Honda CR-V Owners Club Forums banner

Moet ik een GAP-verzekering afsluiten?

3.2K views 7 replies 6 participants last post by  Kianadunn  
#1 ·
Hallo,
Vandaag heb ik de deal gesloten voor de 2025 CRV hybrid sport touring. Heb hem gekregen voor 43600$ OTD. Het was 43250 maar moest nieuwe platen halen en we hebben platen voor 17 maanden voor 350$. De autoprijs was 40200$ inclusief all weather mats en 3m bescherming voor de deuren. De dealer heeft me 850$ gequote voor gap insurance. We financieren het voor 5,9% voor 60 maanden met 0 aanbetaling. We zijn van plan om het in minder dan 48 maanden af te betalen. Heb ik gap insurance nodig aangezien ik de auto onder de MSRP heb gekregen (MSRP is 42150$) of is het verstandig om gap insurance toe te voegen? Mijn huidige verzekeraar (State Farm) biedt geen gap insurance aan. Neemt de verzekering ook de btw in aanmerking die op het voertuig is betaald als de auto total loss raakt?

#2 ·
Google zegt, ...

Een GAP-verzekering is zinvol wanneer het saldo van uw autolening waarschijnlijk hoger is dan de werkelijke waarde van de auto. Een GAP-verzekering dekt het resterende saldo van uw autolening als uw auto wordt gestolen of total loss wordt verklaard en uw auto minder waard is dan wat u verschuldigd bent. In beide situaties dekken uw aanrijdings- of allriskverzekeringen de werkelijke contante waarde van uw voertuig.

Dus, heb je het nodig, eigenlijk als je welvarend genoeg bent om de auto te betalen, dan niet. Het is een extra uitgave die de dealer heeft opgeteld en wat geld zal opleveren. Het is als garantie. Je krijgt een autogarantie zonder kosten, maar ze willen dat je extra garantie koopt om hun winst te verhogen.

#3 ·
Google zegt, ...

Een GAP-verzekering is zinvol wanneer het saldo van uw autolening waarschijnlijk de werkelijke waarde van de auto overschrijdt. Een GAP-verzekering dekt het resterende saldo van uw autolening als uw auto wordt gestolen of total loss wordt verklaard en uw auto minder waard is dan wat u verschuldigd bent. In beide situaties dekken uw aanrijdings- of allriskverzekeringen de werkelijke contante waarde van uw voertuig.

Dus, heb je het nodig, eigenlijk als je welvarend genoeg bent om de auto te betalen, dan niet. Het is een andere uitgave die de dealer heeft toegevoegd en wat geld zal opleveren. Het is als garantie. Je krijgt een autogarantie zonder kosten, maar ze willen dat je extra garantie koopt om hun winst te verhogen.
Mijn hele denken ging over hoeveel een CRV-hybride over het algemeen in waarde daalt. Ik kijk naar een CRV hybride touring 2024 met 7000 mijl voor ongeveer 38500 dollar. Aangezien het een nieuwe auto is met nauwelijks kilometers, krijg ik, als er morgen iets gebeurt, niet dezelfde waarde als wat ik heb betaald? Corrigeer me alsjeblieft als ik het mis heb. En we zijn van plan om vanaf augustus 1100 dollar aan betalingen te doen. Dus na de eerste 2 maanden van betaling denk ik dat ik al positief zal zijn.

#5 ·
Welkom bij het CRVOC-forum. Veel fijne mensen hier van over de hele wereld.

Klik op je avatar in de rechterbovenhoek, —> Accountinstellingen, —> Voertuigdetails. Vul in voor je voertuig en klik vervolgens op Opslaan. Op deze manier verschijnt dat essentiële stukje informatie automatisch wanneer je iets plaatst.

Met 6 generaties van de V die vandaag op de weg rijden, helpt het kennen van het jaar en het uitrustingsniveau van het betreffende voertuig degenen die vragen en degenen die bereid zijn te antwoorden.

Dit kan van enige waarde zijn. Moet prijsvergelijkingen doen met veel verschillende verzekeringsmakelaars om de best mogelijke tarieven te krijgen. Misschien zelfs controleren of het product online beschikbaar is.

#6 ·
Welnu, ik ben in Texas, dus voorlopig ben jij ook in Texas. $43.600 lening, 5,9% rente, 60 maanden volgens calculator.net is $840,88 per maand. Bij $1100 zal het veel langer dan 2-3 maanden duren voordat je weer aan de goede kant staat. Je zult in het begin vooral rente betalen, hoewel de extra $240 zal helpen. Maar het zal waarschijnlijk "iets" maanden duren voordat je weer aan de goede kant staat.

Hyannis Honda heeft een van de beste prijzen voor Honda verlengde garantie- en serviceplannen. Ik weet niet of ze GAP aanbieden of niet, maar het is misschien de moeite waard om het bij hen na te vragen. Het is een gok en zoals bij alle gokken zijn de kansen in het voordeel van het huis. Maar als Hyannis het GAP-plan van uw dealer van $850 aanbiedt voor $5xx, is het misschien de gok waard. Succes met het uitzoeken.

#7 ·
Als je de GAP-verzekering neemt, zoals ik deed, omdat er zoveel domme bestuurders zijn, ja, dan zijn er kosten aan verbonden. Maar als je je voertuiglening vroegtijdig aflost, krijg je wat geld terug. Voor mij was het gemoedsrust vanwege het enorme aantal verkeersongevallen tegenwoordig - hoe voorzichtig je ook bent. We hebben ook maar één voertuig zonder reserve in geval van een ongeval. En als ik sommige berichten hier goed heb gelezen, verklaren verzekeringsmaatschappijen meer voertuigen total loss dan 20 jaar geleden.

#8 · (Edited)
Of u een GAP-verzekering nodig heeft, hangt af van uw situatie. Als u net een nieuwe auto heeft gekocht of er een leaset, kan een GAP-verzekering een goed vangnet zijn. Het dekt het verschil tussen de waarde van uw voertuig en wat u verschuldigd bent als het total loss raakt. Ik zou zeggen dat het de moeite waard is om te overwegen als u een kleine aanbetaling heeft gedaan of als de waarde van uw auto snel kan dalen. U kunt insurancecloud.cĐľ.uk bekijken voor meer details en kijken of het bij uw behoeften past. Het is altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen.