Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.
41 - 45 of 45 Posts
Als u uw CRV gebruikt zoals veel eigenaren doen, namelijk als passagiersvervoer, dan zal elke band die niet bedoeld is voor Crossover/Truck-gebruik waarschijnlijk vrij stil zijn. Ik kan suggereren dat hoewel de Continentals goed zullen presteren op de CRV, ik geen stil model heb gevonden. Ik heb de Cross-Contact LX20 op mijn CRV, die is vervangen door de LX25, maar hij is niet zo stil. Hij rijdt wel beter dan de OEM Bridgestone Duelers die erop zaten.

Ik heb drie andere Continental-bandenmodellen op mijn 2008 Accord gebruikt en ik zou ze niet bijzonder stil noemen. Mijn beste bron van bandenprestatiegegevens is op Tire Rack. Ik zou u aanraden uw opties op hun site te evalueren, aangezien ze veel meer gegevens hebben dan dit forum.

Dus het is tijd voor mij om de rotzooi Hankooks die bij mijn 2018 zaten weg te doen en iets nieuws te halen. Ik denk aan de Goodyear Assurance Weatherready, wat een behoorlijk dure band is, maar gunstige beoordelingen had op Tirerack. Ik zie dat hij is gecategoriseerd als een All-Season band, maar ook het "3 Peak Mountain Snowflake (3PMSF)" symbool heeft. Ik woon in de San Francisco Bay Area, dus ik ben niet per se op zoek naar sneeuw/winterbanden (hoewel ik misschien een af en toe een uitstapje naar Tahoe of zo maak) en ik geloof niet dat deze band een echte winter/sneeuwband is. Maar de prestaties in de regen zien er goed uit. Ik wilde gewoon kijken of iemand anders ervaring heeft met deze band of andere all season banden met 3PMSF.
Je hebt helemaal gelijk over de Hankooks - totale rotzooi - bedankt voor NIETS, Honda. Als je in een koud klimaat zit, kijk je waarschijnlijk naar de juiste Goodyear, maar ik zit in Atlanta met zo goed als GEEN sneeuw, dus ik heb de ComfortTread Goodyear Assurance gekregen en ze zijn SPECTACULAIR. Stilste band die ik ooit heb gekocht en ik kocht vroeger Kumho's om die reden voor mijn C5 Corvettes. Super stille rit en een zeer, zeer soepele rit. Geweldige handling en tractie ook. Als je geen sneeuw tegenkomt, zou ik deze zeker nemen

Ik herinner me dat mijn 2013 Accord werd geleverd met de Goodyear Assurance Fuel Max-banden, zodat Honda hun uitstekende brandstofverbruik kon claimen. De auto was een genot om op die banden te rijden, maar het geluid van de weg was een klein nadeel. Ik kreeg Goodyear Assurance Comfortred Touring-banden bij de laatste vervanging en het werd stiller en de rit werd zachter. De auto was nog steeds leuk om te rijden. Ik wacht tot na een lange reis deze zomer voordat ik beslis hoe goed (of slecht) de Hankooks op de CR-V zijn.

Andere goede opties zijn "all-weather" banden zoals de Michelin Cross Climate en Nokian WRG4. Ik heb de WRG4 (afbeelding hieronder) op mijn 2013 Honda Civic en ik ben erg blij met hun algehele prestaties in alle weersomstandigheden hier in Toronto, Canada.
View attachment 137189
Ik ben het eens over Nokians, hoewel ik Hakkas in de winter gebruik en Ntyre 2 voor lente/herfst/zomer. En TO heeft NIET ECHT winter ... Ik ben in Rochester, maar heb in TO, London en Stratford gewoond. In de laatste twee hebben we nooit de strijdkrachten opgeroepen voor een paar cm sneeuw LOL

Continentals en hun budgetmerk General Tires zijn GEWELDIG voor sneeuw en nat. Extreem geweldig tijdens droog weer. Ik kan ze niet genoeg aanbevelen. Een basis Honda Civic uit 2006 en 2012 die een heuvel oprijdt door 15+ cm sneeuw en ijs zonder een enkel probleem. Maar ze kunnen soms te zacht zijn, waardoor ze gevoelig zijn voor schade door spijkers op de weg. Dus, haal een nieuwe partij.

Ik raad Michelin-banden NIET aan als je in een gebied woont waar veel sneeuw en regen valt. Deze banden hebben een harde compound voor een lange levensduur, maar dat betekent een minder indrukwekkende grip.

Goodyear-banden zijn goed. Ik heb er een heleboel gehad op eerdere voertuigen en ze waren oké, maar ze zijn gevoelig voor rotting van de zijwand en als je een defecte band hebt, VEEL SUCCES met het krijgen van garantie.

Als je in een koude omgeving woont waar veel sneeuw valt, neem dan winterbanden.
Ik HAAT Generals - de slechtste band die ik ooit heb gehad, afgezien van de vroege (eind jaren 70) Japanse Bridgestone. Jak.

41 - 45 of 45 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.