Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Vragen over de ophanging van 2006 - zakt hij door?

9.2K views 5 replies 3 participants last post by  bizalich  
#1 ·
Hallo allemaal,
heb net een nieuwe 06 LX gekregen… ze is best mooi met 140.000 mijl. De ophanging kraakt echter als een gek… Ik heb de draagarmrubbers via de Honda-dealer vervangen, maar het kraakt nog steeds beschamend.
Ik wil alle nieuwe complete schokdempers, stabilisatorstangen en stuurkogels hebben – ik denk aan KYB en Proforged (gedachten over die keuzes?)
Mijn vraag is tweeledig: 1, van de foto hieronder, hangt de achterkant door van wat jullie kunnen zien? En 2, als ik alle nieuwe schokdempers/veren plaats, zal dat dan de eventuele doorzakking verhelpen? Ik denk aan een 1,5 inch lift&level kit van hrg, maar wil niet dat de achterkant omhoog komt…
Ik weet dat een deel hiervan al eerder in de forums is besproken, maar eerlijk gezegd kon ik geen goede informatie vinden over wat er gebeurt als ik de ophanging vervang…
Ik waardeer alle hulp en kijk ernaar uit om dit project te starten, en ik heb ook nog een paar andere mods in het verschiet – ik ben dankbaar dat dit forum bestaat met zoveel geweldige kennis!
Proost,
Rob
Image

#2 ·
Een foto van de achterkant en 3/4 zou helpen om te bepalen of die kleine hoeveelheid doorzakken een probleem is.
Onze V van 197.000 mijl heeft spelingen tussen banden en carrosserie van 3,5" v, 2,25" a op de originele ophanging.

Voordat u $$$ uitgeeft, probeer de achterkant van de auto op te krikken totdat de banden>carrosserie iets hoger staan dan u zou willen.

MAAK DAN alle draagarmrubbers los en draai ze weer vast. Het doel is om het 'ontspannen' punt in de rubbers te veranderen, zodat de achterkant iets omhoog wordt gehouden. (Zorg ervoor dat u de auto veilig ondersteunt, kriksteunen redden uw leven)

Probeer niet te veel af te stellen, want dit zou vroegtijdig falen van de rubberen bussen veroorzaken.

Plaats foto's van VOOR en NA.

Save
#4 · (Edited by Moderator)
Een foto van de achterkant en 3/4 zou helpen om te bepalen of die kleine hoeveelheid doorzakken een probleem is.
Onze V van 197.000 mijl heeft band-tot-carrosserie-gaten van 3,5" v, 2,25" a op de originele ophanging.

Voordat u $$$ uitgeeft, probeer dan de achterkant van de auto op te krikken totdat de banden>carrosserie EEN BEETJE hoger zijn dan u zou willen.

MAAK DAN alle draagarmrubbers los en draai ze weer vast. Het doel is om het 'ontspannen' punt in de rubbers te veranderen, zodat de achterkant een beetje omhoog wordt gehouden. (Zorg ervoor dat u de auto veilig ondersteunt, kriksteunen redden uw leven)

Probeer niet te veel af te stellen, want dit zou vroegtijdig falen van de rubberen bussen veroorzaken.

Plaats foto's van VOOR & NA.
goeie info, bedankt!
Hieronder staat een foto van de achterkant 3/4 van vandaag… ik weet niet zeker hoe het kan helpen, maar misschien weet u meer dan ik?
Afgezien daarvan zit ik net onder de 3" opening band-tot-carrosserie aan de voorkant en net onder de 2" band-tot-carrosserie aan de achterkant… dus het lijkt behoorlijk doorgezakt.
Image

Welkom op het forum OP.
Ik kan het niet zien op de foto. Ik durf te wedden dat uw schokdempers vervangen moeten worden. Ik heb de mijne een paar jaar geleden vervangen op mijn oude Mk2. Mijn Honda-monteur nam me mee naar achteren en liet me de oude schokdemper zien. Hij duwde hem helemaal naar beneden en hij kwam niet meer omhoog. Ik kreeg ook veel veergeluid.
Begrepen… ja, ik denk dat deze ook behoorlijk versleten zijn; voelt als de familietruckster die over hobbels rijdt – de ophanging blijft bewegen na de hobbel of bij het stoppen

Dus, hallo allemaal… gedachten over deze KYB quick struts?

Voor 550$ voor de set lijkt het een goede deal voor wat de meeste forumleden lijken te hebben gehad… maar wat weet ik? Gedachten?

#3 ·
Welkom op het forum OP. Ik kan het niet zien op de foto. Ik durf te wedden dat je veerpootdempers vervangen moeten worden. Ik heb de mijne een paar jaar geleden op mijn oude Mk2 vervangen. Mijn Honda-monteur nam me mee naar achteren en liet me de oude veerpootdemper zien. Hij duwde hem helemaal naar beneden en hij kwam niet meer omhoog. Ik had ook veel veergeluid.

Save
#5 ·
DANK U voor het doen van het onderzoek hier en over het 'web voor de ervaringen van mensen met vervangende veerpoot. De tevredenheid met alle merken lijkt te variëren.

Save
#6 ·
Hallo allemaal...

Korte update: Ik heb de schokdempers besteld als een kerstcadeau voor mezelf, samen met een grabbelton met bussen en onderdelen (voor- en achterstabilisatorstang-eindverbindingen van Proforged, voor- en achterstabilisatorstangbussen, achterste draagarmbussen).

Zodra dat allemaal is geïnstalleerd, zal ik een "na" foto plaatsen en jullie laten weten hoe de setup werkt... dan bepalen of ik een kleine lift nodig heb of niet.

Bedankt en een gelukkig nieuwjaar!

Rob

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.