Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Gasverbruik (2025 hybride)

10K views 9 replies 10 participants last post by  Coastie05  
#1 ·
Ik heb de 2025 Sport Hybrid. Ik merk dat het benzineverbruik niet geweldig is. De dealer zegt dat het een veel voorkomende klacht is en dat ze contact hebben opgenomen met Honda zonder antwoord. Ik rijd voornamelijk in de stad. Ik ben benieuwd of iemand in de buurt komt van de 40 mijl per gallon. Ik haal 31 of 32 mpg, wat volgens de dealer typisch is voor deze generatie CRV. Mijn 2022 deed het veel beter.

#2 ·
Welkom bij de club.......31/32 klinkt erg goed voor een ICE-motor .....maar misschien niet voor een hybride? Maar je zei wel vooral stad! Mijn 2015 (ICE-motor) haalde gemiddeld ~28,4 mpg over 30 tankvullingen. Mijn laagste gemiddelde voor een tank was 24,6 mpg en mijn hoogste was 31,6 mpg. 10 van die tankvullingen - of 33% - waren meer dan 30 mpg. Mijn ritten waren een mix - ongeveer 1/3 stad, 1/3 provinciale weg en 1/3 snelweg.

#3 ·
Mijn gemiddelde met onze 2024 Sport Touring met meer dan 15.000 mijl is 36,1 mpg. Dat zou een combinatie zijn van snelwegen en binnenwegen hier in de uitlopers van de Appalachen. Nu het koelere weer is begonnen, zie ik de MPG een beetje dalen.

• Like
Reactions: jibsjunk
Save
#4 ·
Ik ben in Ohio, ik heb wel 44,5 mpg gehaald, maar gemiddeld is het 42-43 berekend bij het tanken. Toegegeven, ik rijd als een oude man (omdat ik dat ben) en het terrein is meestal vlak, maar naar mijn mening ervaar je een vrij lage mpg.
Nu de winter begint, verwacht ik dat het daalt tot 37-38 mpg. Maar het is nog nooit slechter geweest dan dat. De uitleg van uw dealer zou me niet tevreden stellen.

#5 ·
Ga naar Fuelly en vergelijk uw CR-V met anderen.
Ik heb een 2020 CR-V Hybrid en ben nooit slechter geweest dan 35.

Mijn handtekening heeft een link naar Fuelly.

Hier is een link naar alle CR-V's uit 2025:

#6 ·
Ik heb een 2024 Sport-L en een 2025 Touring, in Ohio. De eerste 5.000 mijl of zo voelt als een inbraak. Je zult niet de beste kilometers halen. Maar daarna zou je in de zomer 40 mpg in de stad en 35 mpg op de snelweg moeten zien. In de winter, afhankelijk van je HVAC-instellingen, daalt het met 15 - 20%.

In mijn '25 heb ik eigenlijk meer dan 40 mpg gehaald op een reis naar West Virginia, maar ik deed het rustig aan en hield de snelheid onder de 65 mph.

#7 ·
Ik heb de 2025 Sport Hybrid. Ik merk dat het benzineverbruik niet geweldig is. De dealer zegt dat het een veel voorkomende klacht is en dat ze contact hebben opgenomen met Honda, maar geen antwoord hebben gekregen. Ik rijd voornamelijk in de stad. Ik ben benieuwd of iemand in de buurt komt van de 40 mijl per gallon. Ik haal 31 of 32 mpg, wat volgens de dealer typisch is voor deze generatie CRV. Mijn 2022 deed het veel beter.
Ik heb een 2024 STH en toen hij nieuw was, was het hetzelfde (niet zo'n geweldig verbruik), maar na de inrijperiode verbeterde het en haalde hij uiteindelijk de geadverteerde brandstofbesparing. Wees gewoon geduldig, je komt er wel (volgende zomer?)

#8 ·
Hetzelfde als met mijn STH uit 2023. Maar verwacht een lagere kilometerstand wanneer je de ventilator aanzet voor verwarming of airconditioning. In deze wintermaanden heb ik de neiging om de ventilator uit te laten en zo vaak als ik kan te vertrouwen op de verwarmde stoelen en het stuur, alleen al om deze reden.

#9 ·
Ik heb de 2025 Sport Hybrid. Ik merk dat het benzineverbruik niet geweldig is. De dealer zegt dat het een veel voorkomende klacht is en dat ze contact hebben opgenomen met Honda, maar geen reactie hebben gekregen. Ik rijd voornamelijk in de stad. Ik ben benieuwd of iemand in de buurt komt van de 40 mijl per gallon. Ik haal 31 of 32 mpg, wat volgens de dealer typisch is voor deze generatie CRV. Mijn 2022 deed het veel beter.
Hoi
We hebben in wezen dezelfde auto als jij. We hebben ontdekt dat het gebruik van de airconditioning het verbruik vermindert tot ongeveer wat jij haalt. Draait die van jou op de achtergrond? Dit was onze kilometerstand tijdens een reis door het hele land met onze airconditioning aan. Bij aankomst thuis (en koeler weer) sprong onze kilometerstand naar 36/37. We hebben de 40 nooit gehaald, maar we hebben allebei een zware voet.
Onze opmerkingen, en Vrolijk Kerstfeest (indien van toepassing)
Bill en Carole

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.