Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.
21 - 32 of 32 Posts
Discussion starter · #21 ·
Nick,
We moeten wat foto's zien van uw installatie. Waar heeft u de stroom van de bedrading vandaan gehaald? Hoe zet u hem aan en uit?

Nee, zo simpel is het niet. Mijn lokale dealer vertelde me dat het verwijderen van het dashboard en enkele kleine componenten etc. vereist zou zijn. 8+ uur.

Dus ik ben een andere weg ingeslagen en nu heb ik verwarmde spiegels en het kostte veel minder en ik heb het zelf gedaan.

Indien geĂŻnteresseerd, kan ik wat foto's en informatie over onderdelen plaatsen.

Verwarmde spiegels aansluiten DIY

Nick, We moeten wat foto's zien van je installatie. Waar heb je de stroom van de bedrading vandaan gehaald? Hoe zet je hem aan en uit?
Ik heb de verwarmde spiegels nog niet geĂŻnstalleerd, maar dit is wat de Electrical Troubleshooting Wiring FSM aangeeft op pagina 64. Ik zal het moeten beschrijven, want ik weet niet zeker hoe ik een .bmp-bestand kan genereren dat ik van mijn printer/kopieerapparaat/fax kan plaatsen. Het is in theorie vrij eenvoudig. Eerst in algemene termen en dan meer in detail met alle PIN-nummers en draadkleuren.

OK, op eigen risico en de meeste pinnummers en draadkleurdetails vergeten, is de aansluiting als volgt. De spiegelverwarmingsharnassen worden aangesloten op de Normally Off Contact-zijde (NO – Normally Open) van een nieuw relais dat moet worden toegevoegd. Laten we het het nieuwe relais noemen. DUH! De beste locatie voor dit nieuwe relais is waarschijnlijk in de buurt van het achterruitontwasemingsrelais op de zekering-/relaisdoos onder de motorkap zelf. Als je de juiste connectorpinnen kunt vinden en deze zelf kunt bedraden, kun je deze integreren alsof het een EX of EX-L is. De tegenoverliggende contact van het nieuwe relais krijgt stroom van zekering 36 in de zekering-/relaisdoos onder het dashboard. Dat is het voor de contactzijde van het nieuwe relais en één uiteinde van de spiegelverwarmers (Pin 1 - BLK).

Nu voor de spoelzijde van het nieuwe relais; Eén uiteinde van de nieuwe relaisspoel gaat naar dezelfde draad die de achterruitontwasemer van stroom voorziet! Het tegenoverliggende uiteinde van de nieuwe relaisspoel en beide spiegelverwarmers (Pin 2 - ook BLK-draad) gaan altijd naar de aarde.

Dat is het voor de schakelaar en de spoelzijde van het nieuwe relais en beide spiegelverwarmingsdraden.

Nu iets meer in detail:
De spoelzijde van het nieuwe relais krijgt stroom van de Normally Open Contact-zijde (GRN-draad - pin J4 op de harnasconnector) van het achterruitontwasemingsrelais. Dezelfde GRN-draad die de achterruitontwasemer zelf voedt, voedt de spoel van het nieuwe relais.

Het andere uiteinde van de nieuwe relaisspoel wordt altijd met aarde verbonden.

Merk op dat de achterruitontwasemer en de spiegelverwarmers AAN en UIT gaan zoals bestuurd door de achterruitontwasemingsschakelaar op het dashboard.

Hot in de contactstand AAN zekering 36 in de zekering-/relaisdoos onder het dashboard voedt alles van pin G12 van de harnasconnector. De draad is BRN van kleur. Deze draad gaat naar Pin D1 van het achterruitontwasemingsrelais. Het achterruitontwasemingsrelais bevindt zich ook in de zekering-/relaisdoos onder het dashboard. Dezelfde BRN-draad voedt de spoelzijde van het spiegelontwasemingsrelais (nieuw relais – contact PIN 1 - BRN)

Contact 2 van het achterruitontwasemingsrelais heeft een GRN-draad. Deze GRN-draad op pin J4 levert draad aan de achterruitontwasemer zelf. Tot nu toe zijn alle CR-V's gemeenschappelijk.

Hier vindt de afwijking plaats tussen de XL en de EX. De contact 2 van het achterruitontwasemingsrelais (pin J4 – ORN) gaat naar het nieuwe relais of het spiegelontwasemingsrelais. De GRN-draad van Pin J4 verbindt met de spoelwikkeling van het Power Mirror Defogger Relais op Pin 4. Het andere uiteinde van de spoel, Pin 3, is verbonden met aarde, waardoor de aansluiting van de spoelzijde van het Power Mirror Defogger Relais wordt voltooid.

De andere contactzijde van contact Pin 1 van het Power Mirror Defogger Relais is parallel met het achterruitontwasemingsrelais verbonden met de BRN-draad op G12.
De tegenoverliggende zijde van contact Pin 2 (ORN) van het Power Mirror Defogger Relais voedt nu beide spiegelharnassen. Deze ORN-draad haakt aan op beide spiegelverwarmers op Pin 1 (BLK). Het tegenoverliggende uiteinde van de spiegelverwarmer Pin 2 (ook BLK) gaat altijd naar de aarde.

Zucht!
Een foto zegt meer dan 10.000 woorden!

Het ziet er niet zo ingewikkeld uit als je naar het diagram kijkt. Alles wat nodig is:.
1) 2 deurharnassen voor semi-plug-and-play of bedraad het zelf met BLK-, GRN-, BRN- en ORN-draden.
2) NO (Normally Open) 20A relais moet voldoende zijn, zolang elke verwarming is geclassificeerd voor 10 A of minder. Dezelfde P/N die door de XE wordt gebruikt, kan iets meer kosten, maar zou zeker moeten werken en direct in de zekering-/relaisdoos passen met de juiste connectoren.
3) Connectoren voor het relais, het beste als ze in de zekering-/relaisdoos en het relais passen. Zoals een Type F Metric 30-serie connector (geclassificeerd op 30 A per pin) wordt soms door GM gebruikt. Ik heb geen idee wat Honda gebruikt. Ik heb een paar F-serie connectoren gevonden bij PepBoys en heb ze in het verleden gebruikt.
4) BRN-draad om aan te sluiten op zekering 36 en GRN-draad om aan te sluiten op het achterruitontwasemingsrelais.
5) Veel geduld en een bokszak om al je frustratie op uit te werken.
6) Gereedschap van glasvezel of hout om deurpanelen en dashboardpanelen te verwijderen zonder dingen te beschadigen of te markeren.
7) Oplosmiddel om de rommel op te ruimen die is gemaakt door de binnenste plastic deurpaneelafdichting die wordt gebruikt om te voorkomen dat water in de deur in het passagierscompartiment lekt.
8) Een DVM voor probleemoplossing en het controleren van uw werk.
9) Draadstrippers, krimptangen of elektrische soldeerapparatuur, banden, tape en draadknippers.
10) 2 verwarmde spiegels

-Rg

Verwarmde Spiegel Oplossing

Sorry, ik had geen abonnement op deze thread dus ik kon er niet op antwoorden, nu wel.

De klus was helemaal DIY, hoewel het me het hele weekend kostte (omdat ik geen ervaring had met het doen van dergelijk werk! en ik moest verschillende pauzes nemen en een paar boodschappen doen etc.) Ik ben gewoon een normale klusser. BTY, dit kan in 2-4 uur gedaan worden als je ervaring hebt, gewoon mijn gok.
Benodigde gereedschappen:
Plastic trim verwijderingsgereedschapset, schroevendraaiers, inbussleutels, soldeerpistool.
Ook veel kleine tot grote kabelbinders en een auto-elektrische bedradingsgereedschapset ($15).

Ik gebruikte de H-Mod module ($69) van http://www.muthco.com/products/smupgrades.htm
en 1 RediCuts passagierszijde verwarmde spiegel die ik van eBay kocht (5282H)
Artikelnummer: 390040806044 ($50).
Ik had heel veel geluk met het krijgen van de bestuurderszijde spiegelmontage van een 2008 CRV EX-L voor ongeveer $25. Het had maar een kleine fout, en ik heb het gerepareerd met 2 lagen touch-up verf.

Dus, alles wat ik hoefde te doen was mijn originele bestuurderszijde niet-verwarmde spiegelmontage vervangen door de verwarmde montage, het passagierszijde spiegelglas vervangen en het 5282H verwarmde spiegelglas installeren en de H-Mod module installeren die de spiegels van stroom voorziet.

De installatie verliep soepel (nu het klaar is!:D)
Het verwijderen van deurpanelen, het verwijderen van spiegelglas was helemaal niet moeilijk.
Er zijn verschillende threads met instructies voor het verwijderen van deurpanelen en spiegelglas op deze website, dus ik plaats ze niet. Ik gebruikte plastic trim gereedschap zodat het de lak niet zou beschadigen, ze werken geweldig!
Het moeilijkste was om de draden van de spiegelmontage door de deuren te voeren en ze onder het stuur te krijgen, vooral vanaf de passagierskant.
Deze draden mogen niet los zitten, dus veel kabelbinders over de hele linie!
Mijn tip: Ik heb geleerd dat draden niet gemakkelijk door het deurgat te voeren zijn, ze buigen gemakkelijk. Ik gebruikte een 12" kabelbinder en plakte de draad aan één uiteinde vast en gebruikte het andere uiteinde om door de deur naar binnen in de auto te voeren. Het werkte veel beter en gemakkelijker dan alleen maar te proberen de draad te voeren.

Ik heb een loskoppeling voor beide spiegels geplaatst, precies waar de connectoren zitten voor de bestaande spiegel, dus als de spiegel ooit verwijderd moet worden, volg dan gewoon de instructies in de servicehandleiding, koppel de spiegelconnector en de ontdooiingsconnectoren los, zie afbeelding nr. 5.

Ik kreeg hulp van een lokale auto-elektronicawinkel bij het identificeren van de draad waarop ik de H-Mod moest aansluiten. Het was de oranje draad direct onder het stuur, ze stelden het voor en ik ging ervoor, het is een accessoiredraad.

Ik vind de H-Mod leuk, hij heeft een zekering, naast de timer, dus je controleert gewoon de zekering als er iets misgaat, het kan gewoon de zekering zijn. Tot nu toe is het allemaal goed en ik heb de spiegelontdooiing meerdere keren gebruikt en ben er absoluut dol op!! Verwijdert sneeuw, mist, waterdruppels.

MuthCo mensen waren enorm behulpzaam, ze stuurden me instructies, beantwoordden vragen, vooral Sue Halls met wie ik via e-mail contact opnam en ze reageerden snel. De draden aan de achterkant van de spiegel kunnen in willekeurige volgorde worden aangesloten, ze hebben geen polariteit. Dus sluit de rode aan de ene of de andere kant aan, maakt niet uit.
Je kunt gewoon hun installatie-instructies downloaden als je geĂŻnteresseerd bent om te zien hoe het wordt geĂŻnstalleerd.

Ik heb geen foto van de geĂŻnstalleerde schakelaar, die ik over een dag of zo zal plaatsen.

Deze schakelaar is oranje van kleur en valt een beetje op in mijn auto, omdat ik een LX 4WD night hawk pearl heb. Oh, nou, ik vind het helemaal niet erg gezien de veiligheidsvoordelen die de verwarmde spiegel in een voertuig biedt. En als deze Honda-dealers of liever gezegd Honda zelf de optie zouden bieden om te upgraden naar verwarmde spiegels, zou het een ander verhaal zijn geweest. Als je met dealers praat over kabelbomen etc., zeggen ze dat we het niet kunnen doen, niet toegestaan, geen manier, veel werk, yara yara.
Ik wed dat Honda ze heeft gezegd het niet te doen, en ze gedragen zich heel vreemd als het gaat om iets te doen dat niet in de service-reparatiehandleiding staat.

Als je de schakelaar aanzet, gaat het lampje branden en blijft het 10 minuten branden. Na 10 minuten begint het te knipperen terwijl de schakelaar in de AAN-stand blijft staan, wat aangeeft dat de timer is afgelopen en (denk ik) er geen stroom naar de spiegels wordt gestuurd. Als ik opnieuw moet starten, zet ik de schakelaar uit en weer aan voor nog eens 10 minuten. Tot nu toe heb ik dat niet hoeven doen. Ik zet de schakelaar om, waardoor het hele ding wordt uitgeschakeld. Verschillende keren had ik het maar een paar minuten nodig en de spiegels waren vrij, dus toen ik dit merkte, zette ik de schakelaar gewoon uit.

Wat de Honda-garantie betreft, heb ik begrepen dat Honda niets in deze zin zal repareren, dit is allemaal mijn verantwoordelijkheid. Als het installeren van de H-Mod of andere componenten andere onderdelen in de auto beĂŻnvloedt en ze kapot gaan, dekt Honda dat niet. Verder is alles in orde.

Ik weet zeker dat sommige mensen vragen of opmerkingen hebben. Plaats ze en ik zal proberen te antwoorden als ik kan en ik zal nog een paar foto's plaatsen om te laten zien hoe het eruit ziet.

Nick

H-Mod verwarmde spiegel

Dus in plaats van hetzelfde te doen als Honda (de spiegels en de achterruitverwarming gaan tegelijkertijd aan op de 07- '08) gebruik je de H-Mod en een aparte schakelaar?

Dus de module heeft ook een timer. Hij heeft waarschijnlijk een relais of is dat onbekend?

-Rg

Ja, ik heb erover nagedacht om de H-Mod aan te sluiten op de achterruitverwarming, zodat ze allebei tegelijkertijd aangaan. Misschien doe ik dat als het vervelend wordt om ze apart te bedienen. Ik denk dat de module een relais heeft, je kunt erover lezen op de website van Muthco, of ze bellen voor specifieke details.

Oké, jullie hebben dus 'niet-verwarmd' veranderd in 'verwarmd'.... Ik heb verwarmd en HEB een vervangende spiegel nodig (alleen het glas). Ik wil niet de hele spiegelbehuizing vervangen.... Waar kan ik deze verwarmde spiegel kopen die werkt voor mijn 2004 EX??? Bedankt voor jullie hulp!!!!

ok, so you guys changed non-heated to heated.... I have heated and NEED to find a replacement mirror (just the glass). I dont want to swap out the entire mirror housing.... where can i pick up this heated mirror that will work for my 2004 EX??? thanks for your help!!!!
U kunt het vervangende glas (met verwarming) bij de dealer halen.

Save
Ik heb net een 2016 V gekregen en ik maak dezelfde ervaring door.
Op SOMMIGE auto's is de bedrading aanwezig en ik weet dat de manier waarop kabelbomen worden gebouwd, het waarschijnlijk economischer zou zijn om de twee draden die de spiegel verwarmen, op te nemen dan ze weg te laten en een stekker/contactdoos-paar voor een subkabelboom toe te voegen op alle modellen van hogere kwaliteit.
Ik heb net een YouTube-video bekeken van een persoon die het glas vervangt en mijn VERMOEDEN is dat een manier om te bepalen of de draden aanwezig zijn, is door de glasvervangingsroutine te doorlopen.
Als de draden aanwezig zijn, zou het louter vervangen van het glas de minste arbeid en kosten met zich meebrengen.
Als je wilt UITGEVEN om te UITGEVEN, kun je misschien helemaal gaan en de behuizing compleet met ingebouwde richtingaanwijzer vervangen.

Begin te twijfelen aan de kosten/waarde van deze mod.
Kosten in tijd en moeite en ook in contanten.

Ik denk dat het makkelijker/eenvoudiger zou zijn om ze elke ochtend gewoon af te vegen en/of af te schrapen.
Misschien zelfs de avond ervoor met iets te bespuiten.

Ik heb verwarmde spiegels op mijn CRV uit 2007 geplaatst.
Gekocht "add a circuit", draden en verwarmde spiegels
samen met een Therma Sync Defroster verwarmde spiegelbediening.
Het apparaat (gekocht op Amazon) heeft een ingebouwd relais en timer en een verlichte bedieningsknop.
Het inbrengen van de bedrading in de spiegelbehuizing was het moeilijkste deel.
Uitgevonden hoe de spiegelbehuizing uit elkaar te halen en de draad erdoorheen te steken.
Daarna de draden gelegd door de fabrieksdraden door de deur, het scharnier, ..., enz. te volgen.
Eén draad van de spiegel naar de massa en de andere naar de Therma Sync
Het apparaat kreeg zijn stroom van de "add a circuit"
waar de stroom naar de zekering werd geregeld door de ontsteking
Het apparaat in en onder de console in het midden geplaatst.
Knop op het dashboard gemonteerd.

Dus druk op de knop. De knop licht op.
Dan schakelt het de verwarmde spiegels in.
Tien minuten later schakelt het zichzelf uit, samen met het licht.
Ben een winter doorgekomen en het kost tijd om de spiegels te verwarmen
Maar ik ben er blij mee.

Welnu, nadat ik mijn 2016 ex nauwelijks een maand geleden had gekregen, was ik niet voorbereid op de sneeuw - de auto met mijn sneeuwborstel, ruitensproeiervloeistof, krabber, enz. was door mijn dochter geconfisqueerd.

Hoe dan ook, een herbezoek aan Walmart loste het meeste daarvan op en vanochtend heb ik de buitenspiegels snel besproeid met ontdooier voor de voorruit, geschraapt, afgeveegd, klaar en ze waren helder voordat ik zelfs de motor startte.

Oh ja, ik kon ze ZIEN toen ik de oprit afreed, had GEEN MINUTEN rijtijd nodig voordat ze bruikbaar waren.

vertaling; Project verlaten (-:
(grijns)

21 - 32 of 32 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.