Honda CR-V Owners Club Forums banner
21 - 33 of 33 Posts
Het is gek dat het $5 kost bij Home Depot. Tractor Supply waarschijnlijk minder.

Dus waar sluit de ontgrendelingskabel op aan? Dus als iemand een kapotte kabel heeft, hoe open je dan?

Discussion starter · #22 ·
Uiteindelijk kwam ik er niet achter hoe ik de vergrendeling moest losmaken, omdat ik het niet hoefde, omdat mijn kabel goed was.

De kabel komt vanaf de linkerkant van de auto in de vergrendeling en verbindt met de hendel die de kleinere veer heeft. Wanneer je aan de kabel trekt, maakt de hendel in de vergrendeling de vergrendeling los, die wordt belast door de tweede veer en de motorkap laat openen.

Deze afbeelding toont de kabel nog steeds verbonden met de vergrendeling:

Image

De vergrendeling wordt van achteren getoond, dus de kabel bevindt zich aan de linkerkant van de auto en de rode pijl is de rechterkant van de auto.
De haken aan de bovenkant zijn degenen die de motorkap vergrendelen, dus dat is omhoog.
De helft van de gebroken veer zit er nog.

In het geval van een gebroken kabel zou ik zeggen dat je erin zou moeten slagen om iets vanaf de rechterkant van de auto in de vergrendeling te schuiven en de hendel aan het einde van de kleine veer (rode pijl) te duwen. Als beide veren in orde zijn, zou dat de vergrendeling moeten losmaken.

^^ Precies. Die op je foto lijkt voor een Gen4 (2012-2016) te zijn. Ik vond een vergelijkbare foto op eBay. Hoe dan ook, het was heel gemakkelijk om de positie van de gebroken veer te achterhalen.

Bij Home Depot vond ik een veer die er identiek uitziet aan de gebroken veer voor $5. Nu is alles weer gemonteerd en werkt het.
Het lijkt erop dat Honda de veren niet verkoopt. Een nieuwe OEM-vergrendeling kost iets meer dan 100 dollar en er zijn enkele aftermarket-exemplaren voor ongeveer 20 dollar.

Hier is de vergrendeling met de HomeDepot-veer (glanzend en breder):
View attachment 173687
Ziet eruit alsof je het zowel goed hebt schoongemaakt als gerepareerd.

Bedankt voor je gedetailleerde foto's. Ik had een ander probleem, maar je foto's waren precies wat ik nodig had. De batterij van mijn dochter was leeg, dus de sleutelhanger en de achterklepontgrendeling werkten niet. Pas toen realiseerden we ons dat er ook iets mis was met het sleutelgat van haar deur, en we hadden geen manier om in de cabine te komen om de motorkap te openen en de auto te starten. Ik heb verschillende video's bekeken, maar kon niet precies uitvinden hoe ik de motorkap onder de motor kon ontgrendelen. Je foto met de kabel er nog aan was precies wat ik nodig had om te bedenken waar ik de schroevendraaier moest aanbrengen. We openden de motorkap, startten de auto en we zijn weer in orde. Bedankt!

Nu moet ik alleen nog uitzoeken wat ik met het deurslot moet doen.

Dank je wel voor je gedetailleerde foto's. Ik had een ander probleem, maar je foto's waren precies wat ik nodig had. De batterij van mijn dochter was leeg, dus noch de sleutelbos, noch de kofferbakvergrendeling werkte. Pas toen realiseerden we ons dat er ook iets mis is met het sleutelgat van haar portier, en we hadden geen manier om de cabine in te komen om de motorkap te openen en de auto te starten. Ik heb verschillende video's bekeken, maar kon niet precies achterhalen hoe ik de motorkap onder de motor moest ontgrendelen. Jouw foto met de nog bevestigde kabel was precies wat ik nodig had om te begrijpen waar ik met een schroevendraaier druk moest uitoefenen. We hebben de motorkap geopend, de auto gestart en we zijn weer operationeel. Bedankt!

Nu moet ik alleen nog uitzoeken wat ik moet doen aan het deurslot.
Hoi @chouser, zou je me alsjeblieft willen vertellen waar je druk hebt uitgeoefend? Heb je de schroevendraaier van voren in de horizontale opening onder de motorkap gestoken, of kwam je van onderaf de auto in met een hele lange schroevendraaier?

Ik heb net ontdekt dat bij recente CR-V's het slot nu een elektronische actuator heeft – er is geen mechanische koppeling meer. Dus als je 12v accu leeg is, wat vrij gemakkelijk kan gebeuren, ontgrendelt de metalen noodsleutel de bestuurdersdeur niet meer. Waanzin! Het zet me aan het twijfelen over Honda's.

Hallo @chouser, zou je me kunnen vertellen waar je druk hebt uitgeoefend? Heb je de schroevendraaier aan de voorkant door de horizontale opening onder de motorkap gestoken, of kwam je van onderaf de auto in met een zeer lange schroevendraaier?

Ik heb zojuist ontdekt dat bij recente CR-Vs het slot nu een elektronische actuator heeft – er is geen mechanische koppeling meer. Dus als je 12v-accu leeg is, wat vrij gemakkelijk kan gebeuren, ontgrendelt de metalen reservesleutel de deur van de bestuurder niet. Waanzin! Het zet me aan het twijfelen over Honda's.

De enige oplossing zou zijn om op de een of andere manier de motorkap te openen om de accu op te laden, zoals het jou blijkbaar is gelukt.
Er is een koppeling, er is een cilinder voor de sleutel onder de handgreep

Er is een koppeling, er is een cilinder voor de sleutel onder de handgreep
Bij oudere modellen wel, en zelfs bij sommige recentere. Maar in dit bericht op Reddit adviseerde Honda UK een bestuurder met dit probleem dat "De sloten van de 2023 CR-V zijn elektronisch en hebben geen mechanisch mechanisme." De sleutel ontgrendelde de deur niet zolang de 12v-accu leeg was. Die persoon moest hun auto opkrikken en de motorkap onder de motorruimte losmaken.

Discussion starter · #32 ·
Wees ervan bewust dat dit onderwerp gaat over de CR-V van de 3e generatie (2007-2011 in de VS). Een 2023 moet heel anders zijn.

21 - 33 of 33 Posts