Honda CR-V Owners Club Forums banner

Hoe voer je een draadloze software-update uit?

4 reading
14K views 10 replies 6 participants last post by  crvtouring  
#1 ·
Was vandaag bij de dealer voor de twee terugroepacties en de olie- en filterwissel. Vroeg hen om de update voor mij te doen. Ze adviseerden me dat het gemakkelijk is en dat ik het thuis kan doen. Nee, dat is het niet.

Dit is niet de update voor de grille-shutter. Die heb ik niet in mijn auto. Display in de instellingen toont 1 update beschikbaar. Ik ga naar de instellingen. Ik kan het netwerk wijzigen naar mijn thuisnetwerk en mijn wachtwoord invoeren. Dan is het een doodlopende weg. Ik kom in een eindeloze lus terecht en kan niet naar de download- en installatiefunctie.

Mijn volgende optie is om een USB-stick te pakken en de update van Honda te downloaden en te installeren. Heeft iemand met succes een draadloze update uitgevoerd? Ik kan niet geloven dat ik de eerste ben die dit tegenkomt. Youtube heeft niets nuttigs en Google heeft onvoldoende informatie.

#2 ·
Ik weet niet zeker wat u bedoelt met Grill Shutters update. Er is niets geweest voor mijn 6e generatie 2024 Hybrid Touring.

Wat betreft de update van het infotainmentsysteem, gebruik deze procedure:

Om een draadloze update uit te voeren met Wi-Fi op uw 2023 Honda CR-V, volgt u deze stappen:
  1. Verbinden met Wi-Fi:
    • Druk op de Home-knop op het infotainmentsysteem van uw voertuig.
    • Selecteer Systeemupdates. Als het niet op het startscherm wordt weergegeven, selecteer dan Alle apps.
    • Selecteer Instellingen.
    • Selecteer Verbindingsinstellingen.
    • Kies uw Wi-Fi-netwerk uit de lijst en voer het wachtwoord in om verbinding te maken.
  2. Controleren op updates:
    • Eenmaal verbonden met Wi-Fi, controleert het systeem automatisch op updates.
    • Als er een update beschikbaar is, toont het pictogram Systeemupdates een uitroepteken (!).
  3. Downloaden en installeren:
    • Selecteer het pictogram Systeemupdates.
    • Kies Downloaden om de update te downloaden.
    • Zodra het downloaden is voltooid, kunt u ervoor kiezen om Nu installeren of Installeren terwijl het voertuig uit staat.
    • Volg de instructies op het scherm om de installatie te voltooien.
  4. Automatische updates (Optioneel):
    • U kunt automatische updates inschakelen door naar Systeemupdates > Instellingen > Automatisch downloaden te gaan en Inschakelen te selecteren.
Zorg ervoor dat uw voertuig tijdens het updateproces op een veilige locatie staat met een sterk Wi-Fi-signaal.

#3 ·
Bedankt voor je hulp Max. Het probleem zit in item 1 “Selecteer verbindingsconfiguratie”. Mijn thuisnetwerk wordt niet weergegeven in de “Kies uw Wi-Fi-verbinding uit de lijst”. Op dat moment moet ik een netwerkverbinding selecteren. Mijn thuisverbinding verschijnt op het infotainmentscherm. Ik selecteer mijn netwerk en voer mijn wachtwoord in. Doodlopende weg daarna. Kan niet verder gaan.

#6 ·
Bedankt voor je hulp Max. Het probleem zit in item 1 "Selecteer verbindingsconfiguratie". Mijn thuisnetwerk wordt niet weergegeven in de "Kies uw Wi-Fi-verbinding uit de lijst". Op dat moment moet ik de netwerkverbinding selecteren. Mijn thuisverbinding verschijnt op het infotainmentscherm. Ik selecteer mijn netwerk en voer mijn wachtwoord in. Doodlopende weg daarna. Kan niet verder.
Had net een vergelijkbaar probleem. Het duurde even, maar het lijkt erop dat het verbonden was met carplay en de verbinding niet tot stand kon brengen. Maakt eigenlijk geen zin, aangezien CarPlay Bluetooth is.

Maar ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat deze een hotspot biedt. Geprobeerd om daarmee verbinding te maken. Het mislukte, toen ging ik terug naar de wifi en selecteerde dat. Het verbond en na een paar minuten ging het verder. Ik denk dat het een wifi-verbindingsreset nodig had, maar ik heb de optie daarvoor niet gezien.

#4 ·
Het klinkt alsof u een veelvoorkomend probleem tegenkomt met de Wi-Fi-installatie op uw 2024 Honda CR-V Hybrid Touring. Hier zijn een paar probleemoplossingsstappen die u kunt proberen:
  1. Start het infotainmentsysteem opnieuw op: Soms kan een simpele herstart verbindingsproblemen oplossen. Zet uw voertuig uit, wacht een paar minuten en zet het dan weer aan.
  2. Vergeet het netwerk en maak opnieuw verbinding:
    • Ga naar Instellingen > Verbindingsinstellingen.
    • Selecteer uw thuisnetwerk en kies Vergeet netwerk.
    • Maak opnieuw verbinding met uw thuisnetwerk door het uit de lijst te selecteren en het wachtwoord opnieuw in te voeren.
  3. Controleer de Wi-Fi-signaalsterkte: Zorg ervoor dat uw voertuig geparkeerd staat in een gebied met een sterk Wi-Fi-signaal. Zwakke signalen kunnen verbindingsproblemen veroorzaken.
  4. Update het infotainmentsysteem: Zorg ervoor dat de software van uw infotainmentsysteem up-to-date is. U kunt controleren op updates door naar Instellingen > Systeemupdates te gaan.
  5. Reset netwerkinstellingen: Als de bovenstaande stappen niet werken, kunt u proberen de netwerkinstellingen op uw infotainmentsysteem te resetten:
    • Ga naar Instellingen > Systeem > Reset > Netwerkinstellingen resetten.
    • Maak na de reset opnieuw verbinding met uw thuisnetwerk.

#8 ·
Ten eerste, als het een ECU-update is, is draadloos een enorme no-go. En er is wat ingewikkelde apparatuur nodig om dergelijke updates uit te voeren, als je het verkeerd doet, beschadig je de ECU. Wat probeer je te updaten?
De radio?
Voor de 6e generatie Honda CR-V kunnen ECU-updates niet rechtstreeks via het infotainmentsysteem worden uitgevoerd. Deze updates vereisen doorgaans een bezoek aan de dealer, waar speciale apparatuur en software worden gebruikt om ervoor te zorgen dat de update correct en veilig wordt toegepast.
U kunt echter systeemupdates voor het infotainmentsysteem zelf uitvoeren via Wi-Fi of USB. Volg hiervoor de volgende stappen:
  1. Verbinden met Wi-Fi: Druk op de Home-knop op het infotainmentsysteem van uw voertuig. Selecteer Systeemupdates. Als het niet op het startscherm wordt weergegeven, selecteer dan Alle apps, vervolgens Instellingen en Verbindingsinstellingen. Kies uw Wi-Fi-netwerk uit de lijst en voer het wachtwoord in om verbinding te maken.
  2. Controleren op updates: Eenmaal verbonden met Wi-Fi, controleert het systeem automatisch op updates. Als er een update beschikbaar is, toont het pictogram Systeemupdates een uitroepteken (!).
  3. Downloaden en installeren: Selecteer het pictogram Systeemupdates. Kies Downloaden om het downloaden van de update te starten. Zodra het downloaden is voltooid, kunt u kiezen voor Nu installeren of Installeren terwijl het voertuig uit staat. Volg de instructies op het scherm om de installatie te voltooien.
Voor meer gedetailleerde instructies kunt u de Honda OTA voor USB-website raadplegen.

OTA USB-website

#10 ·
Ik heb nooit handmatig een update hoeven doen in mijn Jeep Grand Cherokee... ze waren automatisch. Ik heb maar één update gedaan in mijn '23 Sport Touring, en het was een gedoe. Er is weer een update die geïnstalleerd moet worden, maar ik heb het geprobeerd en het is mislukt. Ik zal het opnieuw proberen, maar het zou fijn zijn als Honda het zo zou maken dat de updates automatisch worden gedownload en geïnstalleerd zonder dat we verbinding hoeven te maken met wifi of de hotspot van onze telefoon (dat moest ik doen voor de eerste en enige update die ik tot nu toe heb gedaan).