Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 58 Posts
Sla de deuren van die RAV4 niet te hard dicht. Ze klinken als een lege koffieblik.
Ik ben het eens, MAAR betrouwbaarheid overtreft een beetje lawaai. Hè, mijn eerste generatie CRV is de luidruchtigste auto die ik ooit heb gehad.

Save
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuw voertuig. Ik was bereid om bij een andere CRV te blijven, maar voor zover ik heb ontdekt, maakt Honda na 2015 alleen nog CVT-transmissies.

Mijn mening en wat ik heb gelezen, ik vertrouw niet en zal geen andere CRV kopen vanwege dit probleem
Ik stap over naar een RAV 4 van Toyota, omdat ze een gewone automatische transmissie hebben

Iemand gedachten over deze kwestie jongens???
Handgeschakeld is de enige manier om te gaan. Ik geef niet om CVT, maar iedereen gebruikt ze nu, je kunt er niet aan ontkomen.

Na bijna 5 jaar met de auto te hebben gereden, zijn de kleine 1.5L met de turbo en de CVT me echt gaan bevallen. Ze zijn echt een verrassend goed duo en voor zover ik kan beoordelen, bewijzen ze ook behoorlijk betrouwbaar te zijn. Met of zonder verlengde garantie.

2017 CRV EX-L Turbo met Nav. Honda heeft veel ervaring met CVT's. Dit is mijn eerste voertuig met Turbo of CVT en ik had een zorg over beide toen ik de CRV kocht. Ik heb er ongeveer 110.000 mijl mee gereden zonder problemen met de CVT/Turbo en beide werken nog steeds zoals het hoort.

Ik heb een bericht gezien van een eigenaar die ook een 2017 CRV had, waarop hij zei dat hij 300.000 mijl met de CRV had gereden. Hij plaatste het bericht omdat zijn voertuig een aantal vreemde problemen had die werden herleid tot een ongebruikelijke oorzaak, een uitgerekte metalen distributieketting, en hij plaatste het bericht alleen maar om te zeggen dat je een distributiekettingprobleem moet overwegen als je een echt hoge kilometerstand CRV hebt met een metalen distributieketting. Mijn conclusie uit het bericht was echter dat hij zei dat bij 300.000 mijl zowel zijn 2017 CRV turbo als CVT prima werkten.

Niet veel bestuurders zullen 300.000 mijl en meer met een voertuig rijden. Ik ben bijna 80 jaar oud en heb veel voertuigen bestuurd, zowel handgeschakeld, standaard automatisch als nu een CVT. Elke transmissie kan een slecht ontwerp hebben of defect zijn en sommige fabrikanten staan er niet om bekend betrouwbare transmissies of motoren te hebben, maar voor al mijn voertuigen heb ik nog nooit een groot transmissieprobleem gehad. Ik heb geen probleem met Honda's CVT.

Ik ben niet CRV-bevooroordeeld. Ik heb veel CRV's gehad, zoals je in mijn handtekening kunt zien, en ik ben er geen fan van. Ze zijn te luid op de weg. Dit zijn die van mijn vrouw. Dat gezegd hebbende, heb ik vorig jaar een rav4 gehuurd, dus hoogstwaarschijnlijk een uit 2022, en ik vond hem niet leuk. Mijn vrouw wilde dat ik hem huurde, omdat ik wilde dat ze er een zou krijgen. Daarna niet meer. Je hebt niet gezegd of je een nieuwe wilde. Als dat het geval is, hebben we de 2023 crv (benzine) en ik ben verkocht. Stil, soepel, vind het geweldig. 2023 is dag en nacht met onze 2020 crv die we hadden. Zoals anderen al zeiden, zijn Nissan's verschrikkelijk. Ik had een equinox, 6 versnellingen, 9.000 mijl en de versnellingsbak slipte. Ik heb hem weggedaan en heb een Toyota ECT.

• Helpful
Reactions: Jo.Woodburn
Save
Ik heb mijn 3e Honda, mijn tweede CR-V. Ik ben een pietje-precies als het gaat om alles wat werkt, zelfs dingen die ik niet gebruik. Tot op heden heb ik nog nooit iets aan een van beide voertuigen hoeven repareren. Ik vind dat erg indrukwekkend, vergeleken met andere merken die ik in de loop der jaren ben tegengekomen.

Mijn 2019 CR-V met 1,5 liter turbomotor, vierwielaandrijving en continu variabele transmissie is perfect geweest. Ik kan niet gelukkiger zijn met de prestaties van deze auto. Slechts 57.000 mijl tot nu toe, maar ik wil eraan toevoegen dat de Maintenance Minder je eraan herinnert wanneer je de transmissievloeistof moet vervangen. De literatuur die ik online las, adviseerde me om "er ook voor te zorgen dat je de vloeistof in de tussenbak ververst (indien aanwezig)." De vierwielaangedreven auto heeft een tussenbak, maar deze is direct aan de transmissie bevestigd en deelt dezelfde vloeistof. U hoeft zich geen zorgen te maken over een andere afzonderlijke vloeistofwissel.

Anedoctisch gezien kun je problemen vinden met alles. Bekijk de hybride CRV, volledig soepele vermogensafgifte en geen CVT.
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuw voertuig. Ik was bereid om bij een andere CRV te blijven, maar voor zover ik heb ontdekt, maakt Honda na 2015 alleen nog CVT-transmissies

Mijn mening en wat ik heb gelezen, ik vertrouw niet en zal geen andere CRV kopen vanwege dit probleem
Ik stap over naar een RAV 4 van Toyota, omdat ze een gewone automatische transmissie hebben

Er zijn misschien een paar problemen geweest met de 15. Maar wat CVT betreft, is Honda een stap verder. Doe elke 30K een drain and fill.

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuw voertuig. Ik was bereid om bij een andere CRV te blijven, maar voor zover ik heb ontdekt, maakt Honda na 2015 alleen nog CVT-transmissies.

Mijn mening en wat ik heb gelezen, ik vertrouw het niet en zal geen andere CRV kopen vanwege dit probleem
Ik stap over naar een RAV 4 van Toyota, omdat ze een normale automatische transmissie hebben

Iemand gedachten over deze kwestie?
Ik ben ook een beetje huiverig voor de CVT-transmissies. Ik zou ook een Rav 4 hebben gekocht, behalve dat mijn vrouw de stoelpositie in de Rav 4 niet leuk vond. Ik heb een 2018 CRV Touring en ben er tot nu toe erg blij mee. De tijd zal het leren over de CVT.

Mijn mening en voor wat ik heb gelezen, vertrouw ik niet en zal ik geen andere CRV kopen vanwege dit probleem

Ik bezit twee 2015 Honda CR-V Touring-modellen, die ik tegelijkertijd voor ons gezin heb gekocht.

De CVT-transmissies zijn fantastisch geweest, en ik denk dat bijna alle merken ze nu gebruiken. Geen klachten van mij, en ik zal niet aarzelen om weer een CVT te nemen als ik binnenkort een 2023 krijg.

Save
Doe elke 30.000 km vloeistofwissels en het komt goed. CVT creëert metaalschilfers door het ontwerp en is ook ontworpen om ermee om te gaan, maar frequente vloeistofwissels zorgen ervoor dat uw transmissie de levensduur van de auto meegaat.

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuw voertuig. Ik was bereid om bij een andere CRV te blijven, maar voor zover ik heb ontdekt, maakt Honda na 2015 alleen nog CVT-transmissies

Mijn CRV uit 2018 moest de transmissie laten vervangen binnen ongeveer zes maanden na aankoop. Gelukkig viel het onder de garantie.

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuw voertuig. Ik was bereid om bij een andere CRV te blijven, maar voor zover ik heb ontdekt, maakt Honda pas na 2015 CVT-transmissies.

Van alle CVT's die er zijn, vertrouw ik de huidige Honda's het meest, omdat Honda veel heeft geleerd van hun eerste uitstapje naar CVT's in 2000 met de Civic HX, die erg lastig waren; de meeste gingen nauwelijks 60.000 mijl mee en veel dealers vervingen ze onder garantie, ondanks dat ze de basisgarantie van 3 jaar/36.000 km waren gepasseerd. De nieuwe CVT's die in 2015 werden geĂŻntroduceerd op de Fit, CR-V en Accord en in de meeste 4-cilindermodellen in 2016 en later, tonen hun toewijding eraan. Ik weet dat CVT's momenteel niet in staat zijn om veel vermogen aan te kunnen, wat verklaart waarom de V6 Honda's conventionele automaten hebben, evenals de 2.0L turbo Accords die in het begin een 10-versnellingsautomaat hadden. De 1.5L turbo had een CVT.

Ik stap over naar een RAV 4 van Toyota, omdat ze een normale automatische transmissie hebben

Toen ik mijn 2018 CRV kocht, had ik ook bedenkingen over CVT-transmissies. Die bedenkingen verdwenen na mijn proefrit. Honda lijkt de CVT net zo te hebben verfijnd als ze hun auto's hebben verfijnd. Ik heb de 2018 3 jaar lang gereden en rijd nu een 2020 CRV. De CVT is nooit een probleem geweest en is in feite een grote verbetering ten opzichte van het constante zoeken en schakelen van de multi-versnellingsbak "traditionele" transmissie, IMHO. Mijn schoonzus heeft een RAV4 uit 2022, waar ik onlangs in heb gereden. Ik vind het motorgeluid en de vele versnellingswisselingen erg vervelend.

Enige gedachten over deze kwestie, mensen???
We hebben drie Honda CRV's gehad en hebben geen problemen gehad met de CVT-transmissies.

GETUIGENIS VAN EEN BEROUWVOLLE MOTORHEAD: Als 65-jarige motorhead die genoot van de kracht van mijn muscle car 'vroeger', en die zwoer dat ik nooit een voertuig zou bezitten met een 'golfkar'-CVT-transmissie, ben ik zeer onder de indruk van onze CVT uit 2020, jawel!! Aangedreven door onze 1.5 Turbocharged krachtbron, heeft hij voldoende vermogen om langzamere voertuigen in te halen, meer dan genoeg om op snelwegen te komen, en brengt ons in een flits veilig door een oranje verkeerslicht. Onze CR-V is geen muscle car, dat 'heb ik' met mijn '13 Accord V6 als ik wat koolstof uit de pijpen wil blazen. Onze CR-V is onze comfortabele, stille en betrouwbare rit die een plezier is om in te rijden. We kijken ernaar uit om hem minstens een decennium of zo te houden, net als onze Accord, afbetaald en gebouwd om lang mee te gaan.

Dus, daar is het. Mijn perceptie van de waarde van CVT-transmissies is een grote 'yeh man', een complete 180 graden draai van mijn enige eerdere CVT-rijervaring, die was toen ik een huurauto Altima POS reed met een CVT die aanvoelde als een golfkar met een grote elastiek. Ik zwoer dat ik nooit een CVT zou bezitten. Als je een goed gebouwd voertuig koopt, met een goed afgestemde motor-CVT-aandrijflijn, krijg je een betrouwbare machine, een goede kilometerstand en een lange levensduur met toegewijd onderhoud.

Precies wat ik doe. Honda pusht ook de 1.5L turbomotor met directe injectie (Toyota combineert hun directe injectie met poortinjectie om klepafzettingen te elimineren). Het valt nog te bezien hoe betrouwbaar deze Honda-motor zal zijn. Als je een hybride overweegt, dan krijg je blijkbaar de 2L-motor met een e-CVT-transmissie, die in niets lijkt op de typische CVT. Om het verschil tussen CVT's en e-CVT's te zien, kun je video's bekijken op YouTube (Weber Auto & SpeedKarr).

Mijn mening en wat ik heb gelezen, ik vertrouw niet en zal geen andere CRV kopen vanwege dit probleem.
Ik stap over naar een RAV 4 van Toyota omdat ze een normale automatische transmissie hebben.

Toen ik eind 2019 kocht, koos ik voor de CRV boven de RAV4 en Rogue. Ik las wel over CVT's die mogelijk een probleem zouden kunnen zijn, maar ik heb het grondig onderzocht en mijn zorgen werden weggenomen. Ik realiseerde me dat de eerdere geschiedenis en perceptie van CVT's een groter probleem waren dan de daadwerkelijke recente prestaties van CVT-transmissies en dat er zeer weinig klachten waren over CVT-transmissies op CRV's en Rogues in de recente modeljaren voorafgaand aan die ik kreeg. Ik heb nog nooit spijt gehad van het kopen van de CRV.

Maar ik ben heel erg, en ik bedoel ECHT ERG, opgelucht dat ik de RAV4 niet heb gekregen. Voordat je er een aanschaft, zou ik je ten zeerste aanraden om een forum als dit te zoeken, maar dan voor RAV4's. Ik ben er allebei lid van geworden toen ik op zoek was naar meer informatie over de auto's, en het aantal kleine problemen dat ik moest oplossen, was talrijk op de RAV4. En de grote problemen met het model van 2019 waren inderdaad transmissieproblemen. Zo talrijk dat eigenaren aandrongen op een terugroepactie, maar Toyota gaf alleen een softwarefix uit om het probleem te verhelpen. Het werkte voor sommigen, maar niet voor iedereen. Er waren zelfs eigenaren die onder de Lemon Law konden aanklagen om hun geld terug te krijgen voor hun RAV4's uit 2019 vanwege hun transmissieproblemen. Zorg er dus voor dat je het jaar verstandig kiest, maar ga er ook niet zomaar van uit dat de normale transmissie goed is, alleen omdat het een Toyota is.

Succes met je uiteindelijke beslissing voor je volgende auto.

Anedoctisch gezien kun je problemen vinden met alles. Bekijk de hybride CRV, totaal soepele vermogensafgifte en geen CVT.
We hadden een CR-V uit 2018 met de CVT, die we aan onze dochter hebben doorgegeven. We hebben nu een 2022 Hybrid CR-V. De vermogensafgifte is beter, vooral vanuit stilstand. Maar hij heeft WEL een CVT.

21 - 40 of 58 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.