Honda CR-V Owners Club Forums banner

Gen 6 Automatische stop/stationair uitschakelaar

4.8K views 22 replies 13 participants last post by  raggdoll  
#1 ·
We ontdekten dat er items van derden zijn die deze "functie" in de uit-modus houden wanneer de auto is uitgeschakeld, totdat je de knop opnieuw indrukt. De prijzen beginnen bij $30 en gaan tot $90. De installatie ziet er niet al te slecht uit, maar we zouden onze mechanische vriend om hulp vragen. De beoordelingen zijn uitstekend en ik zag er maar één negatieve. Dit stond er:

"Dit werkte zoals geadverteerd, maar ik merkte dat tijdens het rijden op de snelweg mijn besturing af en toe iets stijver werd, niet genoeg om gevaarlijk te zijn, maar merkbaar en irritant. Dit gebeurde alleen bij snelwegsnelheden. Ik besefte het toen niet, maar er is een verband tussen het start/stop-systeem en de elektronische besturing. Wanneer start/stop is ingeschakeld terwijl de auto stilstaat, zult u merken dat uw besturing stijver wordt als onderdeel van het systeem. Ik heb de eliminator losgekoppeld en verwijderd en het probleem verdween. Dus nu zet ik de start/stop gewoon handmatig uit elke keer dat ik rijd."

We zijn bereid het te proberen, hoewel we niet zeker weten of we voor de heel eenvoudige $30 of de meer gecompliceerde $90 moeten gaan.

Mijn man en ik zijn niet mechanisch, dus uw deskundig advies wordt zeer gewaardeerd.

Trouwens, als ik een draad over dit onderwerp heb gemist, stuur me dan daarheen. Bedankt!

#3 ·
Ik zou voorzichtig zijn met het gebruik van aftermarket-producten die de rijeigenschappen zoals deze beĂŻnvloeden. Ik was zelfs sceptisch over de muzzler op mijn ody, maar in dat geval is het risico het waard. In dit geval geven ze je een knop om uit te schakelen. Gebruik het. FWIW, ik ben het met je eens, ik haat die functie en vind het erg irritant.

#4 · (Edited)
Er is een probleem met de CRV met betrekking tot plakkerige besturing. Dat is misschien waar je naar verwijst.

Ik gebruik sinds 2020 een eliminator in mijn Honda's, waaronder twee Ridgelines, mijn huidige Pilot en de CRV van mijn vrouw, zonder problemen.

Meest recent gekocht op Amazon voor $26. Installeert in drie minuten...

Er was ook een terugroepactie voor het start-stopsysteem van de Ridgeline en ik heb het niet verwijderd, en de service zei dat het in orde was. Het doet in feite niets anders dan het circuit omkeren, dus als het normaal gesproken aan staat, staat het uit en als het uit staat, staat het aan.

Er zijn veel beoordelingen op Amazon voor deze dingen... niemand's voertuig is ontploft... LOL.

#18 ·
Er is een probleem met de CRV met betrekking tot plakkerige besturing. Dat is misschien waar je naar verwijst.

Ik gebruik sinds 2020 een eliminator in mijn Honda's, inclusief twee Ridgelines, mijn huidige Pilot en de CRV van mijn vrouw, zonder problemen.

Meest recent gekocht op Amazon voor $26. Installeert in drie minuten...

Er was ook een terugroepactie voor het start-stopsysteem van de Ridgeline en ik heb het niet verwijderd, en de service zei dat het prima was. In principe keert het het circuit om, dus als het normaal aan staat, staat het uit en als het uit staat, staat het aan.

Er zijn veel beoordelingen op Amazon voor deze dingen... niemand zijn voertuig is ontploft...LOL.
Bedankt aan iedereen voor hun meningen. Die van jou, kingfrog, inspireerden ons om de automatische stop-uitschakelaar van $30 te kopen. De video maakte het zo gemakkelijk dat we besloten het te doen, zonder de hulp van onze mechanische vriend. Succes! Het duurde langer dan 3 minuten, maar het werkt geweldig!

#5 ·
Er is een veel betere oplossing voor dat probleem: het heet de hybride versie van dezelfde auto.
Je hebt geen stinkende motor nodig om de zelfmoord-linksafslag voor de vrachtwagen te maken. Bijna 100% van het koppel beschikbaar bij 0 RPM - dus ook geen turbovertraging. De airco werkt prima, zelfs bij het stoplicht met de motor uit. Oh ja, en gemiddeld 37+ mpg.

#6 ·
Er is een veel betere oplossing voor dat probleem: het is de hybride versie van dezelfde auto.
Je hebt geen stinkende motor nodig om de zelfmoord linksaf te slaan voor de vrachtwagen. Bijna 100% van het koppel beschikbaar bij 0 RPM - dus ook geen turbovertraging. Airco werkt prima, zelfs bij het stoplicht met de motor uit. Oh ja, en gemiddeld 37+ mpg.
Dat is geen oplossing voor iemand met een Crv uit 2024-25.

#11 ·
Dit is wat we hebben ontdekt met onze 2023 Accord met de stationair-stopfunctie ingeschakeld.

Als je volledig tot stilstand komt, verminder dan de druk op het rempedaal iets. Houd voldoende druk aan om 'automatisch kruipen' te voorkomen dat optreedt bij automatische transmissies.

Door de druk op het rempedaal iets te verminderen, blijft de motor draaien.

Succes. Houd ons op de hoogte.

#14 ·
Waarom zou je de start/stop willen uitschakelen? Het doet geen kwaad en bespaart een beetje brandstof en veel uitstoot. Totaal pedant.
IMHO, het verschil in brandstofverbruik bij gebruik van deze functie zou voor een autobezitter volledig onmeetbaar zijn. Alleen een fabrikant, die miljoenen voertuigen maakt, zou het verschil kunnen meten. Ik doe voornamelijk lokaal, stop-and-go rijden en vind het behoorlijk irritant. Zoals ik al eerder zei, ben ik er aan gewend geraakt om elke keer als ik mijn auto start gewoon op de uit-knop te drukken.

#15 ·
2024 CRV EX-L. Eerst gebruikten mijn vrouw en ik het. De laatste tijd zijn we begonnen om bij het opstarten op de uit-knop te drukken. Het grappige is dat ik in de stad waar ik woon op de fiets zit en bij alle stoplichten, terwijl ik rijd, als het licht op groen gaat, alle voertuigen om me heen starten. Het lijkt erop dat de meeste mensen het gewoon laten doen...

#17 ·
2024 CRV EX-L. At first my wife and I used it. Lately we have started to hit the off button at start up now. The funny part is that I ride a bicycle in the city I live in and at all stop lights while I am riding, when the light goes green all the vehicles around me start up. Seems most folks just let it do it's thing....
Er zijn waarschijnlijk veel auto's die geen "uit"-knop hiervoor hebben. Ik ben dankbaar dat mijn CRV dat wel heeft.

#19 ·
Geen antwoord, maar een vraag. Zal de onderhoudsafdeling van de Honda CRV deze Auto Idle Stop-functie uitschakelen als daarom wordt gevraagd?
Ik heb mijn (benzine) 2025 CRV al 2 maanden en af en toe, als ik ben vergeten op de uit-knop te drukken na het starten van de motor, heb ik een paar enge momenten gehad op lastige kruispunten of wachtend op een oprit van de snelweg. Ik zou deze functie eigenlijk liever niet in de auto hebben. Ook lijkt het niet te activeren als ik me dan herinner om het uit te schakelen nadat de auto in beweging is.

#20 ·
Geen antwoord, maar een vraag. Zal de onderhoudsafdeling van de Honda CRV deze Auto Idle Stop-functie uitschakelen als daarom wordt gevraagd?
Ik heb mijn (benzine) 2025 CRV al 2 maanden en heb af en toe, als ik ben vergeten op de uit-knop te drukken na het starten van de motor, een paar enge momenten gehad bij lastige kruispunten of wachtend op een oprit van de snelweg. Ik heb deze functie liever niet in de auto. Ook lijkt hij niet te activeren als ik me dan herinner hem uit te schakelen nadat de auto in beweging is.
Mijn 2023 CRV heeft een "Uit"-knop links van de versnellingspook. Heb je die niet?