Honda CR-V Owners Club Forums banner
Status
Not open for further replies.

Motorolie of synthetische olie

2 reading
21K views 59 replies 21 participants last post by  kloker  
#1 ·
Hallo mede-CRV-buren,

Welnu, hier is weer een bericht waarin wordt gevraagd wat het beste is om te gebruiken: motorolie of synthetische olie. Ik heb de vele berichten gelezen en er zijn verschillende meningen over dit onderwerp. Ik heb net mijn olie laten verversen en ik heb tot nu toe alleen motorolie gebruikt, net als de vorige eigenaar. Ik laat mijn olie elke 3.000 mijl verversen. Omdat ik in een zeer warm klimaat woon, is dit geadviseerd en ik volg het op. Mijn gesprek met de monteur was zo dat hij voor de volgende olieverversing en daarna synthetisch adviseerde. Het zal beter zijn voor de levensduur van de auto. Toen werd me verteld dat ik de olie maar om de 5.000 mijl hoefde te verversen. Ik heb een 2007 met ongeveer 123.000 mijl.

Mijn vraag is: Aangezien ik nu meer mijlen heb, zou het dan inderdaad beter zijn om over te stappen op synthetische olie? Trouwens, ik ben van plan deze auto zo lang mogelijk te houden. Ik ga misschien eerder dan hij. :)

Ik ben er zeker van dat dit een eindeloos onderwerp is. Bedankt voor alle antwoorden.

#2 ·
Daar gaan we weer. Er is van alles en iedereen in dit spectrum.

Sommigen veranderen het elke 3000 mijl en zweren erbij. Ik heb mijn volledig synthetische olie de afgelopen twee decennia elke 9600 tot 12.500 mijl ververst (koud en droog klimaat, ik beheer gemiddeld ongeveer 8-10 auto's tegelijk) en heb nooit problemen gehad met olieverbruik of het moeten bijvullen tussen de verversingen. De hoogste kilometerstanden waren 190.000 mijl, nog steeds strak zonder gerammel of olieverbruik.

#3 ·
Uw CR-V uit 2007 heeft een Onderhoudsherinneringsfunctie die u eraan herinnert wanneer onderhoud nodig is.
Een van die functies is een Motorolielevensduurweergave, die de mogelijkheid biedt om de resterende Motorolielevensduur in % weer te geven.

U zou die sectie echt moeten lezen, want het idee om de olie elke 3.000 mijl te verversen is erg verouderd.
Hoewel mijn eerste CR-V, een model uit 1999, niet over de Onderhoudsherinneringsfunctie beschikte, stond er in de handleiding een sectie die normale en zware rijomstandigheden beschreef, en vervolgens een normaal en zwaar onderhoudsschema had. Zelfs volgens het zware schema was het interval voor het verversen van de olie 3.750 mijl, terwijl "normaal" 7.500 mijl was.

De handleiding heeft een sectie over olieviscositeit en -type. De handleiding uit 2008 die ik bekijk, zegt dat u 5w-20 moet gebruiken, en zegt ook:

Synthetische olie
U kunt synthetische motorolie gebruiken als
dezelfde eisen worden gesteld
voor een conventionele motorolie: het
toont het API-certificeringszegel,
en het heeft het juiste gewicht. U moet
de olie- en filterverversingen volgen
intervallen die op het informatiedisplay worden weergegeven.
Dus zelfs als u synthetische olie gebruikt, zegt Honda dat u de Onderhoudsherinnering nog steeds moet volgen.

#4 ·
Uw CR-V uit 2007 heeft een onderhoudsherinneringsfunctie die u eraan herinnert wanneer onderhoud nodig is.
Een van die functies is een motorolielevensduurweergave, die de mogelijkheid biedt om de resterende motorolielevensduur in % weer te geven.

U zou die sectie echt moeten lezen, want het idee om de olie elke 3.000 mijl te verversen is erg verouderd.
Hoewel mijn eerste CR-V, een model uit 1999, niet over de onderhoudsherinneringsfunctie beschikte, stond er in de handleiding een sectie die normale en zware rijomstandigheden beschreef, en vervolgens een normaal en zwaar onderhoudsschema had. Zelfs onder het zware schema was het olie verversingsinterval 3.750 mijl, terwijl "normaal" 7.500 mijl was.

De handleiding heeft een sectie over olieviscositeit en -type. De handleiding uit 2008 die ik bekijk, zegt dat u 5w-20 moet gebruiken en zegt ook:

Dus zelfs als u synthetische olie gebruikt, zegt Honda dat u de onderhoudsherinnering nog steeds moet volgen.
Bedankt voor uw opmerking.

Ik breng mijn auto niet langer naar de dealer. Mijn hoofdmonteur vertelde me dat het het beste was om de motorolie elke 3.000 mijl te verversen. Mijn monteur probeert me geen oliewissel te verkopen. Ik heb nu 2 andere garages gebruikt en ze zeggen hetzelfde vanwege de intense hitte.

Ik heb de handleiding gelezen over olieviscositeit. Ik was gewoon benieuwd of overstappen op synthetisch een goed idee zou zijn.

Bedankt voor uw hulp!

#5 · (Edited)
Ik begrijp dat u uw monteur vertrouwt, maar vertrouwt u ook Honda? Zij hebben uw motor ontworpen en gebouwd, en zij hebben het Maintenance Minder-systeem ontworpen om u te helpen er goed voor te zorgen.

En ik zal u vertellen dat bijna elke keer dat ik mijn CR-V naar de lokale Honda-dealer breng voor een servicebezoek, meestal een olie- en filterwissel, maar ook transmissie- en achterdifferentieelvloeistof, de servicemedewerker altijd probeert mij diensten te verkopen die ik niet nodig heb. En onthoud dat de werkplaats waar u naartoe gaat, of het nu een onafhankelijke werkplaats is of de serviceafdeling van een Honda-dealer, zijn geld verdient door u meer diensten te verkopen.

En ik ben benieuwd naar de opmerking "intense hitte". Ja, ik weet dat Texas iets warmer zal zijn dan hier in Tennessee, maar de luchttemperatuur heeft echt niets te maken met de bedrijfstemperatuur van de motor. Of het nu meer dan 100 °F in de schaduw is, of dat er sneeuw en ijs op de grond ligt, zodra u over de weg rijdt en uw motor is opgewarmd, zal de motortemperatuur rond de 200 °F liggen. En als de opmerking "intense hitte" over de bedrijfstemperatuur van de motor gaat, zijn we terug bij Honda die uw motor beter kent dan uw monteur.

#34 ·
Ik begrijp dat u uw monteur vertrouwt, maar vertrouwt u ook Honda?
Zij hebben uw motor ontworpen en gebouwd, en zij hebben het Maintenance Minder-systeem ontworpen om u te helpen er goed voor te zorgen.

En ik zal u vertellen dat bijna elke keer dat ik mijn CR-V naar de lokale Honda-dealer breng voor een servicebezoek, meestal een olie- en filterwissel, maar ook transmissie- en achterdifferentieelvloeistof, de servicemedewerker altijd probeert mij diensten te verkopen die ik niet nodig heb. En onthoud dat de garage waar u naartoe gaat, of het nu een onafhankelijke garage is of de serviceafdeling van een Honda-dealer, zijn geld verdient door u meer diensten te verkopen.

En ik ben benieuwd naar de opmerking "intense hitte". Ja, ik weet dat het in Texas iets warmer zal zijn dan hier in Tennessee, maar de luchttemperatuur heeft echt niets te maken met de bedrijfstemperatuur van de motor. Of het nu meer dan 100 F in de schaduw is, of dat er sneeuw en ijs op de grond ligt, zodra u over de weg rijdt en uw motor is opgewarmd, zal de motortemperatuur rond de 200 F liggen. En als de opmerking "intense hitte" over de bedrijfstemperatuur van de motor gaat, zijn we terug bij Honda die uw motor beter kent dan uw monteur.
2006 CR-V 229.778 mijl. 4 quarts in. 4 quarts uit. Ik ben overgestapt op synthetisch binnen 500 mijl na het kopen van de auto nieuw. Ik heb mijn olie elke 10.000 mijl ververst. Ik heb echter mijn filter elke 5000 mijl vervangen. Ik heb altijd Castrol Synthetic gebruikt. Ik heb altijd mijn eigen periodieke onderhoud gedaan. Een garage die ik vertrouw, heeft mijn koppeling en achterwiellagers gedaan. Als kanttekening. Ik wil nooit meer de startmotor hoeven vervangen.

#6 ·
Hoi mede CRV-buren,

Welnu, hier is weer een bericht met de vraag wat het beste is om te gebruiken: motorolie of synthetische olie. Ik heb de vele berichten gelezen en er zijn verschillende meningen over dit onderwerp. Ik heb net mijn olie laten verversen en ik heb tot nu toe alleen motorolie gebruikt, net als de vorige eigenaar. Ik laat mijn olie om de 3.000 mijl verversen. Omdat ik in een zeer warm klimaat woon, is dit geadviseerd en ik volg het. Mijn gesprek met de monteur was zo dat hij voor de volgende olieverversing en daarna synthetisch aanbeveelde. Het zal beter zijn voor de levensduur van de auto. Toen werd me verteld dat ik de olie maar om de 5.000 mijl hoefde te verversen. Ik heb een 2007 met ongeveer 123.000 mijl.

Mijn vraag is: aangezien ik nu meer mijlen heb, zou het dan inderdaad beter zijn om over te stappen op synthetische olie? Trouwens, ik ben van plan deze auto zo lang mogelijk te houden. Ik ga misschien eerder dan hij. :)

Ik ben er zeker van dat dit een eindeloos onderwerp is. Bedankt voor alle antwoorden.
Als je even tijd hebt, zal de onderstaande link je helpen om de feiten en mythen over motorolie beter te begrijpen en je van veel meer geldige informatie te voorzien dan meningen. Een van de belangrijkste feiten die je uit het artikel van Dr. A. E. Haas kunt halen, is "betere oliedoorstroming is gelijk aan betere smering" en hoe lager het 1e getal (0WXX vs. 5WXX), hoe beter de oliedoorstroming bij minder dan bedrijfstemperatuur. Veel leesplezier.

• Like
Reactions: Epona
Save
#8 ·
Hoi mede CRV-buren,

Welnu, hier is weer een bericht met de vraag wat het beste is om te gebruiken: motorolie of synthetische olie. Ik heb de vele berichten gelezen en er zijn verschillende meningen over dit onderwerp. Ik heb net mijn olie laten verversen en ik heb tot nu toe alleen motorolie gebruikt, net als de vorige eigenaar. Ik laat mijn olie om de 3.000 mijl verversen. Omdat ik in een zeer warm klimaat woon, is dit geadviseerd en ik volg het op. Mijn gesprek met de monteur was zo dat hij het voor de volgende olieverversing en daarna synthetisch vond. Het zal beter zijn voor de levensduur van de auto. Toen werd me verteld dat ik de olie maar om de 5.000 mijl hoefde te verversen. Ik heb een 2007 met ongeveer 123.000 mijl.

Mijn vraag is: aangezien ik nu meer mijlen heb, zou het dan inderdaad beter zijn om over te stappen op synthetische olie? Trouwens, ik ben van plan deze auto zo lang mogelijk te houden. Ik ga misschien eerder dan hij. :)

Ik weet zeker dat dit een eindeloos onderwerp is. Bedankt voor alle antwoorden.
Ik heb hier ook lang en hard over nagedacht, en uiteindelijk besloot ik om vast te houden aan conventionele organische (vloeibare dinosaurus) olie en niet synthetisch. Ten eerste heeft mijn motor ongeveer 93.000 mijl erop zitten, allemaal op conventionele olie. Ten tweede heeft synthetische olie de neiging om gemakkelijker door pakkingen en afdichtingen te lekken, en ik houd niet van olielekkage. Ten derde is synthetisch duurder. Ten vierde geef ik de voorkeur aan verse olie om de 3.000 mijl, omdat het altijd goed voor me heeft gewerkt, en ik zou synthetische olie niet vertrouwen om langer tussen de verversingen mee te gaan. Er is geen definitief bewijs dat het langer meegaat of beter is. Ten vijfde, ja, leven in een klimaat met hoge hitte is anders en rechtvaardigt extra overweging in alle onderhoudsgerelateerde zaken.

En nee, Honda is niet betrouwbaarder dan uw topmonteur. Ga ook nooit af op de onderhoudsherinnering of de handleiding. Honda wil meer auto's verkopen, en ze zullen u altijd in een richting wijzen die naar dat punt leidt, met alle mogelijke trucs. Ze willen ook bij elke gelegenheid tussen onderhoud en reparaties elke cent uit uw zak roken. Er is geen winst of toekomst voor hen in het adviseren van de beste manieren om het beste voor uw auto te zorgen.

Ik ben het er helemaal mee eens met degenen die voor synthetisch kiezen, maar ik denk dat het een keuze is die beter wordt gemaakt als een auto nieuw is. Dus ik blijf bij conventioneel, en ik zou u hetzelfde adviseren. Het is goedkoper, beter bewezen en is waar uw auto al aan gewend is.

#9 ·
Ik heb hier ook lang en hard over nagedacht, en uiteindelijk besloot ik om vast te houden aan conventionele organische (vloeibare dinosaurus) olie en niet synthetisch. Ten eerste heeft mijn motor ongeveer 93.000 km erop zitten, allemaal op conventionele olie. Ten tweede heeft synthetische olie de neiging om gemakkelijker door pakkingen en afdichtingen te lekken, en ik hou niet van olielekken. Ten derde is synthetische olie duurder. Ten vierde geef ik de voorkeur aan verse olie om de 3.000 mijl, omdat het altijd goed voor me heeft gewerkt, en ik zou synthetische olie niet vertrouwen om langer tussen de verversingen mee te gaan. Er is geen definitief bewijs dat het langer meegaat of beter is. Ten vijfde, ja, leven in een klimaat met hoge hitte is anders en rechtvaardigt extra overweging in alle onderhoudsgerelateerde zaken.

En nee, Honda is niet betrouwbaarder dan je beste monteur. Ga ook nooit af op de onderhoudsherinnering of de handleiding. Honda wil meer auto's verkopen, en ze zullen je altijd in een richting wijzen die naar dat punt leidt, met behulp van alle mogelijke trucs. Ze willen ook bij elke gelegenheid elke cent uit je zak roken, bij onderhoud en reparaties. Er is geen winst of toekomst voor hen in het adviseren van de beste manieren om het beste voor je auto te zorgen.

Ik ben het er helemaal mee eens met degenen die voor synthetisch kiezen, maar ik denk dat het een keuze is die beter gemaakt kan worden als een auto nieuw is. Dus ik blijf bij conventioneel, en ik zou hetzelfde voor jou adviseren. Het is goedkoper, beter bewezen en is waar je auto al aan gewend is.
Ieder het zijne, maar ter informatie: er is VEEL definitief bewijs dat synthetisch beter is. De reden waarom bijna alle nieuwe voertuigen het nu vereisen. Evenals elke monteur die zijn salaris waard is, is het er allemaal mee eens met synthetisch. Er zijn veel latere modelvoertuigen die conventioneel gebruiken, waardoor de garantie vervalt. De laatste paar jaar zijn de meeste fabrikanten begonnen met het vereisen van synthetisch.

Nu, in geen geval zou ik het tot 10.000 mijl tussen de verversingen laten lopen (dat is gewoon onwetend en bid voor de arme ziel die het gebruikt koopt), maar de kosten van synthetisch worden gecompenseerd door de tijd dat het meegaat in vergelijking met conventioneel.

Dus als het voor jou werkt om conventioneel te gebruiken (en je voertuig staat het toe, want ik geloof dat alle behalve de nieuwe Vs dat doen) en vaker te verversen, ga ervoor.

Verzonden vanaf mijn SM-G950U met Tapatalk

#16 ·
Jongens, ik doe synthetisch niet af, en in feite heb ik vrij positieve resultaten gehad met synthetisch in mijn motorfietsen, zoals mijn FZ1. Ik weet ook dat het in sommige voertuigen vereist is, hoewel ik denk dat veel daarvan hype is en niet per se wetenschappelijk bewezen nodig is. In dit draadje hebben we het echter specifiek over Gen3 CR-V's met ongeveer of meer dan 100.000 mijl op de teller, die tot nu toe conventionele olie hebben gebruikt. Opmerkingen over latere modellen zijn hier dus niet relevant. Begrepen? Relevant? Sorry, dat moest even.

Als ik een nieuw model zou rijden, zou ik de gespecificeerde synthetische olie gebruiken. Maar dat doe ik niet en zal ik ook nooit doen, dus het is niet nodig om die arena te betreden. Als ik mijn '07 morgen total loss rijd, ga ik weer op zoek naar een '06 met een 5-versnellingsbak, of, bij gebrek daaraan, een andere Gen3. Hoe dan ook, ik blijf bij conventionele olie. U kunt ervoor kiezen om synthetisch in deze auto's te bepleiten als u dat wilt, maar ik blijf bij mijn beslissing, en ik denk dat het prima zal werken, bedankt. Maakt dat me ouderwets? Voor mij is het gewoon gezond verstand.

#20 ·
Mensen, ik doe synthetisch niet af, en in feite heb ik vrij positieve resultaten gehad met synthetisch in mijn motorfietsen, zoals mijn FZ1. Ik weet ook dat het in sommige voertuigen vereist is, hoewel ik denk dat veel daarvan hype is en niet per se wetenschappelijk bewezen nodig is. In deze thread hebben we het echter specifiek over Gen3 CR-V's met ongeveer of meer dan 100.000 mijl op de teller, die tot nu toe conventionele olie hebben gebruikt. Opmerkingen over latere modellen zijn hier dus niet relevant. Begrepen? Relevant? Sorry, dat moest ik even doen.

Als ik een nieuw model zou rijden, zou ik de gespecificeerde synthetische olie gebruiken. Maar dat doe ik niet en zal ik ook nooit doen, dus het is niet nodig om die arena te betreden. Als ik mijn '07 morgen total loss rijd, ga ik weer op zoek naar een '06 met een 5-versnellingsbak, of, als dat niet lukt, een andere Gen3. Hoe dan ook, ik blijf bij conventionele olie. U kunt ervoor kiezen om synthetisch in deze auto's te bepleiten als u dat wilt, maar ik blijf bij mijn beslissing en ik denk dat het prima zal werken, bedankt. Maakt dat me ouderwets? Voor mij is het gewoon gezond verstand.
Allemaal eerlijke punten en goed uitgedrukt in de context van verschillende generaties CRV's.

#17 ·
Ik ben niet bekend met de 2007 CRV handleiding.......Ik vermoed dat er niet in staat dat synthetische olie MOET worden gebruikt, zoals in de handleiding van 2017 staat.:unsure:

• Like
Save
#19 ·
De Amerikaanse Gen V-handleiding zegt dat synthetische olie OOK gebruikt kan worden.......alsof 0W20 ĂĽberhaupt in conventionele vorm wordt aangeboden. Dat is niet zo, maar wie kan zeggen dat 0W20 conventionele olie nooit zal worden aangeboden.
Ik ben niet bekend met de handleiding van de CRV uit 2007.......Ik vermoed dat er niet staat dat synthetische olie MOET worden gebruikt, zoals de handleiding van 2017 zegt.:unsure:
Ik denk dat het bij Honda altijd meer gaat om de industriespecificaties voor de te gebruiken olie, dan om synthetisch versus niet-synthetisch. Natuurlijk is het voor motoren waarvoor 0W20 is gespecificeerd per definitie synthetisch, of misschien een mengsel. Ik betwijfel of een olieproducent de moeite zal nemen om een niet-synthetische 0W20-olie te maken, dus de discussie zal waarschijnlijk nooit plaatsvinden voor 0W20.

Andere landen tonen 5W30 in de Gen V-handleiding en we weten allemaal dat 5W30 zowel in conventionele als synthetische vorm wordt aangeboden. Ik zie nergens in de Amerikaanse handleiding dat synthetische olie MOET worden gebruikt in de Gen V CRV. Misschien heb ik het gemist.
Interessant. Dit kan gewoon te wijten zijn aan verschillende motorconfiguraties in verschillende landen... of het kan iets te maken hebben met de mpg- en emissienormen die in sommige landen soepeler zijn.

#22 ·
Ik was genereus door 5W30 te zeggen........10W40 IS acceptabel in sommige handleidingen.

• Like
Reactions: crveee
Save
#26 ·
Aangezien dit draadje is gestart over en betrekking heeft op Gen3's, is garantie geen probleem. Bovendien zou elke juridische actie met betrekking tot garantievereisten in staat moeten zijn om een schending voor de rechtbank te bewijzen, wat gemakkelijk vrij moeilijk zou kunnen zijn gezien de vaak vage en vaak tegenstrijdige informatie in de handleidingen.

Ik ververs mijn eigen olie nooit - ik laat het in een garage verversen, waar ze het op de juiste manier recyclen. Het is geen taak waarmee je genoeg geld kunt besparen om het zelf te doen, tenzij je je eigen garage hebt. Ik betaal materiaal plus ongeveer tien dollar en belasting.

#27 · (Edited)
Mijn lokale autogarage vervangt ook de motorolie/filter van mijn niet-garantie voertuig. Voor de olie nummers gebruiken ze hetzelfde olie nummer als op de olievuldop. En voor diepe kou van 3 maanden schakelen ze over op winterklimaat nummers. Ze wisselen rond de 6.000 km of bijna 3.800 mijl - meestal door mijn koude klimaat en/of soms ook door slepen / trekken. En ze gebruiken ook normale olie (niet synthetisch). Doe dit al 40 jaar en heb nog nooit motorolie gerelateerde problemen gehad. Eigenlijk roesten onze voertuigen uit, hebben te dure stuur-/ophangingsonderdelen vervanging en/of transmissieproblemen voordat er motorolie gerelateerde problemen zijn. Dit werkt voor mijn niet-garantie voertuigen. Als het zo lang werkt (re: 40 jaar positieve geschiedenis), dan bemoeien we ons er niet mee. Voor mijn garantie voertuig vervangt mijn lokale dealer de olie/filter. Dus wijzen we met de "vinger" naar hen voor elk olie gerelateerd probleem. En ja, we hadden een probleem en ze konden de break/fix "niet onder garantie" vinger NIET naar een andere autogarage wijzen. Ja. Hebben ze met GEEN uitweg. L0L! Dus moesten ze een rekening van $900 "repareren" op hun eigen kosten. re: De garage van de autodealer heeft de schroef op de oliedop te strak aangedraaid en de onderste vulbasis gebroken. Het had onmiddellijke bovenste motor strip down / rebuild nodig met nieuwe onderdelen en pakkingen / afdichtingen om de olielekkage aan de bovenkant van de motor te stoppen. L0L!

#29 ·
Ik heb zoveel goede en bruikbare antwoorden gekregen. Beide, synthetisch en conventioneel, worden hier aanbevolen.

Bedankt allemaal voor het nemen van de tijd om uw mening te geven.
Heb je het artikel/de link "Motorolie" in bericht #6 gelezen, toch?

• Like
Save
#30 ·
Toen de link naar dat artikel voor het eerst werd geplaatst, was deze kapot, dus ik kon het niet lezen. Maar ik heb het opnieuw gecontroleerd en het werkt nu, dus ik kon het lezen. Fascinerend spul. Eén ding waar ik me achteraf over verwonder, is dat hij zegt dat een verhoogde oliedruk leidt tot een verhoogde flow (bij bedrijfstemperatuur). In mijn racedagen, met Amerikaanse V8-motoren, leerde ik snel het verschil tussen volume en druk, omdat high performance oliepompjes in twee soorten kwamen - hoge druk en hoog volume. Hogedrukpompen gaven je typische pushrod kleptreinen een betere overlevingskans, maar ten koste van pk's, omdat ze er meer van gebruikten om aangedreven te worden. Hogevolumepompen gaven je meer flow en dus een vergelijkbaar resultaat en vereisten minder pk's om aan te drijven. Al het andere hing af van je oliekanalen - hun grootte, vorm en de juiste bewerking. Dit werd nog kritischer in motoren waarbij waterkoeling was verwijderd (voor racen). De motoren van vandaag hebben geen pushrods, en nokkenas- en volger slijtage is nog kritischer, maar de meeste motoren zijn nu meestal van aluminium en vereisen beter ontworpen en bewerkte oliekanalen. Spelingen en toleranties zijn ook kritischer in de gemiddelde consumentenauto en worden meer beïnvloed door het gebruik van verschillende materialen. Met al deze dingen om te overwegen, zijn dunnere oliën logisch. Maar het lijkt me dat dit zijn eigen problemen met zich meebrengt. Dus ik vraag me af hoe de tuners van deze motoren omgaan met dunnere oliën in de racerij, zoals in F1 en Indy cars, drifting en drag/street racing, die vergelijkbare problemen zullen hebben als oudere. Dingen die in die tijd werden opgelost met diepere oliecarters, baffles en zelfs dry sump systemen, evenals cross-drilling en andere kanaalmodificaties. Ik zou denken dat dunnere oliën meer problemen zouden hebben met klotsen door acceleratie, harde draaikrachten, etc., en nu, olieverdunding en brandstofverontreiniging. Het zou interessant zijn om de mening van deze man over die dingen te horen.

Verdomme, ik weet niet eens wat de standaard oliedruk is op mijn CR-V. Het is moeilijk te zeggen als je alleen maar idiotenlampjes hebt.

#31 ·
............Eén ding waar ik me achteraf over afvraag, is dat hij zegt dat verhoogde oliedruk leidt tot verhoogde flow..............
Hulp de dummy (ik) uit.......waar heeft Dr. Haas de uitspraak gedaan "verhoogde oliedruk leidt tot verhoogde flow"? Het is een vrij lang artikel met meerdere delen, ik moet het gemist hebben.

Save
#32 ·
Hoi mede-CRV-buren,

Welnu, hier is weer een bericht met de vraag wat het beste is om te gebruiken: motorolie of synthetische olie. Ik heb de vele berichten gelezen en er zijn verschillende meningen over dit onderwerp. Ik heb net mijn olie laten verversen en ik heb tot nu toe alleen motorolie gebruikt, net als de vorige eigenaar. Ik laat mijn olie om de 3.000 mijl verversen. Omdat ik in een zeer heet klimaat woon, is dit geadviseerd en ik volg het op. Mijn gesprek met de monteur was zo dat hij vond dat voor de volgende olieverversing en daarna synthetisch beter zou zijn. Het zal beter zijn voor de levensduur van de auto. Toen werd me verteld dat ik de olie maar om de 5.000 mijl hoefde te verversen. Ik heb een 2007 met ongeveer 123.000 mijl.

#33 ·
Hoi mede CRV-buren,

Welnu, hier is weer een bericht waarin wordt gevraagd wat het beste is om te gebruiken: motorolie of synthetische olie. Ik heb de vele berichten gelezen en er zijn verschillende meningen over dit onderwerp. Ik heb net mijn olie laten verversen en ik heb tot nu toe alleen motorolie gebruikt, net als de vorige eigenaar. Ik laat mijn olie om de 3.000 mijl verversen. Omdat ik in een zeer heet klimaat woon, is dit geadviseerd en ik volg het. Mijn gesprek met de monteur was zo dat hij voor de volgende olieverversing en daarna synthetisch adviseerde. Het zal beter zijn voor de levensduur van de auto. Toen werd me verteld dat ik de olie maar om de 5.000 mijl hoefde te verversen. Ik heb een 2007 met ongeveer 123.000 mijl.

Ik raad volledig synthetisch aan. Synthetische motorolie is superieur aan standaard motorolie. Als u van plan bent uw voertuig te houden, kan synthetische olie de levensduur verlengen, afhankelijk van een paar onbekende factoren. Aangezien het voertuig 123.000 mijl heeft gereden op standaard motorolie, is de motor, alle andere factoren gelijk, iets meer versleten dan wanneer de hele tijd volledig synthetisch was gebruikt. Stap over op synthetische olie en gebruik een OE-oliefilter.

Ik gebruik sinds 1982 volledig synthetische oliën in mijn Honda's en Acura's. Ik heb mijn Accord uit 1981 25 jaar lang laten draaien en die motor had nog steeds genoeg levensduur.

Ik geef $ 25 uit aan synthetische olie voor mijn 2014 CRV, Mobil 1. Goedkoop. Ververs de olie om de 5000 km. Ik denk dat de door de fabrikant opgegeven verversingsperiode, 7500 km, te lang is. Synthetische olie is goedkoop.

#35 ·
Ik raad volledig synthetisch aan. Synthetische motorolie is superieur aan standaard motorolie. Als u van plan bent uw voertuig te houden, kan synthetische olie de levensduur "verlengen", afhankelijk van een paar onbekende factoren. Aangezien het voertuig 123.000 mijl heeft gereden op standaard motorolie, is de motor, alle andere factoren gelijk, iets meer versleten dan wanneer er de hele tijd volledig synthetische olie was gebruikt. Stap over op synthetische olie en gebruik een OE-oliefilter.

Ik gebruik sinds 1982 volledig synthetische olie in mijn Honda's en Acura's. Mijn Accord uit 1981 bleef 25 jaar rijden en die motor had nog steeds genoeg levensduur.

Ik geef $25 uit aan synthetische olie voor mijn CRV uit 2014, Mobil 1. Goedkoop. Ververs de olie elke 5000 km. Ik denk dat de door de fabrikant aangegeven wisselperiode van 7500 km te lang is. Synthetische olie is goedkoop.

#38 ·
Onze lokale Honda-dealer beveelt het gebruik aan van de herinnering, die op mijn CRV na 7500 mijl verschijnt. Ze gebruiken conventionele oliën. Mijn laatste CRV reed perfect met een verversingsinterval van 5000 mijl gedurende drie jaar, totdat een domme jongere met een mobiele telefoon hem total loss reed - ik gaf natuurlijk de olie de schuld. Ik denk dat 3000 te kort is en dat de olie vuil wordt na 5000. Ik heb synthetische en conventionele oliën gebruikt op mijn 2002 Odyssey en de auto rijdt na 17 jaar nog steeds geweldig. Er is een kleine lekkage bij de hoofddichting, maar Honda zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken over het repareren ervan, omdat het een groot deel van de waarde van de auto zou vertegenwoordigen.

Hier zijn een paar dingen die ik onderweg heb "geleerd" die folklore of feiten zouden kunnen zijn....
Oudere automotoren hadden een inloopperiode nodig, dus gebruikten ze conventionele olie tot de eerste verversing om de motoronderdelen een beetje te laten slijten. Daarna kon je overstappen op synthetisch. Er was ook een aanbeveling om het rijden in die periode flink te variëren. Nieuwe auto's lijken zulke beperkingen niet te hebben, omdat de toleranties super strak zijn.
Als een motor meer dan 100.000 mijl heeft gereden met conventionele olie, zou het niet verstandig zijn om synthetische olie te gebruiken, omdat deze meer zou gaan lekken.

Mobil 1 werd getest op taxi's in NYC door ze gewoon meer dan 100.000 mijl te laten rijden zonder de olie te verversen, de motoren te demonteren en de slijtage te controleren (verwaarloosbaar). Synthetisch is een betere olie tegen temperatuurschade. Het is een stuk duurder, maar een geweldig product.

Het zou voor klanten moeilijk zijn om olie-ideeën wetenschappelijk te evalueren, dus ik doe de verversingen gewoon bij de dealer en maak me geen zorgen over deze problemen. Onze dealer is uitstekend en controleert de auto zonder al te veel upsell. Nu heb ik meer tijd om me zorgen te maken over zeilen of klimaatverandering.

#47 ·
O
Onze lokale Honda-dealer beveelt het gebruik van de herinnering aan, die op mijn CRV na 7500 mijl verschijnt. Ze gebruiken conventionele oliën. Mijn laatste CRV reed perfect met een verversingsinterval van 5000 mijl gedurende drie jaar, totdat een domme jongen op een mobiele telefoon hem total loss reed - ik gaf natuurlijk de olie de schuld. Ik denk dat 3000 te kort is en dat de olie vuil wordt na 5000. Ik heb synthetische en conventionele oliën gebruikt op mijn 2002 Odyssey en de auto rijdt na 17 jaar nog steeds geweldig. Er is een beetje lekkage bij de hoofdafdichting, maar Honda zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken over het repareren ervan, omdat het een groot deel van de waarde van de auto zou vertegenwoordigen.

Hier zijn een paar dingen die ik "geleerd" heb, die folklore of feiten zouden kunnen zijn...
Oudere motoren hadden een inloopperiode nodig, dus gebruikten ze conventionele olie tot de eerste verversing om de motoronderdelen een beetje te laten slijten. Dan kon je overstappen op synthetisch. Er was ook een aanbeveling om het rijden in die periode flink te variëren. Nieuwe auto's lijken zulke beperkingen niet te hebben, omdat de toleranties super strak zijn.
Als een motor meer dan 100.000 mijl heeft gereden met conventionele olie, zou het niet verstandig zijn om synthetisch te gebruiken, omdat het de neiging zou hebben meer te lekken.

Mobil 1 werd getest op taxi's in NYC door ze gewoon meer dan 100.000 mijl te laten rijden zonder de olie te verversen, de motoren te demonteren en de slijtage te controleren (verwaarloosbaar). Synthetisch is een betere olie tegen temperatuurschade. Het is een stuk duurder, maar een geweldig product.

Het zou voor klanten moeilijk zijn om olie-ideeën wetenschappelijk te evalueren, dus ik doe de verversingen gewoon bij de dealer en maak me geen zorgen over deze problemen. Onze dealer is uitstekend en controleert de auto zonder al te veel upsell. Nu heb ik meer tijd om me zorgen te maken over zeilen of klimaatverandering.
Een motor zou nooit 100.000 mijl halen zonder ooit de olie te verversen, synthetisch of anderszins. De slibopbouw zou ongelooflijk zijn bij 15.000 en de motor zou waarschijnlijk vastlopen bij 30.000, als er überhaupt olie werd toegevoegd. De originele 'taxi-test' testte verschillende conventionele en synthetische motoroliën in New Yorkse taxi's en ververste ze elke 5000 mijl. De motoren werden vervolgens gedemonteerd en op slijtage gecontroleerd. Er werd geen verschil in slijtage gevonden voor conventioneel versus synthetisch bij intervallen van 5000 mijl. Samenvattend suggereerden de testers om niet verder te gaan dan 5000 mijl voor een olieverversingsinterval voor zowel conventioneel als synthetisch.

#42 ·
Hoi mede CRV-buren,

Welnu, hier is weer een bericht met de vraag wat het beste is om te gebruiken: motorolie of synthetische olie. Ik heb de vele berichten gelezen en er zijn verschillende meningen over dit onderwerp. Ik heb net mijn olie laten verversen en ik heb tot nu toe alleen motorolie gebruikt, net als de vorige eigenaar. Ik laat mijn olie elke 3.000 mijl verversen. Omdat ik in een zeer heet klimaat woon, is dit geadviseerd en ik volg het op. Mijn gesprek met de monteur was zo dat hij voor de volgende olieverversing en daarna synthetisch aanbeveelde. Het zal beter zijn voor de levensduur van de auto. Toen werd me verteld dat ik de olie maar om de 5.000 mijl hoefde te verversen. Ik heb een 2007 met ongeveer 123.000 mijl.

In mijn '01 Cr-v, die ik nieuw heb gekocht en nu 296.000 mijl op de teller heeft staan, ben ik begonnen met conventionele "dino", maar later ben ik overgestapt op een synthetische blend. Ik gebruikte Castrol Magnatec, maar toen veranderden ze de formule in een volledig synthetische, dus stapte ik over op Castrol High Mileage synthetische blend, en ik ververs het elke 5.000 mijl. Bij 296.000 mijl verbruikt hij geen olie en de motor is nog steeds zo sterk als altijd. Beste auto die ik ooit heb gehad! (Ik hoop dat mijn 2016 CR-V net zo probleemloos en duurzaam zal zijn.) Dus als je je zorgen maakt over lekkende afdichtingen omdat synthetische olie de afdichtingen en pakkingen mogelijk niet zo laat opzwellen als conventionele olie, wil je misschien een synthetische blend proberen zoals Castrol High Mileage, en als extra voordeel hoef je de olie niet te verversen voor 5.000-7.500 mijl.

#50 ·
Synthetische olieslib (dit voorbeeld is in een Lexus). Dit is wat er gebeurt als de olie niet vaak genoeg wordt ververst.
Dat is "nooit", niet "vaak genoeg". Zoals deze thread heeft laten zien, denken de meesten dat meer dan 3000 mijl niet vaak genoeg is. Sommigen denken dat meer dan 5000 niet vaak genoeg is. Er is een verstandige minderheid die de MM volgt.

In mijn CR-V is de olie elke 8K per MM ververst (meestal kortere ritten). Mijn Ecoboost MM komt meestal op 11K+ km. Beide zijn van binnen spiegelglad (respectievelijk 5 en 3 jaar oud) en de oliepeil staat bij de servicetijd nog steeds op de bovenste markering. Zoals in mijn vorige bestelwagen na 10 jaar, 190.000 mijl, ververst elke 9600 mijl.

Sinds medio 1990 geen dino-olie meer aangeraakt.

#53 ·
Vraag me af waarom hij niet heeft gepost in het draadje "oliepeil op de peilstok"?

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.