Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Is dit voor lange mensen?

Tags
people tall
52K views 16 replies 14 participants last post by  rjparker  
#1 ·
Ik wil een EX-L kopen. Heb zowel de 17 CRV als de 17 RAV4 getest. Ik ben 1,85 m lang en weeg 104 kg en heb het gevoel dat de bestuurdersstoel in de Rav4 krapper is. Wat is ieders mening? De specificaties zeggen dat de Rav4 2,5 cm meer hoofdruimte heeft. Ik wil gewoon een idee krijgen van hoe die lange en grote jongens zich voelen tijdens het dagelijkse woon-werkverkeer.
Een andere vraag is dat ik ergens de recensie heb gelezen waarin staat dat de Rav4 zelfs met slechts 10.000 mijl kilometerstand een lichte rammel zou vertonen, terwijl de CRV redelijk stil en soepel is. Bedankt! :cool:

#2 ·
Nou, ik ben 1,85 m lang en ik vond de hoofdruimte op de achterbank van de RAV4 niet comfortabel. En ik denk ook dat het niet comfortabel zou zijn voor 3 mensen van een goed formaat om daar te zitten.

Save
#4 ·
Nou, ik ben 6'2" en ik vond de hoofdruimte op de achterbank van de RAV4 niet comfortabel. En ik denk ook dat het niet comfortabel zou zijn voor 3 mensen van een goed formaat om daar te zitten.

Verzonden vanaf mijn SM-N920I met Tapatalk
Bedankt. Hoe zit het met de bestuurderskant? Is de hoofdruimte en ruimtelijkheid iets groter in de CRV?

#3 ·
Ik ben 1,90 m lang, weeg 95 kg en heb nog steeds een paar centimeter hoofdruimte in mijn touring CRV. Reed ook in de RAV4 en het was ook prima voor mij. Ik denk dat het afhangt van de massa van je bovenlichaam ten opzichte van je onderlichaam.

#6 ·
Ik ben ook 1,85 m lang en weeg hetzelfde. Na het controleren van alle middelgrote SUV's, ontdekte ik dat de CR-V het meest aanpasbaar was qua zit- en rijpositie.
Ik huurde een RAV4 voor 8 weken om door Australië te reizen en het was niet de meest comfortabele van de SUV's. Ik beperkte mijn keuzes tot de Mazda CX5 en Subaru en koos de CR-V omdat deze alle juiste vakjes aanvinkte (en er ook goed uitziet).

#7 ·
6'5" en ik pas prima in mijn EX-L. Ik wou dat ik deze uitvoering zonder het zonnedak had kunnen krijgen, want dat zou wat extra hoofdruimte toevoegen, maar ik heb het niet echt nodig.

Ik wou wel dat het stuurwiel verder naar buiten kon worden getelescopeerd. De stoel kan verder naar achteren worden bewogen dan ik hem heb staan, maar het stuurwiel komt niet ver genoeg naar achteren om dat comfortabel te maken.

#9 ·
Een ander familielid, groter, moet zijn hoofd ver overstrekken om door de deur van de Rav-4 te komen, zich erdoorheen wurmen, het lijkt erop dat het de snelle helling naar voren van de deur is die naar voren korter wordt; het stoorde me om hem te zien worstelen om erin te komen. Hij is ook een enorme kerel en kan comfortabel voorin, bestuurder/passagier of achterin de CR-V 2017 zitten, en denkt dat hij er in geval van nood in kan rijden, wat een van de redenen is waarom ik hem heb gekozen.

Save
#11 ·
Ik was het stuur vergeten. Geometrie en carrosserieën. Het stuur komt nauwelijks ver genoeg naar buiten voor mij met de stoel helemaal achteraan op zijn rails, zoals ik hem moet hebben. Ik denk dat ik korte armen heb, en ik heb een familielid met nog kortere armen.

Ik denk dat de veiligheidsoverwegingen van de airbag die te dicht bij de bestuurder zit, ertoe hebben geleid dat sturen minder ver bewegen.

Ik ben op de terugweg van de dealer gestopt en heb een zwaar gevoerde stuurhoes gekocht die me de extra afstand geeft; dat beetje helpt. Maar ik dacht voordat ik hem kocht dat ik misschien een van de knoppen zou moeten halen die erop geschroefd worden als ik me niet prettig voelde met de grip. Ik ga in de stad rondkijken voor een betere stuurhoes, ik hou niet van de dikheid van deze, maar ik begin eraan te wennen.

Save
#12 ·
1,93 m, 102 kg, atletisch
Ik pas net met de stoel in de laagste stand. Ik ben het ermee eens dat het stuurwiel veel verder naar buiten zou kunnen komen. Ik merk dat ik ernaar grijp op mijn natuurlijke afstand. Ik heb de stoel naar voren moeten bewegen om te voorkomen dat mijn schouders naar voren zakken.
Dat gezegd hebbende, het was de beste pasvorm in de klasse voor mij.

#14 ·
Test hem 's ochtends, als je het grootst bent, om zeker te zijn. Ik ben 1,80 m lang, lange romp, kortere benen, en dat dak is dichterbij dan ik zou willen. Ik ben geen eigenaar, alleen het perspectief van een paar proefritten.
Je moet mijn lang verloren tweeling zijn. Dezelfde afmetingen, maar het dak lijkt niet zo dichtbij. Misschien omdat mijn hoeden allemaal brede randen hebben. De verstellingen van de voorstoelen zijn erg goed voor deze versie en ja, het zou goed zijn als het stuur iets dichter bij me kon staan in plaats van dat ik naar waar het is beweeg. De stoelinstellingen zijn mooi en mijn eerste ervaring met zoveel afstemming voor zitcomfort voor deze prijs.

#16 ·
Ik ben 1,95 m lang (ja, ik ben een erg lange vrouw) en met een binnenbeenlengte van 96 cm en ik heb genoeg beenruimte. De enige twee auto's die ik met meer beenruimte heb gereden, waren een 2008 Cadillac CTS die mijn vader vroeger had en een 2010 Mini Cooper die mijn partner en ik hadden, maar er was niet zo'n groot verschil. Er is veel meer beenruimte in de 2017 CRV versus de 2014 CRV die ik oorspronkelijk had. Ik heb gemerkt dat het kantelen van de voorkant van de stoel me wat extra beenruimte geeft.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.