Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Is de navigatie-update de moeite waard?

28K views 43 replies 17 participants last post by  mrtn  
#1 ·
Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik hebben net een CR-V uit 2014 gekocht. We overwegen de kaarten/navigatie te updaten, maar waren een beetje geschokt door de kosten van $200 CAD. Is het de moeite waard? Is er een manier om het voordeliger te krijgen?

Bedankt,

Aly

#3 ·
Ik zou geen geld betalen om een ​​systeem dat zo oud is te updaten.
Ik zou een telefoon of een standalone navigatie-eenheid gebruiken.

• Like
Reactions: Higgy Baby
Save
#5 ·
Nadat ik in België met een nieuwe Volvo SUV heb gereden met navigatie aan boord die me door afgesloten bouwplaatsen en nu afgesloten voetgangersstraten probeerde te sturen, zou ik nooit kiezen voor navigatie aan boord boven iets als Google Map. Gewoon niet de moeite waard, vooral niet in een gebied dat je niet kent.

#6 ·
Na een nieuwe Volvo SUV in België te hebben bestuurd met navigatie aan boord die me door afgesloten bouwplaatsen en nu afgesloten voetgangersstraten probeerde te sturen
Inderdaad, ik heb ooit de kaart van mijn Toyota geüpdatet naar de nieuwste versie en toen bijna een afrit op de Autobahn genomen, daar was een permanente barrière geïnstalleerd.

#9 ·
Ik ben geen fan en zou nooit betalen om te upgraden. De ingebouwde navigatie is een uitstekend apparaat als je een reis terug in de tijd wilt maken om te zien hoe delen van het wegennet er 15 jaar geleden uitzagen. Zelfs de interface ziet eruit als een Atari-console. Ik weet niet zeker wat de procedure is om kaartafwijkingen te markeren, maar ik denk dat ik een fulltime baan zou hebben om realtime verschillen te melden. Misschien is het een lokaal probleem, want ik woon in Schotland, maar Google Maps lijkt perfect te zijn en zij winnen mijn stem.

#13 ·
Hoi iedereen,

Mijn vrouw en ik hebben net een CR-V uit 2014 gekocht. We zijn aan het kijken om de kaarten/navigatie te updaten, maar waren een beetje geschokt door de kosten van $200 CAD. Is het de moeite waard? Is er een manier om het voordeliger te krijgen?

Bedankt,

Aly
Hier kun je je onderzoek starten Sitemap
149780

149781

Omdat we niet uit uw regio komen, controleer uw regio.

Ja, het is een simpele update naar nieuwere wegen en gecorrigeerde navigatie van straten die opnieuw zijn uitgestippeld vanwege congestieproblemen. Kaarten zijn al uitgestippeld, ze worden dagelijks bijgewerkt, als apps op een smartphone Wze een goede app is, maar vooruit plannen, van tevoren weten wint van elektronische navigaties.

Save
#16 ·
Hoi iedereen,

Mijn vrouw en ik hebben net een CR-V uit 2014 gekocht. We zijn aan het kijken om de kaarten/navigatie te updaten, maar waren een beetje geschokt door de kosten van $200 CAD. Is het de moeite waard? Is er een manier om het betaalbaarder te krijgen?

Bedankt,

Aly
Ik gebruik WAZE. Het laat je weten waar ongelukken, politiecontroles, pechgevallen en zelfs kuilen zijn hier in het noordoosten.

#17 ·
Ik gebruik WAZE. Het laat je weten waar ongelukken, politie met pech en zelfs kuilen zijn hier in het noordoosten.
Kuilen? Ik kreeg een "Object op de weg" waarschuwing die een eikenhouten eettafel bleek te zijn.
Ik ben het ermee eens, Waze is geweldig, tenminste voor mij. Anderen hebben misschien andere behoeften.
Ik heb echt geen "Nav", het is zeldzaam dat ik niet weet waar ik naartoe ga, maar ik hou van de real-time meldingen.

Save
#19 ·
2017 CRV EX-L Turbo met Nav. De waarde van een kaartupdate hangt af van waar u rijdt. Voor zover ik weet, worden er alleen nieuwe straten toegevoegd; zoals een nieuwe straat die is aangelegd voor een nieuwe Costco of een oude kleine weg die nieuw is in kaart gebracht. Als u op dezelfde straatlocaties rijdt of alleen op belangrijke wegen en zelden ergens nieuw komt, is de kans klein dat u voordeel haalt uit een navigatie-update.

Ik heb maar heel weinig wegen gevonden waarop ik rijd die niet altijd in de navigatiedatabase staan. Eén was een nieuw aangelegde straat bij een nieuwe Costco. Een andere was waarschijnlijk een door de provincie onderhouden weg in Texas met een kleine bruine of bronzen wegnaammarkering en die naar een schoolstadion ging waar Covid-vaccinaties werden gegeven. Ik kon ze online opzoeken en toen ik ze eenmaal had gevonden, kon ik een navigatielocatie in de buurt instellen. Een andere bijzonderheid was op een deel van de IH-10 in de omgeving van Houston dat Nav niet herkende als IH-10, een belangrijke weg, maar die lokaal werd erkend als East Freeway en East Freeway is wat er in Nav stond. Ik betwijfel of de wijziging van East Freeway naar IH-10 zelfs bij updates zou worden doorgevoerd. Er zijn nog een paar andere kleine wegen niet gevonden, maar over het algemeen is het niet updaten van de Nav geen significant probleem voor mij geweest.

Aan de andere kant, als het tijdens de garantieperiode wordt gedaan en het een gratis update is, doe het dan. Ik wou dat Honda het gemakkelijker zou maken om je eigen Nav-update uit te voeren en volledige instructies te geven voor de locatie van de aansluiting en hoe je het moet doen. Het lijkt me dat ze niet willen dat de bestuurder de update uitvoert.

#20 ·
Aan de andere kant, als het tijdens de garantieperiode gebeurt en het een gratis update is, doe het dan. Ik wou dat Honda het gemakkelijker zou maken om je eigen navigatie-update uit te voeren en volledige instructies te geven over waar de aansluiting zich bevindt en hoe je het moet doen. Het lijkt me dat ze niet willen dat de bestuurder de update uitvoert.
Nog niet gebruikt, maar is dit niet waar je begint voor kaartupdates?

Modellen die in aanmerking komen voor het 5-jarige MapCare-programma:
2016-2022 Accord, 2017-2022 Clarity, 2016-2020 Civic, 2017-2021 CR-V, 2018-2022 Fit, 2019-2022 HR-V, 2019-2022 Insight, 2018-2022 Odyssey, 2019-2022 Passport, 2016-2022 Pilot, 2017-2022 Ridgeline

*De aanspraakperiode begint ongeveer zodra het voertuig 200 mijl heeft bereikt. Afhankelijk van de leeftijd en de aankoopdatum van het voertuig kan de gratis aanspraakperiode beëindigd zijn. Ga naar de site van Garmin en bepaal wat er beschikbaar is voor uw systeem

**Eigenaren van nieuwere modeljaren: er is mogelijk nog geen kaartupdate beschikbaar voor uw systeem. Ga naar de site van Garmin en bepaal wat er beschikbaar is voor uw systeem.

#21 ·
Waze is oké, aangezien jij, de persoon, de waarschuwingen toevoegt die er zijn. Het kan zijn dat mensen waarschuwingen toevoegen die niet relevant zijn, maar terwijl je dat doet, let je niet op wat je moet doen, "Rijden". Je helpt anderen alleen in jouw routegebied, en dat is waar waze goed/slecht in is.

Speel veilig, wees veilig voordat je gepakt wordt en een boete krijgt voor het spelen met de telefoon, dat is alles wat ik zeg.

Save
#22 ·
Waze is oké, aangezien u, de persoon, de waarschuwingen toevoegt die er zijn, kunt u mensen krijgen die waarschuwingen toevoegen die niet op het doel gericht zijn, maar terwijl u dat doet, let u niet op wat u verondersteld wordt te doen, "Rijden", u helpt anderen alleen in uw omgeving van de route, en dat is waar waze goed/slecht is.

Speel veilig, wees veilig en word dan betrapt en beboet voor het spelen met de telefoon, alles wat ik zeg
Ik gebruik Waze alleen voor snelwegritten en ik stel het van tevoren in, zodat ik niets hoef te doen.
Toegegeven, dit betekent dat ik misschien geen "bijdrage" lever, maar zoals u zegt, veiligheid voor alles.
Als ik een passagier heb, kunnen ze naar hartenlust dingen aan Waze melden.

Save
#23 ·
Telefoon van het dashboard, hoop ik. En niet beneden, kijkend, zelfs maar een blik werpend op het Infotainment is een afleiding, zoals velen hier, je ziet dat ze 30 seconden lang naar beneden kijken tijdens het rijden.

Save
#24 ·
Telefoon van het dashboard, hoop ik. En niet eronder, kijkend, zelfs maar een blik werpend op het Infotainment is een afleiding, zoals velen hier, je ziet dat ze 30 seconden lang naar beneden kijken tijdens het rijden.
Telefoon zit in mijn zak, of thuis. Ik gebruik gewoon geen telefoon tijdens het rijden.
In de zeldzame gevallen dat ik Waze voor navigatie gebruik, heb ik de stap-voor-stap aanwijzingen op het dashboard, niet op de centrale head unit. Iets minder afleidend.

Save
#25 ·
De Honda-navigatie is niet 100% correct. Als een weg wordt afgesloten, zou het systeem u moeten waarschuwen, doet het dat? Er zijn momenten dat elk gps-systeem u waarschuwt voor een omgeleide brug die is afgesloten, wanneer de route is gepland vanaf punt A.

Is het de moeite waard om te updaten, het antwoord is nee. IMHO voor mij

Save
#26 ·
De Honda-navigatie is niet 100% par. Als een weg wordt afgesloten, zou het systeem u moeten waarschuwen, doet het dat? Er zijn momenten dat elk gps-systeem u in gebreke blijft/waarschuwt voor een omgeleide brug die is afgesloten, wanneer de route is gepland vanaf punt A.

Is het de moeite waard om te updaten, het antwoord is nee. IMHO voor mij
Als je een "systeem" nodig hebt om je te vertellen dat een weg is afgesloten, wil ik voorstellen om borden te lezen.
Een elektronisch navigatiesysteem de schuld geven van je eigen onvermogen om op te letten wat er om je heen gebeurt, is niet de oplossing voor afgesloten wegen.
JIJ bent het "Navigatiesysteem".

Save
#27 ·
Als je op binnenwegen bent en die brug is afgesloten, kan dit bij de ingang van de brug zijn. vanwege geen borden van de provincie.

En het kan ook ter plekke gebeuren als je naar een brug gaat, vanwege ijsvorming. kan ook in de tunnel gebeuren. dit zijn de dingen die je niet kunt vermijden

Dat wil zeggen, als je een vraag hebt, heeft iemand altijd een antwoord

Save
#28 ·
Als je op binnenwegen rijdt en die brug is afgesloten, kan dat bij de ingang van de brug zijn. vanwege geen borden door de provincie.

En het kan ook ter plekke gebeuren als je naar een brug gaat, vanwege ijsvorming. kan ook in de tunnel gebeuren. dit zijn de dingen die je niet kunt vermijden
Misschien.
Maar als bestuurder BENT U direct verantwoordelijk voor en bent U de eindverantwoordelijke voor de veilige werking van het voertuig.
U kunt die verantwoordelijkheid simpelweg niet overdragen aan een elektronisch apparaat.
Het is alsof een satelliet uit de baan valt en een schip raakt en het laat zinken. Wiens schuld is het? Van de kapitein. Punt.
Misschien kon de kapitein het niet vermijden, maar het is nog steeds zijn schuld.

• Like
Reactions: TheDarkKnight
Save
#29 ·
Kapitein die het schip tot zinken bracht, hmm, verwijst u naar die in 2012 in de Costa Concordia?
Terug naar het onderwerp bijgewerkte kaarten, ik denk dat het nieuwe lid veel zal moeten doorzoeken om zelf te beslissen of het de moeite waard is om te updaten wat er al lang is, om dan kabels en apparaten in de auto te hebben.

Save
#36 ·
Updates zijn belangrijk. Maar sommigen willen misschien niet updaten: Nogmaals, de auto wordt ouder en je moet worden geĂĽpdatet. De vraag kan worden gesteld: wanneer is het einde van de levensduur voor het radiosysteem van de Honda's uit 2014? En pas dan kunnen we het antwoord hebben: is het de moeite waard om een systeem te updaten? Kan de eigenaar bij terugkeer de headunit updaten naar een nieuwere versie, en moeten ze het systeem nog steeds updaten als ze onderweg zijn.

Ik vraag me ook af, wanneer je naar de dealer gaat en die nieuwe auto koopt, iets wat je de verkoper kunt vragen, maar hierboven staat dat je gratis updates krijgt en dat het de keuze van de persoon is om dit wel of niet te doen.

Met apps die er zijn, houden sommigen van oudere besturingssystemen dan nieuwere en zijn ze gewend aan de oude dingen, maar dat is wat de hersenen op gang houdt. Verandering
@Aly Virani Als je bij de onderwerpen komt, wens ik je het beste bij je keuze, de beslissing is gemakkelijk, bezoek de honda garmin site en gebruik crvoc creditcard succes

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.