scanners worden er geen codes geregistreerd. Raar."
Ja, een rare bug als er codes verschijnen, wat zijn het?

En u woont in Zuid-Florida (ik hoop dat Milton u gemist heeft), dus CCA is niet belangrijk. CA en reserve capaciteit zijn dat wel.

Uw kilometerstand kan variëren

#20 ·
2017. Problemen met cruise en LKS fouten op het dashboard en cruise werkt niet.
Mijn codelezer toont geen fouten? Zijn er verschillende codelezers die meer fouten tonen? Aanbevelingen over wat te kopen?
Bedankt
Uw batterij is prima. Typische obd2-scanners lezen alleen motor-/emissiecodes. Ze kunnen niet alle verschillende systemen in uw voertuig lezen, zoals ABS, AWD, SRS, transmissie, radar en camera.
Een goedkope scanner zoals de Bluedriver kan deze systemen lezen. Maar weet dit, veel fouten met de radar- en cameramodules worden niet opgeslagen, dus u moet ze lezen terwijl de fout optreedt. Dit is een hoofdpijn voor zowel doe-het-zelvers als dealers.

#22 ·
Uw batterij is prima in orde. Typische obd2-scanners lezen alleen motor-/emissiecodes. Ze kunnen niet alle verschillende systemen in uw voertuig lezen, zoals ABS, AWD, SRS, transmissie, radar en camera.
Een goedkope scanner zoals de Bluedriver kan deze systemen lezen. Maar weet dit, veel fouten met de radar- en cameramodules worden niet opgeslagen, dus u moet ze lezen terwijl de fout optreedt. Dit is een hoofdpijn voor zowel doe-het-zelvers als dealers.
Ik sprak net met Bluedriver en hoewel het veel codes leest... zeiden ze dat het geen radar- en cameracodes leest. Is er ĂĽberhaupt een scanner voor deze fouten?
Bedankt

#28 ·
UPDATE:
Ik heb de batterij vervangen door een 5 maanden oude groep 24-serie. Ik weet dat de batterij goed is en sterker dan die van Honda.
Hoe dan ook...toont nog steeds dezelfde radar/camerafouten, dus het is waarschijnlijk geen probleem met de batterij.

Het is moeilijk te geloven dat mijn camera of radar tegelijkertijd defect is geraakt, terwijl mijn auto vier maanden in de schaduw onder mijn huis stond.
Nou ja...heeft iemand een manier om de ingangsspanning naar camera en/of radar te testen?
Bedankt

#33 ·
Update: Bluedriver-scanner heeft de volgende codes gevonden. Screenshots bijgevoegd.
De eerste screenshots waren van een gedeeltelijke systeemscan. Ik heb de codes gewist, maar de fouten op het dashboard blijven bestaan, maar mijn scanner leest nu niet meer dezelfde codes. Ik weet niet zeker of ik ze had moeten wissen?
De volgende berichten zijn drie screenshots en zijn van een volledige scan NADAT ik bovenstaande fouten heb gewist.
Onthoud dat het dashboard alleen ACC, LKAS, botsingsvermindering, waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook, remsysteemfout weergeeft.
Ik heb ook de batterij vervangen.
Kan iemand hier wijs uit worden?
Bedankt

Attachments

#36 ·
Merk op dat de waarschuwing op uw dashboard (ACC, LKAS, botsingsbeperking, rijstrookverlating, remsysteemfout) optreedt wanneer er een probleem wordt gedetecteerd met de motor, de transmissie, de VSA-module, de stuurmodule, de radarunit of de camera. De PMC is geprogrammeerd om de meeste van deze bestuurdersassistentiefuncties uit te schakelen en de waarschuwingslampjes aan te zetten.

#37 · (Edited by Moderator)
Verwijder eerst alle codes, sommige hiervan kunnen jaren oud en betekenisloos zijn. Rijd vervolgens een stukje met het voertuig en controleer op nieuwe foutcodes.

Merk op dat de waarschuwing op uw dashboard (ACC, LKAS, botsingsbeperking, rijstrookverlating, remsysteemfout) optreedt wanneer er een probleem wordt gedetecteerd met de motor, de transmissie, de VSA-module, de stuurmodule, de radareenheid of de camera. De PMC is geprogrammeerd om de meeste van deze rijhulpsystemen uit te schakelen en de waarschuwingslampjes aan te zetten.
Zal gedaan worden.