Verwarmde Spiegel Oplossing
Sorry, ik had geen abonnement op deze thread dus ik kon er niet op antwoorden, nu wel.
De klus was helemaal DIY, hoewel het me het hele weekend kostte (omdat ik geen ervaring had met het doen van dergelijk werk! en ik moest verschillende pauzes nemen en een paar boodschappen doen etc.) Ik ben gewoon een normale klusser. BTY, dit kan in 2-4 uur gedaan worden als je ervaring hebt, gewoon mijn gok.
Benodigde gereedschappen:
Plastic trim verwijderingsgereedschapset, schroevendraaiers, inbussleutels, soldeerpistool.
Ook veel kleine tot grote kabelbinders en een auto-elektrische bedradingsgereedschapset ($15).
Ik gebruikte de H-Mod module ($69) van
http://www.muthco.com/products/smupgrades.htm
en 1 RediCuts passagierszijde verwarmde spiegel die ik van eBay kocht (5282H)
Artikelnummer: 390040806044 ($50).
Ik had heel veel geluk met het krijgen van de bestuurderszijde spiegelmontage van een 2008 CRV EX-L voor ongeveer $25. Het had maar een kleine fout, en ik heb het gerepareerd met 2 lagen touch-up verf.
Dus, alles wat ik hoefde te doen was mijn originele bestuurderszijde niet-verwarmde spiegelmontage vervangen door de verwarmde montage, het passagierszijde spiegelglas vervangen en het 5282H verwarmde spiegelglas installeren en de H-Mod module installeren die de spiegels van stroom voorziet.
De installatie verliep soepel (nu het klaar is!

)
Het verwijderen van deurpanelen, het verwijderen van spiegelglas was helemaal niet moeilijk.
Er zijn verschillende threads met instructies voor het verwijderen van deurpanelen en spiegelglas op deze website, dus ik plaats ze niet. Ik gebruikte plastic trim gereedschap zodat het de lak niet zou beschadigen, ze werken geweldig!
Het moeilijkste was om de draden van de spiegelmontage door de deuren te voeren en ze onder het stuur te krijgen, vooral vanaf de passagierskant.
Deze draden mogen niet los zitten, dus veel kabelbinders over de hele linie!
Mijn tip: Ik heb geleerd dat draden niet gemakkelijk door het deurgat te voeren zijn, ze buigen gemakkelijk. Ik gebruikte een 12" kabelbinder en plakte de draad aan één uiteinde vast en gebruikte het andere uiteinde om door de deur naar binnen in de auto te voeren. Het werkte veel beter en gemakkelijker dan alleen maar te proberen de draad te voeren.
Ik heb een loskoppeling voor beide spiegels geplaatst, precies waar de connectoren zitten voor de bestaande spiegel, dus als de spiegel ooit verwijderd moet worden, volg dan gewoon de instructies in de servicehandleiding, koppel de spiegelconnector en de ontdooiingsconnectoren los, zie afbeelding nr. 5.
Ik kreeg hulp van een lokale auto-elektronicawinkel bij het identificeren van de draad waarop ik de H-Mod moest aansluiten. Het was de oranje draad direct onder het stuur, ze stelden het voor en ik ging ervoor, het is een accessoiredraad.
Ik vind de H-Mod leuk, hij heeft een zekering, naast de timer, dus je controleert gewoon de zekering als er iets misgaat, het kan gewoon de zekering zijn. Tot nu toe is het allemaal goed en ik heb de spiegelontdooiing meerdere keren gebruikt en ben er absoluut dol op!! Verwijdert sneeuw, mist, waterdruppels.
MuthCo mensen waren enorm behulpzaam, ze stuurden me instructies, beantwoordden vragen, vooral Sue Halls met wie ik via e-mail contact opnam en ze reageerden snel. De draden aan de achterkant van de spiegel kunnen in willekeurige volgorde worden aangesloten, ze hebben geen polariteit. Dus sluit de rode aan de ene of de andere kant aan, maakt niet uit.
Je kunt gewoon hun installatie-instructies downloaden als je geĂŻnteresseerd bent om te zien hoe het wordt geĂŻnstalleerd.
Ik heb geen foto van de geĂŻnstalleerde schakelaar, die ik over een dag of zo zal plaatsen.
Deze schakelaar is oranje van kleur en valt een beetje op in mijn auto, omdat ik een LX 4WD night hawk pearl heb. Oh, nou, ik vind het helemaal niet erg gezien de veiligheidsvoordelen die de verwarmde spiegel in een voertuig biedt. En als deze Honda-dealers of liever gezegd Honda zelf de optie zouden bieden om te upgraden naar verwarmde spiegels, zou het een ander verhaal zijn geweest. Als je met dealers praat over kabelbomen etc., zeggen ze dat we het niet kunnen doen, niet toegestaan, geen manier, veel werk, yara yara.
Ik wed dat Honda ze heeft gezegd het niet te doen, en ze gedragen zich heel vreemd als het gaat om iets te doen dat niet in de service-reparatiehandleiding staat.
Als je de schakelaar aanzet, gaat het lampje branden en blijft het 10 minuten branden. Na 10 minuten begint het te knipperen terwijl de schakelaar in de AAN-stand blijft staan, wat aangeeft dat de timer is afgelopen en (denk ik) er geen stroom naar de spiegels wordt gestuurd. Als ik opnieuw moet starten, zet ik de schakelaar uit en weer aan voor nog eens 10 minuten. Tot nu toe heb ik dat niet hoeven doen. Ik zet de schakelaar om, waardoor het hele ding wordt uitgeschakeld. Verschillende keren had ik het maar een paar minuten nodig en de spiegels waren vrij, dus toen ik dit merkte, zette ik de schakelaar gewoon uit.
Wat de Honda-garantie betreft, heb ik begrepen dat Honda niets in deze zin zal repareren, dit is allemaal mijn verantwoordelijkheid. Als het installeren van de H-Mod of andere componenten andere onderdelen in de auto beĂŻnvloedt en ze kapot gaan, dekt Honda dat niet. Verder is alles in orde.
Ik weet zeker dat sommige mensen vragen of opmerkingen hebben. Plaats ze en ik zal proberen te antwoorden als ik kan en ik zal nog een paar foto's plaatsen om te laten zien hoe het eruit ziet.
Nick