Ik heb plotseling een probleem om mijn telefoon (iPhone 6, iOS 11.2) te verbinden met HondaLink op de head unit van mijn 2017 EX-L. Ik merkte gisteren dat het dashboard van de HondaLink-app al bijna een week niet was bijgewerkt (het werkte uiteraard prima tot die tijd). Nu was er iets dat geen verbinding maakte. Om te beginnen met het oplossen van problemen, startte ik mijn auto, startte ik de app op mijn telefoon en zag ik "Verbinden" op mijn telefoonscherm (zoals gebruikelijk), daarna opende ik HondaLink op de head unit. Na een paar momenten een draaiende witte cirkel op een zwart scherm te hebben gezien, kreeg ik de foutmelding op de bijgevoegde foto: "Authenticatie mislukt. Probeer het later opnieuw." Ik kan niet achterhalen wat het probleem veroorzaakt. Ik heb het volgende geprobeerd:
Niets heeft gewerkt. Elke keer als ik HondaLink vanaf de head unit start, kom ik niet verder dan de authenticatiefout. De Bluetooth-verbinding tussen mijn telefoon en de auto werkt prima. Ik kan bijvoorbeeld wel bellen vanuit de auto. Ik weet ook dat er niets mis is met mijn HondaLink-inloggegevens, want ik kan prima inloggen in de app. Het probleem is dat de app en mijn head unit gewoonweg weigeren om verbinding met elkaar te maken.
Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd (wat de technische ondersteuningsmedewerker met wie ik sprak voorstelde), was een fabrieksreset van de head unit (ik dacht dat ik zou wachten tot ik meer tijd had, zodat ik al mijn aanpassingen, die ik bij de reset zou verliezen, weer kon terugzetten). Afgezien daarvan heb ik geen ideeën meer. Ik heb het later opnieuw geprobeerd. Authenticatie mislukt nog steeds. Hoe kan ik deze verbinding anders terugkrijgen?
- De head unit opnieuw opstarten
- Uitloggen uit de app en vervolgens weer inloggen
- De app van mijn telefoon verwijderen en opnieuw installeren
- Mijn telefoon verwijderen van de head unit en opnieuw koppelen
Niets heeft gewerkt. Elke keer als ik HondaLink vanaf de head unit start, kom ik niet verder dan de authenticatiefout. De Bluetooth-verbinding tussen mijn telefoon en de auto werkt prima. Ik kan bijvoorbeeld wel bellen vanuit de auto. Ik weet ook dat er niets mis is met mijn HondaLink-inloggegevens, want ik kan prima inloggen in de app. Het probleem is dat de app en mijn head unit gewoonweg weigeren om verbinding met elkaar te maken.
Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd (wat de technische ondersteuningsmedewerker met wie ik sprak voorstelde), was een fabrieksreset van de head unit (ik dacht dat ik zou wachten tot ik meer tijd had, zodat ik al mijn aanpassingen, die ik bij de reset zou verliezen, weer kon terugzetten). Afgezien daarvan heb ik geen ideeën meer. Ik heb het later opnieuw geprobeerd. Authenticatie mislukt nog steeds. Hoe kan ik deze verbinding anders terugkrijgen?