Honda CR-V Owners Club Forums banner

Cargo Net voor 2024 Touring Hybrid

13K views 10 replies 9 participants last post by  Ozzyz  
#1 ·
Heb net een CR-V hybrid uit 2024 gekocht. Het bagagenet is een type met vastsjorren en onbruikbaar voor het vervoeren van boodschappen en andere items die ik normaal gesproken in de laadruimte vervoer. Er zijn 4 haken, maar ze zitten allemaal op de hoogte van de laadvloer, en het meer gebruikelijke verticale envelop-achtige net dat ik in andere SUV's heb gehad, heeft twee haken aan de bovenkant van de laadruimte nodig, zodat de inhoud rechtop blijft. Met de verticale stijl kun je items in het net plaatsen en eruit halen zonder de haken los te hoeven maken. Heeft iemand een vervanging van een derde partij gevonden die werkt?

Er zitten een paar vinyl nopjes op de juiste plek om iets te bevestigen, maar ze houden niets op zijn plaats.

#3 ·
Een betere optie is naar mijn mening een kofferbakorganizer, zoals dit voorbeeld
Eens. En aangezien de hybriden geen opbergruimte onder de laadruimte hebben, werkt het goed voor het opbergen van sommige dingen, terwijl er voldoende ruimte overblijft voor boodschappen, enz. die anders zouden kunnen rondslingeren.

Ik heb deze en ik ben er best tevreden mee . . .

#4 ·
Net een CR-V hybride uit 2024 gekocht. Het bagagenet is een vastbindstijl en nutteloos voor het vervoeren van boodschappen en andere items die ik normaal gesproken in de laadruimte vervoer. Er zijn 4 haken, maar ze zitten allemaal op de hoogte van de laadvloer, en de meer gebruikelijke verticale envelopstijl van net die ik in andere SUV's heb gehad, heeft twee haken aan de bovenkant van de laadruimte nodig, zodat de inhoud rechtop blijft. Met de verticale stijl kun je items in het net plaatsen en eruit halen zonder de haken los te hoeven klikken. Heeft iemand een vervanging van een derde partij gevonden die werkt?

Er zitten een paar vinyl nokken op de juiste plek om iets te bevestigen, maar ze houden niets op zijn plaats.
Gen 5 is ook zo.

#6 ·
Bedankt voor alle feedback. Ik bekijk nu opties die haken zouden toevoegen waar ze zouden moeten zitten om het net in envelopstijl vast te houden. Ik moet alleen even uitzoeken wat er precies achter de panelen zit, zodat ik niet in de bedrading of iets anders belangrijks schroef.

#7 ·
Bedankt voor alle feedback. Ik ben nu op zoek naar opties die haken zouden toevoegen waar ze zouden moeten zijn om het net in envelopstijl vast te houden. Ik moet alleen even uitzoeken wat er precies achter de panelen zit, zodat ik niet in de bedrading of iets anders belangrijks schroef.
Uw CRV, dus uiteraard uw keuze. Maar ik zou hier heel voorzichtig zijn, want het is onwaarschijnlijk dat er ankerpunten zijn die bestand zijn tegen een belasting onder invloed van bewegingskoppel in de laadruimte. Te veel plastic, en je zou de plastic panelen moeten demonteren om te proberen ankerpunten aan het metalen chassis te vinden.

Een van de redenen dat ik voor een kofferbakorganizer ben gegaan, is precies omdat zelfs de standaard ankerpunten niet bestand zijn tegen alle beladingsomstandigheden.

Letterlijk, de enige plek waar ik nog bagagenetten gebruik, is in onze sedans (Accord, Lexus ES) die dicht bij de kofferbakopening worden bevestigd en alle losse spullen vasthouden die je nu niet in de kofferbak wilt laten rondrollen. Zelfs dan zou ik ze nooit gebruiken voor boodschappen of zware spullen. In plaats daarvan bewaar ik een opvouwbare kofferbakorganizer diep in de kofferbak voor wanneer dat nodig is.

#8 ·
Ik heb een envelop-cargonet van mijn vorige Subaru. Voor ankerpunten gebruik ik twee korte (1') zwarte bungee-koorden die door de achterste gordelbevestigingen zijn gehaakt. Deze bevestigingen hebben een opening die de werking van de veiligheidsgordel niet stoort. (De ankerpunten voor kinderzitjes zitten te laag en te dicht bij elkaar; de hoofdsteunsteunen zitten te hoog en nog steeds te dicht bij elkaar).