Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

HondaLink, kan plotseling geen verbinding meer maken

58K views 34 replies 18 participants last post by  phareous  
#1 ·
Ik heb plotseling een probleem om mijn telefoon (iPhone 6, iOS 11.2) te verbinden met HondaLink op de head unit van mijn 2017 EX-L. Ik merkte gisteren dat het dashboard van de HondaLink-app al bijna een week niet was bijgewerkt (het werkte uiteraard prima tot die tijd). Nu was er iets dat geen verbinding maakte. Om te beginnen met het oplossen van problemen, startte ik mijn auto, startte ik de app op mijn telefoon en zag ik "Verbinden" op mijn telefoonscherm (zoals gebruikelijk), daarna opende ik HondaLink op de head unit. Na een paar momenten een draaiende witte cirkel op een zwart scherm te hebben gezien, kreeg ik de foutmelding op de bijgevoegde foto: "Authenticatie mislukt. Probeer het later opnieuw." Ik kan niet achterhalen wat het probleem veroorzaakt. Ik heb het volgende geprobeerd:

• De head unit opnieuw opstarten
  • Uitloggen uit de app en vervolgens weer inloggen
  • De app van mijn telefoon verwijderen en opnieuw installeren
  • Mijn telefoon verwijderen van de head unit en opnieuw koppelen

Niets heeft gewerkt. Elke keer als ik HondaLink vanaf de head unit start, kom ik niet verder dan de authenticatiefout. De Bluetooth-verbinding tussen mijn telefoon en de auto werkt prima. Ik kan bijvoorbeeld wel bellen vanuit de auto. Ik weet ook dat er niets mis is met mijn HondaLink-inloggegevens, want ik kan prima inloggen in de app. Het probleem is dat de app en mijn head unit gewoonweg weigeren om verbinding met elkaar te maken.

Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd (wat de technische ondersteuningsmedewerker met wie ik sprak voorstelde), was een fabrieksreset van de head unit (ik dacht dat ik zou wachten tot ik meer tijd had, zodat ik al mijn aanpassingen, die ik bij de reset zou verliezen, weer kon terugzetten). Afgezien daarvan heb ik geen ideeën meer. Ik heb het later opnieuw geprobeerd. Authenticatie mislukt nog steeds. Hoe kan ik deze verbinding anders terugkrijgen?

• Like
Reactions: CRV owner NS
Save
#2 · (Edited)
Ik krijg hetzelfde. Niets lijkt te helpen. Ik denk dat het begon met de iOS 11.2-update, maar ik ben niet zeker. Het is duidelijk dat de telefoon verbinding maakt, maar het probleem is dat de HondaLink-app de verbinding helemaal niet ziet en daarom de verbinding van de head unit mislukt.

Honda In-car Tech Support gebeld. Het is een bekend probleem, maar er is momenteel geen oplossing.

#3 ·
Ja, ik krijg het ook, het is een Apple-probleem, begrijp ik, ik houd mijn adem niet in totdat Apple het snel oplost.

Save
#4 ·
@jayweiss...Het heeft absoluut niets te maken met de iOS 11.2-update. Voor mij begon het probleem VOORDAT ik naar 11.2 update, en updaten maakte geen verschil.

@TLC1957...Ik ben er vrij zeker van dat het geen Apple-probleem is, aangezien het niets met Carplay te maken heeft. Het probleem is allemaal Honda.

Trouwens, ik heb een fabrieksreset van de head unit geprobeerd. Het deed absoluut niets.

Ik heb vanavond een serviceafspraak voor een olieverversing. Ik ben van plan hen ook naar dit probleem te vragen. We zullen zien wat ze me nog meer kunnen vertellen.

Save
#6 ·
De laatste keer dat het voor mij werkte, was op 23/11, ongeveer de tijd dat ik naar 11 heb geĂĽpdatet. Ik hoop dat uw bezoek vandaag wat informatie over het probleem oplevert, laat het ons weten.

Save
#7 ·
Hetzelfde. Op mijn iPhone was de laatste synchronisatie op 22/11.

Save
#8 · (Edited)
Ik denk dat de laatste keer dat de mijne synchroniseerde op 28/11 was. Het lijkt er absoluut op dat er in die periode eind november iets mis is gegaan met het systeem.

Mijn dealer kon me gisteren niets aanbieden dat ik niet al had geprobeerd. Hun aanbeveling was om naar de HandsFreeLink/Honda-website te gaan om de compatibiliteit van telefoon en provider te controleren en vervolgens een vervolgafspraak te maken als ik nog steeds verbindingsproblemen heb. Hoewel ik duidelijk heb gemaakt dat ik die probleemoplossingsstap al lang voorbij ben. Ik weet dat mijn apparaat compatibel is. Het werkte tot vorige maand. En de HandsFreeLink-website is volkomen nutteloos, om nog maar te zwijgen van het feit dat deze vreselijk verouderd is (de nieuwste iPhone die ze daar vermelden is de 5S).

Ik heb de serviceadviseur gevraagd of er nieuwere software- of firmware-updates zijn uitgebracht voor de head unit. Ze hebben gekeken en die waren er niet.

Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat het een Apple-probleem is, maar ik zal het ook niet uitsluiten. Ik zou graag willen weten of Android-gebruikers de laatste tijd vergelijkbare verbindingsfouten ervaren. Nou ja... het lijkt een strijd voor weer een jaar...

Save
#10 ·
Het is helemaal een Apple-ding. Ik bezat een Honda Pilot uit 2016 gedurende 1,5 jaar en hij werkte geweldig. Ik heb een HR-V & CR-V uit 2017 en die werkten ook geweldig. Toen kocht ik een iPhone 8 die werd geleverd met iOS 11 en dat is de laatste keer dat Pandora en HondaLink werkten. Het lijkt meer dan toevallig, ik ben ervan overtuigd dat Apple onze auto's heeft verknald, ik ben er zeker van dat ze het op tijd zullen repareren, ik ben geen geduldig persoon maar welke andere keuze heb ik :(

Save
#11 ·
Ik heb hetzelfde probleem gehad, "Authenticatie mislukt". Na wat rond te hebben gezocht, vond ik een KB-artikel op de Apple-website, waar een gebruiker een vergelijkbaar probleem in 2016 oploste. Dus probeerde ik dezelfde oplossing en het werkte... tenminste voor mijn 2017 CR-V.
- Ik bracht mijn CR-V dicht bij het huis en verbond hem met mijn wifi-router (Home > Instellingen > Bluetooth/Wi-Fi > Wi-Fi om in te schakelen en te verbinden)
- Na het tot stand brengen van de verbinding met mijn wifi-router, ging ik naar CR-V's Home > HondaLink en het verbond zonder problemen
- Ging terug naar Instellingen > Bluetooth/Wi-Fi > Wi-Fi en schakelde Wi-Fi uit
- Zorg ervoor dat de iPhone (of Android-telefoon) is aangesloten via een kabel (CarPlay) of via Bluetooth, en ga terug naar Home > HondaLink, en het zal u vragen om een verbindingsmethode te selecteren; selecteer de HondaLink-app en deze zal uw telefoon gebruiken om verbinding te maken.

Ik hoop dat bovenstaande oplossing ook voor u werkt.

Een teleurstelling is dat ik niet alle functies van de HondaLink-app zie. Naar verluidt zou ik de kilometerstand, het brandstofbereik en de levensduur van de olie in de app moeten zien, maar ik zie niets daarvan onder Dashboard. Zelfs het "Bestemming verzenden" naar het navigatiesysteem duurt zo lang, dat het voor mij sneller is om het adres handmatig in te typen.

#13 ·
Ik heb plotseling een probleem om mijn telefoon (iPhone 6, iOS 11.2) te verbinden met HondaLink op de head unit van mijn 2017 EX-L. Ik merkte gisteren dat het dashboard van de HondaLink-app al bijna een week niet was bijgewerkt (het werkte uiteraard prima tot dan toe). Nu was er iets dat geen verbinding maakte. Om te beginnen met het oplossen van problemen, startte ik mijn auto, startte ik de app op mijn telefoon en zag ik "Verbinden" op mijn telefoonscherm (zoals gebruikelijk), daarna opende ik HondaLink op de head unit. Na een paar momenten een draaiende witte cirkel op een zwart scherm te hebben gezien, kreeg ik de foutmelding op de bijgevoegde foto: "Authenticatie mislukt. Probeer het later opnieuw." Ik kan niet achterhalen wat het probleem veroorzaakt. Ik heb het volgende geprobeerd:

• De head unit opnieuw opstarten
  • Uitloggen uit de app en vervolgens weer inloggen
  • De app van mijn telefoon verwijderen en opnieuw installeren
  • Mijn telefoon verwijderen van de head unit en opnieuw koppelen

Niets heeft gewerkt. Elke keer dat ik HondaLink vanaf de head unit start, kom ik niet verder dan de authenticatiefout. De Bluetooth-verbinding tussen mijn telefoon en de auto werkt prima. d.w.z. Ik kan telefoongesprekken voeren vanuit de auto, etc. Ik weet ook dat er niets mis is met mijn HondaLink-inloggegevens, aangezien ik prima kan inloggen op de app. Het probleem is dat de app en mijn head unit gewoonweg weigeren om verbinding met elkaar te maken.

Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd (wat de technische ondersteuning die ik sprak suggereerde), was het uitvoeren van een fabrieksreset van de head unit (ik dacht dat ik zou wachten tot ik meer tijd had, zodat ik al mijn aanpassingen, die ik bij de reset zou verliezen, weer kon terugplaatsen). Afgezien daarvan heb ik geen ideeën meer. Ik heb het later opnieuw geprobeerd. Authenticatie mislukt nog steeds. Hoe kan ik deze verbinding anders terugkrijgen?

View attachment 106074
Mijn 2017 CRV Touring heeft hetzelfde probleem. Ik heb een iPhone 7. Ik heb dezelfde oplossingen als "Cerebro" geprobeerd, maar ik krijg nog steeds de cirkel en de authenticatiefout. De laatste keer dat ik verbinding maakte met Hondalink was op 20 december. Ik weet niet zeker of het een Honda-probleem of een Apple-probleem is. Ik breng mijn CRV volgende week naar de Toronto Downtown-dealer voor een probleem met de verkeersindicator op mijn head unit en zal dit probleem ook vermelden.

Ik vind de CRV leuk, maar ik heb een lekkage van motorolie gehad en verschillende andere kleine problemen. Naar mijn mening te veel problemen voor een nieuwe auto die pas zes maanden en 8.000 km (5.000 mijl voor onze Amerikaanse vrienden) op de weg heeft gereden.

#24 ·
Hetzelfde probleem. De software van Honda is een stuk ****. Pure rotzooi. Ik hoop dat je dit leest, Honda.
Ik ben het 100% eens. Mijn laatste verbinding is 27 november. De app is verschrikkelijk en je zou geen wifi-toegang tot je thuisrouter nodig moeten hebben om dit ding te laten werken. Laten we eerlijk zijn, zelfs als het WEL werkt, is het van nature extreem beperkt. Het zou fijn zijn om de app te kunnen gebruiken om de '17 CRV op afstand te starten, als je die functie in je auto hebt. Waarom? Omdat het bereik van de afstandsbediening van de sleutelhanger belachelijk is. Meestal moet ik binnen 30 voet zijn, met vrijwel geen obstakels in de weg, anders denkt hij er niet eens aan om te starten. Heb niet veel problemen gehad met mijn Touring, hoewel de rit luider is dan ik me herinner van de proefrit en de auto doet net genoeg goede dingen om me ervan te weerhouden hem in te ruilen.

#15 ·
Toronto - In aanvulling op bericht #13 hierboven is mijn probleem met de verkeersindicator opgelost door de software bij te werken, maar de HondaLink kon op dit moment niet worden gerepareerd. De serviceadviseur en ik gebruiken allebei een iPhone 7 en we konden allebei geen verbinding maken. De monteur had een oudere iPhone (misschien 6?) en hij zei dat hij verbinding had. De serviceadviseur zei dat hij nogal wat klachten over verbindingsproblemen met HondaLink heeft gezien, maar er is nog geen oplossing.

#16 ·
Mijn iPhone 7 (11.2.2) heeft sinds 16/12 geen verbinding meer gemaakt. Toen ik vandaag keek, zei de app dat er een update nodig was voordat deze kon worden gebruikt. GeĂĽpdatet (3.4.3) probeerde verbinding te maken via HondaLink op het crv-scherm en een draaiende cirkel verscheen op het scherm, die uiteindelijk de melding "Authenticatie mislukt. Probeer het later opnieuw." weergaf. Ik heb de head-unit en mijn telefoon opnieuw opgestart, maar dit maakte geen verschil. Heeft iemand anders succes gehad?

#17 ·
Hetzelfde op mijn 2017 CRV. Honda gebeld en er werd met de vinger gewezen. Ze beweren dat het begon met IOS 11.0 en erger werd met updates tot de huidige 11.2. Ze beweerden dat Apple hiervan op de hoogte was gebracht en dat de oplossing momenteel in bèta is bij Apple. Ik zag vandaag een nieuwe HL-app-update die ik heb geïnstalleerd, maar die nog steeds geen verbinding maakt. Ik wacht vol ongeduld op de oplossing van Apple als het aan hen ligt.

#18 ·
Hoe kan het een verdomd Apple-ding zijn. Dit is weer 100% de verantwoordelijkheid van Honda. Honda moet ervoor zorgen dat hun app compatibel blijft met toekomstige iOS-apparaten en softwareversies. Wat denk je, is Apple verantwoordelijk voor de producten van Honda - wat de ****?

#19 ·
Mensen zoals jij zijn de reden waarom Apple ****-apps uit hun winkel weigert. Omdat je dan Apple de schuld geeft. Apple weigert historisch gezien apps die niet de dingen doen die de ontwikkelaars zeggen dat de app doet. Ik ga een sterke inspanning leveren om Apple de HondaLink-app uit de App Store te laten verwijderen, omdat deze niet doet wat de ontwikkelaar zegt dat hij doet. Ik garandeer je dat dit erin zal resulteren dat Honda het repareert of dat Apple ze eruit gooit.

#21 ·
Mijn verbinding maakt willekeurig verbinding en wordt bijgewerkt. Ik besteed er geen aandacht aan.

Save
#27 ·
Ik heb weer een HondaLink-app geĂĽpdatet en hij is nog steeds kapot! Zo triest dat we dit met onze nieuwe auto's moeten meemaken, geen HondaLink-app, geen Pandora-app...

Save
#28 ·
FRanky 16 en garoto - tijd om weg te stappen van de toetsenborden en een vrijwillige pauze te nemen. We zijn hier allemaal familie. Laten we aardig spelen. Bedankt Rocky met zijn moderatorhoed op.

Save
#30 ·
Ik kan nu verbinding maken met HondaLink met mijn iPhone 7 na de 11.2.5 update. Eerste keer sinds half december.
Ja, MAAR Pandora speelt alleen op de luidsprekers aan de rechterkant, ongeacht hoe ik het instel.

Save
#31 ·
Apple heeft gisteren (11.2.6) een iOS-update uitgebracht. Een van de fixes die in de release notes worden vermeld:

"Lost een probleem op waarbij sommige apps van derden geen verbinding konden maken met externe accessoires"

Klonk veelbelovend.

Ik heb mijn telefoon geĂĽpdatet en zie, ik kan weer verbinding maken met HondaLink, voor het eerst sinds november! Probleem opgelost. Voorlopig. We zullen zien hoe lang het duurt voordat er onvermijdelijk iets anders kapot gaat.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.